Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2009, 21:50   #1401
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
eh ja, dat gebeurt ook. En terecht. Dat wij aan het einde zitten wil niet zeggen dat alles hier maar als stinkende drek moet aankomen he. Er is voorspeld dat de volgende oorlogen gevochten zullen worden over water. Laten wij ervoor zorgen dat dat niet in Europa zal zijn.
Qua waterkwaliteit is Belgie het vieste land van Europa. Dat blijkt uit alle internationale onderzoeken. In Nederland is het al lang ondenkbaar dat grote steden hun afvalwater ongezuiverd lozen. Maar Luik bleef z'n stront maar dumpen in de Maas. Toen heeft Nederland uit ellende maar meebetaald aan een rioolzuiveringsinstallatie voor de Luikenaren. Zoiets zou eigenlijk uit jezelf moeten komen, uit milieubewustzijn.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 22:00   #1402
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Niettemin vind ik het niet eens zo erg dat jullie ware aard is komen bovendrijven in het Schelde-dossier. Dan zien mijn landgenoten de Vlamingen ook eens zoals ik ze al langer ken. Zeker in Zeeuws-Vlaanderen beseft men nu weer waarom ze blij zijn dat ze bij Nederland horen, en niet bij Belgie. Het laat zich makkelijk raden wat er met hun mooite provincie was gebeurd als Antwerpen z'n zin krijgt.
Stelt zich toch de vraag waarom zoveel meer Nederlanders het Belgische pad kiezen dan omgekeerd. Ik zie dagdagelijks dossiers van Nederlanders die willen bouwen in ons bronsgroen Belgisch Limburg "om te ontkomen aan de onleefbaar geworden Hollandse maatschappij".

Helaas moet ik hier een opponent pareren die niet het minste bewijs aanlevert maar sloganesk mijn argumenten van tafel denkt te moeten vegen.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 22:18   #1403
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Stelt zich toch de vraag waarom zoveel meer Nederlanders het Belgische pad kiezen dan omgekeerd. Ik zie dagdagelijks dossiers van Nederlanders die willen bouwen in ons bronsgroen Belgisch Limburg "om te ontkomen aan de onleefbaar geworden Hollandse maatschappij".
Grond en huizen zijn nou eenmaal goedkoper in Vlaanderen. Ik zou d'r verder maar niet teveel achter zoeken als ik jou was.

Citaat:
Helaas moet ik hier een opponent pareren die niet het minste bewijs aanlevert maar sloganesk mijn argumenten van tafel denkt te moeten vegen.
Leg mij dan nog eenmaal goed uit waaraan Nederland die onbeschofte en agressieve houding van jou en de Vlaamse politici te danken heeft. In zo'n beetje elk Westers land lopen grote infrastructurele projecten vertraging op. De rechtstaat biedt aan allerlei groepen mensen uitgebreide mogelijkheden om de boel te vertagen. We wonen hier niet in Dubai, waar een of andere sjeik in 10 jaar tijd een complete stad uit de grond kan stampen. Kijk naar de aanleg van de Betuwelijn of de Tweede Maasvlakte in Nederland. Allebei vertraagd, door dezelfde milieufreaks die dwarslagen bij de uitdieping van de Schelde. Kijk naar je eigen land, naar Doel en de Oosterweelverbinding. Het is totaal ongepast om dan te gaan roepen dat "Holland" z'n afspraken weer niet nakomt.

Ik kan me niet herinneren wanneer Nederland eerder zo onbeschoft en agressief is bejegend door politici van een ander land. Zelfs Nederlandse schippers werden gestraft door sluizen in Vlaanderen buiten werking te stellen. Zij werden verplicht om om te varen terwijl zij niets te maken hadden met dit conflict. Ik vind het echt een grote schande zoals Vlamingen zich hebben gedragen in dit Schelde-dossier. Zo gedraag je je niet naar een bevriend land. En mijn landgenoten bedekken dit wangedrag wederom met de mantel der liefde, en gaan over tot de orde van de dag.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 12 december 2009 om 22:19.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 22:37   #1404
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Vers uit de Schelde:

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 23:14   #1405
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel eigenaardig dat net deze week de snelheden op de lijnen naar A'dam en Keulen vanuit België net deze week opgetrokken zijn naar 300 km/u, resp 260 km/u.

Lees ook eens betrouwbare buitenlandse bladen !
Daar staat niets in over een 300 km/u lijn over Belgisch grondgebied. Dat bericht verwijst gewoon naar de totale traject (inclusief Parijs) Maar wat betreft specifiek het Belgisch grondgebied is er niets nieuws.

Hier zijn de nieuwe reistijden:
Brussel - Amsterdam : 1u53, of een tijdswinst van 49 min.
Brussel - Rotterdam : 1u11, of een tijdswinst van 31 min.
Antwerpen - Amsterdam : 1u12, of een tijdswinst van 48 min.
Antwerpen - Rotterdam : 0u33, of een tijdswinst van 30 min.
Het is evident dat de reistijd tussen Antwerpen en Rotterdam duidelijk korter zal zijn dan die tussen Brussel en Antwerpen, dat terwijl Atwerpen toch wel dichter bij Brussel ligt dan bij Rotterdam.

Alleen dat allang bestaande stukje traject voorbij Brussel (zeg maar 'Wallonie-Parijs') is een echte hogesnelheidslijn in Belgie. In Nederland daarentegen hebben ze de reistijd overal op het lijn flink opgetrokken.

Kortom Hollander had gelijk
.

Laatst gewijzigd door Bertie : 12 december 2009 om 23:21.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 01:13   #1406
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ola, hoort wiggendrijven ook al bij die Hollandse sport !? Verbaast me niks. Machiavelli werd vast op de verkeerde plek geboren. Vlamen en Walen zijn één familie. Knoop dat in je oren. Ook al heb je aan beide kanten van de taalgrens evenveel oenen die niet snappen waarover het gaat. En dan heb je bovendien buiten de grenzen nog een hoop awoert-roepers die er helemaal niks van begrepen hebben. Van super-oenen gesproken !
Jullie doen dus maar voor buitenstaanders alsof, dat jullie het vaak niet met elkaar eens zijn? Of wil u wel erkennen dat daar wél iets aan moet gebeuren?
Oud 13 december 2009, 08:35   #1407
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Jullie doen dus maar voor buitenstaanders alsof, dat jullie het vaak niet met elkaar eens zijn? Of wil u wel erkennen dat daar wél iets aan moet gebeuren?
Niet op het gebied van de bevolking. Wel op het gebied van hun politici die denken zich te moeten profileren.

De splitsing van BHV is zuiver een zaak van kieskringen en (on)verkiesbaarheden van politici. Dat strekt de bevolking helemaal tot niets. Dit is absurd surrealisme.

Maar in het buitenland doet men alsof men hier vechtend over de straten rolt.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 13 december 2009 om 08:35.
Oud 13 december 2009, 09:43   #1408
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Qua waterkwaliteit is Belgie het vieste land van Europa. Dat blijkt uit alle internationale onderzoeken. In Nederland is het al lang ondenkbaar dat grote steden hun afvalwater ongezuiverd lozen. Maar Luik bleef z'n stront maar dumpen in de Maas. Toen heeft Nederland uit ellende maar meebetaald aan een rioolzuiveringsinstallatie voor de Luikenaren. Zoiets zou eigenlijk uit jezelf moeten komen, uit milieubewustzijn.
Walen zijn niet gewend iets voor zichzelf te betalen. Wij, Vlamingen hebben hen dat aangeleerd.
Oud 13 december 2009, 09:48   #1409
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet op het gebied van de bevolking. Wel op het gebied van hun politici die denken zich te moeten profileren.

De splitsing van BHV is zuiver een zaak van kieskringen en (on)verkiesbaarheden van politici. Dat strekt de bevolking helemaal tot niets. Dit is absurd surrealisme.

Maar in het buitenland doet men alsof men hier vechtend over de straten rolt.
Welnee welnee, zo erg is het niet dat zien wij ook wel. Maar het is evident dat iemand uit Arlon en iemand uit Lier niet vechtend over straat gaan, die komen mekaar hoogst waarschijnlijk bijkans niet tegen.

Maar de politici inderdaad, die kunnen het met elkaar niet op bevredigende manier oplossen.

Zodra samenwerken met Nederland om de hoek komt kijken roepen een aantal mensen hier ineens dat het wél belangrijk is dat een willekeurig iemand uit Vlaanderen niet met een willekeurig persoon uit het Noorden overweg zou kunen, hoewel die 99,9% zeker elkaar ook nooit zullen ontmoeten.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 10:40   #1410
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Welnee welnee, zo erg is het niet dat zien wij ook wel. Maar het is evident dat iemand uit Arlon en iemand uit Lier niet vechtend over straat gaan, die komen mekaar hoogst waarschijnlijk bijkans niet tegen.
Dat was vroeger wel anders met de dienstplicht. Maar die moest zonodig afgeschaft worden. Het leger is nog ongeveer de enige plaats waar kameraadschap en wederzijdse kennismaking tussen Vlamingen en Walen zich kunnen ontwikkelen.

Ik ben dan ook een voorstander van de invoer van een verplichte gemeenschapsdienst voor jongens én meisjes. Zonder 1 uitzondering.

Citaat:
Maar de politici inderdaad, die kunnen het met elkaar niet op bevredigende manier oplossen.

Zodra samenwerken met Nederland om de hoek komt kijken roepen een aantal mensen hier ineens dat het wél belangrijk is dat een willekeurig iemand uit Vlaanderen niet met een willekeurig persoon uit het Noorden overweg zou kunen, hoewel die 99,9% zeker elkaar ook nooit zullen ontmoeten.
Wat mij betreft geen enkel probleem. Het is wel zo dat Vlaanderen eeuwenlang gebukt ging onder de dominanties van anderen en er ook het slagveld voor vormde.

Nu we eindelijk dat juk afgegooid hebben willen we natuurlijk ook niet opnieuw onze eigenheid laten wegdringen door soms al te inhalige buurlanden.
Oud 13 december 2009, 20:32   #1411
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was vroeger wel anders met de dienstplicht. Maar die moest zonodig afgeschaft worden. Het leger is nog ongeveer de enige plaats waar kameraadschap en wederzijdse kennismaking tussen Vlamingen en Walen zich kunnen ontwikkelen.

Ik ben dan ook een voorstander van de invoer van een verplichte gemeenschapsdienst voor jongens én meisjes. Zonder 1 uitzondering.

Wat mij betreft geen enkel probleem. Het is wel zo dat Vlaanderen eeuwenlang gebukt ging onder de dominanties van anderen en er ook het slagveld voor vormde.

Nu we eindelijk dat juk afgegooid hebben willen we natuurlijk ook niet opnieuw onze eigenheid laten wegdringen door soms al te inhalige buurlanden.
Volgens mij komt dat gewoon omdat België een Sitting Duck was! Zo'n klein gebiedje vroeg gewoon om bedreiging en bezetting. Deze bedreiging hebben de Noordelijke Nederlanden ook moeten meemaken, maar deze hebben zich met behulp van steeds weer wisselende bongenoten staande kunnen houden.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 20:41   #1412
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Volgens mij komt dat gewoon omdat België een Sitting Duck was! Zo'n klein gebiedje vroeg gewoon om bedreiging en bezetting. Deze bedreiging hebben de Noordelijke Nederlanden ook moeten meemaken, maar deze hebben zich met behulp van steeds weer wisselende bongenoten staande kunnen houden.
Ik denk dat de Spanjaarden toen ze met hun voeten in het water stonden en hele dagen niets anders te eten en drinken hadden dan Heineken en bitterballen op een bepaald ogenblik hebben gezegd dat het voor hen niet langer hoefde.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 23:33   #1413
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Westerschelde

Citaat:
Alsof Nederland economische schade leed door dit of dat soort treinstellen wel of niet te bestellen. 300 per uur is 300 per uur.

Wat niet kan gezegd worden van de capaciteit van de Westerschelde.

We zijn weer +/- bij het onderwerp: de capaciteit om GROTE zeeschepen te ontvangen. Gisteren is het 2de grootste containerschip ter wereld aangekomen in Zeebrugge. Het vaart tussen Bremen, Rotterdam, Zeebrugge en China.
Z'n capaciteit is +/- 13.000 containers. Moest je die allemaal �*chter elkaar zetten, dan heb je (bijna) een verbinding tussen Zeebrugge en A'pen.
( De grootste containermastodont is...Belgisch. Van de rederij Euronav. Het schip is 382 m lang )
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 00:46   #1414
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
We zijn weer +/- bij het onderwerp: de capaciteit om GROTE zeeschepen te ontvangen. Gisteren is het 2de grootste containerschip ter wereld aangekomen in Zeebrugge. Het vaart tussen Bremen, Rotterdam, Zeebrugge en China.
Z'n capaciteit is +/- 13.000 containers. Moest je die allemaal �*chter elkaar zetten, dan heb je (bijna) een verbinding tussen Zeebrugge en A'pen.
( De grootste containermastodont is...Belgisch. Van de rederij Euronav. Het schip is 382 m lang )
Dat zou kunnen pleiten voor de installatie van een tamelijk lange rollenband.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 14 december 2009 om 00:46.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 08:15   #1415
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Dat zou kunnen pleiten voor de installatie van een tamelijk lange rollenband.
Of een doordacht GTS-transportsysteem.
Oud 14 december 2009, 09:40   #1416
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Het komt echt niet door de omliggende landen, het komt door de Vlamingen zelf.
Vlamingen hebben nooit voor de onafhankelijkheid of voor Nederland gekozen.
Ze zijn altijd lekker gaan liggen in de schoot van de moeder de heilige kerk en in het bedje van Latijnse machthebbers.
Tot op de dag van vandaag ,zie je dat nog terug als het gaat om de politieke elite en de media.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 14 december 2009 om 09:40.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 10:13   #1417
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vergeet dan terloops zeker niet te vermelden dat we vroeger onder de Hollandse sloef hebben gelegen. En ga me niet vertellen dat dat zo prettig was.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 14 december 2009 om 10:14.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 11:29   #1418
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Als Belgie het smerigste land van Europa is ,op millieu gebied ,waarom voert de EU dan geen Ecotax in?
Van Rompuy wil, dat Europa belastingen gaat heffen.
Ecotax lijkt me de enige belasing, die Europa kan/mag heffen voor de meest vervuilende lidstaten.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 11:41   #1419
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Brussel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vergeet dan terloops zeker niet te vermelden dat we vroeger onder de Hollandse sloef hebben gelegen. En ga me niet vertellen dat dat zo prettig was.
Henri, als je béétje tijd hebt, lees het boek "Een troon in Brussel". Als je het niet gaarne leest in het Nederlands, het kan ook in de oorspronkelijke uitgave in het Engels.

Laatst gewijzigd door Boduo : 14 december 2009 om 11:41.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 12:10   #1420
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Henri, als je béétje tijd hebt, lees het boek "Een troon in Brussel". Als je het niet gaarne leest in het Nederlands, het kan ook in de oorspronkelijke uitgave in het Engels.
En de schrijver is echt objectief.....

Laat me niet lachen hé !

Paul Belien (1959) is een Vlaams freelance journalist, een rechts-conservatief ideoloog en hoofdredacteur van het blad Secessie. Hij is gehuwd met Vlaams Belang-politica Alexandra Colen-Beliën.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be