![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1161 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Al deze kanalen hebben een gemeenschappelijke structuur: elk bevat 4 'domeinen' en een totaal van 24 alfa-helices (structurele elementen van een eiwit, zoek het op). K+ kanalen worden gevonden in alle eukaryoten, Ca2+ kanalen enkel bij complexe protozoa (eencellige eukaryoten) en Na+ kanalen zijn enkel gevonden in multicellulaire organismen. Sequentieanalyse van de aminozuursequentie van deze eiwitten en onderlinge vergelijking bevestigde wat men poneerde: K+ kanalen zijn eerst ontstaan (vermoedelijk uit een bacteriële oervoorouder) en de andere twee zijn geevolueerd door middel van genduplicatie en diversificatie. Citaat:
Waarom zou uw ingebeeld vriendje iedere keer iets anders uitvinden? inderdaad, Je zegt het zelf. Omdat hij niet bestaat. Ik wacht op een creationistisch wetenschappelijke verklaring. Citaat:
Jij komt wel af met de bewering dat uw ingebeeld vriendje met z'n vingers knipte en 'poef!', soorten. Welk van de twee is lachwekkender? Citaat:
Citaat:
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 16 december 2009 om 15:22. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1162 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
variantie = som van de kwadraten van alle afwijkingen tov gemiddelde / N standaard deviatie = vierkantswortel daaruit variatie (variatie-coefficiënt, relatieve variabiliteit) = standaard deviatie gedeeld door gemiddelde. Citaat:
Neem elke parameter als één dimensie in een veeldimensionele ruimte, en alle exemplaren zullen ergens in een rafelig bolletje zitten rond de kern van dat bolletje. De gemiddelde afstand van alle punten tot dat middelpunt is dan ook een goede maat voor de mate van variatie die je zult aantreffen (het aantal punten in de bol, zeg maar het volume, zal evenredig zijn met de Nde macht van dat gemiddelde). Het is die afstand tot het middelpunt die na een tijd bijna niet meer zal groeien. Iets anders wordt het als er 'plots' dimensies bijkomen omdat er bijkomende genen geïntroduceerd worden. Maar over dat soort events (replicatie van genen, polyploïden, transfer van genen uit andere soorten) hadden we het hier even niet. Citaat:
Het principe van sexuele voortplanting gaat uit van een uitwisseling van gelijkaardige genen tussen exemplaren op een toevalsbasis, een paar van mama hier, een paar van papa daar. Met hier en daar eens een schrijffoutje in het DNA. In principe zou je kunnen stellen dat a3 = fA(a1, a2, random(3)). Wat niet wil zeggen dat die fA noodzakelijk als expliciete functie geformuleerd wordt, het is het gevolg van regels die je toepast bij de willekeurige uitwisseling van de waarden. Maar het zal waarschijnlijk wel in de buurt komen van een gewogen gemiddelde met de random waarde als er voldoende discrete waarden zijn. Veronderstelling hier is dat alle parameters onafhankelijk van elkaar kunnen beschouwd worden. Citaat:
Maar op zijn minst van een aantal van die klokken wordt verondersteld dat ze min of meer monotoon te zijn over de tijd, en geen versnellingen of vertragingen te laten zien afhankelijk van weet ik wat voor externe factoren (zoals verhoogde radioactiviteit bijvoorbeeld of selectie-druk). Citaat:
Als je een klok hebt met een tik-rate die voldoende klein is tegenover de tijdsintervallen die je bestudeert is er geen reden om over "sprongen" te gaan spreken. Het is natuurlijk niet onmogelijk dat er ooit eens een gap van een tiental tiks valt. Als je tijden meet in de orde van duizend tiks geeft dat een fout van 1%. Niets verhindert je trouwens om meerdere exemplaren te gaan onderzoeken. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stel dat 6 miljard mensen elke seconde eens met een dobbelsteen gooien, dan kom je aan 1,8E18 worpen per jaar. Moet je dus nog altijd 2E+60 jaren wachten of nog 1,33 E+50 zolang als het universum nu oud is. Ik ga daar niet op wachten hoor. 't zou kunnen dat het al eens is voorgevallen in het universum waarin gij leeft, in het mijne nog niet. Bij genetische modificaties spreken we van enkele tientallen per jaar. Wat is de kans dat daar een gat invalt van 100 periodes waar niets gebeurd? Citaat:
Vermoedelijk hebben ze er me nog doorgelaten ook om van mij af te zijn. ![]() Citaat:
Ook al weet ik zelf dat dat eigenlijk absurd is. Stel er zijn 500 nieuwe soorten per jaar, en je hebt 3.000.000 diersoorten, dan zou je eigenlijk moeten aannemen dat het overgrote deel daarvan (of alle?) de laatste 6.000 jaar ontstaan is. En 6.000 is een getal waar darwinisten van gruwelen, niet? Goed, laat ons het op 8 houden. Dan zit je aan 375.000 jaar. Dan zouden bij wijze van spreken de dinosaurussen nog met de mensen samengeleefd moeten hebben. Tuuuuut, mag niet. Zou er ergens een mechanisme bestaan dat lagere levensvormen verbiedt zich verder te ontwikkelen als er een hogere levensvorm ontstaat zodat ik niet alle bestaande soorten meer mag betrekken in de generatie van nieuwe soorten? Een of andere pijl in de evolutie, die toch ervoor zorgt dat complexiteit zich sneller ontwikkelt als verwacht van een toevalsproces? Oeioei. 'k begin te begrijpen wat je tegen statistiek hebt. Voor je het weet wordt je nog creationist ![]() Maar een zinvolle verklaring waarom ik mis zou zijn heb ik nog nergens gevonden. 't ja, als je een mens eerst probeert belachelijk te maken, en het blijkt dan dat je zelf met verkeerde data komt. En een afrondingsfoutje van 3E+8 ![]() |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1163 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik noteer dat u meer vertrouwen hebt in iemand die het atoomgetal van 87Rb verkeerd overschrijft en een rekenfout maakt met een factor 3E+8, dan in iemand die halfwaardetijd als Th schrijft en zeker niet als enige in de wereld. Kan het ook niet helpen dat ze hier geen subscripts hebben he. En eerlijk gezegd, ik denk niet dat je de berekening kon misinterpreteren, tenzij je echt van slechte wil bent. Maar voor iemand die kwam zagen dat dit geen wetenschappelijke discussie meer is gedraag je je wel verdacht veel als een forumtrol. Citaat:
Da zal wel. Het gevoelen is in ieder geval wederzijds. Ik verwees naar de eerste reactie, en die kwam van Distel, niet van jou. Dus als je beweert dat ik gezegd zou hebben dat jij een atheistisch-materialist bent, dan ben je dus weer gewoon aan het liegen. Tenzij je natuurlijk een dubbelnick bent van Distel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1165 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar dat doet dus niets af van het feit dat jij gewoon een verkeerde halfwaardetijd voor 87Rb hebt geciteerd, niet? Citaat:
Inderdaad, voor een darwinist is een foutje van 8 grootteordes verwaarloosbare futiliteit. Geloofwaardiger wordt je er niet door hoor. Citaat:
Citaat:
Wat volgt er nu eigenlijk volgens jou een exponentiële verdeling? Gij zijt echt niet te snappen hoor! Citaat:
Citaat:
Nee, je zit hier gewoon te proberen mensen belachelijk te maken met onbegrijpelijke wartaal die niemand kan volgen, terwijl je zelf de stomste fouten maakt en duidelijk maakt dat je gewoon zelf niet weet waar je het over hebt. Ik dacht dat dat zo een beetje de definitie was van "gewichtig doen"? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voor de rest heb ik totaal geen zin om verder om je _hoeveel posts zijn het ook al weer ? _ geleuter te reageren.
Je weerlegt er niks mee en je poneert opnieuw een hoop leugens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe gebeurt dat ? Met een geigerteller telt men in een vaste korte vooropgezette tijdsperiode het aantal kliks.... dat blijkt poisson verdeeld. Men kan dan een passende lambda gaan bepalen voor dat vooropgezet tijdsinterval. Kijk vervolgens eens naar de exacte voorwaarden voor een poisson-verdeling... daar staat onder meer dat de kans op succes onafhankelijk moet zijn van de tijd... dat is hier het geval niet. Bekijk maar eens wat er gebeurt als je t naar oneindig zou laten lopen en vervolgens die sigma volgens jouw zelfde principe eens berekenen. En denk eens na hoe men in godsnaam ooit tot die betrekking N=N(t=t1)*exp(-lambda*(t-t1)) zou kunnen komen. Zonder die eerder door mij aangehaalde truukendoos kom je d'r niet. Laatst gewijzigd door praha : 17 december 2009 om 02:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan vergat ik nog het leukste...
Hoe zat dat volgens jou nu ook alweer met het eventueel bestaan van een feedback terwijl het verschijnsel statistisch is ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1170 |
Burger
|
![]() Bon, ik ben al lang niet meer mee met de discussie.
![]() Maar toch: de frequentie van allelen verandert door de tijd binnen een populatie, daar gaat iedereen mee akkoord? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1171 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kan je dan met één klok de hele evolutie-geschiedenis gaan beschouwen en vervolgens afkomen dat de data daar niet mee zou stroken ? Citaat:
Je ijkt zo'n ding toch maar aan wat je kan vaststellen aan veranderingen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( btw bij mij zat ook weer een schoonheidsfoutje ingeslopen dat heb je nu eenmaal met die formulekes ) eerst en vooral : jij spreekt hier nu weer van 100 keren zes achter elkaar terwijl ik in dit simplistisch dingetje sprak over 100 keren zes gooien.... toch wel een belangrijk verschil ten tweede : weet ik begot niet wat voor formuleke je hier nu precies gebruikt hebt en wat je nu precies berekende, het 100x voorgekomen zijn of het 100x vlak na elkaar voorgekomen ... ik heb ook geen zin om dat uit te zoeken ten derde : die binomiale ( of de benadering via normale ) die ik opgaf zou dan de kans bepalen om precies die 100 zessen te gooien (elke vraag naar een exact aantal resulteert natuurlijk in een zeer kleine kans)... het mogen er natuurlijk ook meer zijn dat maakt niet uit... zolang ze er maar uitkomen... dat is het enige wat van belang is. bv we doen 4 worpen met een dobbelsteen dan is de kans dat die zes er 2x uitkomt : P(k>=2) = B(4,2)+B(4,3)+B(4,4) = 1-P(k<2) Dus het gaat over :1-cumulatieve binomiale Iets waar je wel in een handboek wat tabellen voor zal vinden maar die reiken natuurlijk niet zovér Nu moge het intuïtief duidelijk zijn, althans voor de meeste mensen behalve dan voor jou, dat als je behoorlijk wat worpen doet er toch wel 100 zessen zullen uitkomen. kortom ... je was de zaak weer zo een draai aan 't geven dat het onmogelijk leek Laatst gewijzigd door praha : 17 december 2009 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je doet me denken aan mensen die wat zien in numerologie... die komen ook steeds uit wat ze maar al te graag vooropstellen. Laatst gewijzigd door praha : 17 december 2009 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang t veel kleiner is dan de halfwaardetijd mag je er vanuit gaan dat het aantal vissen in de vijver waar we uit vissen nog ongeveer constant blijft. We zitten in ons geval dus met een afrondingsfoutje in het elfde significante cijfer. Dus, wat wou je nou eigenlijk aantonen? En voor de rest, waar blijft jou cijfer van de standaard deviatie nu eigenlijk? Zou het toevallig ook niet van de orde 1E+7 zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het formuletje is echt niet moeilijk te herconstrueren hoor. Denk er eens over na. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet eens een onderscheid maken tussen de klok (die op min of meer constante eigenschappen gebaseerd is, niet coderende stukken DNA bijvoorbeeld) en de snelheid waarmee de soorten veranderen en zich afsplitsen in nieuwe takken aan de boom. Bovendien is een moleculaire klok niet de enige die we hebben om de fossiele geschiedenis te reconstrueren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En ik heb zowat alles weerlegd dat jij hier ooit gepost hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De frequentie verandert maar als er speciale events optreden: - isolatie van een klein gedeelte van de populatie die een nieuwe populatie vormt. Die nieuwe populatie zal een nieuw evenwicht moeten vinden. - bottlenecks waarbij het grootste gedeelte van de bevolking uitsterft; De resterende populatie zal een nieuw evenwicht moeten vinden. - ontwikkeling van een of andere sexuele voorkeur - natuurlijke selectie verlegt het evenwicht - introductie van nieuw genetisch materiaal door mutatie of transfer - ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1180 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ergens stel ik de evolutie-hypothese gelijk met iets als phlogiston of de ether. Daar geloofde ook iedereen in, zonder ze ooit gezien te hebben. Was er niet ergens een filosoof die gesteld heeft: "de arrogante betweterigheid van de professoren vult de ruimte gelaten door het ongekende en onbewezene perfect op"? Of vond ik dat nou net zelf uit? |
||
![]() |
![]() |