Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2009, 17:32   #2401
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik sta pal achter Israël.
Of de Israëliërs je positie koosjer vinden of niet zullen we maar zwijgen zeker

Citaat:
De geschiedenis van het moderne Israël betreft het ontstaan en de ontwikkeling van de staat Israël. Deze werd in 1948 gesticht na bijna tweeduizend jaar Joodse diaspora en vijfenvijftig jaar van zionistische actie.
Ofwel terrorisme.

Citaat:
In zestig jaar na de onafhankelijkheid waren er conflicten en oorlogen met de Arabische buurlanden. Maar Israël heeft ook vaak onderhandeld over vrede. In Israël overleefde de democratie onder moeilijke omstandigheden en het land kent welvaart ondanks oorlog, etnische en religieuze conflicten, internationale boycots, massale immigratie en terreuraanvallen. Sinds de oprichting van de zionistische beweging verhuisde een steeds groter deel van de Joodse wereldbevolking naar Israël.
Maar inmiddels emigreren evenveel joden uit hun 'thuisland' Israël (voornamelijk naar de VS, VK, Duitsland).

Citaat:
In 2000 woonde ongeveer 40% van alle Joden in Israël.
De meerderheid (60%) maakte dus een andere keuze. Genoteerd
.

Laatst gewijzigd door Bertie : 24 december 2009 om 17:36.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 17:36   #2402
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En vanwaar komen die cijfer? Hoe komen ze aan die cijfers?
Want copypasten is hier niet voldoende.
Ik ben hier niet degene die zich vragen stelt bij de moord op zes miljoen Joden, maar jij. Deze cijfers zijn allom bekend. Via google heb ik de bron gevonden. Dawidowicz, Lucy. The War Against the Jews, Bantam, 1986.p. 403
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 17:48   #2403
Hertog Joost
Schepen

Hertog Joost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er gaat hier niemand plat op de buik liggen.Nu minder dan ooit. De sloganeske taal van een Nederlander verandert daar niets aan. Dat zij maar eerst eens dat hun Surinamers en Molukkers enz goed behandelen en hun staatsschuld verminderen en hun aantal werklozen drastisch doen dalen, enz, in plaats van anderen hier de les te komen lezen over de Belgen.

Neen zij houden zich liever bezig met de controverses over hun 'zeilmeisje'.Maar triestig daar in Holland.
Wat een gelul wat heeft Leterme bereikt met zijn 5 minuten moed?
Hooguit heeft hij zijn leven verkort met alle stress die hij op zijn hals heeft gehaald en maar door het stof kruipen voor de koning en Milquet.
Mangain heeft nog meer weten waar te maken terwijl hij nog rechtser is dan het vlaams belang. Moest hij zo groot zijn als het vlaams belang dan stonden alle franstaligen nog steeds als 1 blok achter hem. Belgie het land dat met twee maten meet, Waar of niet waar?
Oud 24 december 2009, 17:50   #2404
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik ben hier niet degene die zich vragen stelt bij de moord op zes miljoen Joden, maar jij. Deze cijfers zijn allom bekend. Via google heb ik de bron gevonden. Dawidowicz, Lucy. The War Against the Jews, Bantam, 1986.p. 403
Men kan alle mogelijke cijfers van slachtoffers op tafel gooien. Zowel hele lage als hele hoge. Of cijfers die tussen de hoge en de lage liggen.

Ik wil nu niet onmiddellijk uw referentiebron er onderuit halen als subjectief, maar noteer dat Dawidowicz Lucy een joodse geschiedschrijfster is, getrouwd met een jood.

Ik wil dus weten vanwaar deze cijfers komen. Wie en wanneer men die heeft verkregen en op basis van welke telling en documenten men die aantallen heeft verkregen. D?*t wil ik weten. Als u die bronnen hebt of beschikt over meer degelijke informatie, dan wil ik verder discussiëren. Want nu zitten we de discussiëren over cijfers die u aanhaalt, maar die een andere vandaag of morgen zal betwisten.

Ik stel gewoon de vraag: welke zijn de werkelijke cijfers. En vooral: hoe komt men aan die cijfers.

Laatst gewijzigd door system : 24 december 2009 om 17:56.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 17:51   #2405
Hertog Joost
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als U ook maar enig verstand had van Belgische politiek wist U dat System niet voor Milquet of Mangain kan en mag stemmen.

Vertel me aub eens waarom U steeds uw peper en zout op ons Belgisch huis moet strooien terwijl U daar totaal geen bal van snapt ?
Waarom mag hij dat niet hij woont toch in Luik of vergis ik mij?
En als ik het niet snap vertel me dan hoe het wel zit ipv mysterieus te gaan doen.

Laatst gewijzigd door Hertog Joost : 24 december 2009 om 17:52.
Hertog Joost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 17:52   #2406
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Ofwel terrorisme.
Op 29 november 1947 stemt de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in met het plan van de internationale UNSCOP-commissie (United Nations Special Committee on Palestine) voor de opdeling van het mandaatgebied Palestina in verschillende delen: een Israëlisch, Arabisch en internationaal bestuurd deel (Jeruzalem en Bethlehem). De joodse gemeenschap (die zich Yishuv noemde) zou krijgen:

- Oost-Galilea met Safed en Tiberias;
- de vruchtbare kustvlakte van in het noorden Haifa tot voorbij Tel Aviv in het zuiden en
- het grootste deel van de Negevwoestijn.

De Arabische Palestijnen krijgen toegewezen:

- West-Galilea met Acre en Nazareth;
- de Westoever van de Jordaan tot Beersheba in het zuiden
- de Gazastrook met Isdud en Rafah en
- een aansluitende strook van de Negev langs de Egyptische grens tot 30 km voorbij El Auja.

Internationaal toezicht door de VN op de raakpunten ("kissing points", bruggen en onderdoorgangen) van de samenstellende delen zou ervoor zorgen dat elke staat een aaneengesloten gebied vormde. Van de 1,6 miljoen inwoners is op dat moment 1 miljoen Arabier en 600.000 Jood. Het land is grotendeels publiek bezit van het Britse mandaatsgezag. 16,5% is in handen van Arabieren die elders in de Arabische wereld (onder andere Beiroet en Damascus) wonen. De Joden hebben 8,6% van het land in handen terwijl de lokale Arabische bevolking 3,3% bezit.[5]

In het voor de Joodse staat bedoelde deel vormen Joden met 55% van de bevolking (niet meegerekend 90.000 nomadische bedoeïenen die er een deel van het jaar verbleven). een meerderheid. De Joodse leiding wilde aanvankelijk heel Palestina, maar accepteert de VN-deling, de Palestijnse leiding niet en vrijwel onmiddellijk breekt er een burgeroorlog uit tussen Joden en Arabieren.

Tot zover 'terrorisme' ...
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 17:52   #2407
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost Bekijk bericht
Wat een gelul wat heeft Leterme bereikt met zijn 5 minuten moed?
Hooguit heeft hij zijn leven verkort met alle stress die hij op zijn hals heeft gehaald en maar door het stof kruipen voor de koning en Milquet.
Mangain heeft nog meer weten waar te maken terwijl hij nog rechtser is dan het vlaams belang. Moest hij zo groot zijn als het vlaams belang dan stonden alle franstaligen nog steeds als 1 blok achter hem. Belgie het land dat met twee maten meet, Waar of niet waar?
waar!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 17:59   #2408
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Op 29 november 1947 stemt de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in met het plan van de internationale UNSCOP-commissie (United Nations Special Committee on Palestine) voor de opdeling van het mandaatgebied Palestina in verschillende delen: een Israëlisch, Arabisch en internationaal bestuurd deel (Jeruzalem en Bethlehem). De joodse gemeenschap (die zich Yishuv noemde) zou krijgen:

- Oost-Galilea met Safed en Tiberias;
- de vruchtbare kustvlakte van in het noorden Haifa tot voorbij Tel Aviv in het zuiden en
- het grootste deel van de Negevwoestijn.

De Arabische Palestijnen krijgen toegewezen:

- West-Galilea met Acre en Nazareth;
- de Westoever van de Jordaan tot Beersheba in het zuiden
- de Gazastrook met Isdud en Rafah en
- een aansluitende strook van de Negev langs de Egyptische grens tot 30 km voorbij El Auja.

Internationaal toezicht door de VN op de raakpunten ("kissing points", bruggen en onderdoorgangen) van de samenstellende delen zou ervoor zorgen dat elke staat een aaneengesloten gebied vormde. Van de 1,6 miljoen inwoners is op dat moment 1 miljoen Arabier en 600.000 Jood. Het land is grotendeels publiek bezit van het Britse mandaatsgezag. 16,5% is in handen van Arabieren die elders in de Arabische wereld (onder andere Beiroet en Damascus) wonen. De Joden hebben 8,6% van het land in handen terwijl de lokale Arabische bevolking 3,3% bezit.[5]

In het voor de Joodse staat bedoelde deel vormen Joden met 55% van de bevolking (niet meegerekend 90.000 nomadische bedoeïenen die er een deel van het jaar verbleven). een meerderheid. De Joodse leiding wilde aanvankelijk heel Palestina, maar accepteert de VN-deling, de Palestijnse leiding niet en vrijwel onmiddellijk breekt er een burgeroorlog uit tussen Joden en Arabieren.

Daar hebben we al over gediscussieerd en dat wat u zegt kan volledig ontzenuwd worden. Wat u vertelt, is gewoon niet waar. Want de joden zijn massaal komen aanwaaien eind 19de eeuw en vooral in de twintigste eeuw, en zeker na de Holocaust. En ze hebben de Palestijnen geniepig verjaagd door intimidatie, aanslagen, grof terreur gewoon verdreven. En ook met de grof geld van rijke (vaak Amerikaanse) joden. Maar ik ga deze discussie niet meer opnieuw beginnen.

Laatst gewijzigd door system : 24 december 2009 om 18:05.
Oud 24 december 2009, 18:01   #2409
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Het zal nog niet. Indien Nederland de joden altijd tot voor kort meer dan 100% heeft gesteund in al wat ze deden, dan was dat vooral te danken aan de calvinistische inbreng en zenders zoals de EO maar ook andere zenders. De joden konden niets verkeerd doen. Want ze waren het 'volk van de Heer'. En voor vele Nederlanders in het Noorden is dit nog altijd zo. En u bent er eentje van.

Maar hier in het zuiden denken wij er wat meer genuanceerd over. Mag het? Nog weer eens een goede reden om in het zuiden te wonen.
Hola! Niet in mijn naam hoor, negationist!
Oud 24 december 2009, 18:02   #2410
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar hebben we al over gediscussieerd en dat wat u zegt kan volledig ontzenuwd worden. Wat u vertelt, is gewoon niet waar. Maar ik ga deze discussie niet meer opnieuw beginnen.
Oh? Bewijst u dat eens, o, alwetende ...

Voor de rest, 'Maul halten'?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 18:02   #2411
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
idd en ook niet in naam van mij
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 18:04   #2412
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom mag hij dat niet hij woont toch in Luik of vergis ik mij?
En als ik het niet snap vertel me dan hoe het wel zit ipv mysterieus te gaan doen.
Als U ook maar enige opmerkingszin had zou U allang weten dat hij een Limburger is.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 18:06   #2413
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja maar gij zijt ook een Hollander. Van geest dan.
Oud 24 december 2009, 18:06   #2414
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
idd en ook niet in naam van mij
Wen er alvast aan. Het zal nodig zijn.

Hebt U trouwens zwarte of rode kerstballen in uw kerstboom hangen ?
Oud 24 december 2009, 18:06   #2415
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh? Bewijst u dat eens, o, alwetende ...

Voor de rest, 'Maul halten'?
Lekker op de man spelen.
Zo kennen we ze weer, de bemoeizieke Hollanders.
Oud 24 december 2009, 18:09   #2416
Tron
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De Joodse leiding wilde aanvankelijk heel Palestina, maar accepteert de VN-deling(1), de Palestijnse leiding niet(2) en vrijwel onmiddellijk breekt er een burgeroorlog uit tussen Joden en Arabieren.

1.Hoe moet ik het volgende kaartje dan interpreteren?

2. Fout, toch als u het over hamas hebt.
Citaat:
Hamas accepts the existence of the state of Israel but will not officially recognise it until the establishment of a Palestinian state in the West Bank and Gaza, according to the group's leader in Damascus, Khaled Meshaal.
http://www.guardian.co.uk/world/2007/jan/10/israel1

Maar hij zal wel aan het liegen zijn dan?

Laatst gewijzigd door Tron : 24 december 2009 om 18:12.
Tron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 18:09   #2417
Hertog Joost
Schepen

Standaard

Citaat:
Als U ook maar enige opmerkingszin had zou U allang weten dat hij een Limburger is.
Dus hij woont in Limburg?
Ik neem aan dat waar je woont bepaald voor welke politici je mag kiezen afhankelijk van de taalgrens.

Als dat zo is dan heb je gelijk en kan hij niet op Milquet en Mangain kiezen.

C'est bonne?
Oud 24 december 2009, 18:10   #2418
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus hij woont in Limburg?
Ik neem aan dat waar je woont bepaald voor welke politici je mag kiezen afhankelijk van de taalgrens.

Als dat zo is dan heb je gelijk en kan hij niet op Milquet en Mangain kiezen.

C'est bonne?
C'est bon !
Oud 24 december 2009, 18:11   #2419
Hertog Joost
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tron Bekijk bericht
1.Hoe moet ik het volgende kaartje dan interpreteren?

2. Fout

http://www.guardian.co.uk/world/2007/jan/10/israel1

Maar hij zal wel aan het liegen zijn dan?
Wat de Israeliers niet hebben zijn besmette dekens en analfabete inboorlingen die bedrogen konden worden.
Wat ik zie doet me erg denken aan wat er met de indianen is gebeurd in de VS.

Laatst gewijzigd door Hertog Joost : 24 december 2009 om 18:12.
Hertog Joost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 18:13   #2420
Hertog Joost
Schepen

Standaard

Citaat:
Wen er alvast aan. Het zal nodig zijn.

Hebt U trouwens zwarte of rode kerstballen in uw kerstboom hangen ?
Rood gaat nog wel maar zwarte kerstballen bah.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be