Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2009, 07:58   #401
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;4508077]
Citaat:

Anderzijds ontspruit er hoop uit het feit dat U toegeeft dat de postjespartijen antidemocratische fraude te plegen op het VB.
Hier lopen op dit forum zelfs betrapten rond die dat cordon koudweg ontkennen...
1. Ik heb het cordon nooit ontkent, ik heb wel geschreven dat het cordon muurvast zit omdat de deur aan twee kanten vergrendeld is.

2. Ik heb ook geschreven dat er bij het VB reeds één persoon begrepen heeft dat de koers gewijzigd moet worden.

3. Ik ben altijd tegen het CS geweest, misschien niet om de reden die jij wil.

4. Ik ben altijd van mening geweest dat je een politieke tegenstander niet moet verslaan via de rechtbank maar via goed beleid. Het mooiste voorbeeld hiervan is momenteel de N-VA die get goed tot zeer goed doet. Gewoon rechtlijnig blijven en doen wat je zegt en zeggen wat je doet. Akkoord dat het niet altijd even simpel is, akkoord dat we beginnersfouten gemaakt hebben.

5. Ik ben nog altijd van mening dat het VB net zo'n postjespakkerspartij is als de "democratische" partijen. akkoord ze kunnen niet in raden van bestuur en dergelijke zitten, maar voor de rest is het VB overal goed aanwezig.

6. Door het feit dat het VB zoveel verkozeenen heeft en door het feit dat ze eigenlijk geen echt beleidsprogramma hebben, krijgen ze veel geld binnen waar ze eigenlijk weinig tot niets mee doen (voor de bevolking).
Oud 25 december 2009, 08:05   #402
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Fieseler;4508077]
Citaat:

Het is niet de eerste keer dat U de kiezer beledigt en de vinger wijst omdat ze het anti democratische spel van de postjespartijen doorzien en niet willen meespelen.
MAW: U beschuldigt de kiezer er van dat ze blijven op het VB stemmen ook al worden dezen doodgezwegen, de halve waarheden en hele leugens via het cordon mediatique, het cordon dat U hierboven toegeeft te bestaan en de rest van het discriminerende geweld dat ik elders heb samengevat..
1. Ik beschuldig de kiezer nergens van, ik beledig hem niet en ik wijs niemand met de vinger, ik stel alleen vast.

2. Het VB heeft veel stemmen gekregen van mensen die het beu zijn, die gewoon VB stemmen omdat ze weten dat:
- Het VB er toch niets mee kan doen wegens het CS.
- Hun stem dan niet naar de meerderheid gaat.

3. Ik verkondig geen halve waarheden over het VB, buiten dit forum ben ik zelfs nooit bezig over het VB, zo voornaam zijn ze voor mij ook niet. Ik heb zelfs vrienden die bij het VB zitten, dit zijn wel mensen waar je mee kan praten, die maw niet steeds dezelfde plaat afspelen.
Oud 25 december 2009, 08:10   #403
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Fieseler;4508077]
Citaat:

Hoe kan U dat nu weten?
U geeft hierboven toch zelf toe dat er een cordon sanitair rond het VB ligt?
Hoe kan U dan over onderhandelingen, water en wijn spreken?
1. Ik geef toe dat er een CS rond het VB ligt.

2. Ik schrijf ook dat het CS in stand gehouden wordt door twee partijen nl:
- - Het VB
- - De "democratische" partijen.

3. Ik schrijf ook dat er sinds kort één iemand, binnen het VB , begrepen heeft dat de grendel ook aan de kant van het VB zit, na 30 jaar kwam die daar achter.
Oud 25 december 2009, 08:19   #404
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Fieseler;4508077]
Citaat:

We zijn het toch over iets eens: door de vervelling van de NVA tot postjespartij is er inderdaad een door niemand te ontkennen verschil ontstaan tussen haarzelf en het VB.
Na het overnemen van de antidemocratische fraudemiddelen heeft de NVA in argumentennood zelfs het sossendiscours overgenomen.
Spijtig dat ze voor zoveel collaborerende submissie niet een heel klein beetje Vlaamse onafhankelijkheid (een borrelnootje) heeft kunnen bedingen.
1. De N-VA is geen postjespakkerspartij. Vergeten dat we er in september 2008 de stekker uittrokken?

2. Toen we in september 2008 de stekker eruit trokken werden we dood verklaard, de N-Va ging de kiesdrempel niet halen, zelfs tot een maand voor de verkiezingen was hier nog twijfel over. In Limburg gingen we voor 1 zetel (kiesdrempel ligt hier op 6,.. %), we haalden er twee.

3. Welke antidemocratische fraudemiddelen heeft de N-VA overgenomen?

4. Welk Sossendiscours heeft de N-VA overgenomen?

5. De staatshervorming is inderdaad op dit moment niet meer dan een paar borrelnootjes. Vergeet niet dat dankzij het VB, alles wat Vlaams ruikt reeds verdacht is. Stilaan zien de walen in dat er ook vlamingen zijn waar je mee kan praten, nog altijd een vereiste om te onderhandelen. Gaat dit iets opleveren? Ik weet het niet, de kans is echter veel groter dat je iets bereikt met onderhandelen tegen dat je je groot gelijk blijft uitschreeuwen.
Oud 25 december 2009, 08:25   #405
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Waar gaan wij met de billen bloot?
bekijk het discours van NVa sinds 2007 en hun groot geschreeuw vòòr de verkiezingen, of heb je zo'n paardenbril op dat je dat ook al gaat ontkennen (niet meer wil weten)
Oud 25 december 2009, 08:50   #406
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
bekijk het discours van NVa sinds 2007 en hun groot geschreeuw vòòr de verkiezingen, of heb je zo'n paardenbril op dat je dat ook al gaat ontkennen (niet meer wil weten)
Wij gaan dus nergens met de billen bloot.
Is genoteerd.
Oud 25 december 2009, 09:13   #407
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Sinds wanneer ben ik fraudeur (is een zware beschuldiging hoor)?
2. Waar beken ik kleur over wat?
Vooreerst: een zalig kerstfeest toegewenst.

on topic: U heeft hierboven toegegeven dat het VB als een voetbalploeg is die stadionverbod heeft gekregen, U heeft toegegeven dat het CS bestaat, de NVA past dat cordon (stadionverbod) rigoureus toe en wil het zelfs uitbreiden.
Is het mogelijk dat de morele verwatering in de NVA-middens reeds zozeer heeft toegeslagen dat ze niet meer beseffen dat de hierboven aangehaalde competitievervalsingen (die U toegeeft) niet meer en niet minder dan regelrechte fraude zijn?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 25 december 2009 om 09:13.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2009, 09:19   #408
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wij gaan dus nergens met de billen bloot.
Is genoteerd.
de paardebril is nog groter dan gedacht
Oud 25 december 2009, 09:28   #409
Fieseler

Standaard

Citaat:

1. Ik heb het cordon nooit ontkent, ik heb wel geschreven dat het cordon muurvast zit omdat de deur aan twee kanten vergrendeld is.

2. Ik heb ook geschreven dat er bij het VB reeds één persoon begrepen heeft dat de koers gewijzigd moet worden.

3. Ik ben altijd tegen het CS geweest, misschien niet om de reden die jij wil.

4. Ik ben altijd van mening geweest dat je een politieke tegenstander niet moet verslaan via de rechtbank maar via goed beleid. Het mooiste voorbeeld hiervan is momenteel de N-VA die get goed tot zeer goed doet. Gewoon rechtlijnig blijven en doen wat je zegt en zeggen wat je doet. Akkoord dat het niet altijd even simpel is, akkoord dat we beginnersfouten gemaakt hebben.

5. Ik ben nog altijd van mening dat het VB net zo'n postjespakkerspartij is als de "democratische" partijen. akkoord ze kunnen niet in raden van bestuur en dergelijke zitten, maar voor de rest is het VB overal goed aanwezig.

6. Door het feit dat het VB zoveel verkozeenen heeft en door het feit dat ze eigenlijk geen echt beleidsprogramma hebben, krijgen ze veel geld binnen waar ze eigenlijk weinig tot niets mee doen (voor de bevolking).
Het feit dat U de democratische fraude tegenover het VB toegeeft en afkeurt maakt het tjevengehalte van de NVA die die fraude rigoureus toepast en ze nog wil uitbreiden nog groter.
Erger nog: Lees ik in uw frustratie dat U ook nog een cordon willen leggen rond de inkomens van de volksvertegenwoordigers en senatoren die door het volk zijn verkozen als ze van VB signatuur zijn?
Mag ik er van uit gaan dat U akkoord bent met het proces van de sossen bij de RVS die de werkingskosten van het VB willen afpakken?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 25 december 2009 om 09:29.
Oud 25 december 2009, 10:15   #410
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Vooreerst: een zalig kerstfeest toegewenst.

on topic: U heeft hierboven toegegeven dat het VB als een voetbalploeg is die stadionverbod heeft gekregen, U heeft toegegeven dat het CS bestaat, de NVA past dat cordon (stadionverbod) rigoureus toe en wil het zelfs uitbreiden.
Is het mogelijk dat de morele verwatering in de NVA-middens reeds zozeer heeft toegeslagen dat ze niet meer beseffen dat de hierboven aangehaalde competitievervalsingen (die U toegeeft) niet meer en niet minder dan regelrechte fraude zijn?
Ook een zalig en vreugdevol kerstfeest toegewenst.

Ik heb het CS nooit ontkent.
De vergelijking tussen het CS en een voetbalploeg kwam niet van mij. Ik heb enkel de vraag gesteld waarom een voetbalploeg eventueel een stadionverbod zou krijgen. Zou het........
De N-VA is in feite tegen het CS, maar :
- Kan niet als eerste partij het CS negeren.
- Dan moet de deur aan de binnenzijde ook ontgrendeld worden.
Ik denk dat de N-VA de morele waarden hoog in het vaandel draagt en zich terdege bewust is van het feit dat het CS er nooit had mogen komen.
Het CS was er al van voor dat de N-VA het levenslicht zag.

Ik weet niet of het CS te vergelijken valt met fraude of niet. Volgens mij is fraude iets wat je heel stiekem doet, je kan van het CS zeggen wat je wil, maar stiekem wordt het alleszins niet gehanteerd.
Oud 25 december 2009, 10:16   #411
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de paardebril is nog groter dan gedacht
Ik heb nog nooit een paard met een bril gezien, ik weet dus niet hoe of wat een paardenbril is, laat staan dat ik weet hoe hij er uitziet.
Oud 25 december 2009, 10:19   #412
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het feit dat U de democratische fraude tegenover het VB toegeeft en afkeurt maakt het tjevengehalte van de NVA die die fraude rigoureus toepast en ze nog wil uitbreiden nog groter.
Erger nog: Lees ik in uw frustratie dat U ook nog een cordon willen leggen rond de inkomens van de volksvertegenwoordigers en senatoren die door het volk zijn verkozen als ze van VB signatuur zijn?
Mag ik er van uit gaan dat U akkoord bent met het proces van de sossen bij de RVS die de werkingskosten van het VB willen afpakken?
Ik heb nooit beweerd dat er geld van het VB afgepakt moet worden.
Ik schrijf zelfs dat je een politieke tegenstander (dat zijn we toch hoop ik) moet bestrijden met een goed beleid en niet voor de rechtbanken
Oud 25 december 2009, 15:14   #413
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Waarom niet?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2009, 16:10   #414
Fieseler

Standaard

[
Citaat:
QUOTE=guido 007;4508379]
Ik heb het CS nooit ontkent.
De vergelijking tussen het CS en een voetbalploeg kwam niet van mij. Ik heb enkel de vraag gesteld waarom een voetbalploeg eventueel een stadionverbod zou krijgen. Zou het........
- Dan moet de deur aan de binnenzijde ook ontgrendeld worden.
Ik denk dat de N-VA de morele waarden hoog in het vaandel draagt en zich terdege bewust is van het feit dat het CS er nooit had mogen komen.
Het CS was er al van voor dat de N-VA het levenslicht zag.

Hoe tjeef kan je zijn?
Hierboven heb je je fraude willen verschonen door het doel (de vernietiging van een democratische Vlaams Nationalistische partij) te verheerlijken.
Nu U met de onhoudbaarheid van deze belachelijke redenering wordt geconfronteerd is het plots weer iemand anders die het heeft "uitgevonden".

Citaat:
Ik weet niet of het CS te vergelijken valt met fraude of niet.
Ik wel: valsspelen is fraude.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fraude
De spelregels van de democratie malverseren ten nadele van één bepaalde politieke formatie is regelrechte fraude.

Citaat:
Volgens mij is fraude iets wat je heel stiekem doet, je kan van het CS zeggen wat je wil, maar stiekem wordt het alleszins niet gehanteerd.
Fraude mag op voorwaarde dat het niet stiekem gebeurt?
Ik denk dat zelfs de meest rabiate Tjeven zo'n onzin niet zouden durven de wereld insturen.

Even chronologisch samenvatten:
Het cordon sanitair mag volgens de niveanen want:

A/Het doel (electorale beschadiging van het VB) heiligt de middelen.
B/De kiezers zijn tegen het CS en blijven koppig op het VB stemmen en dat is niet de bedoeling. (slapend rijk worden)
C/ Door de broodroof , carrièrefnuiking en onmogelijkheid tot politieke benoeming heeft het VB meer postjes
D/ Iemand anders heeft het uitgevonden
E/Omdat het niet stiekem gebeurt is het geen fraude.

Welk is de reden waarom Bourgois voorstander is tot uitbreiding van het CS?
Is dat zoals hierboven: omdat hij er tegen is?

In deze zin wil ik dan graag de volgende nieuwjaarswens doen.

God geve dat de NVA snel een ultra Belgicistische partij wordt dan hebben we (als ze even consequent het tegenovergestelde doen van wat ze prediken) misschien terug een strijdmakker voor Vlaamse onafhankelijkheid.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 25 december 2009 om 16:29.
Oud 25 december 2009, 23:57   #415
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ik heb nog nooit een paard met een bril gezien, ik weet dus niet hoe of wat een paardenbril is, laat staan dat ik weet hoe hij er uitziet.
Ik mag dus aannemen dat U beseft dat U met dit antwoord de stelling van Rookie volledig onderschrijft.
Oud 26 december 2009, 07:15   #416
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik mag dus aannemen dat U beseft dat U met dit antwoord de stelling van Rookie volledig onderschrijft.
Jij mag van mij aannemen wat je wil.
Ik zal het door nen paardenbril zien, jullie zien dan waarschijnlijk alles door nen hele donkere bril.

De uitdruikking ivm een paardenbril wordt hier niet gebuikt.

Ter info:

Wij zeggen wel soms: "Heb je ooglappen op". Ooglappen gebruikte men vroeger zodat een paard alleen recht voor zich uit kon kijken.
Oud 26 december 2009, 07:18   #417
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Uw volk verkopen voor enkele zilverlingen, uw taal ontkennen om uw ongelijk niet te moeten toegeven. Het belgistische virus tiert bij de Nva zeer snel en goed
Oud 26 december 2009, 08:06   #418
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw volk verkopen voor enkele zilverlingen, uw taal ontkennen om uw ongelijk niet te moeten toegeven. Het belgistische virus tiert bij de Nva zeer snel en goed
Hola, hola, hola.

Welk volk hebben wij verkocht?
Waar ontkennen wij onze taal?
Oud 26 december 2009, 08:09   #419
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik stel alleen maar vast dat jullie met steeds meer moeten zijn om argumenten aan te dragen. Argumenten die dan ook nog op los zand staan.

Armoedig, zeeeeeer armoedig.

Voor de Vlaamse zaak is er momenteel maar één partij, nl de N-VA.
Alleen de N-VA kan met haar taktiek iets bereiken.
Wij roepen niet, wij schreeuwen niet, wij staan niet langs de zijkant, wij DOEN!
Oud 26 december 2009, 11:07   #420
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Voor ik naar Zolder koers ga kijken even snel deze 'on-topic' quote van de dag:

"Denkt U dat er opnieuw acties zullen komen?"

"... Bovendien zullen er vluchtelingen blijven komen. De boot is lichter geworden, maar binnen vijf jaar zal hij weer vol zitten en dan zullen de acties herbeginnen."

Daniël Alliet, priester in de Begijnhofkerk in Brussel in DS 26 & 27/12 p. 40.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be