![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Akira : 28 december 2009 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waterloo, Bastogne, Antwerpen, Brugge en bij de cruisegangers ook Zeebrugge. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien het bewust was, dan kan het geen schande zijn, want de uiting van een politieke mening; zoals een kartoen die een politieke boodschap schetst ... en dan is ze zelfs 'meesterlijk'.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Volgens dit bericht uit De Standaard van 03/10/09 werd het beheer van het Vlaams Huis in NY in handen gegeven van een Belgisch "diplomaat" die intussen al een postje pakte op KUL en van daaruit wel een oogje in het zeil zou houden. (dixit Kris Peeters)
Daarvoor moet ge dus "prof in Leuven" zijn om Wallonië te vergeten en Brussel op Mechelen te plakken ! Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 26 december 2009 om 17:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn moedertal is niet het Nederlands, nog een Vlaams dialect. ik gebruik wel het Nederlands als standaardtaal. De streek waar ik geboren ben, en waar ùijn voorouders al eeuwenlang wonen heet pas Vlaanderen (ttz Vlaams gewest) sinds de teweede helft van verleden eeuw. Dat is na mijn geboorte. Ik ben als Belg geboren, niet als Vlaming. Dit gedeelte van het land is in het verleden afhankelijk geweest van het prinsbisdom Luik. Meer, mijn geboortegrond is in het iets verdere verleden afhankelijk geweest van het hertogdom Limburg en Luxemburg. Of ga je nu beweren dat bv. een inwoner van Maastricht een Vlaming is? En neen, ik heb helemaal geen Franstalig klinkende naam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gesproken talen Frans in Wallonië en in Brussel, Duits in de Oostkantons en Nederlands (15% van de Brusselaars). Daarnaast vind je daar ook links naar de sites van het Vlaamse Gewest enz. http://www.wallonie-tourisme.be/cont...fo/nl/740.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me eerder zo te zijn dat dat vlaamse huis een maat voor niets is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ontwikkelde Amerikanen kennen Amsterdam en Brussel ,in veel gevallen kennen ze Holland ,hoewel je dan niet weet of ze Holland in Amerika bedoelen of Nederland Belgie en Vlaanderen kennen ze niet. Dit kaartje is dus een hele vooruitgang,als ze weten dat Vlaanderen bij Amsterdam en Brussel ligt. De Walen moeten niet zo zeuren, want in dit geval gaat het om de naamsbekendheid van Vlaanderen. Amerikanen begrijpen toch niet, dat Walen Frans spreken en dat Wallonie geen Frankrijk is. Zij vinden dat een volkomen onbelangrijk detail. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() Die mensen zijn in ieder geval niet zo dom als vele Belgen zoals u ,die het verschil niet weten tussen Nederland en Holland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af,of er ook zo een heisa zou geweest zijn,indien BHV niet op de kaart zou gestaan hebben,of ergens aan Wallonie weggegeven???Die alertheid van de walen is toch te bewonderen,we hebben er wat van te leren.Maar dat dit een missing zou zijn,voor het korte tijdsbestek waarin dit moest gebeuren,dat gelooft toch géén enkel zinnig mens...Humor kan dus ook nog in N.Y??? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De meeste Belgen weten ook niet of Cincinnati in Ohio ligt of in Kentucky. Laatst gewijzigd door Sidharta : 27 december 2009 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met zo één uitnodigingske krijgt de Vlaamse Beweging zoveel reklame in ons apenlandje, dat ze in geen jaren betaald zou krijgen mocht ze die reklame wensen 'volgens ekonomische regels'.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |