Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2009, 12:35   #61
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Zeg bruke, als je mij quote, gelieve dan de tekst niet te bepotelen.

Ik schreef dit in een fijne zaterdagochtend stemming en schreef dit op een rustige manier. Jij maakt er een agressief verhaal van.

Ik schreef het zelfs leesbaar voor de Hollands-praters en dus niet bvb ... "gade gij soms da bepalen ?"

Ik weet dat jullie heel lange tenen hebben maar je moet geen spijkers op laag water gaan zoeken hoor ! Overigens heb ik een pak goeie Nederlandse vrienden in Zuid-limburg en Noord-Brabant. Straks komt er nog eentje op bezoek zelfs.

Hoeveel Vlamingen komen bij jou over de vloer ?
Ik hou alleen niet van hypocrieten. Het feit, overigens, dat je me niet als mede-Vlaming ziet getuigt volgens mij van een generatiekloof tussen ons beiden. *KNIP*

Laatst gewijzigd door Akira : 28 december 2009 om 10:46.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 12:37   #62
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ik hou alleen niet van hypocrieten.
en wie is nu de Vlamingen-hater ? Zoiets schreef ik nooit over Hollanders. Mijn enig verwijt gaat naar de Noord-Hollanders : pak-de-poen-en-weg. Is inderdaad niet hypochriet. Gewoon hebzuchtig asociaal.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 14:22   #63
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Enig ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Een kaart van Vlaanderen waar de naam Vlaanderen niet eens op staat?
Toch niet zo meesterlijk zou ik zeggen. Nog een geluk dat ze er Brussel op gezet hebben de enige regio die nog ietwat in de states gekend is.
Bababa...Enige regio...bij de ontwikkelde Amerikanen zijn de volgende zakenook bekend hoor:
Waterloo, Bastogne, Antwerpen, Brugge en bij de cruisegangers ook Zeebrugge.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 14:27   #64
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Brussel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Laten we het anders stellen: er is in de Westerse wereld geen enkel federaal land waar het zo is dat de ene deelstaat grondgebied probeert aan te hechten van andere deelstaten.

Behalve België dan.
Nog een geluk dat "Brussel omgeven is door Vlaams Brabant"...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 17:04   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Die kaart is gewoon een schande. Veel excuses zijn daar niet voor, me dunkt. Toch niet op dat niveau. Komaan zeg, nog een beetje ernstig blijven, he.
Indien het echt per ongeluk is, dan is het inderdaad een schande wegens onbekwaamheid.

Indien het bewust was, dan kan het geen schande zijn, want de uiting van een politieke mening; zoals een kartoen die een politieke boodschap schetst ...
en dan is ze zelfs 'meesterlijk'.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 17:29   #66
Descartes Jr
Banneling

Standaard Een diplomatieke rel !

Volgens dit bericht uit De Standaard van 03/10/09 werd het beheer van het Vlaams Huis in NY in handen gegeven van een Belgisch "diplomaat" die intussen al een postje pakte op KUL en van daaruit wel een oogje in het zeil zou houden. (dixit Kris Peeters)

Daarvoor moet ge dus "prof in Leuven" zijn om Wallonië te vergeten en Brussel op Mechelen te plakken !

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 26 december 2009 om 17:30.
Oud 27 december 2009, 02:41   #67
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ga gerust in de Walen wonen. Franssprekende Vlamingen die hun afkomst verloochenen en zich erover schamen zijn daar zeker en vast welkom, men zou zelfs kunnen stellen dat er daar even veel van wonen als échte Walen. Sla maar eens een telefoonboek open van een Waalse stad, en zie hoeveel Vlaamse achternamen dat je daar in terug vind. In Brussel kom je dat nog veel meer tegen.
Afkomst verloochenen?

Mijn moedertal is niet het Nederlands, nog een Vlaams dialect. ik gebruik wel het Nederlands als standaardtaal.
De streek waar ik geboren ben, en waar ùijn voorouders al eeuwenlang wonen heet pas Vlaanderen (ttz Vlaams gewest) sinds de teweede helft van verleden eeuw. Dat is na mijn geboorte. Ik ben als Belg geboren, niet als Vlaming.
Dit gedeelte van het land is in het verleden afhankelijk geweest van het prinsbisdom Luik. Meer, mijn geboortegrond is in het iets verdere verleden afhankelijk geweest van het hertogdom Limburg en Luxemburg.
Of ga je nu beweren dat bv. een inwoner van Maastricht een Vlaming is?
En neen, ik heb helemaal geen Franstalig klinkende naam.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 03:16   #68
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Als een Vlaamse touristische dienst (visitflanders.co.uk) België in een notendop uitlegt, krijg je direct te horen dat er in dit land 3 talen gesproken worden:

(Het ergert mij wel dat ze over Flemish spreken, maar dat geheel ter zijde).
Appelen en peren. Als je gaat kijken op de website van de Waalse toeristische dienst (in 6 talen nota bene), vertelt men het volgende over België:

Gesproken talen

Frans in Wallonië en in Brussel, Duits in de Oostkantons en Nederlands (15% van de Brusselaars).

Daarnaast vind je daar ook links naar de sites van het Vlaamse Gewest enz.

http://www.wallonie-tourisme.be/cont...fo/nl/740.html
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 05:28   #69
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Indien het echt per ongeluk is, dan is het inderdaad een schande wegens onbekwaamheid.

Indien het bewust was, dan kan het geen schande zijn, want de uiting van een politieke mening; zoals een kartoen die een politieke boodschap schetst ...
en dan is ze zelfs 'meesterlijk'.
Klonk!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 09:49   #70
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Een kaartje waarin België alleen bestaat uit Vlaanderen, waarin Frankrijk op de plaats van Wallonië ligt, en Brussel ter hoogte van Antwerpen, heeft opschudding veroorzaakt in Wallonië. Het kaartje staat afgedrukt op een uitnodiging voor een cocktailavond van het Vlaamse Huis in New York. Het was geen opzet, zeggen woordvoerders, "door de tijdsdruk zijn er een paar jammerlijke operationele foutjes in geslopen." (Bron : Waals Weekblad)

Dat zegt veel over de intelligentie van de bemanners van dat vlaamse huis in NY.
Het lijkt me eerder zo te zijn dat dat vlaamse huis een maat voor niets is.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 09:59   #71
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Laat het op zijn minst een cocktail-alibi zijn voor de diplomatieke alcoholici ...
Oud 27 december 2009, 10:06   #72
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bababa...Enige regio...bij de ontwikkelde Amerikanen zijn de volgende zakenook bekend hoor:
Waterloo, Bastogne, Antwerpen, Brugge en bij de cruisegangers ook Zeebrugge.
Die mensen heb ik daar nooit gesproken
Ontwikkelde Amerikanen kennen Amsterdam en Brussel ,in veel gevallen kennen ze Holland ,hoewel je dan niet weet of ze Holland in Amerika bedoelen of Nederland
Belgie en Vlaanderen kennen ze niet.
Dit kaartje is dus een hele vooruitgang,als ze weten dat Vlaanderen bij Amsterdam en Brussel ligt.
De Walen moeten niet zo zeuren, want in dit geval gaat het om de naamsbekendheid van Vlaanderen.
Amerikanen begrijpen toch niet, dat Walen Frans spreken en dat Wallonie geen Frankrijk is.
Zij vinden dat een volkomen onbelangrijk detail.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 10:09   #73
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Dat zegt veel over de intelligentie van de bemanners van dat vlaamse huis in NY.
Die mensen zijn in ieder geval niet zo dom als vele Belgen zoals u ,die het verschil niet weten tussen Nederland en Holland.
Oud 27 december 2009, 10:42   #74

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Afkomst verloochenen?

Mijn moedertal is niet het Nederlands, nog een Vlaams dialect. ik gebruik wel het Nederlands als standaardtaal.
De streek waar ik geboren ben, en waar ùijn voorouders al eeuwenlang wonen heet pas Vlaanderen (ttz Vlaams gewest) sinds de teweede helft van verleden eeuw. Dat is na mijn geboorte. Ik ben als Belg geboren, niet als Vlaming.
Dit gedeelte van het land is in het verleden afhankelijk geweest van het prinsbisdom Luik. Meer, mijn geboortegrond is in het iets verdere verleden afhankelijk geweest van het hertogdom Limburg en Luxemburg.
Of ga je nu beweren dat bv. een inwoner van Maastricht een Vlaming is?
En neen, ik heb helemaal geen Franstalig klinkende naam.
Happart ???? Ben jij dat ????
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 10:44   #75

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ... een echte schande ... ik vind wel dat ze er Nederland ook volledig op moesten gezet hebben.
Oud 27 december 2009, 10:47   #76

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Die mensen heb ik daar nooit gesproken
Ontwikkelde Amerikanen kennen Amsterdam en Brussel ,in veel gevallen kennen ze Holland ,hoewel je dan niet weet of ze Holland in Amerika bedoelen of Nederland
Belgie en Vlaanderen kennen ze niet.
Dit kaartje is dus een hele vooruitgang,als ze weten dat Vlaanderen bij Amsterdam en Brussel ligt.
De Walen moeten niet zo zeuren, want in dit geval gaat het om de naamsbekendheid van Vlaanderen.
Amerikanen begrijpen toch niet, dat Walen Frans spreken en dat Wallonie geen Frankrijk is.
Zij vinden dat een volkomen onbelangrijk detail.
Ja ... vooral bij een VLAAMS - NEDERLANDSE conferentie.
Oud 27 december 2009, 11:12   #77
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard Wallonie van de kaart

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ongelooflijk goeie joke.

Natuurlijk is de waarheid:
- ofwel is het echt een niet gewild foutje, maar dat zou dan een blunder van formaat zijn, een diplomaat in het buitenland echt onwaardig ...
- ofwel is het een toch 'beetje' opzettelijk gegaan, en dan is het wel meesterlijk. Niet in het minst omdat het 'weekblad' er op ingegaan is. Mochten ze het doodgezwegen hebben, dan was de joke kompleet de mist in gegaan.

Ja mensen, wat een steek onder water dat Brussel zo duidelijk omgeven is door Vlaanderen.
Ik heb twee dagen lopen bulderen van lachen in de corridors (hebdem ?) van het bejaardenhuis hier.

Ik vraag me af,of er ook zo een heisa zou geweest zijn,indien BHV niet op de kaart zou gestaan hebben,of ergens aan Wallonie weggegeven???Die alertheid van de walen is toch te bewonderen,we hebben er wat van te leren.Maar dat dit een missing zou zijn,voor het korte tijdsbestek waarin dit moest gebeuren,dat gelooft toch géén enkel zinnig mens...Humor kan dus ook nog in N.Y???
an1958 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 11:31   #78
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ja ... vooral bij een VLAAMS - NEDERLANDSE conferentie.
Na het bezoeken van de coferentie is het gelukkig anders door dat kaartje.
Laten de Vlamingen daarom blij zijn met deze promotie en niet zeuren over een totaal onbelangrijke zaak.
Oud 27 december 2009, 11:33   #79
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1958 Bekijk bericht
Ik vraag me af,of er ook zo een heisa zou geweest zijn,indien BHV niet op de kaart zou gestaan hebben,of ergens aan Wallonie weggegeven???Die alertheid van de walen is toch te bewonderen,we hebben er wat van te leren.Maar dat dit een missing zou zijn,voor het korte tijdsbestek waarin dit moest gebeuren,dat gelooft toch géén enkel zinnig mens...Humor kan dus ook nog in N.Y???
Het is voor de Amerikanen totaal onbelangrijk dat er nog wat Fransssprekende mensen onder Brussel wonen die niet de Franse nationaliteit hebben.
De meeste Belgen weten ook niet of Cincinnati in Ohio ligt of in Kentucky.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 27 december 2009 om 11:38.
Oud 27 december 2009, 12:24   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een maat voor niets ?

Met zo één uitnodigingske krijgt de Vlaamse Beweging zoveel reklame in ons apenlandje, dat ze in geen jaren betaald zou krijgen mocht ze die reklame wensen 'volgens ekonomische regels'.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be