![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1121 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"Zou jij het aanvaarden mocht jij beoordeeld worden op basis van de daden van anderen?" Tegenover wie heb ik welke vooroordelen? |
|
|
|
|
|
|
#1122 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1123 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij hebt gesteld dat in België gelijke kansen in het onderwijs een feit zijn. Ik wacht nog steeds op cijfermateriaal om jouw stelling te onderbouwen. Veel succes!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#1124 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 december 2009 om 19:05. |
|||||||
|
|
|
|
|
#1125 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iedereen krijgt in Belgié, ongeacht de afkomst, de kans om te studeren. Maar...... 1) Wil iedereen die kans grijpen? 2) Kunnen of willen de ouders van die kinderen hun de kans geven? |
|
|
|
|
|
|
#1126 |
|
Partijlid
|
--------------------------------------------------------------------------------
Ik zal mij nooit of te nimmer assimileren tot de Vlaamse cultuur. Ik ben Turk en ik zal dat niet wegsteken. Mijn Turkse culturele achtergrond zal ik dragen en beleven tot de dood, en ik zal het laten verder leven via mijn kinderen. Mijn kinderen zal ik de Turkse taal en cultuur leren, en zij zullen elke vrijdag met mij meegaan om te bidden in de moskee. |
|
|
|
|
|
#1127 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1128 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik haal aan dat onderwijs gelijke kansen biedt, maar oorzaken voor socio economische achterstand achter voordeuren liggen, dat is compleet wat anders dan u ervan probeert te maken. |
|
|
|
|
|
|
#1130 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik schreef letterlijk "Ik gaf deze informatie omdat je betwijfelde dat kinderen uit de lagere socio-economische klasse ondervertegenwoordigd zijn in het hoger onderwijs." Ik geef je de cijfers en de link (van onderwijs Vlaanderen zelf) waaruit blijkt dat kinderen uit de lagere socio-economische klasse ondervertegenwoordigd zijn. Heb jij cijfers en link om aan te tonen dat ze niet ondervertegenwoordigd zijn? Jij haalt aan dat het onderwijs gelijke kansen biedt; maar uit onderzoek blijkt (keer op keer) dat ons onderwijs dit niet doet. Ik gaf de linken naar het onderzoek om dit aan te tonen. Kan jij ook aan link geven naar een onderzoek waaruit blijkt dat ons onderwijs wel gelijke kansen biedt? Je haalt telkens aan dat de oorzaken achter voordeuren liggen. Biedt ons onderwijs dan toch geen gelijke kansen; dat je moet aanhalen dat we er niets aan kunnen doen? Andere landen bieden wel of althans meer gelijke kansen. Liggen de oorzaken daar dan niet achter de voordeur? |
|
|
|
|
|
|
#1131 | |
|
Banneling
|
Citaat:
heb ik nogal sterk de indruk dat je zeer goed begrijpt wat ik bedoel; zowel met "eerlijke prijs"; als met mijn stelling. |
|
|
|
|
|
|
#1132 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1133 | |
|
Banneling
|
Citaat:
iedereen verwacht dat je je inburgerd in de samenleving en er een onderdeel van wil uitmaken. er is trouwens een groot verschil tussen de turkse cultuur en de fundamentalistische euro-moslim cultuur die je hier tegenwoordig veel ziet |
|
|
|
|
|
|
#1134 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1135 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor de goede orde een "eerlijke" prijs is hooguit een subjectief gegeven. |
|
|
|
|
|
|
#1136 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vertel nu eens ga je wel of niet akkoord met mijn stelling "Het zou natuurlijk beter zijn dat de goede doelen overbodig zijn. Dat we eerlijke prijzen betalen voor grondstoffen en goederen." |
|
|
|
|
|
|
#1137 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dus graag jouw definitie van "eerlijke prijs".
|
|
|
|
|
|
#1138 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eerlijke prijs voor petroleum is als de arabische industrie evenveel betaalt als de belgische industrie. Als de chinese industrie evenveel betaalt voor haar steenkool als de belgische industrie... Als de indische industrie evenveel betaalt voor energie als de franse industrie... Dat is eerlijk, dan zijn alle handelsbarrieres afgeschaft... Bij mijn weten betalen arabieren intern veel minder dan wij europeanen. Betalen chinezen intern veel minder dan wij europeanen voor hun steenkool. Betalen indiers intern veel minder voor electriciteit dan wij europeanen. En het verschil zit niet noodzakelijk alleen via de taksen..., of de creg. Integendeel, dankzij de taksen heeft de europese economie altijd veel zuiniger omgesprongen met energie dan gelijk welke wereldeconomie... |
|
|
|
|
|
|
#1139 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Artisjok: misschien moet je eens doen ala mao, en alle kinderen van slimme ouders mengen met kinderen van domme ouders zodat je zeker bent dat er wel gelijke kansen ontstaan. Kijk artisjok: wat doe jij nu met het gegeven dat intelligentie in hoge mate erfelijk is ??? http://www.xs4all.nl/~sfg/volkskrant/artikel.htm Hoe pak jij dat dan aan, dat die twee domme arbeiders dan net geen slimme kinderen bijna kunnen krijgen, en hoe leg je dan uit dat die via het onderwijs niet de eerlijke kansen krijgen ??? Je mag nu alle systemen bedenken van gans de wereld, maar je kunt er toch niet van onderuit dat die erfelijke factor daar een grotere rol gaat spelen dan gelijk welke andere socio culturele parameter ? Heb jij nu geen biologie gestudeerd ? |
|
|
|
|
|
|
#1140 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik negeer die erfelijke factor niet, maar in ons onderwijs is het niet zozeer de intelligentie die een rol speelt bij het behalen van een diploma; de meest determinerende factor is de socio-culturele afkomst. |
|
|
|
|