Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2009, 16:27   #301
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100%Turk&Moslim Bekijk bericht
Ik zal mijn Turkse cultuur behouden tot de laatste snik, wat cultuurracisten er ook van denken. Ik ben geboren Belg en moslim. Religie is niet vastgepind aan een bepaalde territorium, religie zit in de hoofden en harten van de mensen. Waar ik ook ben, overal zal ik geloven in God. Ik heb het RECHT om te geloven in om het even welke religie, in om het even welke God en om het even in welke Heilige Schrift. Dat is mijn RECHT als vrije Belgische burger.
En je hebt groot gelijk makker.
Zolang je respect hebt voor je medemens mag je gaan, staan en denken wat je wilt!

edereen heeft recht op zijn eigen cultuur en hoe hij het beleefd, mits er respect is langs twee kanten.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 17:24   #302
100%Turk&Moslim
Partijlid

Standaard

Ik heb ook plichten. Ik ben oa. verplicht om te stemmen, om belasting te betalen, mijn kinderen onderwijs te laten volgen tot en met 18 jaar, enz ... Kortom, ik ben verplicht om mij te houden aan de juridische wetten van dit land : niks doen wat de wet mij verbiedt, en verplicht om te doen wat de wet mij verplicht.
Ik ben niet verplicht om mijn zoon janekke en mijn dochter mieke te noemen, ik ben niet verplicht om thuis enkel Nederlands te spreken, ik ben niet verplicht om niet naar de moskee te gaan, mijn dochter is niet verplicht om op straat geen hoofddoek te dragen indien ze dat wenst, ik ben niet verplicht om de islamitische feestdagen niet te vieren.

Laatst gewijzigd door 100%Turk&Moslim : 28 december 2009 om 17:25.
100%Turk&Moslim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 17:57   #303
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb ook plichten. Ik ben oa. verplicht om te stemmen, om belasting te betalen, mijn kinderen onderwijs te laten volgen tot en met 18 jaar, enz ... Kortom, ik ben verplicht om mij te houden aan de juridische wetten van dit land : niks doen wat de wet mij verbiedt, en verplicht om te doen wat de wet mij verplicht.
Ik ben niet verplicht om mijn zoon janekke en mijn dochter mieke te noemen, ik ben niet verplicht om thuis enkel Nederlands te spreken, ik ben niet verplicht om niet naar de moskee te gaan, mijn dochter is niet verplicht om op straat geen hoofddoek te dragen indien ze dat wenst, ik ben niet verplicht om de islamitische feestdagen niet te vieren.
hoofddoeken zijn dan ook geen turkse gewoonte
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 18:00   #304
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
hoofddoeken zijn dan ook geen turkse gewoonte
100%Turk&Moslim is ook geen Turk en geen moslim.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 18:42   #305
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom we moeten bang zijn om onze eigen cultuur te verliezen.
Ik wel. Kijk naar andere landen waar moslims in grotere getallen aanwezig zijn. Egypte bijvoorbeeld. De oorspronkelijke koptisch cultuur wordt stelselmatig weggedrukt. Ik zie niet in waarom moslims in Europa anders te werk zouden gaan. Het bekeren en onderdrukken van niet moslims zit namelijk ingebakken in hun geloof.

Maar ja, niemand kan voorspellen wat de toekomst brengt. Kijk naar het christendom. Ooit zo agressief in zijn bekeringsdrang. Nu nog maar een schim van zichzelf. (wat ik niet slecht vind)
Oud 28 december 2009, 19:07   #306
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je uitleggen hoe/waarom het "voor iedereen veel beter" zou zijn indien "jullie en masse terugkeerden"?

om te beginnen; lees eens heel mijn geschrift, dat je totaal quote, en het antwoord zal je wel duidelijk worden.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 19:09   #307
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik zeg dat Belgie MIJN land is, kan er een betere voeling bestaan dan dat ?
In deze samenleving zullen mijn kinderen leven, zij zijn Belgen.
Zij mogen naar Turkse televisiezenders kijken, ik doe dat ook : ik kijk graag naar Turkse films en series. Ik kijk ook naar Belgische kanalen : Gisteren naar AA Gent- Anderlecht gekeken op canvas, aangezien ik Gentenaar ben had ik graag gewild dat Gent had gewonnen.
Ik heb 2 culturen, het is geen of-of verhaal, het is een en-en verhaal. Het zal altijd een en-en verhaal blijven.
over dat en- en had ik u aanvankelijk niet veel horen zeggen.
Wat ik vooral onthield was; ikke fiere turk, ikke nikste maken met belgie. Maar belgie is wel van mij, want ik hier geboren en ik hier nu doen wat ik wil, als turk.
Cru gesteld dan.

Oud 28 december 2009, 19:12   #308
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Om te profiteren woon je hier je hart zit bij de islamklootzakjes.
Maar daar valt niks te rapen natuurlijk, zo slim zijn ze wel.
Ik moet ze ook niet se, sorry 'fiere turk'. Fier op je turkse afkomst, maar d�*�*r valt geen cent te makken he? Dan moet je wel bij ons zijn he?

Oud 28 december 2009, 19:16   #309
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik zal mijn Turkse cultuur behouden tot de laatste snik, wat cultuurracisten er ook van denken. Ik ben geboren Belg en moslim. Religie is niet vastgepind aan een bepaalde territorium, religie zit in de hoofden en harten van de mensen. Waar ik ook ben, overal zal ik geloven in God. Ik heb het RECHT om te geloven in om het even welke religie, in om het even welke God en om het even in welke Heilige Schrift. Dat is mijn RECHT als vrije Belgische burger.
D�*�*r zijn jullie altijd snel mee. Met het opnoemen van jullie rechten.
Maar de rechten van een ander... hohoho, da's een ander verhaal.
De rechten van de vrouw. Om maar iets te zeggen.
Ons recht om jullie minaretten hier niet te willen, hohoho racisten!
Ons recht om jullie gespuis niet te willen! Hohoho Fascisten!
en ga zo maar door.

Je bent de eerste om te zeggen hoe knap de turken zijn. Maar om daar een leven op te bouwen, da's te moeilijk.
Van twee walletjes eten, noemen wij dat hier.
Profiteren en onnozel doen. Macho Turk.

Oud 28 december 2009, 19:25   #310
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
om te beginnen; lees eens heel mijn geschrift, dat je totaal quote, en het antwoord zal je wel duidelijk worden.
Ik heb heel jouw geschrift gelezen, en daar staat geen antwoord in.
Kan je uitleggen hoe/waarom het "voor iedereen veel beter" zou zijn indien "jullie en masse terugkeerden"?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 19:35   #311
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
De staatskas zou er beter bij varen. Indien je inmiddels het boek van JMDD hebt gelezen, zal je beseffen waarom.
De criminaliteitscijfers zouden indrukwekkend dalen, de gevangenissen zouden half leeg staan, we zouden dan ook geen nood meer hebben aan steeds meer politie op straat. Je zal wel spectaculaie gevangenisontsnappingen moeten missen, maar voor dat soort nieuws kan je afstemmen op de schotelantenne. Nadeel is dan weer dat er veel werkloosheid zou komen in de allochtonenindustrie (de sociaal assisten, de klaswerkers, straathoekwerkers, ), maar die kost kan gecompenseerd worden door de uitkeringen die bespaard worden op de allo's, en die nemen nog steeds de hoofdmoot in, zeker in Brussel en Antwerpen.
65 % van de sociale woningen zouden vrij komen, hetgeen toch ook een serieuse hap is die uitgespaard zal worden op nieuwe aanbouw. Goed voor het milieu trouwens.
De Spa zou verdwijnen, hetgeen op zich al een weldaad voor de maatschappij zou zijn.
En dat is dan maar het begin.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 19:39   #312
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
omdat je precies niet uit je hokjes-denken wil, in 't kort, want ik heb andere dingen te doen dan mensen die niet willen nadenken iets diets te maken;

95% van de moslimimmigranten die naar hier en elders in europa zijn gekomen, hangen nogal neig naar hun 'thuiswaarden'. Dit betreffen meestal moslim-landen, waar de vrouw zo goed als geen rechten heeft.
Ze komen met die mentaliteit en leven met die gedachten en gebruiken in onze maatschappij. Maw, ze vallen bvb meisjes die zich niet gedragen naar hun normen, lastig of in het slechtste geval, verkrachten ze ze. Gewoon omdat het in hun cultuur, mag.
Ze zoeken hier een beter leven, kompleet te begrijpen, maar ze zijn de eerste om te zeggen dat ze op de 1ste plaats marokkaan of turk zijn, want dat is pas hèt van hèt. Bijdragen aan ons sociaal vangnet -waar ze allemaal om ter snelst zeggen recht op te hebben- doen ze dan wel weer zo weinig mogelijk.
Brood, halen ze bij de marokkaanse bakker. Thee drinken ze in hun thee-huizen. Wat niet van hun is, m�*ken ze wel van hun. Net zoals hun wijken.

Ze zijn de eersten om te roepen dat onze wetten hun rechten geven. Maar zichzelf aan die wetten houden, da's duidelijk een brug te ver. dat lezen we alle dagen in de kranten of maken we zelf mee -diegenen dan die regelmatig in brussel, anwerpen, mechelen of charleroi komen.
Kort gezegd,
waar ze in de meerderheid zijn heb je een religieuze dictatuur met barbaarse ritten. Waar ze in de minderheid zijn, met een aanzienlijk getal, heb je terrorisme of oorlog. Wnt ze zijn onderdrukt. Door de autochtonen nota bene en natuurlijk. Want ze mogen geen mnaretten zetten waar ze willen. En �*l de vrouwen lopen niet gesluierd en diens verkrachters worden gestraft, door een nièt islamitische rechtbank, godbetert!
en daarom, bvb het multiculturele joegoslavie in gedachten, is het beter voor iedereen dat deze fiere en stoere turken en marokkanen terugkeren naar hun oooh zo zalig turkmenistan en marokko.
Want zij houden niet van dit land, noch van dit volk en zijn zijn of gebruiken.
Als ze ons willen veroveren, dat ze dat dan in een reguliere oorlog doen.

Laatst gewijzigd door Carnivore : 28 december 2009 om 19:46.
Oud 28 december 2009, 19:59   #313
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
.
De criminaliteitscijfers zouden indrukwekkend dalen, ...
De cijfers waarschijnlijk wel, de criminaliteit niet.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 20:02   #314
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Daar ben ik het niet mee eens.
Oud 28 december 2009, 20:02   #315
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

wat weet jij nu van criminaliteit? Buiten enkele studies die je gelezen hebt dan.

(en btw kon het eens niet laten om uw post toch te lezen, ondanks de 'negeer'. Da's wel 't klote aan 't systeem. Negeer zou ècht negeer mogen zijn, vind ik. Zo, totaal onzichtbaar, om het in duidelijke samsontaal te zeggen.
)

Laatst gewijzigd door Carnivore : 28 december 2009 om 20:05.
Oud 28 december 2009, 20:04   #316
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
omdat je precies niet uit je hokjes-denken wil, in 't kort, want ik heb andere dingen te doen dan mensen die niet willen nadenken iets diets te maken;
Citaat:
95% van de moslimimmigranten die naar hier en elders in europa zijn gekomen, hangen nogal neig naar hun 'thuiswaarden'. Dit betreffen meestal moslim-landen, waar de vrouw zo goed als geen rechten heeft.
Ze komen met die mentaliteit en leven met die gedachten en gebruiken in onze maatschappij. Maw, ze vallen bvb meisjes die zich niet gedragen naar hun normen, lastig of in het slechtste geval, verkrachten ze ze. Gewoon omdat het in hun cultuur, mag.
Bedoel je dat 95% van de moslimmigranten meisjes lastig vallen of in het slechtste geval verkrachten? En dat dit in hun cultuur mag?
Citaat:
Ze zoeken hier een beter leven, kompleet te begrijpen, maar ze zijn de eerste om te zeggen dat ze op de 1ste plaats marokkaan of turk zijn, want dat is pas hèt van hèt.
Wat stoort je hierbij?
Citaat:
Bijdragen aan ons sociaal vangnet -waar ze allemaal om ter snelst zeggen recht op te hebben- doen ze dan wel weer zo weinig mogelijk.
Best mogelijk dat velen; net zoals de Belgen; niet graag bijdragen; maar ze dragen wel degelijk bij.
Citaat:
Brood, halen ze bij de marokkaanse bakker. Thee drinken ze in hun thee-huizen.
Wat stoort je hierbij? Dat die Marokkaanse bakker bijdraagt aan de belastingen en RSZ; of is het iets anders?
Citaat:
Wat niet van hun is, m�*ken ze wel van hun. Net zoals hun wijken.
Ook dit is niet correct.
Citaat:
Ze zijn de eersten om te roepen dat onze wetten hun rechten geven. Maar zichzelf aan die wetten houden, da's duidelijk een brug te ver. dat lezen we alle dagen in de kranten of maken we zelf mee -diegenen dan die regelmatig in brussel, anwerpen, mechelen of charleroi komen.
De overgrote meerderheid houdt zich wel aan de wetten.
Citaat:
Kort gezegd,
waar ze in de meerderheid zijn heb je een religieuze dictatuur met barbaarse ritten. Waar ze in de minderheid zijn, met een aanzienlijk getal, heb je terrorisme of oorlog. Wnt ze zijn onderdrukt. Door de autochtonen nota bene en natuurlijk. Want ze mogen geen mnaretten zetten waar ze willen. En �*l de vrouwen lopen niet gesluierd en diens verkrachters worden gestraft, door een nièt islamitische rechtbank, godbetert!
en daarom, bvb het multiculturele joegoslavie in gedachten, is het beter voor iedereen dat deze fiere en stoere turken en marokkanen terugkeren naar hun oooh zo zalig turkmenistan en marokko.
Heb je het nog altijd over België; of ben je aan het afwijken?
Citaat:
Want zij houden niet van dit land, noch van dit volk en zijn zijn of gebruiken.
Het is niet omdat ze van hun eigen cultuur houden; dat ze de onze niet waarderen.
Citaat:
Als ze ons willen veroveren, dat ze dat dan in een reguliere oorlog doen.
Ik betwijfel dat dit hun doel is; er zijn althans geen aanwijzingen hiervoor.

Zoveel leugens en overdrijvingen heb ik zelden in één post gelezen. En dan beweer je mij "hokjes-denken" en dat ik niet wil nadenken.

Bij die "voor iedereen beter" vergeet je dat; indien ze "en masse" terugkeren; onze economie op zijn gat ligt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 20:06   #317
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Want zij houden niet van dit land, ...
Vele witte Vlamingen doen dit evenmin (en geef ze eens ongelijk). Je hebt er zelfs grote politieke partijen voor zoals de NVA.
Oud 28 december 2009, 20:08   #318
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Daar ben ik het niet mee eens.
Oh als er een aantal straatcrimi's teruggestuurd wordt dan stopt de onbestrafbare witte bovenklasse ook met stelen?

Dat verband mag u eens uitleggen.
Oud 28 december 2009, 20:09   #319
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Bedoel je dat 95% van de moslimmigranten meisjes lastig vallen of in het slechtste geval verkrachten? En dat dit in hun cultuur mag?

Wat stoort je hierbij?

Best mogelijk dat velen; net zoals de Belgen; niet graag bijdragen; maar ze dragen wel degelijk bij.

Wat stoort je hierbij? Dat die Marokkaanse bakker bijdraagt aan de belastingen en RSZ; of is het iets anders?

Ook dit is niet correct.

De overgrote meerderheid houdt zich wel aan de wetten.

Heb je het nog altijd over België; of ben je aan het afwijken?

Het is niet omdat ze van hun eigen cultuur houden; dat ze de onze niet waarderen.

Ik betwijfel dat dit hun doel is; er zijn althans geen aanwijzingen hiervoor.

Zoveel leugens en overdrijvingen heb ik zelden in één post gelezen. En dan beweer je mij "hokjes-denken" en dat ik niet wil nadenken.

Bij die "voor iedereen beter" vergeet je dat; indien ze "en masse" terugkeren; onze economie op zijn gat ligt.
ik ging het kort houden.
In heel de wereld ziet men hoehet vergaat als je eens genoeg islamieten hebt.
dus, al uw uitééngeruk en opgeplits:

nevermind.

net zoals we nu alles "individueel" moeten zien. Niet dé marokkanen, noch de Turken.
Maar het is hier wel en democratie, waarin toch steeds de meerderheid telt.

Oud 28 december 2009, 20:10   #320
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:

Er zijn ongeveer 10 % migranten/vreemdelingen op de totale bevolking. Van die 10 % is slechts een klein deel actief, waarvan de meesten dan nog in low rate jobs, dus geen hoogvliegers kwa het betalen van belastingen. Voor elke werkende allochtoon zijn er twee aan de ontvangende kant (uitkeringen).
En als de werkende allochtonen wegvallen ligt de economie op zijn gat?
Groentenlogica!
Proest !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be