![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1321 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In tegendeel.
Alle feiten en onderzoeken tonen aan dat de theorie klopt. Citaat:
Excuseer me, maar ik doe daar niet aan mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1322 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil gerust verder ingaan op die materie als jij nu eens zou kunnen toegeven dat jij er verdomme naast zat Geldt overigens voor de tal van ander zaken waar ge ergens een zekere overwinning claimde Citaat:
Waar stel of claim ik dat ik hier één of ander statistek-wonder mag zijn ? btw Recursie ? da's al niks voor hier....je erkent niet eens een terugkoppeling Markov ? Is dat een nieuwe claim ofzo ? Citaat:
waarom zou ik nog iets lezen en me er dan ook nog bij neerleggen als jij zowat iedere bron weggewuifd hebt ? Ik wil best met je dicutier _ 'k dacht dat inmiddels duidelijk was_ maar ik neem het niet langer dat het niet met gelijke wapens mag Citaat:
![]() Vertel me eens hoe de expert wetenschapsfilosofie dat ziet : geen falsifieerbaarheid en toch anderzijds toch even doodleuk komen beweren dat de realiteit niet strookt met de theorie |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of beter wat bedoel je ermee ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1324 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar in godsnaam... waar beweer ik zoiets ? Ik zei net dat taxonomie in wezen irrelevant is en dan kom jij even insinueren alsof ik zou gezegd hebben dat dat het wat moet bewijzen Citaat:
Heeft Newton bewezen dat twee planeten elkaar ook volgens dezelfde gravitatiewet zouden gaan aantrekken indien hij ze zou bevestigd hebben op de testbank ? Neen Citaat:
Dat extreme klimaatsveranderingen niet zouden geleid hebben tot een explosie in nieuwe beestjes ? Citaat:
![]() sorry hoor ... nu ben ik de draad helemaal kwijt Het feit dat méér soorten veel vroeger zouden ontstaan zijn als aanvankelijk gedacht kan ons misschien wel terugbrengen ten tijde van beestjes waar we van dachten dat ze al lang uitgestorven waren maar brengt ons niet dichter bij die 6000... net integendeel lijkt me Citaat:
Citaat:
Falsifieerbaarheid impliceert dat er verwacht wordt vanuit de theorie zelve ( ook een belangrijk punt ) experimenten of doenbare waarnemingen uit te voeren waar op voorhand gesteld wordt wanneer de theorie zou komen te vervallen als de uitkomst zus of zo zou zijn. Citaat:
En in principe zijn die er ook.... elke keer weer vindt men nieuwe exemplaren die perfect het rijtje vervolledigen. Maar om met de phrase van firestone te zeggen : voor iedere gevonden 'tussenvorm' eisen de tegenstanders er twee bij Citaat:
Jij hoeft natuurlijk wel even hard te maken wat je beweerde Citaat:
En als het nu alleen maar zou blijven bij één enkel dingetje waar we verder over zouden palaveren... maar ondertussen zijn zowat alle mogelijke drogredenen te revue gepasseerd [quoteIk stel niet de hele wetenschap op het zelfde niveau als 'zomaar een verhaaltje', alleen het darwinisme. Maar dat is wel degelijk een verzameling flauwe verzinsels die nergens op slaan.[/quote] Neen, ik weet het Maar dat is nu net waar ge totaal inconsequent in zijt Blijkbaar _ ik zei het al eerder_ heeft die theorie er bij jou gelegen en kan je nog steeds niet klaar duiden wat het verschil zou mogen zijn ... al scherm je daar continu met Citaat:
De achterliggende basis interesseert U blijkbaar geen fluit _ om het zo even te stellen_ als de theorie maar klopt met de werkelijkheid. Wel ... we hebben nu een theorie, een verhaaltje als ge wilt, die de werkelijkheid _zover het kan_ als beste beschrijft en toch wilt ge ze buiten kieperen zonder beter alternatief ? Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1325 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Nu mag je nog zoveel zeveren als ge wilt... maar tot nu toe spreekt alles je net tegen dat men vanuit dat gegeven dat zou kunnen vaststellen. Citaat:
Neen ! Jij bent diegene die hier beweert dat er iets niet zou kloppen. De enigste manier om zoiets _in optiek van dit item_ min of meer ( 't blijft een stochastisch iets ) te kunnen aantonen is dat gij dus ergens zou kunnen aantonen dat in die periodes van versnelde evolutie er daar totaal geen reden toe was aldus het vooropgestelde mechanisme. Laatst gewijzigd door praha : 30 december 2009 om 01:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() tjah... dat subtiele verschil is 'm nog niet volledig duidelijk Blijkt ook al uit het feit dat hij zegt dat de theorie niet falsifieerbaar zou zijn... allez gedeeltelijk want in de praktijk lukt het niet ![]() Niettemin heeft hij ook weet van talloze zaken die niet stroken met de theorie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1327 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is zich zelfs op dit moment een bewijs aan het vormen. Door een zware selectiedruk op de ijsbeer zijn de dieren die niet best adapted zijn aan de snel veranderende omstandigheden (global warming) massaal aan het sterven. Een aantal dieren veranderen van tactiek en zijn hun jaagpatronen aan het aanpassen, maar komen daardoor in de jachtgebieden van de grizzly (nog een andere soort). Er is al een nest cubs gevonden die het resultaat zijn van paren tussen een grizzly en een ijsbeer. Het is nog niet bekend of die dieren vruchtbaar is. Het lijkt er dus op dat hier hetzelfde aan het gebeuren wat met de neanderthaler is gebeurd. Binnen x jaar zal de ijsbeer uitgestorven zijn en zal er enkel nog een ijsgrizzly (of hoe je het wenst te noemen) bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1328 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1329 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Oftewel, zoals Einstein zou kunnen zeggen: "Do not let the facts get in the way of 'Science'" . Laatst gewijzigd door Bertie : 31 december 2009 om 19:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1330 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moet je eens duidelijk maken waar volgens jou het dispuut wel over ging? Dan kunnen we allemaal terug met jou meepraten. Maar tot hiertoe sta ik 100.000000000% achter alles wat ik hier geschreven EN berekend heb. Citaat:
Alleen, het feit dat je zelfs het begrip Markov-proces niet kent doet me toch wel twijfelen aan de ernst van wat je schrijft. Maar allez, begin hier al eens mee: How many coin flips on average does it take to get n consecutive head. De formule voor Q=100 (expectatie voor het aantal worpen tot je één keer N zessen achter elkaar gegooid hebt) staat er ook ergens in. Voor de rest wacht ik tot jij aan de hand van concrete cijfers aantoont dat ik er ergens naastzat. Tot zolang blijf je bij mij geklasseerd als door de mand gevallen bluffer. En blijven mijn cijfers en simulaties de enig geldende. Citaat:
Wist je dat in een van de referenties die jij hebt gepost de uitspraak staat dat "natuurlijke selectie" eigenlijk een tautologie is. Maar dan gij jij weer zeggen dat ik dat uit zijn context gerukt heb zekers? Citaat:
Citaat:
Van zodra je op basis van de hypothese begint na te denken en verdere hypotheses genereert blijken die NOOIT te kloppen. Maar de darwinist beweert vanzelfsprekend dat je geen verdere hypotheses kunt genereren want alles hangt af van een gigantische opeenstapeling van toevalsgebeurtenissen waarover je niets kan zeggen. Op basis waarvan ik dus heb gesteld dat je dit ook geen theorie kunt noemen. En dat blijft ook in 2010 zo. Laatst gewijzigd door fonne : 3 januari 2010 om 14:26. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld uitlegt waarom er jniet constant nieuwe landdieren zijn die leren vliegen, vermits dat toch zo'n groot voordeel is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1332 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Uw cijfers kloppen trouwens ook niet. Jij wil hier een biologisch systeem gaan beschrijven, enkel en alleen met Markov processen? Markov modellen worden onder andere gebruikt om een sequentie te simuleren op basis van de nucleotidenfrequentie in een gegeven genoom. Dat is uniek voor elk genoom. En wat uw arrogantie net zo hilarisch maakt is het feit dat je geen rekening houdt met eventuele functionele of structurele implicaties van een mutatie. ![]()
![]() |
![]() |
#1333 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1334 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1335 |
Minister
|
![]() O ironie
![]() |
#1336 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Op basis van de stochastische mechanismen van genetische mutaties en de observaties van fossielen is het perfect voorspelbaar dat er minstens acht nieuwe soorten ontstaan per jaar. Indien er 150 jaar na elkaar geen enkele nieuwe soort kan geïdentificeerd worden is de theorie ontkracht, aangezien dat onder de UPM (universal plausibility metric) duikt. Ben je het daar mee eens? Indien na 150 jaar fossiel onderzoek geen enkele volledige fossielenreeks met een resolutie van 100 jaar is gevonden die de evolutie aantoont die aanleiding geeft tot twee soorten uit een verschillende genus (kat en hond bv.) is de theorie ontkracht. Ben je het daar mee eens? Indien op basis van vergelijking tussen de snelheid van klimaatveranderingen en de snelheid van evolutie (aantal nieuwe soorten per jaar) blijkt dat er geen correlatie bestaat tussen die twee is de theorie ontkracht. Ben je het daar mee eens? Citaat:
Maar telkens weer blijkt uit fossiele vondsten dat zogezegde tussenvormen helemaal geen tussenvormen waren, maar parallel bestonden met de vormen waaruit ze zouden moeten geëvolueerd zijn. Naast een hoop hoaxes (zie mijn schermafbeelding), is nu ook de archaeopteryx al van zijn sokkel gevallen als tussenvorm en blijkt dat waarschijnlijk alle dinosaurussen veren hadden en de vogels gewoon parallel aan de dinos zijn ontstaan. En over alle vermeende tussenvormen die men al gevonden heeft van de Homo gaan we maar zwijgen zekers. Het is inderdaad zo erg dat zelfs de Piltdown man er het schaamrood van op zijn apenwangen zou krijgen. Maar dan nog: zelfs als je morgen alle mogelijke fossielen zou hebben met een resolutie van laat ons zeggen 100 jaar, is dat dan een bewijs voor de hypothese van Darwin? Of kunnen die toch nog via een ander mechanisme tot stand zijn gekomen? Ik vroeg al twee keer hoe je gaat bewijzen dat dezelfde fossiele geschiedenis niet zou kunnen tot stand gekomen zijn via een combinatie van genetische drift en bottleneck/isolatie evenementen zonder dat daar natuurlijke selectie (op basis van overleven van de best aangepaste) aan te pas is gekomen. Ik heb daar nog geen enkele zinnige commentaar op gekregen! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Terwijl alle andere theoriën die naam waardig elke dag opnieuw hun bruikbaarheid bewijzen. Wat niet betekent dat alle andere dingen waar men het label "theorie" opplakt voor mij per definitie ook aanvaard worden als "theorie". Ik zou durven zeggen dat er vandaag zelfs een hyperinflatie is aan theorieën, maar dat ga jij toch niet begrijpen. Citaat:
Dat er evolutie geweest is, ja, dat nemen de meeste mensen wel aan, een paar jonge-aarde creationisten daargelaten. Maar een uitleg geven over de werkelijkheid? Over de reden waarom de taxonomie tot een stamboom komt met een quasi-binaire structuur, over de tijdslijn van de evolutie, over het massaal verdwijnen van een heleboel diersoorten tegelijk (bv. dinosaurussen, bv. de grote zoogdieren 10.000 jaar geleden)? Over het niet meer ontstaan van nieuwe soorten in onze moderne tijd? Over hoe zelfs maar één enkele soort of zelfs één enkel kenmerk (denk aan de lange giraffenek) dan concreet ontstaan zou zijn uitsluitend op basis van natuurlijke selectie? Nergens geeft de hypothese ook maar enig uitsluitsel over de vragen hoe, waarom, wanneer, hoeveel, ... Ik heb nog niets gevonden dat zelfs maar van verre enige overtuigingskracht heeft. Alles perfect reduceerbaar. Waarom weiger je om daar zelf eens kritisch over na te denken? |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1337 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor wat de Neanderthaler betreft: hoe zeker zijn we dat het verschil met de Homo Sapiens groter was dan dat tussen bv. een Limburger en een Pygmee uit de Kalahari? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet natuurlijk wel eerst de context begrijpen waarin iets geschreven staat, vooraleer je niets ter zake doende argumenten komt poneren. En kunt gij mij één cijfer van mij noemen dat niet klopt? Laatst gewijzigd door fonne : 3 januari 2010 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |