![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3601 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3602 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja hoor, wij doen dat ook, al is het minder opvallend en met minder snobisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3603 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welnu, ik focus mij ook op woorden die een Engelse origine hebben. En zulke woorden worden in Nederland veel massaler gebruikt dan bij ons. Dat zult u ook wel weten. Laatst gewijzigd door system : 14 januari 2010 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3604 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3605 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Nederland heeft men het in dit verband trouwens over de 'Vlaamse methode' om dit euvel te bestrijden. Wij proberen vaak een Nederlands woord te vinden (lukt niet altijd). U doet dit zelden, want u neemt het woord vaak letterlijk over uit het Engels. Zoals bijvoorbeeld met 'issue'. Laatst gewijzigd door system : 14 januari 2010 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als U dat niet geloofd kom dan maar luisteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3607 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3608 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg maar wat in Limburg "is". Trek er uw plan mee hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3609 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en wat heeft dat er nu weer mee te maken???
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3610 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3611 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus bijvoorbeeld: Ik ga naar m'n werk, of ik zoek werk, enz.... Baan is in Limburg eigenlijk ongebruikt. Job wordt daarentegen wel sporadisch gebruikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3612 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3613 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar wat heeft dat met de huidige Oostenrijkers te maken??? naar welke landen ga jij in feite wel nog op reis? dus al zeker niet Duitsland, Oostenrijk, Italië, Japan. welke nog allemaal niet??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3614 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3615 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jarenlang was Kurt Waldheim er President, een notaire Nazi-sympathisant. Daarna hielp "Das Volk" Jorg Haider aan de macht.... Duitsland heeft allang vrede genomen met hun verleden, Japan ook, maar Oostenrijk nog steeds niet. Ze kunnen het niet over hun lippen krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3617 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier levert je evenwel het bewijs dat je erop uit bent iedereen in het Noord Nederlandse keurslijf te dwingen. Dank je voor de toelichting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3618 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nederlanders zijn veel minder met taal bezig dan Vlamingen. In Belgie is er altijd gedoe over taal. Dat we in Nederland woorden overnemen uit het Engels wil niet zeggen dat we onze eigen taal niet creatief gebruiken. Er ontstaan nog altijd meer nieuwe echt Nederlandse woorden dan dat we woorden overnemen uit het Engels. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3619 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3620 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is daar nu mis mee? Wanneer men mij een 'kop' koffie aanbiedt, dan voel ik me precies in het buitenland. Vaak in Nederland dan. Laatst gewijzigd door system : 14 januari 2010 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |