![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft niets met gelijk halen te maken .... je gelijk halen doe je trouwens niet door te liegen. Liegen is met opzet feiten verzinnen die niet bestaan. Waarom heeft republica mij niet geantwoord op de vraag waar ik die BS van die tante had geschreven ???? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Hoeveel mensen gaan er tegenwoordig naar de kerk?? Er is een tijd van komen en een tijd van gaan . Al erg genoeg dat wij ons belastinggeld er aan moeten geven , voor mij is dat niet meer dan een voorhistorische sekte . Ok dat het een deel is van onze cultuur en dit mag in stand blijven maar om nu elk boerengat en gehucht van een pastoor en heel die cinema te voorzien is voor mij geld door ramen en deuren gooien.
Laat staan dat je het serieus moet nemen wat een pipo van 200 jaar in een wit kleed te vertellen heeft ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Minister-President
|
![]() Het weigeren van homokoppels om kinderen te adopteren heeft niks te maken met discriminatie, maar met verantwoordelijkheid en een andere visie op het leven.
homoseksuelen zouden waarschijnlijk goede ouders zijn omdat ze de keuze echt maken, maar hun geaardheid verbiedt een natuurlijke conceptie van kinderen. Van nature uit kunnen ze geen kinderen maken. Dus bij hun geaardheid staat een verantwoordelijkheid, nl geen kinderen hebben. Als ik geen benen heb wil ik misschien wel een marathon lopen, maar mijn toestand zorgt ervoor dat dit niet gaat lukken. Ik moet dit helaas accepteren. Nu, tegen een huwelijk heb ik niks omdat mensen het recht hebben om verbonden te zijn met elkaar. Wat de condoomuitspraken betreft van de Paus, hij heeft gelijk. Als hij zegt dat het niet enkel door condooms is dat hetaidsproblematiek opgelost kan geraken. Abstinentie werkt wel in de praktijk, alhoewel het moeilijk is. Alles begint bij trouw te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Koppels die onvruchtbaar zijn worden toch ook niet uitgesloten van ouderschap? Mensen zijn niet per definitie slechtere opvoeders omdat ze geen kindje geproduceerd krijgen.
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is wel opvallend dat de paus zich harder verzet tegen het burgerlijk huwelijk tussen 2 personen van hetzelfde geslacht (iets waar hij zelfs geen zaken mee heeft, hij is enkel staatshoofd van Vatikaanstad en heeft zich niet te moeien met het familierecht in andere landen) dan tegen de vervolging, foltering en het vermoorden van holebi's in fundamentalistische godsdienstregimes.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Inderdaad
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onvruchtbare hetero-koppels mogen dus ook niet adopteren? Of als enkel de man onvruchtbaar is en de vrouw wel vruchtbaar, dan mag zij wel een kind adopteren, maar haar man mag er geen enkele (familierechterlijk) band mee hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Minister
|
![]() Je redenering steunt op de veronderstelling dat bepaald gedrag moreel aanvaardbaar is omdat het in de natuur voorkomt en moreel onaanvaardbaar omdat het niet in de natuur voorkomt.
Dit ethish naturalisme ontkrachten is eenvoudig. Onder deze veronderstelling zou het verzorgen van ouderlingen onethisch zijn en verkrachting of infanticide moreel aanvaardbaar want in overeenstemming met 'de natuur'.
![]() |
#154 |
Minister
|
![]() Opponents of same-sex marriage claim that children do best with both a mother and a father, and that therefore the state should encourage the traditional family structure by granting it a special status. They say that children should have a right to be raised by both a father and a mother and that the government should not support a marriage that cannot offer that. [Wikipedia]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Tegenstanders van het homohuwelijk mogen claimen dat een kind een vader en een moeder nodig hebben, dat verandert niets aan de vraag of homo's wel of niet mogen trouwen. Want ofwel zijn die kinderen er van een eerder (hetero)relatie ofwel komen er geen kinderen. Argument van tafel geveegd. En indien die kinderen uit een eerdere relatie komen, dan zullen ze sowieso opgevoed worden door twee homo's, getrouwd of niet. Allé joeng, kijkt nu zelf es naar diene eerste zin. Er is toch een totale non-sequitur tussen het eerste deel en het tweede. Post dat citaat nog 50 keer, het zal er niet relevanter op worden.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 15 januari 2010 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Minister
|
![]() Het erge is dat nog steeds zovele mensen een halfdemente extremist als de paus serieus nemen...
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
Heb jij Ratzinger onderzocht? Indien neen, wat is dan jouw autoriteit om te claimen dat Ratzinger halfdement is? Indien ja, heb je er dan geen problemen mee het§ medisch geheim te schenden?
![]() |
![]() |
#158 |
Minister
|
![]() Meneer de communist, gebruik uw verstand eens één keer en ik denk dat je zal zien dat Stalin, Mao & co de échte halfdemente extremisten zijn. Die 'Grote Leiders' hebben meer doden gemaakt en leed veroorzaakt in 50 jaar tijd dan de katholieke kerk in 2000 jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij durft dat schrijven ?? Ik ben wel geen aanhanger van stalin en co ... maar dit beweren ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |