Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2010, 12:18   #141
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
U kan uw gelijk niet halen en begint dus in het wilde weg te schelden? Zo kennen we de linkse 'rationalisten' weer.
Mijn beste , als ze beginnen met valse beweringen en dingen in mijn mond leggen die ik helemaal niet gezegd heb dan scheld ik ja .... jij niet ?

Heeft niets met gelijk halen te maken .... je gelijk halen doe je trouwens niet door te liegen.

Liegen is met opzet feiten verzinnen die niet bestaan.

Waarom heeft republica mij niet geantwoord op de vraag waar ik die BS van die tante had geschreven ????

Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 12:26   #142
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Waarom heeft republica mij niet geantwoord op de vraag waar ik die BS van die tante had geschreven ????

Omdat de res publica niet continu kan bezig zijn met reageren op dit forum. Maar geëxcuseerd: u heeft inderdaad gelijk. Dat bericht kwam van Travis66:
Citaat:
een vader is inderdaad anders dan een moeder, je hebt het nu over rolmodellen neem ik aan? Daar is iets van waar. Maar kinderen zijn flexibel en kiezen zonder moeilijkheden een rolmodel in een persoon van een tante, nonkel of leerkracht.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 12:27   #143
Wisord
Banneling

Standaard

Hoeveel mensen gaan er tegenwoordig naar de kerk?? Er is een tijd van komen en een tijd van gaan . Al erg genoeg dat wij ons belastinggeld er aan moeten geven , voor mij is dat niet meer dan een voorhistorische sekte . Ok dat het een deel is van onze cultuur en dit mag in stand blijven maar om nu elk boerengat en gehucht van een pastoor en heel die cinema te voorzien is voor mij geld door ramen en deuren gooien.

Laat staan dat je het serieus moet nemen wat een pipo van 200 jaar in een wit kleed te vertellen heeft ???
Oud 14 januari 2010, 12:29   #144
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Omdat de res publica niet continu kan bezig zijn met reageren op dit forum. Maar geëxcuseerd: u heeft inderdaad gelijk. Dat bericht kwam van Travis66:
Ok geen probleem vergissen is menselijk .
Oud 14 januari 2010, 12:32   #145
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Het weigeren van homokoppels om kinderen te adopteren heeft niks te maken met discriminatie, maar met verantwoordelijkheid en een andere visie op het leven.

homoseksuelen zouden waarschijnlijk goede ouders zijn omdat ze de keuze echt maken, maar hun geaardheid verbiedt een natuurlijke conceptie van kinderen. Van nature uit kunnen ze geen kinderen maken. Dus bij hun geaardheid staat een verantwoordelijkheid, nl geen kinderen hebben.

Als ik geen benen heb wil ik misschien wel een marathon lopen, maar mijn toestand zorgt ervoor dat dit niet gaat lukken. Ik moet dit helaas accepteren.

Nu, tegen een huwelijk heb ik niks omdat mensen het recht hebben om verbonden te zijn met elkaar.

Wat de condoomuitspraken betreft van de Paus, hij heeft gelijk. Als hij zegt dat het niet enkel door condooms is dat hetaidsproblematiek opgelost kan geraken. Abstinentie werkt wel in de praktijk, alhoewel het moeilijk is. Alles begint bij trouw te zijn.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 16:13   #146
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
homoseksuelen zouden waarschijnlijk goede ouders zijn omdat ze de keuze echt maken, maar hun geaardheid verbiedt een natuurlijke conceptie van kinderen. Van nature uit kunnen ze geen kinderen maken. Dus bij hun geaardheid staat een verantwoordelijkheid, nl geen kinderen hebben.
Dat is een naturalistische drogreden.
Oud 14 januari 2010, 19:17   #147
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Dat is een naturalistische drogreden.
Hoe bedoel je?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 19:27   #148
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je?
Koppels die onvruchtbaar zijn worden toch ook niet uitgesloten van ouderschap? Mensen zijn niet per definitie slechtere opvoeders omdat ze geen kindje geproduceerd krijgen.
Oud 15 januari 2010, 03:18   #149
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geeft u eens een voorbeeld van een mensenrecht dat de paus geschonden heeft? Is het homohuwelijk een mensenrecht? Is zeggen dat onthouding ook werkt tegen AIDS een schending van de mensenrechten?
Het huwelijk is een mensenrecht (art 16 van de UVRM).

Het is wel opvallend dat de paus zich harder verzet tegen het burgerlijk huwelijk tussen 2 personen van hetzelfde geslacht (iets waar hij zelfs geen zaken mee heeft, hij is enkel staatshoofd van Vatikaanstad en heeft zich niet te moeien met het familierecht in andere landen) dan tegen de vervolging, foltering en het vermoorden van holebi's in fundamentalistische godsdienstregimes.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 03:20   #150
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
hij is enkel staatshoofd van Vatikaanstad en heeft zich niet te moeien met het familierecht in andere landen)
100%

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 03:22   #151
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
In dat geval beschouwt u zéér veel landen als discriminatoir...

Inderdaad
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 15 januari 2010, 03:34   #152
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het weigeren van homokoppels om kinderen te adopteren heeft niks te maken met discriminatie, maar met verantwoordelijkheid en een andere visie op het leven.

Als ik geen benen heb wil ik misschien wel een marathon lopen, maar mijn toestand zorgt ervoor dat dit niet gaat lukken. Ik moet dit helaas accepteren.

Nu, tegen een huwelijk heb ik niks omdat mensen het recht hebben om verbonden te zijn met elkaar.

Wat de condoomuitspraken betreft van de Paus, hij heeft gelijk. Als hij zegt dat het niet enkel door condooms is dat hetaidsproblematiek opgelost kan geraken. Abstinentie werkt wel in de praktijk, alhoewel het moeilijk is. Alles begint bij trouw te zijn.

Onvruchtbare hetero-koppels mogen dus ook niet adopteren? Of als enkel de man onvruchtbaar is en de vrouw wel vruchtbaar, dan mag zij wel een kind adopteren, maar haar man mag er geen enkele (familierechterlijk) band mee hebben?
Oud 15 januari 2010, 09:43   #153
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je?
Je redenering steunt op de veronderstelling dat bepaald gedrag moreel aanvaardbaar is omdat het in de natuur voorkomt en moreel onaanvaardbaar omdat het niet in de natuur voorkomt.

Dit ethish naturalisme ontkrachten is eenvoudig. Onder deze veronderstelling zou het verzorgen van ouderlingen onethisch zijn en verkrachting of infanticide moreel aanvaardbaar want in overeenstemming met 'de natuur'.
Oud 15 januari 2010, 12:23   #154
respublica
Minister

Standaard

Opponents of same-sex marriage claim that children do best with both a mother and a father, and that therefore the state should encourage the traditional family structure by granting it a special status. They say that children should have a right to be raised by both a father and a mother and that the government should not support a marriage that cannot offer that. [Wikipedia]
Oud 15 januari 2010, 12:53   #155
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opponents of same-sex marriage claim that children do best with both a mother and a father, and that therefore the state should encourage the traditional family structure by granting it a special status. They say that children should have a right to be raised by both a father and a mother and that the government should not support a marriage that cannot offer that. [Wikipedia]
Respublica, ik heb al eerder geschreven dat homo-adoptie een totaal andere kwestie dan het homohuwelijk. Trouwen doe je met twee. Volwassenen. Daar komen geen kinderen aan te pas. En van homoseks krijg je ook geen kinderen.
Tegenstanders van het homohuwelijk mogen claimen dat een kind een vader en een moeder nodig hebben, dat verandert niets aan de vraag of homo's wel of niet mogen trouwen. Want ofwel zijn die kinderen er van een eerder (hetero)relatie ofwel komen er geen kinderen. Argument van tafel geveegd.

En indien die kinderen uit een eerdere relatie komen, dan zullen ze sowieso opgevoed worden door twee homo's, getrouwd of niet.
Allé joeng, kijkt nu zelf es naar diene eerste zin. Er is toch een totale non-sequitur tussen het eerste deel en het tweede. Post dat citaat nog 50 keer, het zal er niet relevanter op worden.

Laatst gewijzigd door driewerf : 15 januari 2010 om 12:56.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 13:00   #156
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Het erge is dat nog steeds zovele mensen een halfdemente extremist als de paus serieus nemen...

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 13:02   #157
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Het erge is dat nog steeds zovele mensen een halfdemente extremist als de paus serieus nemen...
Ben jij arts?
Heb jij Ratzinger onderzocht?
Indien neen, wat is dan jouw autoriteit om te claimen dat Ratzinger halfdement is?

Indien ja, heb je er dan geen problemen mee het§ medisch geheim te schenden?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 13:11   #158
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Meneer de communist, gebruik uw verstand eens één keer en ik denk dat je zal zien dat Stalin, Mao & co de échte halfdemente extremisten zijn. Die 'Grote Leiders' hebben meer doden gemaakt en leed veroorzaakt in 50 jaar tijd dan de katholieke kerk in 2000 jaar.
Oud 15 januari 2010, 18:17   #159
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Meneer de communist, gebruik uw verstand eens één keer en ik denk dat je zal zien dat Stalin, Mao & co de échte halfdemente extremisten zijn. Die 'Grote Leiders' hebben meer doden gemaakt en leed veroorzaakt in 50 jaar tijd dan de katholieke kerk in 2000 jaar.

Jij durft dat schrijven ?? Ik ben wel geen aanhanger van stalin en co ... maar dit beweren ??
Oud 15 januari 2010, 18:25   #160
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Jij durft dat schrijven ?? Ik ben wel geen aanhanger van stalin en co ... maar dit beweren ??
Hebt u andere cijfers misschien?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be