![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4221 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4223 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik hou van Nederlanders wanneer ik in Nederland ben, van Walen wanneer in La Roche, en van Fransen wanneer in de Provence. Waarom een aantal mensen hier toch altijd de situatie wil polariseren gaat m'n verstand te boven.
![]() |
![]() |
#4224 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4225 |
Schepen
|
![]() Maar ik zie Rompuy niet zo gauw doen wat Balkenende met Davids deed ook al is hij een uitstralingsloze grijze muis.
![]() |
#4226 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eilaas, mensen zoals Quercus en Shadowke, zijn tot over hun oren verliefd op Nederland. t' Zal wel overgaan met de tijd. Het verstand komt nooit voor de jaren. Laatst gewijzigd door system : 17 januari 2010 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4228 | |
|
![]() Citaat:
Het is denk ik wel zaak om beide in perspectief te plaatsen. Ik ga daarom ook niet akkoord met Alboreto's stelling dat de negatieve aspecten van zuiderlijk gedrag 'geprovoceerd' zouden zijn door de noordelijke gesprekspartner. Zuiderlingen kunnen zich zeker zo onprettig opstellen als gesprekspartner. Maar zeggen dat noordelijke arrogantie zou worden uitgelokt, wat het omgekeerde is van die stelling, zou ik zeker niet durven beweren. Onze zelfverzekerdheid uit zich wat anders, wat directer, en dat kan soms ook best wat teruggeschroefd worden. Overigens, niet iedereen is zo. Ik kom ook wel eens arrogante mensen tegen waarvan ik denk, nou nou, wie ben jij nu helemaal. En ik ben toch echt wel een echte Hollander. Arrogantie: neen. Openheid, ja.
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 17 januari 2010 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4229 |
Minister-President
|
![]() Dat klopt, je hebt karakter nodig om van je af te vechten. Van Rompuy zou dat daarom inderdaad nooit doen. Die man is voor niemand een bedreiging. En zo schop je het dus tot EU-president.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4230 | |
|
![]() Citaat:
Je hebt zowel in België als Nederland vriendelijke als onbeschofte buschauffeurs. Maar arrogant gedrag werkt als een rode lap op een Belgische stier. Wees je daar bewust van en je zal op een Belgisch forum vriendelijker onthaald worden.
![]() |
![]() |
#4231 | |
|
![]() Citaat:
De vriendelijkheid van de Belg is altijd gemeend. Maar indien die vriendelijkheid afgeslagen wordt, of beantwoord wordt door arrogantie (waarvan de voorbeelden op dit forum schering en inslag zijn), maak dan je borst maar nat. We zijn vriendelijk, maar we zijn nu ook geen deurmat ![]()
![]() |
![]() |
#4232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, als je in Vlaanderen een beetje moeite doet om te assimileren, vergeet iedereen dat je een Nederlander bent. Het helpt niet om te gaan zeuren dat er geen Heineken wordt geschonken, Spinoza. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4234 |
Minister-President
|
![]() Dat is nou een cruciaal punt waar wij van mening verschillen. Een van mijn grootste ergernissen is nou net dat de Belgische vriendelijkheid niet gemeend is. Of in ieder geval bij lange na niet. Zij is vooral bedoeld om iedereen te vriend te houden, en komt niet uit het hart. Ik zou zelfs durven beweren dat zij voorkomt uit een bezettingsmentaliteit. Vooral niet opvallen en onder de radar blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4236 | |
|
![]() Citaat:
Je krijgt direct een reactie van "waar haalt die het in zijn hoofd om te bepalen wat wij denken". Niet verwonderlijk dan dat mensen zoals Henri1 en System zo reageren. Let op, 2 wrongs don't make a right, maar ik kan hun reactie begrijpen. Voor iemand die anderen beschuldigd van een stereotiep beeld op te hangen van Nederlanders ben je wel een beetje in hetzelfde bedje ziek. Ik kan je verzekeren dat je bij de meeste belgen een gemeende vriendelijkheid zal vinden. Inderdaad, we willen iedereen te vriend houden, zo zijn we inderdaad, maar om daar duistere motieven achter te zoeken is een brug te ver.
![]() |
![]() |
#4237 |
Minister-President
|
![]() Wat is daar arrogant aan? Zo heb ik de Belgen nou eenmaal leren kennen. Je moet niet denken dat ik snel tot dat oordeel ben gekomen. Daar zijn vele jaren overheen gegaan. Maar omdat dat niet overeenkomt met jouw beeld van de Belgen is dat arrogant?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4238 | |
|
![]() Citaat:
Kortom, vanuit mijn optiek vind ik dat arroganter dan de meeste Nederlanders hier (een enkeling daargelaten)
![]() |
![]() |
#4239 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4240 | |
|
![]() Citaat:
als je hier wat langer leest zul je zien dat 90% van de bevolking hier (uit beide landen, en zelfs daarbuiten) dat inziet. als je niet ziet dat de meeste Belgen hier, net als de meeste Nederlanders hier, gewoon doorsnee redelijke, goedwillende en vriendelijke mensen zijn, dan ben je verkeerd.
![]() |