![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4741 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar degelijke auteurs, zoals deze mensen in Taalschrift, en vele anderen, zijn van een ander gehalte en kaliber dan u beiden. Wat die ons te vertellen hebben in dit verband, is degelijk, onderbouwd en zinvol. En die lenen zich niet tot loos gepraat. Gepraat, dat alleen maar het politieke doel dient van een denkbeeldig 'grootnederland'. Laatst gewijzigd door system : 21 januari 2010 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4742 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4743 |
Banneling
|
![]() Maar juist dezelfde dwang die u en uw geestesgenoten ons wilen opleggen.
Wat zeg ik: dezelfde dwang die uw kornuiten ons al vele, vele decennia opleggen. Laatst gewijzigd door system : 21 januari 2010 om 12:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4744 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4745 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4746 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4747 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
rustig wachten op de dag dat heel Holland ..... http://www.youtube.com/watch?v=RArjX17JJiI |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4748 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Overigens moet ik zeggen, beste system, dat ik vind dat u over een verdacht Engelse naam beschikt op dit forum. U had ook voor systeem kunnen kiezen, anglofielen zoals u verloederen onze schone taal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4749 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus niet alleen 'praten' over 'taaleenheid'. Ook daadwerkelijk tonen dat u een echte eenheid wilt, dus niet alleen een taaleenheid op 'hollandse' maat geschoeid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4750 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kies de naam die ik wil. Zo werkt het in België. P.S. 'Fetai' is anders een zeer zuivere Nederlands naam. Dat klopt. Of u denkt tenminste misschien dat het klopt. Laatst gewijzigd door system : 21 januari 2010 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4751 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Ik plaag u maar een beetje, vergeef me ![]() Laatst gewijzigd door Fetai : 21 januari 2010 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4752 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4753 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kan nog zwakker natuurlijk, maar bovenstaand antwoord munt uit door zijn fundamentele en structurele zwakte. Maar alla, men doet wat men kan. Laatst gewijzigd door system : 21 januari 2010 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4754 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4755 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4756 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4757 |
Europees Commissaris
|
![]() In Nederland zouden we dat Noord Nederlands noemen, maar ik vermoed er enkelen hier zijn die het als verzamelterm gebruiken voor al het Nederlands in Nederland; zoals Vlaams in Vlaanderen/Belgie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4758 |
Europees Commissaris
|
![]() Daarmee zat ik ook. Wat mij als Groot-Nederlander nog erger tegen de borst stuit, is het feit dat men blijft hameren op de taalkundige Noord-Zuidverhoudingen als een soort bascule waarop men maar heen en weer blijft gaan. Het Nederlands kent meer richtingen dan alleen noord en zuid. We moeten voor alles voorkomen dat we door muggenzifterij van enkelen terechtkomen in contemplaties van eenzijdige aard met miskenning van het gedifferentieerde taallandschap dat ons Nederlands heeft.
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 21 januari 2010 om 13:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4759 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Warempel, ik vraag me af hoe het mogelijk is dat iemand in zo'n korte bewoordingen zoveel prietpraat kan debiteren. Ieder zijn talenten zullen we maar zeggen. Neen, ik wil gewoon mijn taal blijven spreken. En u het Noord-Nederlands. Dat is het fundamentele verschil tussen u en mij. U doet zich voor als een Vlaming. Ik echter, ik ben het. Laatst gewijzigd door system : 21 januari 2010 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4760 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 21 januari 2010 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |