![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.430
|
![]() Citaat:
en wij maar onozel doen over een paar grammekes CO2, ... om u te bescheuren eigenlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Want ondanks het feit dat Antwerpen mooie cijfers kan voorleggen, kan Antwerpen wel de oorzaak zijn van de verliezen en kan de winst hoger hebben gelegen zonder Antwerpen. Je kan in dit geval dus niet enkel naar één fabriek kijken, maar je moet alles samen bekijken en bestuderen. Men zal een fabriek niet sluiten als ze geen invloed heeft op het verlies van het gehele bedrijf. Antwerpen produceert nu trouwens een oud model en moet vernieuwd en aangepast worden voor de mogelijke productie van een ander model. Want Antwerpen dus direct veel geld zou kosten en minder mooie cijfer voor komende jaren zou bezorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.643
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als Tata volgende maand afkomt dat zij Opel-Antwerpen en de andere bedreigde vestiging overneemt en open houden met een paar van hun modellen en in het VK aankondigen dat ze mensen moeten ontslagen bij Jaguar of een Indisch model moeten gaan produceren, Die voertuigen hier zonder problemen alle testen doorstaan en worden toegelaten op de Europese wegen, zonder dat Tata enige aanpassingen moet doen? Want heel de zever rond die veiligheidstesten is niet meer dan marktbescherming. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
En daarnaast is dat toch het systeem van het kapitalisme. Alles omzetten in zo veel mogelijke financiële waarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Banneling
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Derde keer al. En ook geen up to date modellen voor de US markt meer: vooral verouderde zware gefacelifte bakken naast "rebadged" Koreanen. Zeg nu zelf, wat is in Europa de "charme" van Corsa en Astra naast Polo en Golf en de Franse modellen? Gewoon slechte visie en de crisis. Daarnaast circuleren al 2 jaar geruchten over een faillissement van GM (sinds de eerste grote verliezen bij GMAC): dat schrikt kopers af. Citaat:
België is een kleine markt: verliest GM daar 5 of 10% kopers tgv een sluiting is dat minder erg dan 5 of 10% verliezen in Duitsland of Engeland. Laatst gewijzigd door filosoof : 22 januari 2010 om 14:32. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
De sluiting van Antwerpen en zelfs van meerdere vestigingen door GM verbaast mij niets. In Antwerpen vallen slechts borrelnootjes te halen bij de overheid en eens Duitsland is uitgemolken, gaat daar ook alles dicht. GM heeft immers niets meer aan Opel, alle licenties zijn eigendom van de Amerikaanse staat en het opboksen tegen de rest van de merken kost hen te veel geld. Zeker als je weet dat veel merken zijn gaan samen werken voor het ontwerpen en ontwikkelen van hun nieuwe modellen en GM alleen is blijven staan. Op lange termijn zie ik GM zelfs geheel verdwijnen van de markt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
|
![]() Toen GM enkele jaren geleden Hyundai (hun ex-dochter) redde en poolde met Kia schreef GM zijn eigen vonnis op dat marktsegment. Ontwikkeling van Kia-Hyundai gebeurt nu in Hongarije, niet in Korea of in Duitsland.
Laatst gewijzigd door filosoof : 22 januari 2010 om 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.643
|
![]() er wordt hier ook niemand vervolgt toch als hij een auto in een verkeerd kleurtje spuit ? Dan wordt dat gewoon herdaan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
|
![]() een bedrijf als GM in de VS is niet te besturen, het conservatisme en de almact van de vakbonden ginder hebben het bedrijf de nek omgewrongen. Het is een wonder dat het nog zo lang geduurd heeft.
Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 januari 2010 om 14:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
|
![]() Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=GR0HTUC8 Ginds is men al blij "iets" te hebben dat rijdt. Zou jij 'm kopen? Ik niet. Laatst gewijzigd door filosoof : 22 januari 2010 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Er zijn trouwens ook Europese modellen die in de VS de testen niet doorstaan en omgekeerd, terwijl ze welslagen in de testen van het land van herkomst. Een duidelijk bewijs dat ze enkel marktbescherming zijn en niet direct iets met de veiligheid hebben te maken. Laatst gewijzigd door Jantje : 22 januari 2010 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Maar het moet niet te vaak gebeuren of de dader ligt buiten en ook hier zijn het de geschoolden die verantwoordelijk zijn. Niet de producerende arbeiders, zij weten vaak niet eens welke kleur welke wagen moet hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 28 januari 2008
Berichten: 305
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door jbl : 22 januari 2010 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het idee van de topicstarter is zeer juist: coöperatieve vormen van industrie-output zijn de enige alternatieven door deze misdadigheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.643
|
![]() ZO wordt dat niet opgelost, je maakt systemen zodat ze niet meer kunnen foutief spuiten toch ?
|
![]() |
![]() |