![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hardcore-Gamers kijken reikhalzend uit naar "Fifth Assessment report(AR5)".In deze game zullen de veel bekritiseerde "CO2-extra-lives" aanzienlijk verbeterd worden.Ook krijgen de spelers meer mogelijkheden de speelomgeving naar het gedacht te zetten?
Volgens insiders echter zitten er nu merkelijk meer onzekerheden ingebouwd die zelfs de meest gehaaide spelers nog kopbrekens zullen bezorgen. Uitgever IPCC kondigt alvast de game officieel aan op haar website,hou maar alvast wat schijfruimte vrij. ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 30 januari 2010 om 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/2656/Global...-te-gaan.dhtml
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Hoe moet ik dat onderzoek vergelijken met andere droogteperiodes in de VS (zoals de "dust bowl" van de jaren '30). De hoogste temperaturen in de VS waren in de periode 1930-1945. Citaat:
Thus, although the trends for the Peninsula and West Antarctica shown on the cover are both significant, the trends for the continent as a whole and for East Antarctica are not significantly different from zero, with or even without a correction for serial correlation. It is curious that the trend for West Antarctica is even stronger than that for the Peninsula, even though the authors admit that the limited surface data for West Antarctica shows less warming than Peninsula stations do. Verder, voor het verschijnen van dit stuk, waren alle modellen het erover eens dat Antarctica niet opwarmde... Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Schepen
|
![]() Over van de andere discussie, het rapport in Science over de veranderingen in waterdamp in the stratosfeer. Dat nam toe in de jaren 1980-2000 en af na 2000. Onafhankelijk van broeikasgassen. Maar verklaart 30% van de opwarming 1980-2000 en de stilstand in het voorbije decennium:
http://www.sciencemag.org/cgi/conten...cience.1182488 en uitgebreider voor wie geen toegang heeft: http://www.nytimes.com/2010/01/29/sc...h/29vapor.html Dus m.a.w. het effect van CO2 in de periode 1980-2000 is overschat en dus ook de toekomstige "projecties"... Het lijkt me dat er een verband is met oceaan-atmosfeer cycli (PDO?) en een mogelijk verband met "global dimming"... Dus voornamelijk natuurlijke variabelen. Dus inplaats van een onderschatting lijken de modellen eerder een overschatting van de opwarming te geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hebt ge eigenlijk ooit al eens inhoudelijk gereageerd?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door FerdiEgb : 31 januari 2010 om 10:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
IMF werkt aan klimaatfonds met 100 miljard dollar Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) wil een groen fonds oprichten met daarin 100 miljard dollar om landen te ondersteunen in hun strijd tegen de gevolgen van de klimaatverandering. Dat heeft Dominique Strauss-Kahn, de topman van het IMF, gezegd op het World Economic Forum in Davos. Strauss-Kahn benadrukte dat hij een creatieve oplossing nodig heeft voor de ontwikkelingslanden die niet de nodige middelen hebben om de klimaatverandering tegen te gaan. Voorts hebben de rijke landen budgettaire problemen door de economische crisis, aldus de IMF-topman. (afp/bdr) 31/01/10 14u16 Ik ben geen klimaatwetenschapper, noch econoom. Toch vind ik dat ook ik recht heb op informatie. - 100 miljard is een groot getal - Hoe wordt dit samen gebracht? - Hoe wordt het gebruikt? Wat wil men doen? Op welke wijze? Tot het bewijs van het tegendeel geloof ik dat het allemaal goed bedoeld is. Maar toch heb ik het gevoel dat er nog een andere agenda is dan het verlagen van de CO2. Zouden niet bevriende landen (Noord-Korea, Cuba) ook steun krijgen? Mogen zij de windmolens produceren voor de rest van de wereld of zullen ze gedwongen worden ze aan te kopen, eventueel manu militari. Uiteraard om de wereld te redden.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg maar wat: het uitsterven van de Afrikaanse olifant door stroperij: Kenia krijgt geld vanuit het fonds als het zegt dat de olifant aan 't uitsterven is door klimaatsverandering ![]() ![]() ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN