![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6301 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ieder jaar weer verbaas ik mij over de stijgingen van de premies ziektekosten en de steeds minder wordende voorzieningen in het pakket. Zijn de ziektekosten nu echt zo schrikbarend gestegen in de afgelopen 8 ?* 9 jaar? Is de bevolkingsgroei zo explosief gestegen, de vergrijzing dermate toegenomen dat dit een dergelijke prijsstijging ook maar enigszins rechtvaardigt? In 2000 betaalde ik omgerekend naar euro's, het waren toen nog guldens, 12.50 euro. Het jaar daarop al 25,00 euro. En nu 134.00 euro per maand. In slecht enkele jaren een prijsstijging van maar liefst 1000 %. Nee dit is geen typefout echt waar 1000 % u leest het goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6302 |
Minister-President
|
![]() De belangrijkste reden is dat je in Belgie meer huis krijgt voor je geld. Anders zouden nog maar weinig Nederlanders naar Belgie verhuizen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als uw stelling klopt verschillen Nederlanders en Belgen wel degelijk van elkaar. Op dat punt toch. Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 februari 2010 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6304 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6305 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6306 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een Nederlandse professor in Leuven hoorde ik op tv: ik keek in het begin mijn ogen uit naar die Vlaamse studenten die op vrijdagavond niet snel genoeg in het station konden zijn. In Nederland heb je veel meer studenten die ook in het weekend in hun studentenstad blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik jonger was ging ik héél veel wandelen in de Italiaanse Dolemieten. Als je dan na uren wandelen en zwoegen op de top aankwam, bij het kruis.... wat hoorde je dan daar heel vaak praten ? .... Antwaerps..... Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 februari 2010 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6308 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6309 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 3 februari 2010 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om daarover te oordelen ben jij volstrekt onbevoegd.
![]() |
#6314 |
Banneling
|
![]() 'Schamperij', d?*t vind ik nu een mooi Limburgs woord se. En ook een echt 'vlaams' woord. Moet onmiddellijk opgenomen worden in de van Dale! Maar dat zal wel teveel gevraagd zijn van onze noordnederlands broeders.
Laatst gewijzigd door system : 3 februari 2010 om 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6315 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook die van u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nog nooit van gehoord.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6317 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6318 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6319 |
Banneling
|
![]() 'Horen' is niet genoeg. U moet het ook 'gebruiken'. Tenzij dat u in Limburg woont, maar dan zult u het ook wel eens gebruikt hebben.
Laatst gewijzigd door system : 3 februari 2010 om 14:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6320 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik kan natuurlijk niet zoals jij voor anderen spreken, maar ik heb dat nog nooit gehoord laat staan dat ik het gebruik heb. maw, geen Vlaams.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |