![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6841 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6842 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ehm.
jawel.
![]() |
#6843 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6844 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom ,als de tegenpartij het verbaal hard wil spelen of steeds weer argumenten uit zijn totale context rukken,de waarheid ontkennen,rasechte leugens én klinkklare onzin hier verkondigen ,mogen ze minstens een frisse tegenwind verwachten.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6845 |
|
![]() Ik ga hier niet met jou in een welles nietes spelletje mee, maar Belgen Nederlanders noemen is identiek als Nederlanders Fransen noemen (1810-1813)
Ik begrijp dat je het wel graag zou hebben dat België Nederland wordt, maar tot op de dag van vandaag is dat niet zo.
![]() |
#6846 | |
|
![]() Citaat:
![]() dus niet héél België ![]() Laatst gewijzigd door Shadowke : 6 februari 2010 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6847 | |||
|
![]() Citaat:
Belgen Nederlanders noemen is gewoon een juist gebruik van synoniemen. Zowel jullie als wij zijn geen Fransen. Belgen zijn Nederlanders, net als Luxemburgers. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 6 februari 2010 om 21:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6848 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij kregen qua investeringen nét zoveel als Vlaanderen.... Nee meneer, je moet de juiste keuze maken wat de uitbouw van de industriële activiteiten betreft.... Wallonië heeft zijn deel vooral in een toen al verouderde metaalindustrie én de mijnbouw gepompt.... Citaat:
En dat doet pijn bij de francofonen,én net daarom houden ze zich krampachtig vast aan de aloude verworven macht, die een minderheid dank zij alle politieke compromissen van vroeger nog steeds over een meerderheid heeft.... De francofone bourgeois willen géén democratie mijn beste,zij willen het voor het zeggen blijven hebben zolang Vlaanderen het economisch beter doet dan Wallonië... Indien de economische situatie zich moest omdraaien zal belgie veel sneller gesplitst worden dan U voor mogelijk houdt ,en dit om te voorkomen dat Vlaanderen dan op waalse transferts zou aangewezen zijn... En zulke transferts hebben zich nog nooit in de geschiedenis van dit land afgespeeld ,ook niet in de tijd dat Wallonië nog een economisch industriele grootmacht was en het arme Vlaanderen zichzelf moest behelpen ,en die tegelijkertijd de meeste belastingen dienden te betalen in die periode... Citaat:
Dat is Uw natte droom hé ..... Maar bedenk eens,wie gaat Wallonië in dit geval dan onderhouden.... Mij dunkt zal het in het zuiden dan nog altijd véél meer pijn gaan doen dan in het noorden.... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 6 februari 2010 om 21:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6849 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6850 |
Europees Commissaris
|
![]() Als Hagenaar moet ik je helaas tegenspreken. De -ij als -aai uitspreken is hier in opkomst. Echt Haags wordt overigens ook bijna niet meer gesproken, al spreken wel veel Hagenaars Nederlands met een Haags accent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6851 |
Europees Commissaris
|
![]() Brabants dialect heeft de ge en gij vorm als 2e persoon enkelvoud
![]()
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 6 februari 2010 om 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6852 | |
|
![]() Citaat:
Belgie Nederland noemen getuigt opnieuw van een gebrek aan respect voor je zuiderburen, en opnieuw, de arrogantie.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 6 februari 2010 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6853 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6854 | |
|
![]() Citaat:
![]() Belgen, Luxemburgers en Nederlanders zijn allen inwoners van de Lage Landen, Belgica of De Nederlanden. In die zin zijn Belgen Nederlanders, net zoals Nederlanders inwoners van Belgica zijn. Maar tis meer dat het woord Nederland kennelijk bij jou stekels doet opzetten dat dat een reacite oproept á la 'wij zijn geen Nederlanders *grom grom*' wel, dat zijn jullie dus wel. En ik heb het uiteraard niet over water in de paspoorten staat. Als wij Flippië hadden geheten en jullie België en ik had gezegd dat wij allen inwoners van de Nederlanden zijn, dan zou je er waarschijnlijk geen enkel probleem mee hebben. Maar ja, omdat ons land Nederland heet kunnen jullie dus geen Nederlanders zijn... tja... tis maar hoe je het bekijkt, nietwaar?
![]() |
![]() |
#6855 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar het getuigt wel van een gebrek aan respect en is een intriganten techniek, dus laat je er best niet te veel toe verleiden.
![]() |
![]() |
#6856 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6857 | |
|
![]() Citaat:
En dat valt me een beetje tegen van jou. Ik dacht dat je daar boven stond.
![]() |
![]() |
#6858 |
|
![]() vanaf nu kunnen we Alboreto officieel klasseren als een trol van dit forum.
proficiat Alboreto met deze titel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6859 | ||
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is België één van de Nederlanden. Dat heeft helemaal niets met mijn respect te maken. moet dat dan? Is België zelf een culturele eenheid? Cultuur is volgens mij altijd een continuüm, en Nederland en België laten zich op veel vlakken wel degelijk overlappen. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6860 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je misschien eerst proberen de Duitsers te annexeren ?
|
![]() |
![]() |