Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2010, 17:09   #441
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Kunt misschien eens aan die vrouwen die zich als lustobject degraderen vragen of zij niet beter een ander beroep zouden kiezen dan zich te laten degraderen tot lustobject. Welk antwoord denkt u te kunnen verwachten?

Er heeft hier in belgenland ooit zo'n programma geweest of is er nog wie weet, "de toren van babel".
Daarin werd door een reporter aan een moslim de vraag gestelt wat hij vond van meisjes die kort gerokt de straat opgaan. Het antwoordt van de moslim was simpel, "ik mag dan kom aan de gat". Waarop de reporter hem erop attent maakte dat dit niet kon, waarop de moslim herhaalde van wel.

M.a.w, meisjes zonder hoofdoek en gekleed volgens een bepaalde mode trend kan men beschouwen volgens sommige als lustobject zonder de rechten "blijf van m'n lijf". Want hoofddoekdragers en burkaspoken hebben volgens uw persoontje wel de rechten om vrij en vrolijk de straat op te trekken.

Misschien nooit het verhaal gelezen of gehoort van de Brusselse studente van 18 die s'morgens naar school gaat en wordt gepakt door een 14 tal van die losgeslagen smeerlappen? Dat deze 14 smeerlappen s'middags terug vrij de straat oplopen omdat de jongste smeerlap iets van een 12 was en de oudste iets van 17. Kan u vertellen dat de agenten die deze smeerlappen hadden opgepakt stonden te trillen van woede toen ze vernamen hoe deze er vanaf waren gekomen.
Blij dat u dit zegt! Echt waar! Want dit soort "incidenten" gebeuren steeds vaker. Daarvan getuigen vriendinnen, collega's en mijn persoonlijke ervaring.

Ik vind het zo vreemd hoe dit wordt geminimaliseerd, wanneer vrouwen met hoofddoek zo behandeld zouden worden was het kot te klein, ook op dit forum maar wanneer het vrouwen betreft die worden lastig gevallen omdat ze die kledingvoorschriften niet volgen is het doodstil! Hallo forum?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 17:25   #442
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Dit komt doordat een zekere groep altijd alle schaduwkanten onder de mat probeert te schuiven en het debat steeds probeert te derailen of de sprekers monddood te maken door gebruik te maken van de laagste der technieken...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 17:56   #443
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Dit komt doordat een zekere groep altijd alle schaduwkanten onder de mat probeert te schuiven en het debat steeds probeert te derailen of de sprekers monddood te maken door gebruik te maken van de laagste der technieken...
Ze noemen dat ook 'filousoferen'.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 18:58   #444
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het gaat hier niet gewoon om "kledij". Net zoals iemand die naar zijn werk komt met een t-shirt van Blood & Honour ook niet gewoon een "kledij"-keuze maakt.
Neen; ik schreef toch nergens dat het gewoon om kledij ging.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 19:01   #445
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Blij dat u dit zegt! Echt waar! Want dit soort "incidenten" gebeuren steeds vaker. Daarvan getuigen vriendinnen, collega's en mijn persoonlijke ervaring.

Ik vind het zo vreemd hoe dit wordt geminimaliseerd, wanneer vrouwen met hoofddoek zo behandeld zouden worden was het kot te klein, ook op dit forum maar wanneer het vrouwen betreft die worden lastig gevallen omdat ze die kledingvoorschriften niet volgen is het doodstil! Hallo forum?
Ik vind het zo vreemd dat, wanneer gesteld wordt dat vrouwen gebruikt worden als lustobject in onze maatschappij; dit geminimaliseerd wordt; zelfs ontkent.
Oud 15 februari 2010, 19:09   #446
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik vind het zo vreemd dat, wanneer gesteld wordt dat vrouwen gebruikt worden als lustobject in onze maatschappij; dit geminimaliseerd wordt; zelfs ontkent.
Vreemde uitspraak van jou, want je doet intensief mee aan het ontkennen van het feit dat de hoofddoek niets anders is dan een bufferdoek die moslimmannen moet weerhouden om de lustobjecten met hun lustharen die er onder zitten, lastig te vallen.
Oud 15 februari 2010, 19:10   #447
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen; ik schreef toch nergens dat het gewoon om kledij ging.
Jij insinueert dat wel in vrijwel al je commentaren.
Oud 15 februari 2010, 19:39   #448
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt om mijn stelling prompt gelijk te geven, de positie van vrouwen in vooral media is een aparte discussie die zeker ook gevoerd moet worden maar geen bal te maken heeft met waar u op meent te moeten reageren met de zoveelste bliksemafleider!

Of vind je dat agressie tegenover vrouwen de schuld van die vrouwen is? Ik zie in een naar huis fietsende collega, met dochter winkelende vriendin, vriendin die uit haar kantoor komt helemaal geen lustobjecten zoals de samenleving volgens sommigen op het forum "aan vrouwen oplegt"
Toch waren er heren die hen omdat zij geen hoofddoek dragen en Westers gekleed gaan met blikjes cola bekogelden, achterna zaten, klemreden met de auto...gen probleem voor u?
Oud 15 februari 2010, 20:18   #449
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt om mijn stelling prompt gelijk te geven, de positie van vrouwen in vooral media is een aparte discussie die zeker ook gevoerd moet worden maar geen bal te maken heeft met waar u op meent te moeten reageren met de zoveelste bliksemafleider!
Daar werd al wel eens een draad over opgestart.
Maar slechts weinig forummers wensen daarover hun mening te uiten.
Velen doen dit liever veelvuldig in draden met "hoofddoek" in de titel.

Blijkbaar is het geen discussie die moet gevoerd worden.

Wanneer het ter sprake komt; is de boventoon minimaliseren en ontkennen.
En krijgt men o.a. zo'n antwoord
"Last van een onverwerkte afwijzing?
Ps: Een tip:
Er bestaan tegenwoordig plastische chirurgen en esthetitiennes die wonderen kunnen verrichten met wat cosmetica en aangepaste kleding.
Je hoeft helemaal geen "total make over" te doen.
Kijk bijvoorbeeld eens naar Trinny en Suzanne....
Hét wondermiddel is echter een gezonde dosis zelfvertrouwen. "
Oud 15 februari 2010, 21:37   #450
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Kunt misschien eens aan die vrouwen die zich als lustobject degraderen vragen of zij niet beter een ander beroep zouden kiezen dan zich te laten degraderen tot lustobject. Welk antwoord denkt u te kunnen verwachten?
Totaal naast de kwestie.

Citaat:
Er heeft hier in belgenland ooit zo'n programma geweest of is er nog wie weet, "de toren van babel".
Daarin werd door een reporter aan een moslim de vraag gestelt wat hij vond van meisjes die kort gerokt de straat opgaan. Het antwoordt van de moslim was simpel, "ik mag dan kom aan de gat". Waarop de reporter hem erop attent maakte dat dit niet kon, waarop de moslim herhaalde van wel.
Wie zegt er dat dat een moslim was?

Citaat:
M.a.w, meisjes zonder hoofdoek en gekleed volgens een bepaalde mode trend kan men beschouwen volgens sommige als lustobject zonder de rechten "blijf van m'n lijf". Want hoofddoekdragers en burkaspoken hebben volgens uw persoontje wel de rechten om vrij en vrolijk de straat op te trekken.
Neen. Je hebt het dus niet begrepen.

Citaat:
Misschien nooit het verhaal gelezen of gehoort van de Brusselse studente van 18 die s'morgens naar school gaat en wordt gepakt door een 14 tal van die losgeslagen smeerlappen? Dat deze 14 smeerlappen s'middags terug vrij de straat oplopen omdat de jongste smeerlap iets van een 12 was en de oudste iets van 17. Kan u vertellen dat de agenten die deze smeerlappen hadden opgepakt stonden te trillen van woede toen ze vernamen hoe deze er vanaf waren gekomen.
Laat mij raden: het is een vriendin van de neef van de buurvrouw die het zelf heeft verteld?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 21:38   #451
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar werd al wel eens een draad over opgestart.
Maar slechts weinig forummers wensen daarover hun mening te uiten.
Velen doen dit liever veelvuldig in draden met "hoofddoek" in de titel.

Blijkbaar is het geen discussie die moet gevoerd worden.

Wanneer het ter sprake komt; is de boventoon minimaliseren en ontkennen.
En krijgt men o.a. zo'n antwoord
"Last van een onverwerkte afwijzing?
Ps: Een tip:
Er bestaan tegenwoordig plastische chirurgen en esthetitiennes die wonderen kunnen verrichten met wat cosmetica en aangepaste kleding.
Je hoeft helemaal geen "total make over" te doen.
Kijk bijvoorbeeld eens naar Trinny en Suzanne....
Hét wondermiddel is echter een gezonde dosis zelfvertrouwen. "
Citaat:

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 15 februari 2010 om 21:49.
Oud 15 februari 2010, 21:42   #452
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat beweer ik volgen jou dan. kun je even quoten?Waar staat dat ik vind dat Jaani die vrijheid betreurt?
Ik dacht geschreven te hebben ( verbeter me maar!) "jij niet dan"? wat volgens mij een vraag is, uitnodiging om me te laten weten hoe zij het ziet; ik denk niet in andermans hoofd maar jij lijkt dit onder de knie te hebben, knap hoor! Wat hiervan heb je niet begrepen Filo?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=430

Citaat:
U niet dan? Het klinkt bijna alsof u dat betreurt die vrijheid!

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 februari 2010 om 21:52.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 23:03   #453
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wie zegt er dat dat een moslim was?
Kom op zeg, dat is een uitspraak van het kaliber dat paus Urbanus II (je weet wel, die van de kruistochten) geen christen was, omdat hij zich niet Katholiek gedroeg. Volstrekt de binding met de realiteit kwijt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 23:14   #454
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Jij hebt dan ook de vrijheid om ze niet te dragen. Fantastisch toch, hé?
U niet dan? Het klinkt bijna alsof u dat betreurt die vrijheid!
De betekenis van "fantastisch" is: briljant, buitengewoon, eersteklas, eminent, excellent, geweldig, grandioos, illuster, klasse, kostelijk, mieters, ongelooflijk, opperbest, perfect, prachtig, prima, puik, puikbest, schitterend, super, superieur, te gek, uitmuntend, uitnemend, uitzonderlijk, volmaakt, voorbeeldig, voornaam, voortreffelijk.

Zo. Nu we deze onduidelijkheid van de baan geruimd hebben, kan u misschien opnieuw repliceren.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 01:19   #455
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wanner er staat "het klinkt bijna" lees jij "je vindt"..tja....
Oud 16 februari 2010, 01:22   #456
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanner er staat "het klinkt bijna" lees jij "je vindt"..tja....
Leg dan uit waarom het "bijna klinkt alsof".
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 16 februari 2010 om 01:22.
Oud 16 februari 2010, 01:22   #457
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De betekenis van "fantastisch" is: briljant, buitengewoon, eersteklas, eminent, excellent, geweldig, grandioos, illuster, klasse, kostelijk, mieters, ongelooflijk, opperbest, perfect, prachtig, prima, puik, puikbest, schitterend, super, superieur, te gek, uitmuntend, uitnemend, uitzonderlijk, volmaakt, voorbeeldig, voornaam, voortreffelijk.

Zo. Nu we deze onduidelijkheid van de baan geruimd hebben, kan u misschien opnieuw repliceren.
Ik zie niet in waarom en u ontwijkt de vraag; bent u dan niet blij dat u geen hoofddoek moet dragen? Wat fantastisch betekent begrijp ik wel, waarom heeft u het nodig u zo vanuit uw hoge toren op te stellen? Of weet u niet wanneer je een gesprekspartner probeert te kleineren? Ik in ieder geval wel en zou zeggen; probeert u nog eens!
Oud 16 februari 2010, 01:23   #458
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg dan uit waarom het "bijna klinkt alsof".
Omdat u dat zo fantastisch vond!
Oud 16 februari 2010, 01:30   #459
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat u dat zo fantastisch vond!
Dus iets fantastisch vinden, klinkt volgens jou bijna alsof je het betreurt.

"Liefste, dat was een fantastisch maal" klinkt bijna alsof "Liefste, ik betreur deze maaltijd".
"We hebben net een fantastische reis naar Italië achter de rug" klinkt bijna alsof "Ik betreur de reis naar Italië".
Etc...

Laten we het erop houden dat jij een bijzonder eigen definitie van "betreuren" hanteert. Volgens de meeste mensen heeft dat woord immers een negatieve connotatie.
Oud 16 februari 2010, 01:38   #460
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus iets fantastisch vinden, klinkt volgens jou bijna alsof je het betreurt.

"Liefste, dat was een fantastisch maal" klinkt bijna alsof "Liefste, ik betreur deze maaltijd".
"We hebben net een fantastische reis naar Italië achter de rug" klinkt bijna alsof "Ik betreur de reis naar Italië".
Etc...

Laten we het erop houden dat jij een bijzonder eigen definitie van "betreuren" hanteert. Volgens de meeste mensen heeft dat woord immers een negatieve connotatie.
Niet gelezen dat u een vraag werd gesteld" u niet dan?" waarop u trouwens maar geen antwoord geeft, nochtans wel relevant in de discussie!

Dus vertel eens; betreurt u dat u geen hoofddoek draagt of vindt u dat net fantastisch?Goed zo?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be