![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#481 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ben jij onderworpen aan een ideologie? Vertel! |
|
|
|
|
|
|
#482 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Niemand maakt er een punt van als je niet probeert om te voldoen aan de schoonheidsidealen. We worden er ook niet dagelijks mee bestookt. We worden er niet op beoordeeld. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#483 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Hier leek je dit toch in te zien. Citaat:
ideologie : het geheel van de beginselen, denkbeelden van een stelsel Ben je zeker dat "de meeste vrouwen" zich niet onderwerpen aan een "ideologie"? Ben je zeker dat het zelfbeschikkingsrecht absoluut is; of op zijn minst groot? |
|||
|
|
|
|
|
#484 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#485 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Soerah An Noer, aya 31 |
|
|
|
|
|
|
#486 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Kan jij Arabisch Alice Voordat je zo een uitspraken doet zou ik me toch een beetje beter informeren |
|
|
|
|
|
|
#487 |
|
Minister
|
Het is veel meer werk om te bewijzen iets ergens niet in staat dan om te bewijzen dat iets er wel in staat.
Tot op heden ben ik nog nooit een vers uit de Koran tegen gekomen waarop men zich ondubbelzinnig beroept voor een hoofddoekplicht. Jij wel? |
|
|
|
|
|
#488 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#489 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Welke bocht neem ik volgens u door u uit te leggen dat het uw recht is de guillotine van vrouwenrechten te dragen; maar niet steeds en overal ookal denkt u dat u dit kunt opleggen omdat u vind dat het moet, verplicht zou zijn wat in wezen niet eens zo is! Maar natuurlijk mag u daar anders over denken, Wahabieten, salafisten( stromingen weet u wel) beweren dat de koran de vrouw hiertoe verplicht, Kemalisten ( ook moslims!) vinden van niet, je kunt dus zeggen dat afhankelijk van de interpretatie gelovigen menen dat het wel of niet zou moeten! Wie hier de discussie ontwijkt bent u zelf, leg me maar eens uit waarom de hoofddoek zou moeten steeds en overal en waarom anderen die moeten goed vinden! Ben benieuwd! |
|
|
|
|
|
|
#490 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#491 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#492 |
|
Banneling
|
Veel moslima's dragen in het openbaar een hoofddoek (hijab of hidjaab of jilbab) omdat zij menen dat dit een islamitisch voorschrift is. Zij baseren zich daarbij op ayaat uit de Koran, Soera Het Licht 31 en Soera De Partijscharen 59. Hoewel daar niet letterlijk staat dat het haar bedekt moet worden, wordt dit door Koranexegeten doorgaans op deze wijze uitgelegd. Zij baseren zich mede op overleveringen die terug zouden gaan tot de tijd van Mohammed. Anderen menen dat tijdens het leven van Mohammed alleen zijn eigen vrouwen gesluierd en afgezonderd geleefd hebben en dat andere vrouwen deze vrouwen later zijn gaan imiteren.[2
De hoofddoek heeft idd voor velen een verschillende reden; helaas zijn alle redenen even erg. |
|
|
|
|
|
#493 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#494 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#495 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom wilde die vrouwen zichzelf onderscheiden? Dan werden ze niet beroofd, verkracht of ontvoert. Er waren niet echt wetten die hiertegen beschermden en de profeet wilde dat wie tot zijn geloof behoorde gevrijwaard zou blijven van opdringerige heren...vandaar dus... De betekenis is dus jezelf onderscheiden als gelovige van anderen... |
|
|
|
|
|
|
#496 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#497 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#498 |
|
Minister
|
Zoals ik al zei: ik heb nooit een duidelijk vers uit de Koran gezien over hoofddoekjes en hoofdhaar. Het zijn gefrustreerde oversekste Mohammedanen die de vergelijking maken tussen het schaamhaar en het hoofdhaar, anders kan ik het niet verklaren. Ik lees in de vertaling van Leemhuis:
24:30 Zegt tot de gelovige mannen dat zijn hun ogen neerslaan en hun schaamstreek kuis bewaren. 24:31 En zeg tegen de gelovige vrouwen dat zijn hun ogen neerslaan en hun schaamstreek kuis bewaren en dat zij hun sieraad niet openlijk tonen, behalve wat gewoon al zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezem dragen en hun sieraad niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, hun vaders of de vaders van hun echtgenoten of........of de kinderen die nog niet op de schaamdelen van de vrouwen letten. En zij moeten niet met hun voeten stampen zodat men weet wat zij voor verborgen sieraad dragen. En wendt jullie berouwvol tot God, o gelovigen, misschien zal het jullie welgaan. De suikerzoete vertaling van de Ahmadiyya evangelisatie beweging (je weet wel, die slaan hun vrouw niet maar betuigen haar negatieve liefkozingen) heeft het niet over 'sieraad' maar over "en hun passies beheersen". En die 'sluiers over boezem' worden "haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen". Tot zover het duidelijke Woord Gods. |
|
|
|
|
|
#499 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
want deze bewering heb ik nog gehoord. |
|
|
|
|
|
|
#500 |
|
Minister-President
|
Heb alice's verhaal ook al meerdere keren gehoord, was iets met een vunzig familie/clanlid of zo.
|
|
|
|