![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Een andere techniek die minder ervaren chauffeurs kunnen toepassen is pompend remmen (kort achter elkaar de rempedaal indrukken en loslaten). Dan ge je de automatische reflex van het blijven induwen van de rempedaal tegen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|
|
|
#262 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En niet begreep dat ze steeds opnieuw slipte. Wat mijn vermoeden bevestigd, ze is dom en ze kan niet rijden. Enfin t' is beter nu ik haar gezegd heb dat ze van de knopjes moet blijven.
|
|
|
|
#263 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Overstuur zijn uw achterwielen die schuiven Ik wist niet dat uw wagen u dat op voorhand verwittigde. Heb nochtans ook moderne wagens. Die driehoek die pinkt is geen verwittiging op voorhand, dat wil zeggen dat het al bezig is.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 16 februari 2010 om 20:46. |
|
|
|
|
|
|
#264 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nee normaal gezien, als je bvb op sneeuw of andere gladde materie aan het rijden zijt, voel je net voor je grip verliest, aan uw stuur, weggedrag etc... dat het niet goed zit, je voelt dat natuurlijk alleen maar als ge geconcentreerd rijd en met een auto rijd die je kent. |
|
|
|
|
|
|
#265 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
onderstuur is voorwielen: maar enfin, dus hij glijdt rechtdoor, uw wielen en uw stuur staan meer gedraaid dan uw auto rijdt. dus de auto onderstuurt versus wat je wilt... overstuur uw achterwielen die uitbreken: dus hij draait meer dan wat je met uw stuur doet, dus de auto overstuurt |
|
|
|
|
|
|
#266 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stel u voor dat ge een auto met 200 PK of 4 a 500 nm aan koppel (of meer) aan nen 18 jarige snotter geeft, die juist heeft leren rijden, met het 1100 tje van ma... En dat er dan geen traction controle , ABS etc... opstaat ge zult nogal wat zien... |
|
|
|
|
|
|
#267 |
|
Banneling
|
De verbod zeikerds zijn weer bezig hoor.
Mijn 4x4 rijdt op LPG. Ik ben er zeker van dat de uitstoot ver onder het gemiddelde zit. Een arrogante hardrijder ben ik ook niet. Een kontplakker zeker niet. Ze moeten stoppen met van gewone mensen criminelen te maken. |
|
|
|
|
|
#268 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Wat mij wel uitmaakt is dat mensen zo'n kaasdozen kopen vanuit het verkeerde idee dat ze daarmee een grotere bescherming en betere wegligging hebben ter compensatie van hun gebrekkige rijvaardigheid. Het kan misschien seksistisch overkomen maar ik kan niet meer dan vaststellen dat er meestal vrouwen in zo'n SUV zitten (en parkeerproblemen hebben). En het enige dat ik zeg is dat SUV's terug moeten gebruikt worden voor wat ze dienen: Off-road. Daarom een snelheidsbegrenzer op 90 km/u. En verbod voor op de autostrade.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 17 februari 2010 om 16:20. |
|
|
|
|
|
|
#269 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Aangezien een prijs van 60_80euro per vat resulteert in 1euro aan de pomp, zou dus bij die prijs , de brandstofprijs moeten eindigen aan een keigoeie 5euro per liter. We gaan nu eens redeneren over ons huidig wagenpark;: mijn audi A6 TDI, gekend voor zuinig, verbruikt dan 6x5=30euro/100km dus om 100.000km te rijden verbruikt hij 30.000euro. Dat is gewoon een aderlating zodanig erg, want je bent bereid van ongeveer een maandloon te spenderen aan brandstof en niet meer. Dus je gaat nog maximaal 10.000km rijden. als je meer wilt of moet rijden, ga je zoeken naar die 2liter wagen... Want die gaat u toelaten om nog 30.000km te rijden met 2 liter verbruik. Maar denk nu eens wat breder: hoeveel zal die gast met de ferrari nog rondrijden die 20liter verbruikt ? Denk je dat er nog elke dag eentje met zijn Cayenne naar brussel zal scheuren aan een verbruik van 14 liter ??? Die ferrari rijdt dus aan 1 eur per kilometer, die cayenne aan 0.8euro per kilometer... Een ritje naar zee van 100km kost hem 80euro of meer dan de een gastronomische men u ??? |
|
|
|
|
|
|
#270 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Vooral ethanol is leuk omdat je dan meer pk's uit een motor krijgt.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|
|
|
#271 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Treshold braking ?
Toch wel, is zelfs utopie in normale omstandigheden op de openbare weg, niemand weet op voorhand elke 1/10 sec... welke slip per dm³ wegdek (geen "biljartlakencircuit") ideaal is - per band hé - niemand kent de wegdekgrip per dm³ van buiten voor elke band, Paul; niemand kent de momentele grip voor elk van zijn 4 banden (hebben alle dezelfde druk.. hetzelfde profiel/diepte) voor elk stukje wegdek waar hij over remt, niemand, denk ook aan natte plekken nat droog nat sneeuw, oneffen weg, hobbels, asfalt met steentjes, zonder; beton, half, asfalt - , gaten, losse steentjes, bladeren ... enz... enz... begrijp je ? *ABS4 (vierkanaal bestaat al redelijk lang) wel, tot 10-15 keer per seconde tast hij het wegdek af per band, surf maar eens. http://www.kfz-tech.de/Anti-Blockier-SystemZ.htm Sinds 2006 hebt ge ook het ABS plus, dat zelfs (de enige zeer lichte) nadelen van ABS bij losse ondergrond (zeer zelden op openbare weg) wegwerkt Citaat:
Citaat:
Uiteraard als je geen ABS hebt, dan moet je het rempedaal even lossen als je wil sturen. Licht pompend remmen kan soms ook licht voordeel opleveren op .,.,.-wegdek, je moet immers lichte slip - 50% ? [-edit naargelang wegdek 15%-40% is optimaal] (zie kurve* ??? andere bronnen spreken die 50% tegen /edit ] ) - hebben voor optimaal te remmen. *Normale ABS-4 varieert automatisch tussen 20 en 35% (rode stippelijn) wat bijna optimaal is voor elk wiel afzonderlijk, om de auto stuurbaar te houden, zeggen we (kan) 10 x per seconde. (met ABS moet je i.p. altijd doorremmen bij een noodrem, rechttijdig uitwijken blijft mogelijk) Citaat:
Bron techniek 4-kanaal ABS: Citaat:
even nachecken http://www.drivingfast.net/car-control/braking.htm ![]() http://www.pkw-fahrsicherheitstraini...850/43868.html ook ca 20% Hangt blijkbaar van het wegdek af, hier nemen ze quasi ook de "losse toestanden" ![]() http://leifi.physik.uni-muenchen.de/...fenhaftung.htm Soit, 15 tot of 20- 30 % slip, het principe telt. Moderne ABS is dus op een gemiddelde waarde afgesteld die vooral op de dagelijkse openbare weg voorkomt. Geen cleane circuittoestanden met biljartlaken-effen wegdek én profis dus.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 februari 2010 om 18:15. |
||||
|
|
|
|
|
#272 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
uw redenering is een stuk verkeerd: die ethanol en biodiesel zal inderdaad als communicerend vat gebruikt worden. Maar ook daar zitten er limieten op de productie door het landbouwareaal bvb, en het zal 'eten hebben' zijn of 'rijden met de auto'... dus kiezen tussen hongersnood of rijden met de auto ??? gezien er ook daar een limiet op de productie zit, zal, noteer goed NOOIT de prijs van biodiesel lager liggen dan 1euro. En zal de prijs altijd GEKOPPELD zijn aan de prijs van de brandstof.... Wat zal wel het gevolg zijn bvb Dat we een 2liter wagen hebben , die 1liter biodiesel mengt met 1liter mazout, en daarmee rondtuft, met een mengsel die hoegenaame 50% milieuvriendelijk is... |
|
|
|
|
|
|
#273 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dus Micele
samengevat, ABS-9 is gewoon zodanig goed, dat niemand nog als het ware slipt tijdens het remmen... meestal heeft die nieuwere generatie ook nog de sensoren gebruikt om ze te integreren met de ESP... en dus is zowale tijdens het optrekken als het remmen altijd een optimale tractie verzekerd Sublieme toepassing is ook de 'AUTOLAUNCH' buttom... |
|
|
|
|
|
#274 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.bs-wiki.de/mediawiki/inde...nkwinkelsensor ![]() De meeste moderne sportieve auto´s hebben dat (toch die met ESP), of het ook -altijd- gekoppeld is aan de ABS moet ik eens opzoeken. Staat zelfs in Wiki, maar wel enkel bij de ABSplus generatie, sinds 2006 pas: Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 februari 2010 om 18:34. |
||
|
|
|
|
|
#275 |
|
Vreemdeling
|
Ik heb de discussie met zeer veel interesse gelezen. Maar is het belangrijkste element in de auto niet de chauffeur die achter het stuur zit? Een voorzichtige chauffeur, zijnde een chauffeur die zijn snelheid aanpast aan de omstandigheden en die anticipeert op mogelijke gevaren heeft achter het stuur van om het even welke auto een streepje voor.
De auto kan de chauffeur hierbij wel een handje helpen. De actieve veiligheid zorgt ervoor dat de auto in alle omstandigheden reageert zoals de chauffeur dat wil. Een goede wegligging, goede banden en goede remmen zijn essentieel voor een goede actieve veiligheid. Samen met de elektronische hulpmiddelen als ABS, tractiecontrole en ESP. Hulpmiddelen, want ze laten niet toe om de limieten van de auto te verleggen. Ze zijn er eerder om een gebeurlijk foutje of een verkeerd inschatten van een situatie te verhelpen. De beste manier om met deze hulpmiddelen om te gaan, is rijden alsof ze niet op de auto staan en dankbaar zijn mocht je ze ondanks alles toch nodig hebben. De bovenstaande tabellen kloppen wel, maar iedereen kan ze op zijn manier interpreteren. Is het geen griezelige gedachte een chauffeur achter je te hebben, die theoretische berekeningen over grip en slipcoëfficiënten zit te maken in plaats van op het verkeer en op de weg te letten? Of een SUV nu veiliger is of onveiliger is dan een ander type auto, hangt dus ook van de chauffeur af. Iemand die in een SUV als een wildeman gaat rijden, zal dat in een ander type auto ook doen. Het is gewoon de aard van het beestje. Feit is, dat een vierwielaangedreven auto in bepaalde omstandigheden een aantal niet te ontkennen voordelen heeft. De vierwielaandrijving verdeelt de beschikbare kracht optimaal over de vier wielen en dat in functie van de beschikbare grip. Door de kracht naar de juiste wielen te sturen kunnen fenomenen als onder- en overstuur ook door de vierwielaandrijving worden opgevangen. Enkel oeroude systemen, waarbij de vierwielaandrijving wordt ingeschakeld door een vaste verbinding tussen de voor- en de achteras te maken, doen dit niet. Als we de Nissan Qashqai als voorbeeld nemen (geen SUV maar een cross-ver) dan zien we dat de auto zowel met voorwiel- als met vierwielaandrijving te koop is. Beide versies voldoen aan dezelfde strenge eisen wat betreft de actieve (en ook passieve, maar daar hebben we het hier niet over) veiligheid. Maar afhankelijk van het gebruik van de auto, kan de vierwielaangedreven versie iets extra bieden bij het wegrijden op gladde ondergrond, bij het uitsturen van de bochten en zelfs bij het remmen. Toch wanneer op de motor wordt geremd. Wie bijvoorbeeld regelmatig een caravan of een aanhangwagen trekt, is vaak beter af met een 4x4. En het verbruik? Een auto met ingeschakelde vierwielaandrijving zal altijd iets meer verbruiken dan een vergelijkbare auto met tweewielaandrijving. Daarom voorzien constructeurs zoals Nissan een inschakelbare vierwielaandrijving die zich naar keuze automatisch inschakelt, of die de chauffeur permanent kan inschakelen. jos.nissan |
|
|
|
|
|
#276 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Er zijn drie methoden om op commerciële basis ethanol uit biomassa en landbouwafval te halen. Directe fermentatie door gewone of genetisch gemanipuleerde bacterieën Vergassing van de biomassa gevolgd door het Fischer Tropsch proces Vergassing van de biomassa en fermentatie door gewone bacteriëen. Citaat:
En indien er geen biomassa aanwezig is kan men ethanol synthetiseren door electrolyse (electriciteit van zonneenergie) van zeewater gevolgd door Fischer Tropsch of fermentatie. Het Amerikaanse leger was zeer geïntresseerd in deze laatste techniek voor hun vliegdekschepen. En het leuke is dat je meer pk uit een motor krijgt dan met gewone benzine. Iets dat alle petrolheads graag horen. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 17 februari 2010 om 20:26. |
||
|
|
|
|
|
#277 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zou zeggen, in de rapte mijn volgorde met x % 1 chauffeur (lijstje Jos 2 *aangepaste banden en onderhoud (= enig kontakt met de weg) ... ... ... 3. auto zelf... eens gekocht kun je er maar weinig aan verbeteren... 4. onderhoud auto ... 5. hulpmiddeltjes, ttz zonder aangepaste -en onderhouden- banden zijn de meeste hulpmiddeltjes quasi te verwaarlozen. *voor de winter (zomer is niet minder belangrijk, bij 1,7 mm kan al bij 70 kmh aquaplaning optreden): *http://www.autosieger.de/images/arti...europa_g_3.jpg Het zuidelijkse land met quasi winterbandenplicht is Slovenië: T°-kust: http://www.iten-online.ch/klima/euro...lima_koper.gif T°-hoofdstad: http://www.iten-online.ch/klima/euro..._ljubljana.gif * overzicht alle landen van Europa: http://www.avd.de/startseite/recht-w...reifenpflicht/ Edit: na wat zoeken... in´t *nederlands de enige (commerciele) site die up to date was: http://www2.yokohama-online.com/nl/l...4&newsID=37121
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 februari 2010 om 21:12. |
|
|
|
|
|
|
#278 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar wie eens test merkt dat ze daarom niet (altijd) sneller geworden zijn t.o.v. vorige versies met minder pk's. Soms zelfs (klein beetje) trager! Misschien zijn de roetfilters te dik geworden?
|
|
|
|
#279 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
1 verklaring: groter gewicht
|
|
|
|
|
#280 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het zou kunnen, ik weet niet precies aan wat het ligt.
Vaak merkt men het niet eens op.
|