Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2010, 16:20   #261
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Na enkele uren training op een (meestal gekend) circuit door (meestal) professionelen.
Is niet zo heel moeilijk hoor.
Een andere techniek die minder ervaren chauffeurs kunnen toepassen is pompend remmen (kort achter elkaar de rempedaal indrukken en loslaten). Dan ge je de automatische reflex van het blijven induwen van de rempedaal tegen.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 20:37   #262
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
We hebben het dan ook niet over remmen, we hebben het over het al dan niet hebben van tractie op een glad, of slechte ondergrond.

En het verliezen van die tractie.

Om controle te verliezen bij het remmen met een modern voertuig, moet je trouwens ook al heel ruig doen, of crimineel hard rijden, uw ABS en andere systemen gaan u daar helpen om toch controle te houden over uw voertuig, natuurlijk als uw banden versleten zijn, en uw schokdempers rot, of ge maakt stuurfouten, ja, dan krijg je natuurlijk elk voertuig uit den bocht.

Laat ons nu duidelijk zijn, dat we controle kunnen verliezen bij tractie, (te veel gas geven of gewoon grip verlies) en controle kunnen verliezen bij het remmen, en bij het remmen, maakt het inderdaad geen bal uit als ge met een 4x4 rijdt.
Of zo dom zijn als mijn schoonzus en bij elke bocht haar antislip afzet omdat ze dacht wanneer het lampje brand hij aanstaat.
En niet begreep dat ze steeds opnieuw slipte.
Wat mijn vermoeden bevestigd, ze is dom en ze kan niet rijden.
Enfin t' is beter nu ik haar gezegd heb dat ze van de knopjes moet blijven.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 20:42   #263
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wat dat onderstuur en overstuur betreft, moet ik u helaas ook het antwoord schuldig blijven, om dezelfde reden.

Maar uw wagen verwittigd u inderdaad ruim op voorhand, als ge een goed gevoel hebt, met uw voertuig, voelt ge goed aan wat ge kunt verwachten, al is er natuurlijk altijd het onvoorziene.
Onderstuur zijn uw voorwielen die schuiven
Overstuur zijn uw achterwielen die schuiven

Ik wist niet dat uw wagen u dat op voorhand verwittigde.
Heb nochtans ook moderne wagens.

Die driehoek die pinkt is geen verwittiging op voorhand, dat wil zeggen dat het al bezig is.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 februari 2010 om 20:46.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 09:28   #264
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Onderstuur zijn uw voorwielen die schuiven
Overstuur zijn uw achterwielen die schuiven

Ik wist niet dat uw wagen u dat op voorhand verwittigde.
Heb nochtans ook moderne wagens.

Die driehoek die pinkt is geen verwittiging op voorhand, dat wil zeggen dat het al bezig is.
Ik bedoel helemaal geen lichtekes, ge voelt dat voor dat lampeke gaat branden, als het gaat branden, zijt ge inderdaad al bezig de boel te verkloten, en moogt ge blij zijn dat het gaat branden...

Nee normaal gezien, als je bvb op sneeuw of andere gladde materie aan het rijden zijt, voel je net voor je grip verliest, aan uw stuur, weggedrag etc... dat het niet goed zit, je voelt dat natuurlijk alleen maar als ge geconcentreerd rijd en met een auto rijd die je kent.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 09:38   #265
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Onderstuur zijn uw voorwielen die schuiven
Overstuur zijn uw achterwielen die schuiven

Ik wist niet dat uw wagen u dat op voorhand verwittigde.
Heb nochtans ook moderne wagens.

Die driehoek die pinkt is geen verwittiging op voorhand, dat wil zeggen dat het al bezig is.
Dat snap ik nu

onderstuur is voorwielen: maar enfin, dus hij glijdt rechtdoor, uw wielen en uw stuur staan meer gedraaid dan uw auto rijdt. dus de auto onderstuurt versus wat je wilt...

overstuur uw achterwielen die uitbreken: dus hij draait meer dan wat je met uw stuur doet, dus de auto overstuurt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 09:46   #266
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Of zo dom zijn als mijn schoonzus en bij elke bocht haar antislip afzet omdat ze dacht wanneer het lampje brand hij aanstaat.
En niet begreep dat ze steeds opnieuw slipte.
Wat mijn vermoeden bevestigd, ze is dom en ze kan niet rijden.
Enfin t' is beter nu ik haar gezegd heb dat ze van de knopjes moet blijven.
Sommige van die functies, zouden ze gewoon goed moeten wegsteken dat mensen er niet aan kunnen frullen...

Stel u voor dat ge een auto met 200 PK of 4 a 500 nm aan koppel (of meer) aan nen 18 jarige snotter geeft, die juist heeft leren rijden, met het 1100 tje van ma...

En dat er dan geen traction controle , ABS etc... opstaat ge zult nogal wat zien...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 09:50   #267
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

De verbod zeikerds zijn weer bezig hoor.

Mijn 4x4 rijdt op LPG. Ik ben er zeker van dat de uitstoot ver onder het gemiddelde zit.
Een arrogante hardrijder ben ik ook niet. Een kontplakker zeker niet.

Ze moeten stoppen met van gewone mensen criminelen te maken.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 16:17   #268
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De verbod zeikerds zijn weer bezig hoor.

Mijn 4x4 rijdt op LPG. Ik ben er zeker van dat de uitstoot ver onder het gemiddelde zit.
Een arrogante hardrijder ben ik ook niet. Een kontplakker zeker niet.

Ze moeten stoppen met van gewone mensen criminelen te maken.
Uitstoot maakt mij niks uit net zoals de uitstoot van een tractor of een Porsche mij niets uitmaakt.
Wat mij wel uitmaakt is dat mensen zo'n kaasdozen kopen vanuit het verkeerde idee dat ze daarmee een grotere bescherming en betere wegligging hebben ter compensatie van hun gebrekkige rijvaardigheid.
Het kan misschien seksistisch overkomen maar ik kan niet meer dan vaststellen dat er meestal vrouwen in zo'n SUV zitten (en parkeerproblemen hebben).

En het enige dat ik zeg is dat SUV's terug moeten gebruikt worden voor wat ze dienen: Off-road.
Daarom een snelheidsbegrenzer op 90 km/u. En verbod voor op de autostrade.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 17 februari 2010 om 16:20.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 17:13   #269
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Uitstoot maakt mij niks uit net zoals de uitstoot van een tractor of een Porsche mij niets uitmaakt.
Wat mij wel uitmaakt is dat mensen zo'n kaasdozen kopen vanuit het verkeerde idee dat ze daarmee een grotere bescherming en betere wegligging hebben ter compensatie van hun gebrekkige rijvaardigheid.
Het kan misschien seksistisch overkomen maar ik kan niet meer dan vaststellen dat er meestal vrouwen in zo'n SUV zitten (en parkeerproblemen hebben).

En het enige dat ik zeg is dat SUV's terug moeten gebruikt worden voor wat ze dienen: Off-road.
Daarom een snelheidsbegrenzer op 90 km/u. En verbod voor op de autostrade.
Stel fallen dat de prijzen van petroleum tegen 2020 naar 400$per vat pieken.
Aangezien een prijs van 60_80euro per vat resulteert in 1euro aan de pomp, zou dus bij die prijs , de brandstofprijs moeten eindigen aan een keigoeie 5euro per liter.


We gaan nu eens redeneren over ons huidig wagenpark;:


mijn audi A6 TDI, gekend voor zuinig, verbruikt dan 6x5=30euro/100km
dus om 100.000km te rijden verbruikt hij 30.000euro. Dat is gewoon een aderlating zodanig erg, want je bent bereid van ongeveer een maandloon te spenderen aan brandstof en niet meer. Dus je gaat nog maximaal 10.000km rijden.

als je meer wilt of moet rijden, ga je zoeken naar die 2liter wagen... Want die gaat u toelaten om nog 30.000km te rijden met 2 liter verbruik.

Maar denk nu eens wat breder: hoeveel zal die gast met de ferrari nog rondrijden die 20liter verbruikt ? Denk je dat er nog elke dag eentje met zijn Cayenne naar brussel zal scheuren aan een verbruik van 14 liter ???
Die ferrari rijdt dus aan 1 eur per kilometer, die cayenne aan 0.8euro per kilometer... Een ritje naar zee van 100km kost hem 80euro of meer dan de een gastronomische men u ???
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 17:27   #270
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Stel fallen dat de prijzen van petroleum tegen 2020 naar 400$per vat pieken.
Aangezien een prijs van 60_80euro per vat resulteert in 1euro aan de pomp, zou dus bij die prijs , de brandstofprijs moeten eindigen aan een keigoeie 5euro per liter.


We gaan nu eens redeneren over ons huidig wagenpark;:


mijn audi A6 TDI, gekend voor zuinig, verbruikt dan 6x5=30euro/100km
dus om 100.000km te rijden verbruikt hij 30.000euro. Dat is gewoon een aderlating zodanig erg, want je bent bereid van ongeveer een maandloon te spenderen aan brandstof en niet meer. Dus je gaat nog maximaal 10.000km rijden.

als je meer wilt of moet rijden, ga je zoeken naar die 2liter wagen... Want die gaat u toelaten om nog 30.000km te rijden met 2 liter verbruik.

Maar denk nu eens wat breder: hoeveel zal die gast met de ferrari nog rondrijden die 20liter verbruikt ? Denk je dat er nog elke dag eentje met zijn Cayenne naar brussel zal scheuren aan een verbruik van 14 liter ???
Die ferrari rijdt dus aan 1 eur per kilometer, die cayenne aan 0.8euro per kilometer... Een ritje naar zee van 100km kost hem 80euro of meer dan de een gastronomische men u ???
Wanneer olie te duur word schakelt men over op een alternatief (ethanol, bio diesel, etc). Die alternatieven zijn nu nog niet rendabel aangezien ze pas rendabel zijn vanaf ongeveer 1,2 euro per liter.
Vooral ethanol is leuk omdat je dan meer pk's uit een motor krijgt.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 17:45   #271
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Is niet zo heel moeilijk hoor.
Treshold braking ?
Toch wel, is zelfs utopie in normale omstandigheden op de openbare weg, niemand weet op voorhand elke 1/10 sec... welke slip per dm³ wegdek (geen "biljartlakencircuit") ideaal is - per band hé - niemand kent de wegdekgrip per dm³ van buiten voor elke band, Paul;
niemand kent de momentele grip voor elk van zijn 4 banden (hebben alle dezelfde druk.. hetzelfde profiel/diepte) voor elk stukje wegdek waar hij over remt, niemand, denk ook aan natte plekken nat droog nat sneeuw, oneffen weg, hobbels, asfalt met steentjes, zonder; beton, half, asfalt - , gaten, losse steentjes, bladeren ... enz... enz... begrijp je ?

*ABS4 (vierkanaal bestaat al redelijk lang) wel, tot 10-15 keer per seconde tast hij het wegdek af per band, surf maar eens.

http://www.kfz-tech.de/Anti-Blockier-SystemZ.htm

Sinds 2006 hebt ge ook het ABS plus, dat zelfs (de enige zeer lichte) nadelen van ABS bij losse ondergrond (zeer zelden op openbare weg) wegwerkt

Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Antiblo...ystem#ABS_plus
Vorteil des ABS plus [Bearbeiten]
Das ABS plus ist ein in Fahrzeugen von Volkswagen verfügbares weiterentwickeltes ABS, das die bisherige systembedingte Bremswegverlängerung auf losem Untergrund (Kies, Sand, Schotter, Matsch, Tiefschnee usw.) weitgehend aufhebt. Durch intervallartiges Blockieren eines oder mehrerer Räder widerspricht das neue System zwar dem ABS-Prinzip, ist aber auf losem Untergrund von Vorteil, denn beim Blockieren sammelt sich je nach Untergrund Schotter, Sand, Kies usw. vor dem blockierenden Rad und erzeugt somit eine Keilwirkung, was den Bremsweg entscheidend reduziert. Auf üblichem Fahrbahnbelag wie Asphalt, Kopfsteinpflaster usw. oder auch auf Gras arbeitet das ABS plus wie das herkömmliche ABS. Es wurde erstmals ab 2006 im VW Touareg eingesetzt
Ondertussen al de 9e versie van ABS denk ik.

Citaat:
Een andere techniek die minder ervaren chauffeurs kunnen toepassen is pompend remmen (kort achter elkaar de rempedaal indrukken en loslaten). Dan ge je de automatische reflex van het blijven induwen van de rempedaal tegen.
Idd, cadence braking of stotterbremsen

Uiteraard als je geen ABS hebt, dan moet je het rempedaal even lossen als je wil sturen. Licht pompend remmen kan soms ook licht voordeel opleveren op .,.,.-wegdek, je moet immers lichte slip - 50% ? [-edit naargelang wegdek 15%-40% is optimaal] (zie kurve* ??? andere bronnen spreken die 50% tegen /edit ] ) - hebben voor optimaal te remmen. *Normale ABS-4 varieert automatisch tussen 20 en 35% (rode stippelijn) wat bijna optimaal is voor elk wiel afzonderlijk, om de auto stuurbaar te houden, zeggen we (kan) 10 x per seconde.
(met ABS moet je i.p. altijd doorremmen bij een noodrem, rechttijdig uitwijken blijft mogelijk)

Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cadence_braking

While cadence braking is effective on most surfaces, it is less effective at slowing the vehicle, than keeping the tires continually at the optimum braking point which is called threshold braking. The latter is an expert driving technique that is even more difficult to learn than cadence braking, and again has been largely superseded by ABS.

Threshold braking, or a good ABS, generally results in the shortest stopping distance in a straight line. ABS, cadence and interference braking are intended to preserve steering control while braking.
* Ref:
Bron techniek 4-kanaal ABS:
Citaat:
http://www.kfz-tech.de/Anti-Blockier-System.htm links ABS 1 / ABS 2



http://www.kfz-tech.de/Anti-Blockier-SystemZ.htm
Bremsleistung

Die Bremsleistung (grün) gibt an, wie viel Bewegungsenergie von den Radbremsen und von der Kombination Rad/Straße in einer bestimmten Zeit in Wärmeenergie umgesetzt wurde. Hat das Rad weniger als 50% Schlupf, so steigt die Bremsleistung mit zunehmender Bremskraft an. Maximal und damit am effektivsten ist die Bremsleistung bei genau 50% Schlupf -Edit ????- ????. Würde die Radbremse so gesteuert, dass sie den Schlupf ständig in diesem Bereich hielte, so würde der kürzeste Bremsweg erzielt. Bei mehr als 50% Schlupf sinkt die Bremsleistung.

Lenkfähigkeit
Die Lenkfähigkeit (blau) gibt an, wie das Fahrzeug dem Lenkeinschlag der Vorderräder folgt. Sie ist Null, wenn das Fahrzeug auf eingeschlagene Vorderräder nicht mehr reagiert. Dies ist bei einem Schlupf von 100% der Fall.
Regelung
Die beiden rot gestrichelten Linien (ca. 20% und 35%) geben die untere und obere Regelgrenze bei ABS-Systemen an, wenn das Bremspedal für die jeweiligen Fahrbahnverhältnisse zu stark getreten wurde. Bei ca. 35% wird die Bremse gelöst, kurz darunter wird der Bremsdruck gehalten und bei ca. 20% wird er wieder voll wirksam.
Um die Lenkfähigkeit in jedem Fall zu erhalten, nutzt man bei weitem nicht die volle Bremsleistung aus. Durch die Trägheit des Systems (ca. 10 Takte pro Sekunde) ist ein größerer Regelbereich erforderlich. Eine schneller taktende und damit kontinuierlicher arbeitende Regelung (z.B. bei der vollelektrischen Bremse) könnte die untere Regelgrenze weiter nach oben verschieben. Würden zusätzliche Informationen z.B. von einem Lenkwinkelsensor verarbeitet, so könnte bei Geradeausstellung der Räder die volle Bremsleistung genutzt werden.

http://www.kfz-tech.de/Anti-Blockier-System.htm

Funktion

Die ABS-4-Kanal-Anlage besteht aus je zwei Magnetventilen (Bild) pro Radbremszylinder und zwei Rückförderpumpen mit einem Antrieb. Zwei Rückförderpumpen, die beide von einem Elektromotor angetrieben werden, sind erforderlich, weil die beiden Hydraulikkreisläufe einer Zweikreisbremse getrennt behandelt werden müssen. Die Pumpen haben zwar geringe Förderleistungen, können aber kurzzeitig sehr hohe Drücke bis ca. 150 bar erreichen. Von den 8 Magnetventilen sind im Normalbetrieb 4 geschlossen und 4 offen. Die Anlage funktioniert wie eine normale Zweikreisbremse. Die Federn der Magnetventile sind so angeordnet, dass die Ventile auch bei Stromausfall diese Stellung beibehalten.
Ist der Drehzahlunterschied von gebremsten Rädern zu groß, so wird zunächst die Leitung zu dem Radbremszylinder des langsameren oder blockierenden Rades durch ein (vorher noch offenes) Magnetventil gesperrt. Reicht das nicht aus, um die Drehzahldifferenz auszugleichen, wird der Druck durch Öffnen des anderen Magnetventils zurück genommen. Gleichzeitig setzt die Rückförderpumpe ein. Sie pumpt die Bremsflüssigkeit in die Leitung zwischen Hauptbremszylinder und Magnetventil. Diese im Bremspedal als Pulsieren empfundene Regelung kann bis zu zehnmal je Sekunde erfolgen.
Natürlich ist das Bremssystem eines Rades viel zu träge, um in dieser kurzen Zeitspanne den kompletten Stillstand oder die völlige Lösung der Bremse herbeizuführen. Vielmehr pendelt sich ein Wechsel zwischen 20% und 35% Schlupf ein. Mehr dazu können Sie in den Zusatzinformationen erfahren.
Een andere bron spreekt van optimale 20% slip
even nachecken
http://www.drivingfast.net/car-control/braking.htm


http://www.pkw-fahrsicherheitstraini...850/43868.html
ook ca 20%

Hangt blijkbaar van het wegdek af, hier nemen ze quasi ook de "losse toestanden"

http://leifi.physik.uni-muenchen.de/...fenhaftung.htm

Soit, 15 tot of 20- 30 % slip, het principe telt.
Moderne ABS is dus op een gemiddelde waarde afgesteld die vooral op de dagelijkse openbare weg voorkomt.

Geen cleane circuittoestanden met biljartlaken-effen wegdek én profis dus.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 februari 2010 om 18:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 18:07   #272
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Wanneer olie te duur word schakelt men over op een alternatief (ethanol, bio diesel, etc). Die alternatieven zijn nu nog niet rendabel aangezien ze pas rendabel zijn vanaf ongeveer 1,2 euro per liter.
Vooral ethanol is leuk omdat je dan meer pk's uit een motor krijgt.
Fallen:

uw redenering is een stuk verkeerd:
die ethanol en biodiesel zal inderdaad als communicerend vat gebruikt worden. Maar ook daar zitten er limieten op de productie door het landbouwareaal bvb, en het zal 'eten hebben' zijn of 'rijden met de auto'... dus kiezen tussen hongersnood of rijden met de auto ???

gezien er ook daar een limiet op de productie zit, zal, noteer goed NOOIT de prijs van biodiesel lager liggen dan 1euro. En zal de prijs altijd GEKOPPELD zijn aan de prijs van de brandstof....

Wat zal wel het gevolg zijn bvb

Dat we een 2liter wagen hebben , die 1liter biodiesel mengt met 1liter mazout, en daarmee rondtuft, met een mengsel die hoegenaame 50% milieuvriendelijk is...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 18:15   #273
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.689
Standaard

Dus Micele

samengevat, ABS-9 is gewoon zodanig goed, dat niemand nog als het ware slipt tijdens het remmen... meestal heeft die nieuwere generatie ook nog de sensoren gebruikt om ze te integreren met de ESP... en dus is zowale tijdens het optrekken als het remmen altijd een optimale tractie verzekerd

Sublieme toepassing is ook de 'AUTOLAUNCH' buttom...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 18:24   #274
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus Micele

samengevat, ABS-9 is gewoon zodanig goed, dat niemand nog als het ware slipt tijdens het remmen... meestal heeft die nieuwere generatie ook nog de sensoren gebruikt om ze te integreren met de ESP... en dus is zowale tijdens het optrekken als het remmen altijd een optimale tractie verzekerd

Sublieme toepassing is ook de 'AUTOLAUNCH' buttom...
Wat ook nog bestaat is de modernste ABS(-9?) met gekoppelde stuurhoeksensordata, remt ge ~ rechtdoor zal de ABS in feite de tresholdbraking 100% nabootsen of de perfecte slip op elke ondergrond berekenen maar dan op elk wiel afzonderlijk..., wil je sturen ( vanaf minimale hoek) zal de ABS onmiddellijk weer afwisselend veel minder slip geven om de auto stuurbaar te houden.
http://www.bs-wiki.de/mediawiki/inde...nkwinkelsensor



De meeste moderne sportieve auto´s hebben dat (toch die met ESP), of het ook -altijd- gekoppeld is aan de ABS moet ik eens opzoeken.

Staat zelfs in Wiki, maar wel enkel bij de ABSplus generatie, sinds 2006 pas:
Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Antiblo...n_des_ABS_plus
Steuerverfahren des ABS plus [Bearbeiten]
Das ABS plus ist standardmäßig auf normalen Fahrbahnbelag kalibriert. Jedoch erkennt das System binnen Sekundenbruchteilen mittels Raddrehzahlsensoren die erreichte (IST)-Verzögerung und mittels Drucksensor im Hauptbremszylinder die gewünschte (SOLL)-Verzögerung und somit eine Bremsung auf losem Untergrund. Auch die Daten von Lenkwinkelsensor und Giermomentmesser fließen in die Berechnung mit ein. Das ABS-Steuergerät wertet anhand der gesammelten Daten und steuert – unter ständiger Berechnung der optimalen Bremskraft – den Bremsdruck an jedem Rad individuell mit kurzfristigem Radblockieren und gleichzeitigem Stabilisieren des Fahrzeuges. Je nach Hersteller kann das ABS plus auch mittels Tastendruck auf losen Untergrund vorkalibriert werden.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 februari 2010 om 18:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 19:00   #275
josnissan
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 februari 2010
Berichten: 9
Standaard

Ik heb de discussie met zeer veel interesse gelezen. Maar is het belangrijkste element in de auto niet de chauffeur die achter het stuur zit? Een voorzichtige chauffeur, zijnde een chauffeur die zijn snelheid aanpast aan de omstandigheden en die anticipeert op mogelijke gevaren heeft achter het stuur van om het even welke auto een streepje voor.
De auto kan de chauffeur hierbij wel een handje helpen. De actieve veiligheid zorgt ervoor dat de auto in alle omstandigheden reageert zoals de chauffeur dat wil. Een goede wegligging, goede banden en goede remmen zijn essentieel voor een goede actieve veiligheid. Samen met de elektronische hulpmiddelen als ABS, tractiecontrole en ESP. Hulpmiddelen, want ze laten niet toe om de limieten van de auto te verleggen. Ze zijn er eerder om een gebeurlijk foutje of een verkeerd inschatten van een situatie te verhelpen. De beste manier om met deze hulpmiddelen om te gaan, is rijden alsof ze niet op de auto staan en dankbaar zijn mocht je ze ondanks alles toch nodig hebben. De bovenstaande tabellen kloppen wel, maar iedereen kan ze op zijn manier interpreteren. Is het geen griezelige gedachte een chauffeur achter je te hebben, die theoretische berekeningen over grip en slipcoëfficiënten zit te maken in plaats van op het verkeer en op de weg te letten?
Of een SUV nu veiliger is of onveiliger is dan een ander type auto, hangt dus ook van de chauffeur af. Iemand die in een SUV als een wildeman gaat rijden, zal dat in een ander type auto ook doen. Het is gewoon de aard van het beestje. Feit is, dat een vierwielaangedreven auto in bepaalde omstandigheden een aantal niet te ontkennen voordelen heeft. De vierwielaandrijving verdeelt de beschikbare kracht optimaal over de vier wielen en dat in functie van de beschikbare grip. Door de kracht naar de juiste wielen te sturen kunnen fenomenen als onder- en overstuur ook door de vierwielaandrijving worden opgevangen. Enkel oeroude systemen, waarbij de vierwielaandrijving wordt ingeschakeld door een vaste verbinding tussen de voor- en de achteras te maken, doen dit niet.
Als we de Nissan Qashqai als voorbeeld nemen (geen SUV maar een cross-ver) dan zien we dat de auto zowel met voorwiel- als met vierwielaandrijving te koop is. Beide versies voldoen aan dezelfde strenge eisen wat betreft de actieve (en ook passieve, maar daar hebben we het hier niet over) veiligheid. Maar afhankelijk van het gebruik van de auto, kan de vierwielaangedreven versie iets extra bieden bij het wegrijden op gladde ondergrond, bij het uitsturen van de bochten en zelfs bij het remmen. Toch wanneer op de motor wordt geremd. Wie bijvoorbeeld regelmatig een caravan of een aanhangwagen trekt, is vaak beter af met een 4x4. En het verbruik? Een auto met ingeschakelde vierwielaandrijving zal altijd iets meer verbruiken dan een vergelijkbare auto met tweewielaandrijving. Daarom voorzien constructeurs zoals Nissan een inschakelbare vierwielaandrijving die zich naar keuze automatisch inschakelt, of die de chauffeur permanent kan inschakelen.

jos.nissan
josnissan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 20:06   #276
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Fallen:

uw redenering is een stuk verkeerd:
die ethanol en biodiesel zal inderdaad als communicerend vat gebruikt worden. Maar ook daar zitten er limieten op de productie door het landbouwareaal bvb, en het zal 'eten hebben' zijn of 'rijden met de auto'... dus kiezen tussen hongersnood of rijden met de auto ???
Die discussie van Food vs Fuel is al achterhaald aangezien men nu reeds op commerciële basis ethanol kan halen uit cellulose (plantaardig landbouwafval) ipv suikers (mais en graan).

Er zijn drie methoden om op commerciële basis ethanol uit biomassa en landbouwafval te halen.

Directe fermentatie door gewone of genetisch gemanipuleerde bacterieën
Vergassing van de biomassa gevolgd door het Fischer Tropsch proces
Vergassing van de biomassa en fermentatie door gewone bacteriëen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
gezien er ook daar een limiet op de productie zit, zal, noteer goed NOOIT de prijs van biodiesel lager liggen dan 1euro. En zal de prijs altijd GEKOPPELD zijn aan de prijs van de brandstof....
Met bovengenoemde technieken is er bijna geen limiet.
En indien er geen biomassa aanwezig is kan men ethanol synthetiseren door electrolyse (electriciteit van zonneenergie) van zeewater gevolgd door Fischer Tropsch of fermentatie.
Het Amerikaanse leger was zeer geïntresseerd in deze laatste techniek voor hun vliegdekschepen.

En het leuke is dat je meer pk uit een motor krijgt dan met gewone benzine. Iets dat alle petrolheads graag horen.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 17 februari 2010 om 20:26.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 20:55   #277
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door josnissan Bekijk bericht
Ik heb de discussie met zeer veel interesse gelezen. Maar is het belangrijkste element in de auto niet de chauffeur die achter het stuur zit? Een voorzichtige chauffeur, zijnde een chauffeur die zijn snelheid aanpast aan de omstandigheden en die anticipeert op mogelijke gevaren heeft achter het stuur van om het even welke auto een streepje voor.
De auto kan de chauffeur hierbij wel een handje helpen. De actieve veiligheid zorgt ervoor dat de auto in alle omstandigheden reageert zoals de chauffeur dat wil. Een goede wegligging, goede banden en goede remmen zijn essentieel voor een goede actieve veiligheid. Samen met de elektronische hulpmiddelen als ABS, tractiecontrole en ESP. Hulpmiddelen, want ze laten niet toe om de limieten van de auto te verleggen. Ze zijn er eerder om een gebeurlijk foutje of een verkeerd inschatten van een situatie te verhelpen. De beste manier om met deze hulpmiddelen om te gaan, is rijden alsof ze niet op de auto staan en dankbaar zijn mocht je ze ondanks alles toch nodig hebben.
...]
jos.nissan
OK ²
Ik zou zeggen, in de rapte mijn volgorde met x %

1 chauffeur (lijstje Jos )
2 *aangepaste banden en onderhoud (= enig kontakt met de weg)
...
...
...
3. auto zelf... eens gekocht kun je er maar weinig aan verbeteren...
4. onderhoud auto
...
5. hulpmiddeltjes, ttz zonder aangepaste -en onderhouden- banden zijn de meeste hulpmiddeltjes quasi te verwaarlozen.

*voor de winter (zomer is niet minder belangrijk, bij 1,7 mm kan al bij 70 kmh aquaplaning optreden):

*http://www.autosieger.de/images/arti...europa_g_3.jpg
Het zuidelijkse land met quasi winterbandenplicht is Slovenië:
T°-kust: http://www.iten-online.ch/klima/euro...lima_koper.gif
T°-hoofdstad: http://www.iten-online.ch/klima/euro..._ljubljana.gif

* overzicht alle landen van Europa:
http://www.avd.de/startseite/recht-w...reifenpflicht/

Edit: na wat zoeken... in´t *nederlands de enige (commerciele) site die up to date was:
http://www2.yokohama-online.com/nl/l...4&newsID=37121
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 februari 2010 om 21:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 22:26   #278
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Sommige van die functies, zouden ze gewoon goed moeten wegsteken dat mensen er niet aan kunnen frullen...

Stel u voor dat ge een auto met 200 PK of 4 a 500 nm aan koppel (of meer) aan nen 18 jarige snotter geeft, die juist heeft leren rijden, met het 1100 tje van ma...

En dat er dan geen traction controle , ABS etc... opstaat ge zult nogal wat zien...
Tegenwoordig steken ze veel pk's he.
Maar wie eens test merkt dat ze daarom niet (altijd) sneller geworden zijn t.o.v. vorige versies met minder pk's. Soms zelfs (klein beetje) trager!

Misschien zijn de roetfilters te dik geworden?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 22:31   #279
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tegenwoordig steken ze veel pk's he.
Maar wie eens test merkt dat ze daarom niet (altijd) sneller geworden zijn t.o.v. vorige versies met minder pk's. Soms zelfs (klein beetje) trager!

Misschien zijn de roetfilters te dik geworden?
1 verklaring: groter gewicht
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 22:32   #280
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
1 verklaring: groter gewicht
Het zou kunnen, ik weet niet precies aan wat het ligt.
Vaak merkt men het niet eens op.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be