![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarschijnlijk past dat niet in jouw idee van de westerse vrijheden. "Vrijheden" die er telkens meer met geweld in geklopt worden: vrijheid om te mogen luisteren naar de dictaten van een handvol mannen die zeggen dat ze hun hoofddoek moeten uitdoen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meng mij des te meer in de strijd pro of contra het recht om zelf te beslissen wat zij aandoet of niet.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() amai, gij kent mij nogal !!! en allemaal omdat ik het woord kop gebruik ... zoals in kopvalling, koppijn (al gebruikt mijn vrouw dat eerder te pas en te onpas),kopbal,etc etc verschillende van die woorden staan gewoon in Vandale ... koppijn zal jezelfs vinden met m/v achter ![]() vinde zelf ni dat uw ketting er is afgelopen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of dacht ge dat die directies van die antwerpse athenea verdoken VB'ers zijn mss ?!? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Velen worden ook al van kleins af aan zo opgevoed en ze weten gewoonweg van niet beter dan natuurlijk=fout van de ouders want een hoofddoek is niet verplicht. En dan moeten we het niet meer over de redenen hebben waarom vrouwen een hoofddoek moeten dragen natuurlijk,die kennen we allemaal onderhand wel al en ik zeg u; dat ze thuis hun hoofddoek dragen in don't care maar elders=no way. Zelfs in de gym willen ze hun hoofddoek ophouden,proper en hygiensch dat toch is,lol. Je leeft hier niet in een moslimland met hoofddoeken en bruka's beste,leer dat eindelijk eens snappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
ik ken een oplossing voor u = "kijk er niet naar" . probleem opgelost ![]() Laatst gewijzigd door viaSanctus : 18 februari 2010 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Banneling
|
![]() Ja, met zo'n struisvogelmentaliteit zal het vast wel allemaal goed komen. "Niks aan de hand beste mensen, gewoon niet kijken en doorlopen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zodoende kunnen we de echte problemen (beter!) aanpakken ipv ellenlange discussies te voeren over een stuk stof op het hoofd van een vrouw. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 18 februari 2010 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En welke problemen wenst u aan te pakken, en hoe moet dat dan geschieden? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#550 |
Banneling
|
![]() O jawel hoor; ik heb er al genoeg binnen gezien en waar ze hun hoofddoek in hun huis ook ophouden,meer dan jij denkt zelfs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vind u niet dat het een basisrecht is zelf je huwelijkspartner te kiezen? Toch zijn er veel met hoofddoek die zelf die keuze niet kunnen maken, hun familie heeft hen al beloofd aan iemand, alles is al "gearrangeerd" en indien nodig zwaait er wel iemand met de koran; je bent je ouders gehoorzaamheid verschuldigd! Vind u niet dat je zou mogen trouwen als moslima met bijvooebeeld Wim, ookal hangt Wim niet je religie aan? Dat moslims dit wel mogen en moslima's niet heeft te maken met opvoeding, dit wordt gezien als bevoegdheid van de man, dus kan het geen kwaad als mamma geen moslima is want pappa zorgt ervoor dat je zult opgroeien als goede moslim, is dit geen discriminatie volgens u? Zijn beide ouders niet evenwaardig en dus evengoed verantwoordelijk voor opvoeding? Vind u niet dat iemand recht heeft op een seksueel bestaan ookal kies je niet voor een huwelijk? Waarom is het huwelijk verplicht voor moslims, waarom krijgen zij geen vrije keuze zoals anderen, om gewoon ene relatie te hebben, niet te trouwen, samen te wonen en homo of lesbienne te zijn? Waarom zijn er zoveel ouders die totaal niet betrokken zijn op de schoollloopbana van hun kinderen?Waarom wordt er thuis gene Vlaams gesproken en wordt taal als onderdeel van je identiteit gezien, tot derde generatie toe? Waarom worden op straat zoveel vrouwen lastig gevallen; omdat zij zich kleden zoals ze willen? Waarom houdt binnen traditionele moslimgezinnen opvoeding enkel primaire zorg in? Dit verkloot de kansen van hun kinderen! Waarom zijn vaders zo afwezig? Waarom heeft moeder de zelfredzaamheid van een kleuter? Waarom stoppen studenten hoge school zo vaak, omdat ze een jaartje buizen en dan moeten trouwen omdat de partner niet langer wil wachten? Waarom blijven meisjes met een behoorlijk diploma thuis? Waarom moeten meisjes maagd zijn, terwijl jongens voor , tijdens en na hun huwelijk doen waar ze zin in hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het moét, is het altijd minder plezant. En als ze dan goed geprotesteerd hebben, na een paar jaar dicuteren, kunnen we hen toestaan om normale kleren aan te trekken. = Iedereen tevreden, en met die folkloristische halloween-kleding is het dan gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaani, is je houding niet wat hypocriet?
Als je jezelf wilt mengen in de strijd om zelf te beslissen moet je de moskee in, de vereniging, aan tafel met wie beweert dat het moet omdat je anders geen goede moslima zou zijn! Waarom doet u dat niet? Juist ja! |
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je bent daar weer met de moeder die de zelfredzaamheid heeft van een kleuter. Heb jij vaste teksten waaruit je naar hartelust kan copy-pasten? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel moeders van Turkse of Marokkaanse origine heeft u al gesproken? Juist ja....ik mag hopelijk nog wel copy pasten uit mijn eigen teksten? Bedankt! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die man uit uw voorbeeldje heeft daar helemaal geen zeggenschap over. Noch of zijn vrouw mag gaan werken, noch of zij dan een hoofddoek zou moeten aandoen. U gaat er voor het gemak maar van uit dat de vrouw het eigendom van de man is. Lekker slaafse instelling heeft u. Dáár gaat het nu net om in deze discussie (en in talloze andere discussies met u over hetzelfde onderwerp). Die kerel heeft daar gewoon geen k*t over te vertellen, noch zijn heilig boekske. Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 18 februari 2010 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk jij nu serieus dat een hoofddoekverbod deze vrouw zal helpen? Citaat:
Deze discussie gaat over een vrouw die in het bestuur van CGKR zetelt en een hoofddoek draagt. Waarbij velen gefixeerd zijn op die hoofddoek. Haar studies/capaciteiten om de functie waar te nemen worden genegeerd en geminimaliseerd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je tekst was dan geen pleidooi tegen de hoofddoek. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En terecht. Citaat:
Bent u in staat dat in te zien? Of gaat u weer het bekende riedeltje afdraaien door er bijvoorbeeld allerlei in deze discussie niet terzake doende argumenten bij te slepen, rookgordijnen aan te leggen, zijsporen te maken en daar dan tot in het oneindige op door te gaan en/of op enige andere wijze het feitelijke debat uit de weg te gaan, danwel te frustreren? Luidt uw antwoord op mijn laatste vraag direct, danwel indirect (de door mij hierboven geschreven afleidingstechnieken en -taktieken dus) neen, is hiermee wat mij betreft mijn discussie met u ten einde. |
||||
![]() |
![]() |