![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#7941 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan niet goed zien welke gebieden er op die kaart staan. Maar zo op het eerste zicht staan er Duitse gebieden, Waalse en/of Franssprekende gebieden en Nederlandssprekende gebieden op. Dus de Zuiderlijke Nederlanden bestonden ook uit die gebieden. Ik begrijp uw vraag niet en ik zie ook geen probleem met de term 'Netherlands'. Integendeel, ikzelf gebruik toch ook de term 'zuidelijke Nederlanden'. Maar daar gaat het toch helemaal niet over. Wat ik beweer is dat de term 'Belg' of 'Belgen' al lang bestond voordat de staat België ontstond en dat die term, wanneer die gebruikt werd vanaf de tijd van de Oostenrijkers, dat die term 'België' dus, louter sloeg op het gebied (en dus ook de bevolking) van het zuiden. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7942 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
snapt u het verschil wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7943 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Best gek wel. Mensen menen dat ze een punt hebben als ze zouden aantonen dat het Algemeen Nederlands Hollands is, en vaak op de toon van „Wadde? Hollandse invloeden? In Vlonderen? Schaamtelijk! Toch ni van die 'Ollanders zeker?“ Die mensen moeten maar een boze brief schrijven aan de Tweede Kamer. Hun klachten zijn de mijne niet en ik trek me niets van hen aan. Voorheen hadden ze blijkbaar geen probleem met die invloeden van dat 'Hollands'. Naarmate men meer informele registers uit Vlaanderen registreert kan men evolueren naar meer aandacht, maar het zal weinig veranderen aan de standaardtaal denk ik.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 19 februari 2010 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7944 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7945 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat mijn beste, zien we héél duidelijk bij U.... toen destijds het verstand werd uitgereikt had U blijkbaar een snipperdagje genomen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7946 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uittreksel uit: http://en.wikipedia.org/wiki/Henri_Van_der_Noot
>> ... On January 11, 1790 they signed a pact, establishing a confederation, headed by Van der Noot, under the name Verenigde Nederlandse Staten / États-Belgiques-Unis ... << Let op de adjectieven 'Nederlandse' en 'Belgiques'.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7947 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is zo ver.
Willen ze nu beter doen dan wij Belgen ? ![]() http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...rland_regering Laatst gewijzigd door Henri1 : 20 februari 2010 om 09:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7948 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In werkelijkheid heb je een verborgen agenda. Je wilt helemaal niet méér Vlaamse woorden zien geintroduceerd worden in het Nederlands. Je bedoeling is doodgewoon de band die via het Algemeen Nederlands bestaat tussen Nederland en Vlaanderen doorsnijden. Je streeft naar een afzonderlijke taal voor Vlaanderen. Wat je dan eufimistisch "Zuid-Nederlands" gaat noemen, maar in feite wil je het "Vlaams", zeg maar het "Verkavelingsvlaams" tot formele taal in Vlaanderen promoten. Je bent een reactionaire particularist. Dat is alles wat zeg. En ik denk dat vele mensen het met me eens zijn.
![]() |
![]() |
#7949 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar is dat laatste voor u van geen tel. Dat kan ook niet anders. Want u beschouw ik als een vlaamsvijandig iemand die zonder scrupules zijn eigen taal verkwanselt aan het Noord-Hollands. Laatst gewijzigd door system : 20 februari 2010 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7950 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mischien komen de volgende 8 jaar Balkenende V,VI ,VIII, IX. Exuseer, ik vergat Balkenende VII. Die zal er ook nog wel tussenzitten zo te zien. Maar geen nood, midden in de huidige Nederlandse politieke crisis bleven de Nederlandse ministers onverpoost en lustig door'twitteren'. Precies of er niets aan de hand was. Ondertussen tikt de Nederlandse staatsschuld elke dag fenomenaal aan. Een puinhoop daar in Nederland. En met een mogelijk electoraal succes van blaaskaak Wilders in het verschiet, zal het er niet beter op worden. Dit land is nu al zo goed als onbestuurbaar geworden. Laatst gewijzigd door system : 20 februari 2010 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7951 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ach, die 6.000.000 Vlamingen hebben het al zo moeilijk om tegenover och arme nog geen 1.000.000 Bruxellois een beetje assertief uit de hoek te komen. Enne, in Bruxelles is Nederlands wel degelijk een officiële taal; de Vlamingen hebben dan toch al de wetgeving om op te steunen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7952 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 20 februari 2010 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7953 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7954 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is nog erger ,u verkondigt verhalen over Nederland die niets met de realiteit te maken hebben. U kent de Nederlandse provincies niet en gooit alles door elkaar. U kent de Nederlandse taal en dialecten niet. Mijn advies is, ga terug naar school en kom over een jaar weer hier voor discussies. Laatst gewijzigd door Sidharta : 20 februari 2010 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7955 | |
|
![]() Citaat:
das nog te weinig denk ik ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7956 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7957 |
Banneling
|
![]() Dat is een positieve daad. Maar ik vrees dat we daar al heel veel over hebben gediscussieerd.
Laatst gewijzigd door system : 20 februari 2010 om 14:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7958 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7959 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
°omdat ik zeg dat Nederland de laatste 8 jaar gemiddeld geen kabinet op de been kan houden langer dan 2 jaar? Ben ik verzuurd °omdat het er dik in zit na de landelijke verkiezingen en met een evetuele winst van Wilders, dat Nederland moeilijk te besturen zal zijn? Ben ik verzuurd °omdat geen enkel belangrijk project politiek gerealiseerd wordt de laatste 8 jaar in Nederland omdat de Nederlandse regering, de een na de andere, steeds weer valt? Neen, ik stel vast wat ik vaststel. En u noemt iemand verzuurd omdat hij dit effectief vaststelt. Dus, ik ben niet verzuurd. U echter, bent blind. Laatst gewijzigd door system : 20 februari 2010 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7960 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |