Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2010, 16:06   #7961
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
zegt degene die opkijkt naar de wedde van Van Rompuy ...
Wat heeft dat er nu mee te maken.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 16:13   #7962
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ben ik verzuurd
°omdat ik zeg dat Nederland de laatste 8 jaar gemiddeld geen kabinet op de been kan houden langer dan 2 jaar?
Ben ik verzuurd
°omdat het er dik in zit na de landelijke verkiezingen en met een evetuele winst van Wilders, dat Nederland moeilijk te besturen zal zijn?
Ben ik verzuurd
°omdat geen enkel belangrijk project politiek gerealiseerd wordt de laatste 8 jaar in Nederland omdat de Nederlandse regering, de een na de andere, steeds weer valt?

Neen, ik stel vast wat ik vaststel. En u noemt iemand verzuurd omdat hij dit effectief vaststelt. Dus, ik ben niet verzuurd. U echter, bent blind.
Neen... u stelt vast dat Nederland net zo'n puinhoop is als België. Terwijl ik altijd gezegd heb dat je ze niet kunt vergelijken omdat in België een tweestrijd is en in Nederland een interne strijd. En als we toch over cijfers willen spreken staat Nederland er stukken beter voor. Maar hé, ik beoordeel een land niet op de rapportcijfers die het haalt, u kennelijk wel.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 16:22   #7963
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Neen... u stelt vast dat Nederland net zo'n puinhoop is als België. Terwijl ik altijd gezegd heb dat je ze niet kunt vergelijken omdat in België een tweestrijd is en in Nederland een interne strijd. En als we toch over cijfers willen spreken staat Nederland er stukken beter voor. Maar hé, ik beoordeel een land niet op de rapportcijfers die het haalt, u kennelijk wel.
Ja, maar België is een nog niet zo heel lang gefederaliseerde staat die zijn weg aan het zoeken is. En dan zijn er altijd problemen. Zelf uw Willem I heeft zijn tanden stuk gebeten op de taalkwestie. Maar één voor één ruimen we deze problemen op.

Nederland heeft deze problematiek allemaal niet . Tenzij de Friezen zich zouden gaan roeren. En toch valt uw regering om de haverklap. U lacht ons altijd uit met onze kiesdrempel die wij ingevoerd hebben. Maar u land wordt stilletjes onbestuurbaar door de versnippering van de kiezers in vele verschillende partijen. Als dat zo doorgaat, is Nederland goed op weg naar een bananenmonarchie.

Laatst gewijzigd door system : 20 februari 2010 om 16:29.
Oud 20 februari 2010, 16:27   #7964
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar België is een nog niet zo heel lang gefederaliseerde staat die zijn weg aan het zoeken is. En dan zijn er altijd problemen. Zelf uw Willem I heeft zijn tanden stuk gebeten op de taalkwestie. Maar één voor één ruimen we deze problemen op.

Nederland heeft deze problematiek allemaal niet . Tenzij de Friezen zich zouden gaan roeren. En toch valt uw regering om de haverklap. U lacht ons altijd uit met onze kiesdrempel die wij ingevoerd hebben. Maar u land wordt stilletjes onbestuurbaar door de versnippering van de kiezers in vele verschillende partijen. Als dat zo doorgaat, is Nederland op weg naar een bananenmonarchie.
belgie nog niet zo héél lang een federale staat?
dat ist al 40 jaar(!) en nog steeds werkt het niet!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 16:31   #7965
system
Banneling

Standaard

Citaat:
belgie nog niet zo héél lang een federale staat?
dat ist al 40 jaar(!) en nog steeds werkt het niet!
Federalisering is een constant proces. Dat gaat stapjes bij stapjes.
Bij uw meesters gaat het ook stapjes bij stapjes. Naar de politieke onbestuurbaarheid dan.

Laatst gewijzigd door system : 20 februari 2010 om 16:31.
Oud 20 februari 2010, 16:31   #7966
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U lult. België gaat bergafwaarts (en daarmee bedoel ik niet zozeer de economie, maar wel de verhoudingen tussen Vlamen en Franstaligen). Als u dat ''problemen ruimen'' noemt, wil ik niet weten wat u escalatie vindt.
Citaat:
Nederland heeft deze problematiek allemaal niet . Tenzij de Friezen zich zouden gaan roeren. En toch valt uw regering om de haverklap. U lacht ons altijd uit met onze kiesdrempel die wij ingevoerd hebben. Maar u land wordt stilletjes onbestuurbaar door de versnippering van de kiezers in vele verschillende partijen. Als dat zo doorgaat, is Nederland op weg naar een bananenmonarchie.
Het land wordt daardoor juist steeds bestuurbaarder. Het vormen van échte linkse over rechtse kabinetten wordt steeds makkelijker door de afnemende invloed van regentenpartijen.
Oud 20 februari 2010, 16:36   #7967
system
Banneling

Standaard

[quote=[B]liberalist_NL;[/b]4608579]
Citaat:
U lult. België gaat bergafwaarts (en daarmee bedoel ik niet zozeer de economie, maar wel de verhoudingen tussen Vlamen en Franstaligen). Als u dat ''problemen ruimen'' noemt, wil ik niet weten wat u escalatie vindt.
Volgens een recent internationaal onderzoek zit België in de top 10 van de landen waar het echt goed is te leven. Nederland zat op de 11de of 12de plaats. Zo slecht is het bij ons dus nog niet.

Laatst gewijzigd door system : 20 februari 2010 om 16:38.
Oud 20 februari 2010, 16:39   #7968
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens een recent internationaal onderzoek zit België in de top 10 van de landen waar het echt goed is te leven. Nederland zat op de 11de of 12de plaats. Zo slecht is het bij ons dus nog niet.
Dat zeg ik dus ook helemaal niet. Dat zegt helemaal niemand. Waar het wel om gaat, is de politieke schijnvertoning; en nu niet afkomen met het Nederlandse gevallen kabinet, want dat ging over iets heel substantieels. BHV en de hele communautaire ratteplan daarentegen, zijn trivia die men vanwege koppigheid niet kan oplossen.
Oud 20 februari 2010, 17:24   #7969
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat zeg ik dus ook helemaal niet. Dat zegt helemaal niemand. Waar het wel om gaat, is de politieke schijnvertoning; en nu niet afkomen met het Nederlandse gevallen kabinet, want dat ging over iets heel substantieels. BHV en de hele communautaire ratteplan daarentegen, zijn trivia die men vanwege koppigheid niet kan oplossen.
Maak u maar geen zorgen. BHV zal zeker worden opgelost. 't Zal wel moeten.

Laatst gewijzigd door system : 20 februari 2010 om 17:26.
Oud 20 februari 2010, 17:30   #7970
Shadowke

Standaard

Citaat:
Maak u maar geen zorgen. BHV zal zeker worden opgelost. 't Zal wel moeten.
Dehaene heeft gezegd dat het moet na het vormen van de volgende federale regering.
laat nu juist zijn dat de komende federale verkiezingen bepalend gaan zijn over het voortbestaan van jouw belzieksken en dat een tijdje na de verkiezingen het land al wordt opgedoekt.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 20 februari 2010 om 17:32.
Oud 20 februari 2010, 17:58   #7971
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dehaene heeft gezegd dat het moet na het vormen van de volgende federale regering.
laat nu juist zijn dat de komende federale verkiezingen bepalend gaan zijn over het voortbestaan van jouw belzieksken en dat een tijdje na de verkiezingen het land al wordt opgedoekt.
Uw voorspellingen in deze zijn volstrekt te verwaarlozen . De laatste voorspelling die u deed, was de winst voorspellen van het Vlaams Belang bij de laatste Vlaamse verkiezingen in 2009.

U schatte het percentage stemmen van VB op een 30% of iets meer.Het VB haalde precies 15.3% en verloor effe 8,8%!

Bent u daar nu al zo wat overheen?

Laatst gewijzigd door system : 20 februari 2010 om 17:59.
Oud 20 februari 2010, 18:19   #7972
Shadowke

Standaard

Citaat:
Uw voorspellingen in deze zijn volstrekt te verwaarlozen . De laatste voorspelling die u deed, was de winst voorspellen van het Vlaams Belang bij de laatste Vlaamse verkiezingen in 2009.

U schatte het percentage stemmen van VB op een 30% of iets meer.Het VB haalde precies 15.3% en verloor effe 8,8%!

Bent u daar nu al zo wat overheen?
het vlaams-nationalisme is veel meer dan enkel het VB.
Oud 20 februari 2010, 18:24   #7973
system
Banneling

Standaard

Citaat:
het vlaams-nationalisme is veel meer dan enkel het VB.
Is het VB Vlaams-nationalistisch? Of eerder tegen de 'bougnouls' zoals zij dat zelf zo 'mooi' zeggen.

Laatst gewijzigd door system : 20 februari 2010 om 18:30.
Oud 20 februari 2010, 19:52   #7974
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent me alweer aan het zeggen wat ik zoal zou denken. Ik ben anders heel duidelijk in wat ik stel. En dat zou u beter eens nagaan in mijn antwoorden. Namelijk, dat, ook ik, een voorstander ben van een eenvormig 'Algemeen Nederlands'. Maar wel met dien verstande, dat men ook rekening houdt met de taal van 6.000.000 Vlamingen.

Maar blijkbaar is dat laatste voor u van geen tel. Dat kan ook niet anders. Want u beschouw ik als een vlaamsvijandig iemand die zonder scrupules zijn eigen taal verkwanselt aan het Noord-Hollands.
Dat is serieus gelogen. Als het inderdaad zo zou zijn, dan zou je hier niet om de haverklap je mantra opvoeren: "Onze taal is het Zuid-Nederlands, het Vlaams". Dat heb je reeds ontelbare malen gedaan. Je bewering dat je voorstander bent van een Algemeen Nederlands is gewoon nep, een Potemkin-decor. Je wilt gewoon geen zelfde taal in Nederland en Vlaanderen. Dat is de realiteit.

Laatst gewijzigd door quercus : 20 februari 2010 om 19:56.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 19:59   #7975
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onstabiel land is Nederland toch geworden! Zelfs in het buitenland begint men dat nu (eindelijk) te beseffen. Balkenende I,II,III,IV, in 8 jaar tijd. De man reed nooit één politieke rit volledig uit. Maw, de gemiddelde Balkenende-regering duurde nauwelijks twee jaar. En dan hebben die Nederlanders het lef België te wijzen op zijn politieke instabiliteit.

Mischien komen de volgende 8 jaar Balkenende V,VI ,VIII, IX. Exuseer, ik vergat Balkenende VII. Die zal er ook nog wel tussenzitten zo te zien.

Maar geen nood, midden in de huidige Nederlandse politieke crisis bleven de Nederlandse ministers onverpoost en lustig door'twitteren'. Precies of er niets aan de hand was. Ondertussen tikt de Nederlandse staatsschuld elke dag fenomenaal aan. Een puinhoop daar in Nederland. En met een mogelijk electoraal succes van blaaskaak Wilders in het verschiet, zal het er niet beter op worden. Dit land is nu al zo goed als onbestuurbaar geworden.
Gedenk het zottekesspel in la Belgique in 2007-2009: Eerst Leterme, na een paar maanden terug Verhofstadt, en nu opnieuw Leterme.
Oud 20 februari 2010, 20:07   #7976
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U doelt op het onderzoek naar vestigingslanden van gepensioneerden. (m.a.w. mensen die hun schaapjes op het droge hebben).

En nee, zo slecht is het bij u helemaal niet. Maar dat er werk aan de winkel is, dat ziet inmiddels heel Europa.

Laatst gewijzigd door Hollander : 20 februari 2010 om 20:08.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 20:16   #7977
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onstabiel land is Nederland toch geworden! Zelfs in het buitenland begint men dat nu (eindelijk) te beseffen. Balkenende I,II,III,IV, in 8 jaar tijd. De man reed nooit één politieke rit volledig uit. Maw, de gemiddelde Balkenende-regering duurde nauwelijks twee jaar. En dan hebben die Nederlanders het lef België te wijzen op zijn politieke instabiliteit.

Mischien komen de volgende 8 jaar Balkenende V,VI ,VIII, IX. Exuseer, ik vergat Balkenende VII. Die zal er ook nog wel tussenzitten zo te zien.

Maar geen nood, midden in de huidige Nederlandse politieke crisis bleven de Nederlandse ministers onverpoost en lustig door'twitteren'. Precies of er niets aan de hand was. Ondertussen tikt de Nederlandse staatsschuld elke dag fenomenaal aan. Een puinhoop daar in Nederland. En met een mogelijk electoraal succes van blaaskaak Wilders in het verschiet, zal het er niet beter op worden. Dit land is nu al zo goed als onbestuurbaar geworden.
Nederland zit in een instabiele fase vanwege de enorme groei van het aantal migranten. Dat is iets waar men in veel Westerse landen mee aan het worstelen is. Maar dat is van voorbijgaanse aard. Steeds minder Marokkanen en Turken importeren hun partners, en het kinderaantal in die gemeenschappen kruipt ook naar het Nederlandse gemiddelde toe. Over 20 jaar hoor je niemand meer over Marokkanen en Turken, net zoals het geklaag over Surinamers ook voorbij is gegaan. Belgie daarentegen, is inherent instabiel. Daar zullen over 20 jaar de problemen niet minder zijn geworden, als het land dan uberhaupt nog bestaat.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 20:30   #7978
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nederland zit in een instabiele fase vanwege de enorme groei van het aantal migranten. Dat is iets waar men in veel Westerse landen mee aan het worstelen is. Maar dat is van voorbijgaanse aard. Steeds minder Marokkanen en Turken importeren hun partners, en het kinderaantal in die gemeenschappen kruipt ook naar het Nederlandse gemiddelde toe. Over 20 jaar hoor je niemand meer over Marokkanen en Turken, net zoals het geklaag over Surinamers ook voorbij is gegaan. Belgie daarentegen, is inherent instabiel. Daar zullen over 20 jaar de problemen niet minder zijn geworden, als het land dan uberhaupt nog bestaat.
Ja , van immigratie van Surinamers kan je in de toekomst niet veel last meer hebben. Het land is bijna onbevolkt, ze wonen al zo goed als allemaal in Nederland.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 20:38   #7979
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is onjuist. Ik moet weer eens herhalen. Ik zeg gewoon dat als men een Algemeen Nederlands wil, dat werkelijk één taal zou zijn van Noord en Zuid en van Zuid en Noord, dat men dan meer rekening moet houden van het taaleigen van het zuiden. Tenslotte zijn we met 6.000.000 Vlamingen die een variante van het Nederlands spreken. Dat is alles wat ik zeg. En ik denk dat vele mensen het met me eens zijn.
Wij spreken geen variante van het NL.
Wij spreken gewoon NL.
Velen met een streektongval, maar onbetwistbaar NL.
Oud 20 februari 2010, 20:45   #7980
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Gedenk het zottekesspel in la Belgique in 2007-2009: Eerst Leterme, na een paar maanden terug Verhofstadt, en nu opnieuw Leterme.
Yep,inderdaad,hier durven ze de regering niet meer laten vallen uit grote schrik dat daarbij het héle land gaat uiteenvallen....

En gaan ze hier zelfs zo ver dat de minderheid momenteel de meerderheid én bijgevolg dan ook de dienst uitmaakt in de federale regering...

En dat het al 3 jaar geleden is dat er nog op een fantsoenlijke wijze het land werd bestuurd is voor systemmeke blijkbaar normaal....

Net zoals het héle circus dat hier haast dagelijks op de politieke scene tentoon wordt gespreid....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be