Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2010, 06:18   #21
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zwijgen!

Of jullie tong eruit!

Oei, word ik nu ook veroordeeld?
Heb jij een lidkaart van het VB? Dat is dan zes maand met uitstel.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 07:27   #22
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Vlaams Belanger veroordeeld voor bedreigen gehandicapt meisje: "Zwijg of ik snij je tong eruit"

De correctionele rechtbank in Dendermonde heeft het Dendermondse Vlaams Belang-raadslid Lieven Waegeman (44) veroordeeld tot zes maanden cel met uitstel, omdat hij een mentaal gehandicapt meisje heeft bedreigd. "Als je niet zwijgt, snij ik je tong eruit", zei de man tegen het meisje in zijn functie als buschauffeur .

Marc Goossens

Volgens de rechter heeft Lieven Waegeman zich schuldig gemaakt aan bedreigingen en aan het bezit van een verboden wapen. De feiten dateren van 18 februari van vorig jaar. Toen vond Waegeman, die werkzaam is als buschauffeur, dat een gehandicapt meisje te veel lawaai maakte tijdens een busrit in Sint-Niklaas. De feiten speelden zich af in een bus voor vervoer van kinderen met een beperking.

Klacht

"Als je niet zwijgt, snij ik je tong eruit", zei Waegeman tot het meisje. De begeleidster van de gehandicapte kinderen vond evenwel niet dat het meisje te luidruchtig was. Zij diende een klacht in tegen de busbestuurder, ook raadslid voor het Vlaams Belang In Dendermonde. Tijdens de zitting ontkende Waegeman alles met klem. "Ik heb inderdaad gezegd dat ik er haar tong zou afsnijden, maar ik bedoelde dat ludiek, zoals dat wel eens vaker tegen een kind wordt gezegd. Ook de begeleidster had dit al eerder tegen het meisje gezegd. Dat kind schrok daar ook niet van en was allerminst onder de indruk. Kort nadien was het meisje gewoon aan het spelen", zei Waegeman.

De ouders van het kind dienden geen klacht in en stelden zich ook geen burgerlijke partij op het proces. Bovendien stelt Waegeman dat het niet om een mes ging dat hij bij zich had, maar om een oude verroeste kurkentrekker met een klein mesje aan. Dat is volgens hem niet eens een verboden wapen. "Deze uitspraak is totaal onwaarschijnlijk en dat had ik werkelijk niet verwacht. Het gerecht heeft niet eens de moeite gedaan om het kind en haar ouders te verhoren. En toch werd ik voor de rechter gedaagd. Dit tart alle verbeelding", reageerde Waegeman na het aanhoren van het vonnis.

Beroep

Dat man is er dan ook van overtuigd dat hij in beroep zal worden vrijgesproken. Volgens zijn advocaat Herwig Moons is alles te herleiden tot een meningsverschil tussen de buschauffeur en de begeleidster. Na de feiten is Waegeman wel voor een andere busmaatschappij gaan rijden.

Dendermonde

Bron: HLN

Toch een speciaal volkske, een beetje onverdraagzaam als je 't mij vraagt...
Het feit dat de ouders en het kind geen klacht indienen zegt meer over de begeleidster dan over de chauffeur.

En wat heeft dit te maken met de partijpolitieke voorkeur van de chauffeur?
Oud 22 februari 2010, 08:03   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

man, als je voor intimidatie in uw uitspraken al 6maand kunt krijgen ??? Hij heeft er toch op geklopt ? of heeft hij met zijn hand in haar broek die uitspraak gedaan ? ale zonder handtastelijk te zijn, gewoon door dat te zeggen ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 08:10   #24
Anna List
Banneling

Standaard

"zwijg, of ik snij u tong eruit" is er zwaar over, dat is iets wat je onder geen beding tegen gelijk welke kleine zegt (daarbij blijkbaar nog een mes tonend ook!!!)

ik begrijp de ouders niet die zoiets maar blauwblauw laten (al hoeft dit niet meteen een rechtszaak te zijn)

aan de andere kant is dit vonnis er even zwaar over ... meer dan een uitbrander had dit niet verdiend ... en mss de tip aan de chauffeur van een andere job te kiezen ... gehandicaptenvervoer vereist speciale feeling, veel geduld en extra capaciteiten, deze man heeft die duidelijk niet.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 08:42   #25
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
"zwijg, of ik snij u tong eruit" is er zwaar over, dat is iets wat je onder geen beding tegen gelijk welke kleine zegt (daarbij blijkbaar nog een mes tonend ook!!!)

ik begrijp de ouders niet die zoiets maar blauwblauw laten (al hoeft dit niet meteen een rechtszaak te zijn)

aan de andere kant is dit vonnis er even zwaar over ... meer dan een uitbrander had dit niet verdiend ... en mss de tip aan de chauffeur van een andere job te kiezen ... gehandicaptenvervoer vereist speciale feeling, veel geduld en extra capaciteiten, deze man heeft die duidelijk niet.
2

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 08:54   #26
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

[quote=BlueThunder;4610560]
Citaat:
Vlaams Belanger veroordeeld voor bedreigen gehandicapt meisje: "Zwijg of ik snij je tong eruit"

wat een laf en krapuleus, die denkt nog dat we in de tijd van de kampen leven ( 40-45 waar praktijken van extreem rechts de normaalste zaak waren

net daarom moeten ze met alle middelen worden bestreden

ouders willen waarschijnlijk niet tussenkomen uit angst voor aanslagen
En, hoe gaat het tegenwoordig met mijnheer de uil nog alles goed in fabeltjesland?

De persoon in kwestie is autochtoon, dus aanslagen plegen en straatterreur zal er wel niet inzitten. Zoals ergens vermeld, deze gaat in beroep.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 09:01   #27
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

wat een laf en krapuleus, die denkt nog dat we in de tijd van de kampen leven ( 40-45 waar praktijken van extreem rechts de normaalste zaak waren

net daarom moeten ze met alle middelen worden bestreden

ouders willen waarschijnlijk niet tussenkomen uit angst voor aanslagen
het zal eerder zo zijn dat die rechter dacht dat ie nog in de werkplaats zat ...
Oud 22 februari 2010, 09:27   #28
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Hier kan ik me volledig bij aansluiten. Maar we weten natuurlijk niet wat die ouders tegen die buschauffeur gezegd hebben. Misschien denken ze gewoon dat hij al meer dan hard genoeg wordt aangepakt, en willen ze daar geen schepje meer bovenop doen. We weten daar niets over, en dat is maar goed ook.

Ik vind wel dat de partij van die man vermeld mag worden, want hij is niet zomaar lid of kiezer van het Vlaams Belang, maar raadslid. Dat zou ik ook zeggen als hij tot een andere partij behoorde. De kiezers mogen weten voor wie ze kiezen of niet kiezen. En helaas hangt het in een representatieve democratie van veel min of meer kleine feiten af, of we iemand ons vertrouwen schenken. In een directe democratie zouden we ons niet in de eerste plaats afvragen voor wie, maar waarvoor we kiezen. En zonder zelf al ooit voor het programma van het VB te hebben gekozen, moet ik hun wel nageven dat daarin al bij al meer wordt opgekomen voor directe democratie dan in andere programma's, behalve dat van Vivant. Jammer, waar is Agalev gebleven?

Het feit dat hij politicus is, speelt eigenlijk nog een andere rol: de bekendheid die dit krijgt vormt daardoor op zich al een straf die sommige anderen voor veel zwaardere feiten nooit zullen krijgen.

Ten slotte is er nog iets wat we niet weten: waardoor deze buschauffeur zo gemakkelijk over de schreef kon gaan. Ik ga de eerste steen niet werpen, al kun je met zoiets moeilijk gaan sympathiseren. Misschien moest een onschuldig en zwak slachtoffer het ontgelden omdat het minder onschuldige voorgangers had.

Misschien wel menselijk, maar zeker niet wenselijk.
Oud 22 februari 2010, 09:32   #29
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Hier kan ik me volledig bij aansluiten. Maar we weten natuurlijk niet wat die ouders tegen die buschauffeur gezegd hebben. Misschien denken ze gewoon dat hij al meer dan hard genoeg wordt aangepakt, en willen ze daar geen schepje meer bovenop doen. We weten daar niets over, en dat is maar goed ook.

Ik vind wel dat de partij van die man vermeld mag worden, want hij is niet zomaar lid of kiezer van het Vlaams Belang, maar raadslid. Dat zou ik ook zeggen als hij tot een andere partij behoorde. De kiezers mogen weten voor wie ze kiezen of niet kiezen. En helaas hangt het in een representatieve democratie van veel min of meer kleine feiten af, of we iemand ons vertrouwen schenken. In een directe democratie zouden we ons niet in de eerste plaats afvragen voor wie, maar waarvoor we kiezen. En zonder zelf al ooit voor het programma van het VB te hebben gekozen, moet ik hun wel nageven dat daarin al bij al meer wordt opgekomen voor directe democratie dan in andere programma's, behalve dat van Vivant. Jammer, waar is Agalev gebleven?

Het feit dat hij politicus is, speelt eigenlijk nog een andere rol: de bekendheid die dit krijgt vormt daardoor op zich al een straf die sommige anderen voor veel zwaardere feiten nooit zullen krijgen.

Ten slotte is er nog iets wat we niet weten: waardoor deze buschauffeur zo gemakkelijk over de schreef kon gaan. Ik ga de eerste steen niet werpen, al kun je met zoiets moeilijk gaan sympathiseren. Misschien moest een onschuldig en zwak slachtoffer het ontgelden omdat het minder onschuldige voorgangers had.

Misschien wel menselijk, maar zeker niet wenselijk.
menselijkerwijze interesseert de partij van die man me geen kloten, het voorval is ook verleden tijd.

hier wil ik (politiek) mee voort :
Citaat:
gehandicaptenvervoer vereist speciale feeling, veel geduld en extra capaciteiten
... waarom investeert vlaanderen hier niet in ??? nee, we laten dat over aan gepensioneerden, of chauffeurs die bij De Lijn om een of andere reden niet meer aan de bak komen ...

een maatschappij beoordelen aan de manier waarop ze met haar gehandicapten omgaat ! ... en Vlaanderen staat heus niet ver
Oud 22 februari 2010, 09:34   #30
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
VBers voelen zich blijkbaar sterk tegen vrouwen die zich niet kunnen verweren. Het begint een gewoonte te worden de laatste tijd.
Het zou leuk zijn indien sommige zelfverklaarde niet-VBers wat zinniger praat zouden uitslaan nu en dan.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 09:36   #31
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prins karel Bekijk bericht
Ik sta versteld waarom er verteld wordt dat de buschauffeur vlaams belanger is ?
wat is de additionele waarde hiervan in het ganse verhaal? tenzij de auteur de bedoeling heeft om met modder te gooien.

tenslotte moet de rechter bijgestuurd worden
zes maanden cel voor een verbale bedreiging (al of niet grappig / bewust bedoelt) terwijl men in brussel schieten op politie een "fait divers" noemt.
Tja, en daar moet men dan de dwaze reacties van sommigen naast zetten...
Zien en begrijpen ze dat echt zelf niet?
Oud 22 februari 2010, 09:39   #32
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
VBers voelen zich blijkbaar sterk tegen vrouwen die zich niet kunnen verweren. Het begint een gewoonte te worden de laatste tijd.
Dat gat in de grond waar de Irakeese leider van de "Moeder van alle Oorlogen" was ingekropen staat leeg hoor! Daar is het tenminste veilig, en huishuur ga je ook niet moeten betalen...
Oud 22 februari 2010, 13:11   #33
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het feit dat de ouders en het kind geen klacht indienen zegt meer over de begeleidster dan over de chauffeur.

En wat heeft dit te maken met de partijpolitieke voorkeur van de chauffeur?
Wel ik zal het uitleggen met een quote: " ook raadslid voor het Vlaams Belang In Dendermonde."
Ik dacht dat een politieke mandataris wat meer verstand mag gebruiken. Het is goed dat men dat soort (met voorbeeldfunctie) in hun hemd zet. Gelijk van welke partij.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 13:50   #34
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Tja, en daar moet men dan de dwaze reacties van sommigen naast zetten...
Zien en begrijpen ze dat echt zelf niet?
Chauffeur zwaait met mes en dreigt de tong af te snijden van een gehandicapt meisje.
Zero tolerantie met dergelijke criminaliteit zeg ik U. Zero tolerantie!

Dan doet het gerecht eens zijn werk, dan pruttelen ze weer tegen.

Laatst gewijzigd door giserke : 22 februari 2010 om 13:50.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 13:52   #35
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat gat in de grond waar de Irakeese leider van de "Moeder van alle Oorlogen" was ingekropen staat leeg hoor! Daar is het tenminste veilig, en huishuur ga je ook niet moeten betalen...
Wat bedoel je nu eigenlijk? Moeten gehandicapten maar in een put in de grond kruipen?

Laatst gewijzigd door giserke : 22 februari 2010 om 13:53.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 13:58   #36
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Chauffeur zwaait met mes en dreigt de tong af te snijden van een gehandicapt meisje.
Zero tolerantie met dergelijke criminaliteit zeg ik U. Zero tolerantie!

Dan doet het gerecht eens zijn werk, dan pruttelen ze weer tegen.
gij zijt toch ook wel ne lelijke mens eigenlijk he Giserke ... ttz uw standpunten uiteraard hé

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 februari 2010 om 14:20.
Oud 22 februari 2010, 14:02   #37
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelijk van welke partij.
Dus hoeft de partijkleur niet vermeld te worden. Dank u.
Oud 22 februari 2010, 14:07   #38
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Dus hoeft de partijkleur niet vermeld te worden. Dank u.
Misschien wel als die bewuste partij bekend staat om haar eis tot "zero-tollerance" wat betreft criminaliteit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 14:23   #39
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard ! ! ! ? ? ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zever. Als iedereen voor elke keer dat hij of zij tegen iemand, een kind bijvoorbeeld, zegt dat hij "sebiet zijne neus eens tussen zijn twee oren zal zetten", veroordeeld moet worden tot 6 maanden cel met uitstel... Goed bezig. Hoe vaak zeggen juffrouwen of scoutsbegeleiders niet aan iemand "als ge nu ni zwijgt, knip ik uw tong eraf"? Dat stelt niks voor.

Zijn partijpolitieke activiteiten erbij betrekken, is nog belachelijker.
Dat is de nagel op de kop !

In St Niklaas lopen blijkbaar véél onverdraagzamen rond die géén lid zijn v.h. VB.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 14:24   #40
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is de nagel op de kop !

In St Niklaas lopen blijkbaar véél onverdraagzamen rond die géén lid zijn v.h. VB.
wat gebeurde er in St Niklaas mss ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be