Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2010, 16:34   #221
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Een agent die in het wilde weg schiet op een wegvluchtende auto?
Wat wilde weg? Waarom verander je de feiten?

A policeman has been cleared of charges laid against him after he fired his pistol at two teenagers who fled in a stolen vehicle that had dragged a fellow officer 50 metres through a carpark.

Sorry, maar als jij vind dat een agent hiervoor gestraft moet worden dan kan je beter het beroep agent aflassen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 16:47   #222
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige dat ik zeg is dat in rechtszaken waar politieagenten onschuldige mensen hebben doodgeschoten de politieagenten nooit gestraft worden of een mindere straf krijgen dan een gewone burger.

Als dit een foute veralgemening is kan u dat altijd aantonen via een tegenvoorbeeld.

In het geval van uw veralgemening: "Alle allochtonen zijn crimineel" volstaat het om naar de grote groep niet criminele allochtonen te wijzen.
Graag de link naar dit onderzoek...we wachten nog steeds.
Oud 20 februari 2010, 16:57   #223
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Een revolver neem je niet mee uit eten. En als je enkel wil intimideren laad je het speeltje niet.
mensen denken niet rationeel. Daarom bestaat er niet zoiets als een rationeel wapenbeleid.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 20 februari 2010 om 16:57.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 17:51   #224
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wilde weg? Waarom verander je de feiten?

A policeman has been cleared of charges laid against him after he fired his pistol at two teenagers who fled in a stolen vehicle that had dragged a fellow officer 50 metres through a carpark.

Sorry, maar als jij vind dat een agent hiervoor gestraft moet worden dan kan je beter het beroep agent aflassen.
Citaat:
Const. Andrew Herangi was charged with firing his police issue Glock 22 pistol "to the danger of any person" as he tried to stop the gold Mitsubishi Magna, which was being driven by a 17-year-old prolific burglar, from fleeing police at Greenwood train station on January 16 last year.

The stolen car eventually veered on to the wrong side of the road and smashed into another car.

Const. Herangi had been cleared by an internal review of any wrongdoing in firing the first shot but it was the second and third shots that had been deemed an "unreasonable response".
De reactie van de interne audit zegt eigenlijk al genoeg.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 februari 2010 om 17:52.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 18:09   #225
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Graag de link naar dit onderzoek...we wachten nog steeds.
Waar had u gevraagd achter zulks onderzoek?
Dit is de eerste keer dat u erachter vraagt.

Hier is het dan:

http://www.injusticeeverywhere.com/?p=1355

Citaat:
The Police Misconduct Index
By Packratt, on November 18th, 2009

As I mentioned previously, I’ve been working on a new way to analyze the data the NPMSRP gathers in order to create some sort of metric that would help predict where police misconduct is likely to trend upwards or downward in the future and give some indication as to why police misconduct rates might trend as certain way in one area but not another.

Of course, such an metric will take quite a while to develop, test, and refine before it’s finalized. A case in point is that I’ve already changed it a bit since I introduced the effort a few days ago, hence the new post… but I still want to share what I’ve developed so far and plan to test if the NPMSRP is able to continue past the end of this year. Mostly to see if there is any good feedback about the idea or any interest in it.

The Police Misconduct Index is an experimental measurement that analyzes NPMSRP statistics to determine where police misconduct rates are more or less likely to increase by determining how often police misconduct complaints result in disciplinary action, criminal charges, and criminal convictions under the assumption that the less often police misconduct is acted upon the more likely it is that police misconduct rates will increase.

For example, the following chart ranks states by projected Police Misconduct Rates as published in the NPMSRP Semi-Annual Statistical Report and further breaks down those statistics to determine how many, as a percentage, were followed by disciplinary action, criminal prosecution, and convictions. These statistics are then weighted and results in a PMI ranging from 0-10 which indicates how likely it is that misconduct rates will increase. (0 being least likely, 10 being most likely).

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 februari 2010 om 18:10.
Oud 20 februari 2010, 18:27   #226
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat doe ik niet. Ik zal zelf toch wel beter weten waarom en wanneer ik smiley's plaats.
Dat hoop ik toch voor u ja, anders zou het wel heel erg zijn.
Oud 21 februari 2010, 14:28   #227
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar had u gevraagd achter zulks onderzoek?
Dit is de eerste keer dat u erachter vraagt.

Hier is het dan:

http://www.injusticeeverywhere.com/?p=1355
Zoals het artikel zelf zegt...het is een statistiek om te kijken in hoeveel gevallen er gevolg word gegeven aan misdragingen door agenten.

Nu nog graag een link naar wat jij beweerd.
Oud 21 februari 2010, 14:29   #228
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Idd, dan zou het erg zijn. Maar ik zeg toch ook dat het zo is, belachelijk gewoon om het tegendeel te beweren.
Oud 21 februari 2010, 18:20   #229
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals het artikel zelf zegt...het is een statistiek om te kijken in hoeveel gevallen er gevolg word gegeven aan misdragingen door agenten.

Nu nog graag een link naar wat jij beweerd.
Je hoeft alleen maar de getallen te lezen.
Voor elke deelgebied is een cijfer (PMI) van 0 tot 10 gegeven naargelang er gevolg wordt gegeven aan misbruik begaan door politieagenten.
Nul geeft aan dat er in alle gevallen gevolg aan werd gegeven.
Tien geeft aan dat er praktisch geen gevolg aan werd gegeven.

Je moet gewoon kijken welke getallen het meeste voorkomen.
Dan kan je je conclusie trekken.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 februari 2010 om 18:24.
Oud 22 februari 2010, 02:19   #230
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het IS heel erg.

Discuteren met illwill.... ge kent hem nog niet goed blijkbaar.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 02:45   #231
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Hier het geval jean Charles de Menezes: 6 kogels door de kop geschoten door 2 flikken bij de mislukte metrobomaanslagen in Londen. De Menezes was wel compleet onschuldig en had niets te maken met die bomsaanslagen.

Geen enkele van de betrokken flikken is gestraft geweest, hoewel er zeer zware fouten werden gemaakt. Enkel het korps kreeg een blaam en een boete.

Uit Wiki:
Citaat:
The Independent Police Complaints Commission (IPCC) launched two investigations, Stockwell 1 and Stockwell 2. Stockwell 1, the findings of which were initially kept secret, concluded that none of the officers would face disciplinary charges. Stockwell 2 strongly criticized the police command structure and communications to the public, bringing pressure on the Metropolitan Police Commissioner Sir Ian Blair to resign. In July 2006, the Crown Prosecution Service said there was insufficient evidence to prosecute any of the officers, although a corporate criminal prosecution of the Metropolitan Police was brought under the Health and Safety at Work etc. Act 1974. This alleged that the police service had failed in its duty of care to Menezes. After lodging a not guilty plea, on 1 November 2007 the service was found guilty and was fined, although the jury added that the operational commander on the day, Cressida Dick, bore "no personal culpability". On 22 September 2008 an inquest was opened. The coroner, Sir Michael Wright, told the jury that they could not return a verdict of unlawful killing based on the evidence, and on 12 December 2008, they returned an open verdict.[1]
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 13:58   #232
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hoeft alleen maar de getallen te lezen.
Voor elke deelgebied is een cijfer (PMI) van 0 tot 10 gegeven naargelang er gevolg wordt gegeven aan misbruik begaan door politieagenten.
Nul geeft aan dat er in alle gevallen gevolg aan werd gegeven.
Tien geeft aan dat er praktisch geen gevolg aan werd gegeven.

Je moet gewoon kijken welke getallen het meeste voorkomen.
Dan kan je je conclusie trekken.
Dat vraag ik niet, ik zie ook wel wat de getallen betekenen. Ik vraag naar het onderzoek vanwat jij beweerd, deze getallen hebben niets te maken met jou beweringen.

Ook maak jij allerhande uitvluchten en filter je veroordelingen van agenten die wel een straf krijgen terwijl je zelf gewoon googeld en je eigen bevindingen niet filtert met dezelfde voorwaarden die je van mij verwacht. De hypocrisie druipt er weer vanaf.
Oud 22 februari 2010, 13:59   #233
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Het IS heel erg.

Discuteren met illwill.... ge kent hem nog niet goed blijkbaar.
Jij discussieerd helemaal niet, je zit al jaren gewoon wat persoonlijke aanvallen te posten.

Trouwens, negeerknopje weer stuk?
Oud 22 februari 2010, 14:01   #234
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee ik heb het over zogenaamde "ongelukjes" waar agenten onschuldige burgers doodschieten tijdens hun politiewerk zoals in het voorbeeld dat ik gaf.
(Als je maffiapraktijken, persoonlijke vete's en andere persoonlijke motieven gaat rekenen onder politiewerk dan doet u maar)
Oud 22 februari 2010, 14:02   #235
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is hier niet het geval...
Oud 22 februari 2010, 14:03   #236
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige dat ik zeg is dat in rechtszaken waar politieagenten onschuldige mensen hebben doodgeschoten de politieagenten nooit gestraft worden of een mindere straf krijgen dan een gewone burger.

Als dit een foute veralgemening is kan u dat altijd aantonen via een tegenvoorbeeld.

In het geval van uw veralgemening: "Alle allochtonen zijn crimineel" volstaat het om naar de grote groep niet criminele allochtonen te wijzen.
En dit is wat je beweerd en daar zeggen jou cijfertjes helemaal niets over.

Ook heb ik een 10-tal feiten gegeven waarin duidelijk staat dat er wel straffen zijn uitgedeeld.
Oud 22 februari 2010, 14:05   #237
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Hier het geval jean Charles de Menezes: 6 kogels door de kop geschoten door 2 flikken bij de mislukte metrobomaanslagen in Londen. De Menezes was wel compleet onschuldig en had niets te maken met die bomsaanslagen.

Geen enkele van de betrokken flikken is gestraft geweest, hoewel er zeer zware fouten werden gemaakt. Enkel het korps kreeg een blaam en een boete.

Uit Wiki:
Bleek achteraf...heeft niets te maken dat deze persoon wegliep met een rugzak van de agenten in een periode van aanslagen in de metro's.

Nogmaals, dit heeft niets te maken met wat Fallen Angel beweerd. Hij heeft het over "nooit" en "minder straf" dan normale burgers. groot verschil met dit feit.
Oud 22 februari 2010, 17:45   #238
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zelfs bij zelfverdediging worden ze vervolgt...
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-Oedelem.dhtml
Oud 22 februari 2010, 18:05   #239
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs bij zelfverdediging worden ze vervolgt...
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-Oedelem.dhtml
Ja, zelfverdediging...

Met een reukje aan.

Een onschuldig man spartelt zo niet als hij moet voorkomen, die is blij dat op die manier zijn onschuld bewezen wordt.

Rara...

Het zal wel weer per ongeluk geweest zijn...

Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 februari 2010 om 18:06.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 18:08   #240
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, zelfverdediging...

Met een reukje aan.

Een onschuldig man spartelt zo niet als hij moet voorkomen, die is blij dat op die manier zijn onschuld bewezen wordt.

Rara...

Het zal wel weer per ongeluk geweest zijn...
Een reukje aan? Uit welk feit haal jij dat er aan de zelfverdediging een reukje zit?
Aan het feit dat men op de agenten heeft geschoten en dat een kogel ook door de combi is gegaan?
Ongelooflijk hoeveel mensen op dit forum gewoonweg liegen of de feiten proberen te verdraaien zonder ook maar enig bewijs of argument. Of zoals hier zelfs de feiten simpelweg naast zich neer leggen. Er zitten hier genoeg toekomstige ambtenaren of politici alvast. Ze zijn ervoor geboren.

Laatst gewijzigd door illwill : 22 februari 2010 om 18:10.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be