![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Parlementslid
|
Mijn oprechte excuses, ik hield u voor iemand anders.
|
|
|
#162 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#163 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het gebruik van afbeeldingen van Schopenhauer en andere gefrustreerden moet zoveel mogelijk ontmoedigd worden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mensen die drugs willen doen zullen die drugs kopen en gebruiken, eenders wat iemand anders daarvan denkt of daarover te zeggen heeft. |
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De argumenten die steevast naar voor worden geschoven om cannabis illegaal te houden is het te stigmatiseren. Daarbij gaat men geen dogma uit de weg; achterhaalde en onbewezen elementen worden aangedragen. Voor zover cannabis een schadelijk effect kan hebben; zinkt dit toch in het niets wanneer je het vergelijkt met alcohol. Die legale kalmeermiddelen zijn veel schadelijker en verslavender dan cannabis. Kalmeermiddelen hebben een compleet andere (uit)werking op de hersenen. Ik zou kalmeermiddelen dus zeker niet promoten. Ook al zou Jansen pharma de meest edelmoedige motieven hebben. Een ander klasse van argumenten zijn de "hell's angels" e.d. Dat criminele organisaties zich bezig houden met cannabis ligt niet aan de cannabis; maar aan het feit dat cannabis illegaal is. Je keert hier oorzaak en gevolg om. |
|
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Jouw logica= mensen die drugs gebruiken zijn in staat tot geweld -> drugs verbieden. Mijn voorbeelden van dezelfde logica: echtgescheiden mannen zijn in staat tot geweld -> echtscheiding verbieden automobilisten zijn in staat tot geweld -> auto's verbieden In alle drie de gevallen is er geen oorzakelijk verband tussen echtscheiden, autorijden of drugs gebruiken en geweld. Er is - althans op dat vlak - geen reden om één van de drie te verbieden.
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het gaat om middelen die een meetbare invloed hebben op je perceptie van de realiteit. Daar horen nicotine en alcohol zeker bij, net als koffie en thee. Voor iemand die zich 'eigenzinnig' noemt, houdt u er erg conformistische standpunten op na. Soms is het bewust, systematisch en zichtbaar overtreden van de wet een goeie manier om een wetswijziging af te dwingen.
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Dat is bediscussieerbaar. Een goede definitie van drugs vind ik:
Citaat:
Verder zou je kunnen betwisten in welke mate zo'n geluksgevoel onterecht is. Elk geluksgevoel is een combinatie van biochemie. Door drugs te nemen verander je de chemie. Waarom zou dat onterecht zijn? Ik zou in de definitie ook vermelden dat je die producten dient in te nemen. Dat sluit bijvoorbeeld televisie uit. Maar verder zou je televisie zo kunnen omschrijven met dien verstande dat je de televisie niet fysiek inneemt, inhaleert, rookt of slikt of spuit. Maar in zekere zin neem je televisie wel in, met name door je ogen. In ieder geval heeft televisie kijken een gelijkaardig, zij het veel gematigder effect. Het kan ook schadelijk en verslavend zijn.
|
|
|
|
|
#170 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Het kweken van cannabis is niet onetisch omdat men er niemand kwaad mee doet. Men dwingt niemand om deze producten te consumeren, en de mogelijke gebruiker weet wat hij neemt.
Het is onwettig, maar niet onetisch. Het is zeker niet crimineel.
|
|
|
#171 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat grote gelijk verkondigen daar knap ik op af..niet te beroerd zijn om via zelfverzonnen argumentatie uw standpunt door te drammen.. Of heeft u mischien een bron om de aantoonbare beinvloeding van motoriek en gemoedsgestelheid door thee of koffiegebruik aan te tonen ? Ook vette frieten of een fruitmaaltijd hebben een invloed op je gemoedstoestand, maar alleen wanhopigen vergelijken dit met alcohol of cannabis.. |
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Minister
|
Misschien wel de gevaarlijkste drug van allemaal.
|
|
|
#174 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Graag gedaan!
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||||
|
|
|
|
|
#175 |
|
Banneling
|
Je doet me denken aan een studentje dat bij gebrek aan levenservaring pompeuze studies moet bijsleuren..
Ik kan dezelfde dramatisch geformuleerde studies oprakelen over de effecten van snelle suikers in bepaalde fruitsoorten..van een muis een olifant maken heet dat.. Ik ken geen enkel land dat iemand 'onder invloed van cafeïne' beperkt in zijn handelingen of zelfs maar vervolgd.. |
|
|
|
|
|
#176 |
|
Staatssecretaris
|
Dit overkwam mij enkele dagen geleden:
Ik was druk bezig mijn bestelwagen aan het laden. Er komt daar een -rokend- jong ding van 18 jaar naar mij en vroeg "hebt gij geen zin om eens aan mijnen joint te trekken?" Ik heb haar vriendelijk bedankt.. Ik moest nog de baan op Fred. |
|
|
|
|
|
#177 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
ik geef de wetenschappelijke feiten. Dat gij problemen hebt met de begrijpen van die feiten is mijn probleem niet. Weglachen is uw enige tegenargument. Ge staat daar nu dus met uw broek op uw enkels. Chance dat de zon nog een beetje schijnt vandaag eh. De interpretatie van die feiten, en het waarde-oordeel dat erover gemaakt kan worden, daar heb ik me niet over uitgesproken. Dat is tot op een bepaalde hoogte slechts wetenschappelijk. mooi voorbeeldje van moving the goalpost
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
|
|
|
|
|
#178 |
|
Banneling
|
Het gebruik van engelstalige en latijnse termen bevestigd mijn vermoeden van een pol&soc student met een groot suprematiegevoel ?
Ik raad u het 9 lives forum aan om u thuis te voelen...hier zitten teveel mensen die gebruik maken van levenservaringen om hun stellingen te vormen.. Bedankt voor het hoogstaande 'onnozelaar'..dat leer je zeker alleen op de hogeschool.. |
|
|
|
|
|
#179 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Banneling
|
U was ook voorstander van het 'elitaire' stemrecht in een andere draad meen ik..
Dat moet nogal een kwelling zijn..als hoogbegaafde in die lompe wereld rondhangen..u mag mischien cannabis gebruiken om medicinale redenen.. |
|
|
|