![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 | |||||||
|
Minister
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#262 | |
|
Burger
|
Citaat:
Goed gezegd. En dat zeg ik als een nog verre van volwassen 23'er. Het enige wezenlijke argument waar de pro-zijde mee schermt, is dat ene URL'etje over Portugal. Ik vind het artikel bijzonder ongenuanceerd, en ongenuanceerdheid wantrouw ik automatisch. Er worden helemaal geen contra's gegeven, alleen maar pro's en alleen daarom al zit er een reukje aan. |
|
|
|
|
|
|
#263 | |||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Er zijn niet zoveel voorbeelden te geven van humaan beleid waarmee je kan vergelijken. Het 'urltje' verwijst naar een artikel uit TIME-magazine; Niet bepaald het meest linkse gazetje. Maar goed, als je andere visies wil: scientific American Citaat:
Of deze conclusie uit Salon.com Citaat:
Je moet misschien ook The Economist eens lezen. Evenmin links maar zeer duidelijk in hun pleidooi voor de legalisering van alle drugs. Je moet er wel een dagpas voor nemen, maar het artikel is de moeite waard. Ook interessant is de vergelijkende studie tussen druggebruik in Frankrijk en Nederland van het CEDRO. Daarin lees je bijvoorbeeld: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 6 maart 2010 om 17:42. |
|||||
|
|
|
|
|
#264 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het verschil tussen een 18-jarige en een 45-jarige is dat de laatste weet welke gevolgen zijn gedrag op 18-jarige leeftijd hebben gehad...een wettelijke meerderjarigheid verkrijgen is geen diploma mentale wijsheid.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 8 maart 2010 om 18:32. |
|
|
|
|
|
|
#265 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Elke lange termijngebruiker zal je kunnen vertellen dat je effectief voelt aan je longen dat het helemaal niet ongevaarlijk is. Verder heb ik gemerkt dat het gebruik van wiet, hoewel aangenaam, je prestaties serieus beinvloed. Ten nadele dan. Karweitjes worden uitgesteld, ambitie verdwijnt, werk wordt aan lagere kwaliteit uitgevoerd... Wat niet wegneemt dat ik voor legalisering ben en die mensen van trek uw plant geweldige plantrekkers vind. |
|
|
|
|
|
|
#266 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"maar dat diezelfde cannabisgebruiker minder risico loopt om astma of longemfyseem te ontwikkelen dan de sigarettenroker. Tot nog toe kon epidemiologisch nog geen causaal verband worden aangetoond tussen cannabis roken en longkanker." |
|
|
|
|
|
|
#267 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#268 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#269 |
|
Banneling
|
Daarom gaf ik je het onderzoek van buiten West-Europa
Wetenschap: Waarom cannabisrokers minder risico lopen op kanker dan tabaksrokers http://www.cannabis-med.org/dutch/bu...kel.php?id=222 Als je wil geef ik je nog enkele studies. Heb je dit nu al gelezen? "De cultuur van het cannabisverbod Zijn het politieke luiheid en desinteresse die deze gaffe drijvend houden?" http://www.drugsbeleid.nl/nederlands...cohen_1207.htm |
|
|
|
|
|
#270 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#271 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, maar in sigaretten wordt allerlei spul toegevoegd, laat dit weg en......
|
|
|
#272 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#273 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#274 |
|
Banneling
|
Weet jij nu al over welke drug het gaat?
Hoe kan je een zinnige discussie voeren als je alle drugs op één hoop gooit? Kom me niet vertellen dat je niet eens weet dat die verschillende drugs een verschillende uitwerking hebben. Zo wordt het opwekken van agressie eerder toegeschreven aan alcohol dan aan cannabis. |
|
|
|
|
|
#275 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Na Nederland, een aantal Duitse deelstaten en verschillende staten in de VS wint het gezond verstand ook in Tsjechië veld:
Citaat:
|
|
|
|
|
#276 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kan je daar mee akkoord gaan? Dan is het misschien eindelijk mogelijk om na te gaan welk beleid dit nastreeft. |
|
|
|
|
|
|
#277 | |
|
Banneling
|
Citaat:
JIJ wil MIJ verplichten op te draaien voor HIJ/ZIJ die zichzelf het graf in wil spuiten. Euthanasie is toch dik ok voor uw strekking? go ahead zou ik zeggen, maar kom niet om geld bedelen zoals gewoonlijk Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 maart 2010 om 07:05. |
|
|
|
|
|
|
#278 |
|
Minister
|
Euh...je doet dat nu ook al...
|
|
|
#279 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
nu doe je dat ook al. Je betaalt ook al voor het illegaal houden. Zonder dat daarvoor iets terugvloeit naar de staatskas
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#280 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ga je er niet mee akkoord dat een drugsbeleid moet nastreven om het gezondheidsrisico en criminaliteit zo laag mogelijk te houden? Wat moet de doelstelling van een drugsbeleid dan wel zijn? |
|
|
|
|