![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Werkgevers kunnen ook voor andere opties gaan. En drugtests invoeren. http://www.prevent.be/net/net01.nsf/...257599004B3EA0 |
|
|
|
|
|
|
#242 | |||
|
Burger
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar kijk, dit vind ik niet slecht verwoord qua antwoord op uw vaagheid: http://www.anderepolitiek.be/nieuwec...hp?storyid=918 (TUP bestaat al sinds 2006) en dit vind ik ook nog leuk omdat het in 't Japans is (ondertiteld in 't engels): http://www.youtube.com/watch?v=WQuLJvJ7mbM&NR=1 |
|||
|
|
|
|
|
#243 |
|
Banneling
|
Om een lang verhaal kort te maken :
Ik ben 45 jaar oud en een normaal ontwikkelde persoon van mijn leeftijd heeft geen behoefte aan een verdere legalisering van drugs. punt uit. Een persoon van mijn leeftijd die ( bijkomende) drugs wil legaliseren heeft een probleem..hij/zij kan of wil niet volwassen worden of is gewoon verslaafd.. Van een 18-jarige die in zijn experimentele stommiteitenperiode zit kan ik dit nog enigzins begrijpen dat hij al die regeltjes maar niks vindt. Ik ben al verslaafd aan tabak en dat is al meer dan voldoende...een + 40-jarige die zit te zeuren om legale cannabis is een zielig figuur.. Er is trouwens al meer dan genoeg spul genoeg legaal te verkrijgen om u te 'ontspannen' ,als je tipsy wil worden drink dan een glas,als je wil slapen neem dan een pil, dit alles zonder tussenkomst van criminele organisaties.. En natuurlijk zijn ALLE idiologieën, overheden en religies waar dan ook ter wereld fout bezig door drugs te bannen uit de samenleving..en heeft alleen U en U alleen gelijk.. En criminele organisaties kan men natuurlijk alleen bestrijden door hun handel gewoon effe te legaliseren..geef de pedofielen maar geselecteerde kinderen om verder misbruik te vermijden.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 5 maart 2010 om 23:40. |
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#245 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nicotine is dan ook véél verslavender dan cannabis.
|
|
|
#247 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Banneling
|
Ja en nee. Daarbuiten zie ik een drug enkel iets waarvan je minstens high kan worden. Van enkel een sigaret heb ik die verschijnselen nog niet gemerkt, dus met die vergelijking schiet niemand op.
|
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Edit: ik begrijp het verkeerd, sorry. Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 maart 2010 om 00:25. |
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
Banneling
|
Ja, mijn schuld, het lijkt wel of ik high was toen ik dat typte
|
|
|
|
|
|
#252 | |||||||
|
Burger
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
U kunt geen onderscheid maken tussen wat iemand zichzelf aandoet (zonder dat daar problemen van komen) en wat iemand een ander aandoet (met problemen)? Dat zou misschien verklaren waarom u vindt dat ik een verbod moet ondergaan voor iets wat u niet wil gebruiken. Bovendien zijn aan dat verbod nog een rits andere nadelen verbonden, vandaar dat ik dacht dat het tijd werd om er als 40+-er iets aan te doen. (Beter laat dan nooit). |
|||||||
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik hoopte zelfs dat je daarbij inzag dat je de argumentatie waarbij beroep gedaan wordt op de moraal kan afvoeren. Misschien moet je nu toch eens je dogma's opzij zetten; en op zoek gaan naar de voor en nadelen van het illegaal houden en naar de voor en nadelen van legaliseren van cannabis. Heb je het moeilijk om je dogma's opzij te zetten; lees deze tekst eens " De cultuur van het cannabisverbod Zijn het politieke luiheid en desinteresse die deze gaffe drijvend houden?" http://www.drugsbeleid.nl/nederlands...cohen_1207.htm |
|
|
|
|
|
|
#254 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Zo nu hebben alle pro leden hier wel hun ei gelegd zeker.. Citaat:
Verder geeft niemand een tegenargument waarom geen enkele autoriteit noch religieus noch politiek noch wetenschappelijk het opportuun vindt van cannabis te legaliseren.. Bovendien lijken de meeste vlotjes aan hun spul te geraken of het zelf te kweken, er is er in het uitgaansmilieu geen gebrek aan ander spul..wat is dan uw probleem ? uw bezorgheid om de algemene volksgezondheid ? ..ook al gehoord van cannabisjunkies en personen die door overmatig gebruik in de psychiatrie zijn beland ? ..natuurlijk zal het straffere TCP spul spontaan verdwijnen als de overheid de lichtere variant legaliseert..net zoals veel jongeren nooit sterke drank gebruiken alvorens uit te gaan omdat er toch voldoende legaal bier is.. Het feit dat er enkele schadelijke verslavende producten Legaal te verkrijgen zijn om historische redenen is geen reden om andere ook maar toe te laten..net zoals u geen zaak hebt om bij een verkeersboete te argumenteren dat iedereen te snel rijdt.. En sorry, maar ik lees geen linkse manifesten over cannabis...cannabis interesseert mij niet..20 jaar geleden stond er open voor zoals elke experimentele snotneus..toen heb ik niet de kans gehad om het te gebruiken en nu hoeft het niet meer.. Op mijn leeftijd heb ik geen behoefte meer om high,stoned of stomdronken te worden..dat doen mensen van mijn leeftijd alleen als ze een probleem hebben.. Ik kan best genieten van een biertje of wijntje..ik ben dus geen asceet en heb ook behoefte aan ontspanning..dat kan ik allang volkomen legaal.. |
||
|
|
|
|
|
#255 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...10&postcount=1 Citaat:
![]() |
||
|
|
|
|
|
#256 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#257 | |||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Wetenschap: Waarom cannabisrokers minder risico lopen op kanker dan tabaksrokers http://www.cannabis-med.org/dutch/bu...kel.php?id=222 Citaat:
"De cultuur van het cannabisverbod Zijn het politieke luiheid en desinteresse die deze gaffe drijvend houden?" http://www.drugsbeleid.nl/nederlands...cohen_1207.htm Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#258 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Hoe kan je een zinnige discussie voeren als je alle drugs op één hoop gooit? Kom me niet vertellen dat je niet eens weet dat die verschillende drugs een verschillende uitwerking hebben. Zo wordt het opwekken van agressie eerder toegeschreven aan alcohol dan aan cannabis. |
||
|
|
|
|
|
#259 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#260 | |
|
Burger
|
Citaat:
Als een 18-jarige wordt betrapt met cannabis zal hij zich niet voor een jeugdrechter moeten verantwoorden maar voor een gewoon rechter. Dan zou het gemakkelijk zijn. Peter Cohen, de auteur van de tekst die u niet wil lezen is inmiddels 64. |
|
|
|
|