Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2010, 09:07   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ongezouten racisme dus.
? Racisme heeft toch niks met overtuigingen te maken, maar met genetische constitutie ?
Oud 16 maart 2010, 09:08   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat vind ik een comfortabele en aangename uitgangspositie, we gaan dat zo houden
perfect.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 09:11   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Je ziet dat ook veel bovenkomen in volgende situatie, ...

Groene jef en zijn marie gaan van t stad op den buiten wonen, in t groen, (ah ja als groene zijnde... ) eerst gaat alles goed, vogeltjes fluiten, koeien loeien, ... maar als de koeien wat te veel beginnen loeien s morgens, of de haan van boer Teun kraait hen om 6.30 uit bed, dan begint het al wat wrijving te geven met boer Teun, als de boer dan ook die daar al 30 jaar woont, en werkt, zijn veld gaat bemesten, dan stinkt het, en dan start operatie pest boer Teun weg, ... alle middelen zijn goed, rechtzaken, gesprekjes en dealtjes met de lokale burgemeester en een paar andere politieke vrienden .

Nee groene eco communisten, laat die maar schoon in t stad blijven, het park bied voor hen fun genoeg, en daar zitten ook geen kraaiende hanen.
Maar daar ligt hondenpoep, oude vrouwtjes voeren er eendjes, Tuur kweekt vogels in de tuin naast u, Miel zijn hond blaft zo vervelend.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 09:15   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Je ziet dat ook veel bovenkomen in volgende situatie, ...

Groene jef en zijn marie gaan van t stad op den buiten wonen, in t groen, (ah ja als groene zijnde... ) eerst gaat alles goed, vogeltjes fluiten, koeien loeien, ... maar als de koeien wat te veel beginnen loeien s morgens, of de haan van boer Teun kraait hen om 6.30 uit bed, dan begint het al wat wrijving te geven met boer Teun, als de boer dan ook die daar al 30 jaar woont, en werkt, zijn veld gaat bemesten, dan stinkt het, en dan start operatie pest boer Teun weg, ... alle middelen zijn goed, rechtzaken, gesprekjes en dealtjes met de lokale burgemeester en een paar andere politieke vrienden .

Nee groene eco communisten, laat die maar schoon in t stad blijven, het park bied voor hen fun genoeg, en daar zitten ook geen kraaiende hanen.

ik heb nen boer in de familie ...

ongelooflijk hoe jij treffend de onderwijzer beschrijft die daar 10 jaar geleden is komen naastwonen
den boer heeft zijn kiekens (en haan) al weggedaan ... en de wei tussen hen wordt eigenlijk niet meer gebruikt voor de koeien :s

echt, nagel pijnlijk op de kop ... (maar ni alleen van groenen, van alle stadsmensen die de stad ontvluchten, vrees ik)

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 maart 2010 om 09:15.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 09:15   #25
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Noem één topper bij groen die een geboren en getogen plattelander is..

Kwezelarij vindt je jammer genoeg in iedere radicale levensbeschouwing terug..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 09:16   #26
Anna List
Banneling

Standaard

ik heb eigenlijk nooit de groene haat tegenover de familiale landbouwer gesnapt ... als er nu één behouder van de groene ruimte is, is het wel de familiale landbouwer ...
Oud 16 maart 2010, 09:20   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
? Racisme heeft toch niks met overtuigingen te maken, maar met genetische constitutie ?
Dacht ik ook maar tegenwoordig hangt het ervan af wat men wilt bereiken.
Er bestaat blijkbaar ook iets als religieus en cultureel racisme.
Oud 16 maart 2010, 09:22   #28
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen die 'groen' leven zijn vaker onaardig tegen andere mensen. Bovendien stelen deze milieubewuste mensen vaker dan gemiddeld, zo blijkt uit een nieuw Brits onderzoek.
Er zijn in Engeland anderhalve Groenen.

Waarschijnlijk is die halve nu juist een dief.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 09:34   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Er zijn in Engeland anderhalve Groenen.

Waarschijnlijk is die halve nu juist een dief.
Ik gok op die ene, hij heeft waarschijnlijk de helft van die andere gepikt.
Oud 16 maart 2010, 10:07   #30
eno2
Banneling

Standaard

't Is niet omdat ik superieur ben, dat ik ook gemener ben.
Oud 16 maart 2010, 10:13   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

ik heb nen boer in de familie ...

ongelooflijk hoe jij treffend de onderwijzer beschrijft die daar 10 jaar geleden is komen naastwonen
den boer heeft zijn kiekens (en haan) al weggedaan ... en de wei tussen hen wordt eigenlijk niet meer gebruikt voor de koeien :s

echt, nagel pijnlijk op de kop ... (maar ni alleen van groenen, van alle stadsmensen die de stad ontvluchten, vrees ik)

Ik ken ook zo boeren die ze weggepest hebben, ... en mensen die hun haan hebben moeten liquideren omdat die eikel van daarneffen vond dat ze in een "residentiele buurt" geen dieren konden houden.

Ah ja en dat het onderwijzer zou zijn ben ik er nog vergeten bij zeggen, ... die hebben iets in hun genen denk ik... kijk naar van vlees en bloed en je ziet het oertype van de onderwijzer die we beide bedoelen "nonkel maurice" ik heb trouwens nen nonkel onderwijzer, die exact is als nonkel maurice...

hetzelfde geld voor die eikels die in zaventem gaan wonen en dan gaan lullen dat daar vliegers vliegen.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 16 maart 2010 om 10:17.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 10:54   #32
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
't Is niet omdat ik superieur ben, dat ik ook gemener ben.
bij u is zelfs het omgekeerde ook waar.
Oud 16 maart 2010, 11:12   #33
eno2
Banneling

Standaard

Seriële bully's buiten

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 maart 2010 om 11:15.
Oud 16 maart 2010, 11:14   #34
eno2
Banneling

Standaard

Vlaanderen herbossen, wat kan er nu gemener zijn? Waar moeten al die fabrieken dan naartoe?
Oud 16 maart 2010, 11:19   #35
iiderVL
Partijlid

iiderVL's schermafbeelding

Standaard

Groen is goed maar overdrijven is allesbehalve goed! De aarde zal zichzelf wel herstellen. Wie zal er beweren dat de mens "graaf" genoeg is om onze planeet te vernietigen.
Oud 16 maart 2010, 11:46   #36
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

De meeste hip-groenen zijn yuppies en middle-class hogeropgeleide parvenus. Het soort "groen" dat er graag mee te koop loopt.

Ik ken anders wel heel wat groenen die werkelijk menen wat ze zeggen en doen, maar daarmee nooit op tv of in de boekskes zullen komen net omdat ze werkelijk het kapitalistische consumptiesysteem in vraag stellen. En dat soort groenen is nog altijd een gevaar voor de gevestigde orde, waar die yuppie hippe groenen ook bij horen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 11:47   #37
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

niet zelden trouwens ook redelijk Vlaamsgezinden...
Oud 16 maart 2010, 11:50   #38
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb overigens eens een interessant boek gelezen van Peter Tom Jones (groen!-kandidaat geweest), waarin hij dat pseudo-groen gezever ferm door de mangel haalt. Zo wijst hij er bijvoorbeeld op dat veel van die halfbakken groenen het hele jaar door lopen te pochen met hoe milieubewust ze wel zijn, om vervolgens in de vakantie een dure exotische reis te doen waarmee ze hun jaarlijkse ecologische voetafdruk ineens vervijfvoudigen...
Oud 16 maart 2010, 11:52   #39
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het zal misschien als een verrassing komen, maar een dergelijke ingesteldheid vind je terug bij alle ideologieën die min of meer fundamentalistisch of radicaal zijn.
Correct, waarmee men kan concluderen dat er zich ter linkerzijde nogal wat fundi's bevinden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het feit dat je de kleine kantjes van een aantal mensen van de groene beweging eruit pikt, verraadt je persoonlijke hekel eraan.
Kijk, ik ben zo'n typisch conservatieve rechtse zak, maar ik sorteer wél gewoon netjes mijn afval (papier, glas, karton, plastic, biologisch afval, chemisch afval enz allemaal apart), ik heb er bewust voor gekozen om géén auto aan te schaffen (ik wandel, fiets of neem het openbaar vervoer, en in de gevallen dat ik wel een auto nodig heb, huur of leen ik die), ik koop zoveel mogelijk millieuvriendelijke producten, eet vlees van scharrelvarkens en ga zo maar door. Maar ik voel mij daarom nog steeds niet beter omdat ik 'de wereld red' of zoiets. Ik vind datgewoon de evidentie zelve. Ik heb dan ook niets tegen de groene beweging op zich.
Wel heb ik wat tegen hetgeen nogal vaak met de groene beweging schijnt samen te gaan: het politiek correcte ('correct' tussen aanhalingstekens uiteraard) moraliserende opgeheven vingertje met het hele gedachtengoed daarachter dat veel verder gaat dan groen zijn alleen. Dat is namelijk bloedrood met een groen laagje vernis.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 11:54   #40
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Draai het misschien om ... valsspelers en dieven worden groen om hun geweten te sussen.
Interessante gedachte.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be