Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2010, 18:43   #561
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Volgens mij is dat larie en apekool.

Als die moslimvrouwen zonder hoofddoek hun huis niet meer zouden uitkunnen/uitmogen, terwijl ze dat niet willen, dan kunnen ze net als westerse vrouwen een scheiden van hun echthenoot die hen zou onderdrukken.

Als ze dat wel zelf willen, dan is dat hun eigen keuze.
Die vrouwen die onderdrukt worden; die dan niet meer buitenkomen zullen ook niet de stap zetten om te scheiden. Wees toch eens realistisch.
Niet een eigen keuze hebben is nu net het probleem.

Citaat:
Straks gaat het nog onze schuld zijn dat moslimvrouwen onderdrukt worden. Wat 'n zever zeg....!

Paulus.
Waar haal je het vandaan dat het straks nog onze schuld is?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 18:57   #562
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Die vrouwen die onderdrukt worden; die dan niet meer buitenkomen zullen ook niet de stap zetten om te scheiden. Wees toch eens realistisch.
Niet een eigen keuze hebben is nu net het probleem.
Wat is realistisch in deze zaak? Dat we de vrouwen moeten laten een symbool van onderdrukking dragen of dat ze anders nog meer onderdrukt zouden worden?

Onzin.

Citaat:
Waar haal je het vandaan dat het straks nog onze schuld is?
Ik lees in deze thread toch wel enekle insinuaties als zouden de onderdrukte moslimvrouwen het nog zwaarder te verduren krijgen mochten ze geen hoofddoek meer kunnen dragen door onze wetgeving.

Wat gaat men nog allemaal uitvinden?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 19:42   #563
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is realistisch in deze zaak? Dat we de vrouwen moeten laten een symbool van onderdrukking dragen of dat ze anders nog meer onderdrukt zouden worden?

Onzin.
Realsitsch is dat die vrouwen die onderdrukt worden en die een hoofddoek moeten dragen om het huis te mogen verlaten; bij een verbod van de hoofddoek; waarschijnlijk niet meer naar buiten zullen mogen komen.
Of zoals Wisord het stelt
"Afschaffen hiervan zal de moslimvrouwen die onvrijwillig een hoofddoek moeten dragen waarschijnlijk alleen uit het daglicht laten verdwijnen en hun huis amper nog zullen verlaten, dus de onderdrukten helpen door hen een verbod op te leggen zal niet werken ."

Citaat:
Ik lees in deze thread toch wel enekle insinuaties als zouden de onderdrukte moslimvrouwen het nog zwaarder te verduren krijgen mochten ze geen hoofddoek meer kunnen dragen door onze wetgeving.

Wat gaat men nog allemaal uitvinden?

Paulus.
Dan lees jij niet goed; die insinuaties heb ik toch niet gelezen.
Wat wel beweerd wordt, is dat je die vrouwen niet helpt door een verbod op te leggen. Een argument die sommigen nochtans al eens naar voor durven schuiven.
Oud 2 april 2010, 19:51   #564
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Realsitsch is dat die vrouwen die onderdrukt worden en die een hoofddoek moeten dragen om het huis te mogen verlaten; bij een verbod van de hoofddoek; waarschijnlijk niet meer naar buiten zullen mogen komen.
Of zoals Wisord het stelt
"Afschaffen hiervan zal de moslimvrouwen die onvrijwillig een hoofddoek moeten dragen waarschijnlijk alleen uit het daglicht laten verdwijnen en hun huis amper nog zullen verlaten, dus de onderdrukten helpen door hen een verbod op te leggen zal niet werken ."
U denkt dat die mannen die hun vrouwen onderdrukken en hen verplichten om een hoofdoek te dragen, hun vrouwen zullen binnen laten als een hoofddoek niet mag?

Dat zij dan zelf de kinderen naar school zullen doen, dat zij dat zelf boodschappen gaan halen en zo...?

Laat me niet lachten, ik geloof daar geen bal van.

Mannen die hun vrouwen onderdrukken doen dat precies om zelf op hun gemak te zijn.

Citaat:
Wat wel beweerd wordt, is dat je die vrouwen niet helpt door een verbod op te leggen. Een argument die sommigen nochtans al eens naar voor durven schuiven.
Laten we maar in het midden laten wie hier niet goed leest.

Paulus.
Oud 2 april 2010, 20:18   #565
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
U denkt dat die mannen die hun vrouwen onderdrukken en hen verplichten om een hoofdoek te dragen, hun vrouwen zullen binnen laten als een hoofddoek niet mag?

Dat zij dan zelf de kinderen naar school zullen doen, dat zij dat zelf boodschappen gaan halen en zo...?

Mannen die hun vrouwen onderdrukken doen dat precies om zelf op hun gemak te zijn.

Paulus.

Idd en daar zit het probleem nu net...veel vrouwen kiezen wel zelf voor de hoofddoek. En jij gebruikt de minderheid als argument voor uw pleidooi..vind u dat zelf niet een beetje schaamteloos van jezelf? Is het moeilijk om uw reactie te nuanceren en duidelijk te stellen dat u erkent dat het om een minderheid gaat?
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 20:23   #566
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Jij denkt dat die vrouwen wel nog de boodschappen zullen mogen doen en de kinderen naar school brengen.
Citaat:
Denk je dat ze nog voor andere dingen buiten zullen mogen komen? Denk je werkelijk dat je die vrouwen helpt met een verbod?

Citaat:

Paulus.
Waarom zouden we dat in het midden laten.
Ik blijf erbij (te meer daar jij hier niet op ingaat)
Er wordt niet geïnsinueerd dat "Straks gaat het nog onze schuld zijn dat moslimvrouwen onderdrukt worden."
Oud 2 april 2010, 20:43   #567
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je werkelijk dat je die vrouwen helpt met een verbod?
Ja.

Paulus.
Oud 2 april 2010, 20:45   #568
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja.

Paulus.
Kan je dit uitleggen?

En is "Er wordt niet geïnsinueerd dat "Straks gaat het nog onze schuld zijn dat moslimvrouwen onderdrukt worden."
Wat wel beweerd wordt, is dat je die vrouwen niet helpt door een verbod op te leggen. Een argument die sommigen nochtans al eens naar voor durven schuiven."nu duidelijk?
Oud 2 april 2010, 20:53   #569
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je dit uitleggen?
Als die vrouwen geen hoofddoek willen dragen, zijn ze geholpen als ze dat niet mogen doen.

Citaat:
En is "Er wordt niet geïnsinueerd dat "Straks gaat het nog onze schuld zijn dat moslimvrouwen onderdrukt worden."
Wat wel beweerd wordt, is dat je die vrouwen niet helpt door een verbod op te leggen. Een argument die sommigen nochtans al eens naar voor durven schuiven."nu duidelijk?
Er wordt duidelijk geïnsinueerd dat voorstanders van een hoofddoekverbod medeverantwoordelijk zouden zijn voor nog meer onderdrukking als deze vrouwen, daardoor niet meer buiten zouden mogen komen.

Paulus.
Oud 2 april 2010, 21:18   #570
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als die vrouwen geen hoofddoek willen dragen, zijn ze geholpen als ze dat niet mogen doen.
Hoe zijn ze dan geholpen?
Ik had wat meer uitleg verwacht.

Citaat:
Er wordt duidelijk geïnsinueerd dat voorstanders van een hoofddoekverbod medeverantwoordelijk zouden zijn voor nog meer onderdrukking als deze vrouwen, daardoor niet meer buiten zouden mogen komen.

Paulus.
Dat betekent toch niet "Straks gaat het nog onze schuld zijn dat moslimvrouwen onderdrukt worden".
Oud 2 april 2010, 21:22   #571
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe zijn ze dan geholpen?
Ik had wat meer uitleg verwacht.
Als jij zou verplicht worden om met een vuile onderbroek op je hoofd te lopen van je man, terwijl je dat eigenlijk niet wil...

.... ben je dan niet geholpen als dat bij wet niet meer zou mogen?

Citaat:
Dat betekent toch niet "Straks gaat het nog onze schuld zijn dat moslimvrouwen onderdrukt worden".
Verantwooordelijk zijn voor iets, of schuldig zijn aan iets, dat is bij mijn weten quasi hetzelfde.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 2 april 2010 om 21:23.
Oud 2 april 2010, 21:36   #572
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Idd en daar zit het probleem nu net...veel vrouwen kiezen wel zelf voor de hoofddoek. En jij gebruikt de minderheid als argument voor uw pleidooi..vind u dat zelf niet een beetje schaamteloos van jezelf? Is het moeilijk om uw reactie te nuanceren en duidelijk te stellen dat u erkent dat het om een minderheid gaat?
Bron + link?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 21:48   #573
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij zou verplicht worden om met een vuile onderbroek op je hoofd te lopen van je man, terwijl je dat eigenlijk niet wil...

.... ben je dan niet geholpen als dat bij wet niet meer zou mogen?
Je kan dus niet uitleggen dat die vrouwen die een hoofddoek moeten dragen; die onderdrukt worden; geholpen worden met een verbod van de hoofddoek.

Citaat:
Verantwooordelijk zijn voor iets, of schuldig zijn aan iets, dat is bij mijn weten quasi hetzelfde.

Paulus.
Verantwoordelijk voor wat? Om het die vrouwen moeilijker te maken, ja. Toch niet voor die onderdrukking.
Oud 2 april 2010, 22:03   #574
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan dus niet uitleggen dat die vrouwen die een hoofddoek moeten dragen; die onderdrukt worden; geholpen worden met een verbod van de hoofddoek.

Verantwoordelijk voor wat? Om het die vrouwen moeilijker te maken, ja. Toch niet voor die onderdrukking.
Ik ben ik elk geval niet verantwoordelijk voor de beperktheid van uw bevattingsvermogen.

Paulus.
Oud 2 april 2010, 22:29   #575
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan best zijn; maar noem jij daarom voortdurend een volledige bevolkingsgroep "varkenskoppen, stomme geiten en hoerebokken"?
Doe ik toch niet ?! Je raaskalt .
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 22:30   #576
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Je realiseert je toch dat je nu impliciet beaamt wat Wisord schreef "Afschaffen hiervan zal de moslimvrouwen die onvrijwillig een hoofddoek moeten dragen waarschijnlijk alleen uit het daglicht laten verdwijnen en hun huis amper nog zullen verlaten, dus de onderdrukten helpen door hen een verbod op te leggen zal niet werken ."

Met een verbod van de hoofddoek helpen we die Moslima's niet.
Als we de mannen die hun verplichten die hoofddoek te dragen opsluiten en/of het land uitjagen , helpen wij die vrouwen wél.
Oud 2 april 2010, 22:33   #577
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Realsitsch is dat die vrouwen die onderdrukt worden en die een hoofddoek moeten dragen om het huis te mogen verlaten; bij een verbod van de hoofddoek; waarschijnlijk niet meer naar buiten zullen mogen komen.Of zoals Wisord het stelt

Door zo een verbod niet toe te passen maken wij ons medeplichtig aan de onderdrukking van die vrouwen. Dat kan dus niet : het verbod moet er komen.
Oud 2 april 2010, 22:37   #578
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij denkt dat die vrouwen wel nog de boodschappen zullen mogen doen en de kinderen naar school brengen.

Denk je dat ze nog voor andere dingen buiten zullen mogen komen? Denk je werkelijk dat je die vrouwen helpt met een verbod?

Waarom zouden we dat in het midden laten.
Ik blijf erbij (te meer daar jij hier niet op ingaat)
Er wordt niet geïnsinueerd dat "Straks gaat het nog onze schuld zijn dat moslimvrouwen onderdrukt worden."
Het moet dan ook niet bij een simpel hoofddoekenverbod blijven : men moet de wetgever voldoende middelen geven om mannen te beletten hun vrouwen te onderdrukken .
Oud 2 april 2010, 23:17   #579
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Persoonlijk ken ik ook heel wat blanke mensen met een varkenskop, en een grote muil. Wat er nu racistisch aan is om dat op die manier te beschrijven zie ik niet goed ? Net zoals er heel wat stomme geiten en hoerebokken rondlopen, die niet uitsluitend een donkergetinte huid hebben... Maar ja, jij ziet precies overal racissten, nietwaar ? Kijk maar eens of er geen paar onder je bed zitten vooraleer te gaan slapen, of achter de kast !!
Ach, zou het doorgedrongen zijn denk je. Wat baten kaars en bril, al een uil niet zienen wil. Verdommen, nu doe ik het toch wel weer zeker. Weer een dier.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 april 2010 om 23:17.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 23:21   #580
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat te maken met de woordenschat die je gebruikt om te verwijzen naar een bevolkingsgroep?

"hun bakkes"
"een hoop autochtone kiekens"
"een stuk vod op hun kop"
"die kippen"
"die wijven"
"een ziekelijk jaloerse bok"
Nog beter zelfs; Ik verhuur zelfs een appartement aan een Marokkaan en ik geef eerlijk toe dat dit van al mijn huurders mee een van de beste betalers is en de meest propere. Zeker omdat ik een racist ben.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 april 2010 om 23:22.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be