Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2010, 01:04   #421
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Wat is het communisme nu precies? is dat hetgeen Marx schrijft, Hegel, of de uitwerkingen van Stalin, Lenin, trotski, .... Zeg het mij eens.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 01:04   #422
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
In het communisme was er geen armoede? Geen hongerdoden dus, allemaal niet gebeurd?

En feodaliteit, willen we daar naar terug?
Er zijn veel landen die met het communisme geëxperimenteerd hebben. Vooral arme minder ontwikkelde landen. Geen wonder dus dat niet al deze experimenten goed afgelopen zijn. Daarnaast zijn er echter nog veel meer landen die ultrakapitalistisch zijn, en waar de grote meerderheid van de bevolking honger lijdt, waaronder enkele landen die ik al bezocht heb (Kenya, Filipijnen, etc.)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 01:11   #423
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Wat is het communisme nu precies? is dat hetgeen Marx schrijft, Hegel, of de uitwerkingen van Stalin, Lenin, trotski, .... Zeg het mij eens.
hangt ervan af tot welke strekking je behoort. Voor mij is het communisme de theorieën van Marx, aangepast door Lenin en later opnieuw aangepast door anderen. Communisme en marxisme is geen religie noch dogma. Het is een wetenschappelijke theorie die aangepast kan worden. De basisprincipes van het marxisme blijven echter gehandhaafd. Het kan niet dat een kleine klasse van kapitalistische uitbuiters de hele economie bezitten, het volk moet meester zijn van haar eigen lot, en van de productiemiddelen.
Oud 5 april 2010, 01:14   #424
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Hoe zie je dat dan, dat het volk zijn eigen meester moet zijn. Je ziet toch wel dat bepaalde groepen mensen er niks van bakken. De gewone man op straat heeft ook geen kaas gegeten van economie of organisatie e.d. Hoe zie jij dat dan in de praktijk?
Oud 5 april 2010, 01:19   #425
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zie je dat dan, dat het volk zijn eigen meester moet zijn. Je ziet toch wel dat bepaalde groepen mensen er niks van bakken. De gewone man op straat heeft ook geen kaas gegeten van economie of organisatie e.d. Hoe zie jij dat dan in de praktijk?
Het volk wordt vertegenwoordigd door de partij. Ik weet ook wel dat dat in sommige gevallen tot mistoestanden heeft geleid (zoals alles misbruikt kan worden) maar anderzijds zijn er ook genoeg positieve voorbeelden te noemen.
Oud 5 april 2010, 01:23   #426
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het volk wordt vertegenwoordigd door de partij. Ik weet ook wel dat dat in sommige gevallen tot mistoestanden heeft geleid (zoals alles misbruikt kan worden) maar anderzijds zijn er ook genoeg positieve voorbeelden te noemen.
Maar het volk wordt nu in principe ook vertegenwoordigd door de partijen waarop ze gestemd hebben.
Oud 5 april 2010, 01:37   #427
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het volk wordt nu in principe ook vertegenwoordigd door de partijen waarop ze gestemd hebben.
In realiteit is het een farce. Het hele systeem van partijen, media, gerecht, publieke opinie wordt langs alle kanten gemanipuleerd.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 april 2010 om 01:38.
Oud 5 april 2010, 06:36   #428
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Wereldvreemd, noemt dat.
Gij zijt wereldvreemd.

Laatst gewijzigd door grievous : 5 april 2010 om 06:37.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 06:38   #429
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
hangt ervan af tot welke strekking je behoort. Voor mij is het communisme de theorieën van Marx, aangepast door Lenin en later opnieuw aangepast door anderen. Communisme en marxisme is geen religie noch dogma. Het is een wetenschappelijke theorie die aangepast kan worden. De basisprincipes van het marxisme blijven echter gehandhaafd. Het kan niet dat een kleine klasse van kapitalistische uitbuiters de hele economie bezitten, het volk moet meester zijn van haar eigen lot, en van de productiemiddelen.
Dit doet mij alleen lachen.De staat moet geen eigenaar zijn van de productiemiddelen.Geen enkele reden voor;Werkt ook niet.
Uw systeem is dood en begraven.
Oud 5 april 2010, 06:58   #430
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn veel landen die met het communisme geëxperimenteerd hebben. Vooral arme minder ontwikkelde landen. Geen wonder dus dat niet al deze experimenten goed afgelopen zijn. Daarnaast zijn er echter nog veel meer landen die ultrakapitalistisch zijn, en waar de grote meerderheid van de bevolking honger lijdt, waaronder enkele landen die ik al bezocht heb (Kenya, Filipijnen, etc.)
Kommunisme is ideologisch fout en werkt niet.Kapitalisme in zijn pure vorm ook.
Oud 5 april 2010, 07:00   #431
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
gelooft wat U wil. De grootste natie ter wereld is communistisch, en in de meeste landen die communistisch geweest zijn kent de ideologie een enorme opleving. (in Rusland zijn enkel de communisten erin geslaagd het putin regime uit te dagen en in sommige provincies zelfs te verslaan)
Wensdenken.China heeft met puur kommunisme niets meer te maken.
Het kommunisme is dood en begraven.
Oud 5 april 2010, 07:32   #432
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous Bekijk bericht

Laat ons het volgende stellen. Karl Marx was een schrijver die schreef binnen een bepaalde context. Het basismodel van Marx was de fabriek, de industrie, de industriële revolutie.
Oud 5 april 2010, 11:59   #433
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Puur communisme heeft nooit bestaan.
Oud 5 april 2010, 14:09   #434
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gelooft wat U wil. De grootste natie ter wereld is communistisch, en in de meeste landen die communistisch geweest zijn kent de ideologie een enorme opleving. (in Rusland zijn enkel de communisten erin geslaagd het putin regime uit te dagen en in sommige provincies zelfs te verslaan)
Uw wereldvreemde dromerigheid is voor mij steeds weer een bron van vermaak. Let wel, u bent geen dwaas - Praetorian evenmin trouwens - maar uw gareeldenken is niet te schatten.
Oud 5 april 2010, 14:11   #435
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Churchill en Roosevelt hebben ook miljoenen doden op hun geweten naargelang de versie, en toch worden straten en pleinen naar die heerschappen vernoemd (net zoals in Georgië straten en pleinen naar Stalin genoemd worden)
Dat is juist en ik kan me daar niet in vinden. Maar moeten we daarom Stalinstraten hebben? Ik denk het niet.
Oud 5 april 2010, 14:14   #436
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Laat ons het volgende stellen. Karl Marx was een schrijver die schreef binnen een bepaalde context. Het basismodel van Marx was de fabriek, de industrie, de industriële revolutie.
Karl Marx schreef niet meer dan een reactie op misbruiken van het klassiek-liberalisme. Een dromerij, utopisch.
Oud 5 april 2010, 14:15   #437
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Puur communisme heeft nooit bestaan.
En zal ook nooit bestaan. Net zoals puur liberalisme nooit zal bestaan.
Oud 5 april 2010, 17:50   #438
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij zijt wereldvreemd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ben je er al eens geweest?

Ben je al eens in Gambia geweest, bijvoorbeeld?
Oud 5 april 2010, 17:55   #439
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Dat is juist en ik kan me daar niet in vinden. Maar moeten we daarom Stalinstraten hebben? Ik denk het niet.
Kruger, hoeveel "sympathie" de Boererepublieken hadden tijdens de tweede Anglo-Boeroorlog, had een ideologie die ronduit antisemitisch, racistisch, repressief &c. was. Toch hebben we overal in Vlaanderen Krugerstraten, Transvaalstraten, Vrijstaatstraten, en meer. Ik ben er van overtuigd dat Cronje, De Wet, Smuts, Botha straten hebben in deze streken.

Waarom? Er bestaan Karel Marxstraten...

Wist je trouwens dat Kim Il Tsung ereburger is van Liedekerke? De plakkaat staat trots tenmidde van allerlei eretekens uit Cuba, Vietnam, de Sovjetunie en Roemenië in het Memorial Palace in Pyongyang.
Oud 5 april 2010, 18:23   #440
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Kruger, hoeveel "sympathie" de Boererepublieken hadden tijdens de tweede Anglo-Boeroorlog, had een ideologie die ronduit antisemitisch, racistisch, repressief &c. was. Toch hebben we overal in Vlaanderen Krugerstraten, Transvaalstraten, Vrijstaatstraten, en meer. Ik ben er van overtuigd dat Cronje, De Wet, Smuts, Botha straten hebben in deze streken.

Waarom? Er bestaan Karel Marxstraten...

Wist je trouwens dat Kim Il Tsung ereburger is van Liedekerke? De plakkaat staat trots tenmidde van allerlei eretekens uit Cuba, Vietnam, de Sovjetunie en Roemenië in het Memorial Palace in Pyongyang.
Wist ik niet. Wel heel straf eigenlijk.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be