Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2010, 17:46   #701
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hoeveel van dat soort wil je er uit de bijbel ?
J�*, dat staat ergens, tussen al de haatboodschappen:

Dood andere profeten Deut 18:20

Steden die christenen niet ontvangen zullen vernietigd worden op ergere manier dan Sodom en Gomora Marcus 6:11:

God vernietigt de ongelovigen Judas 5:

Moet er nog zand zijn?
Zit je hier weer je dagelijkse komedie te spelen?
Alles wat je aanvoert over de "katholieke/christelijke godsdienst, de bijbel" heeft zijn tijd gehad en de mensen hier zijn vrij er voor honderd procent hun voeten aan te vegen zonder lijfstraffen en dood te moeten vrezen.
Terwijl het voor onze islambroeders, of het nu allemaal komt uit de 7de eeuw of niet, precies nog hun dagelijks leven bepaalt en moet bepalen! Voor sommigen is het een kwestie van leven of dood voor zichzelf en anderen via aanslagen!
Het is NU dat er in die landen nog vrouwen worden gestenigd, mensen worden opgehangen, zweepslagen krijgen, ledematen worden afgehakt, NU! Jij komt ons vertellen dat men dat bij ons eeuwen geleden ook deed, want het staat in de bijbel, dus is het ok?
Sta jij in loondienst van de islam of zo?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 19:12   #702
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Een verbod om invloeden rond te zaaien heeft niets te maken met een verbod om vrije keuze te bewaren, dus nee, ik vind dat niet contradictorisch. Vrije keuze is een utopie.
Dus een hoofddoekverbod leg jij uit als een verbod om invloeden rond te zaaien; en dat heeft nu niets meer te maken met een vrije keuze.
Wil je dan ook een verbod van de vrije meningsuiting?; want zo zou men ook invloeden kunnen rondzaaien.
Citaat:
Drugsdealen is ook verboden al zou je kunnen stellen dat het iedereens zijn vrije keuze moet zijn drugs te gebruiken of niet.
Hangt ervan af welke drugs. Alcohol, pharma, tabak, koffie,... mag gedeald worden.
Je hebt gelijk, iedereen zou de vrije keuze moeten hebben zelf de drug te kiezen die hij/zij wil gebruiken. Natuurlijk zonder dat anderen de keuze beïnvloeden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 21:46   #703
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En de christenen de kozijnen van de joden: jullie familieruzie dus...Maar, terloops, de koran vermeldt zowel Johannes de doper (profeet Yahyah), Jezus (profeet Isa ibn Meryem), Maria en haar "onbevlekte ontvangenis" als een hele rist andere bijbelse figuren, dus is de koran dichter gïnspireerd op de christelijke leer dan op de joodse.
Het zal mij een zorg wezen, filosoof, alledrie die godsdiensten stammen uit dat zelfde gebied, en de eerste christenen waren, net zoals Jezus ( zo die ooit bestaan heeft ) joden. Profeet Mo stak zijn licht op bij zowel het judaïsme, als het christendom, die beide de bijbel als heilig boekske hadden.
En geen één van die drie godsdiensten interresseren mij. Van de RKK-dwingelandij zijn wij vanaf, nu nog de islam aanpakken, dat die nooit zoveel macht krijgen als de kerk hier ooit had. D�*t is belangrijk voor mij.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 22:17   #704
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wil je dan ook een verbod van de vrije meningsuiting?.
Dat is er al.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 22:21   #705
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is er al.
Inderdaad.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 22:45   #706
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus een hoofddoekverbod leg jij uit als een verbod om invloeden rond te zaaien; en dat heeft nu niets meer te maken met een vrije keuze.
Wil je dan ook een verbod van de vrije meningsuiting?; want zo zou men ook invloeden kunnen rondzaaien.

Hangt ervan af welke drugs. Alcohol, pharma, tabak, koffie,... mag gedeald worden.
Je hebt gelijk, iedereen zou de vrije keuze moeten hebben zelf de drug te kiezen die hij/zij wil gebruiken. Natuurlijk zonder dat anderen de keuze beïnvloeden.
Toch wel, ze hebben vrije keuze. Ze mogen zoveel met een hoofddoek rond lopen als ze willen, maar niet hier. Ze hebben vrij de keuze, zoals iedereen bepaalde keuzes moet maken in zijn leven, van hier zonder te leven of daar te gaan waar de hoofddoek thuis hoort.

Laatst gewijzigd door Garry : 6 april 2010 om 22:51.
Oud 6 april 2010, 22:48   #707
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zit je hier weer je dagelijkse komedie te spelen?
Alles wat je aanvoert over de "katholieke/christelijke godsdienst, de bijbel" heeft zijn tijd gehad en de mensen hier zijn vrij er voor honderd procent hun voeten aan te vegen zonder lijfstraffen en dood te moeten vrezen.
Terwijl het voor onze islambroeders, of het nu allemaal komt uit de 7de eeuw of niet, precies nog hun dagelijks leven bepaalt en moet bepalen! Voor sommigen is het een kwestie van leven of dood voor zichzelf en anderen via aanslagen!
Het is NU dat er in die landen nog vrouwen worden gestenigd, mensen worden opgehangen, zweepslagen krijgen, ledematen worden afgehakt, NU! Jij komt ons vertellen dat men dat bij ons eeuwen geleden ook deed, want het staat in de bijbel, dus is het ok?
Sta jij in loondienst van de islam of zo?
Inderdaad zoals koningen hun tijd hebben gehad en burchten hun tijd hebben gehad. Vandaag zijn dit alleen nog maar een stel dikke stenen muren die hooguit nog een bezienswaardigheid betekenen.

Laatst gewijzigd door Garry : 6 april 2010 om 22:50.
Oud 6 april 2010, 22:59   #708
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mag gerust kritiek geven op het geloof.

Ook op het geloof in het algemeen.

.
Zeker op het geloof in het algemeen want ik kan gelovige enkel en alleen een stel hypocriete domme bangeriken noemen. Geen groter gelovigen dan de vrouwen van lichte zeden. 's Avonds in de vitrine en 's ochtends in de kerk kaarsjes gaan branden.
Oud 7 april 2010, 02:14   #709
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik ook, maar je antwoordt niet. Ik onthoud dus dat je het niet kunt staven.

Ik ben niet zo TV-verslaafd als jij en ik houd bijgevolg geen statistieken bij aangaande de relatie WO II-films en verkiezingen, iets wat jij duidelijk wel doet.

Ieder zijn hobby uiteraard hoor.
Ge moet niet TV-verslaafd zijn. Het is gewoon een opvallend feit. Als ze op de VRT programma's geven over WO II dan is dat opvallend veel meer als er verkiezingen komen. Dat is een bewuste strategie bij de VRT. Trouwens, als WO II ter sprake komt in één of ander programma is dat altijd als er weer eens nieuws is over de islam. Tegenwoordig hoorde bijna niets anders meer.

Mensen die denken dat de VRT objectief nieuws brengt als het over allochtonen gaat, zijn verschrikkelijk naïef. Ze hebben het lef niet om een kat een kat te noemen als het over iets gaat waar hun godsdienst mee te maken heeft. Want stel dat je per ongeluk iets verkeerds zou zeggen...

De woorden discriminatie en racisme hebben hun waarde al lang verloren. Ik ben geen racist omdat ik tegen een bepaalde godsdienst ben. Ik heb niks tegen mensen die normaal doen (van welke origine dan ook) maar ik moet niks hebben van vrouwen die aan scholen staan, 's middags, om hun kinderen af te halen, en die dan in een vreemde taal niet sprekend maar roepend met hun kinderen naar huis wandelen. Waarom spreken ze geen Nederlands?

Als iemand bij mij aanbelt en in een vreemde taal iets zou vragen zou rapper de deur zien toegaan dan dat ze openging. Ik bekijk ook geen mensen die hier al jaren wonen en nog geen woord Nederlands verstaan. Als ze niet mee willen werken na jaren, dan zijn dat voor mij vreemden zonder respect die niet willen integreren.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 02:40   #710
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

En wie gaat tegen zulke mensen komen zeggen: Jullie wonen hier nu al meer dan 5 jaar (voorbeeld). Nu gaan jullie Nederlands leren of er volgen sancties. Ik heb van een maatschappelijk werkster die voor de stad werkt al andere verhalen gehoord.

Iemand die werkt bij het gemeentebestuur en instaat voor huisvesting kreeg eens een koppel over de vloer rond een uur of 10 in de ochtend. Dit koppel eiste (eisen) op staande voet een huurwoning. Nu en direkt want we blijven hier zitten tot je ons iets geeft. Het waren Nieuwe Belgen. En ik kreeg zo verschillende verhalen te horen tot ik antwoordde dat ik zo'n werk nooit zou volhouden.

En ge moogt daar niks op zeggen want anders discrimineert ge mensen.

Een 2-tal persoonlijke ervaringen: in mijn straat staan een paar leegstaande stadswoningen. Deze worden keer op keer gekraakt. Het zijn geen Vlamingen. Ik bel naar de politie. Personen worden verwijderd. Twee dagen later zitten ze daar weer. Ik bel de politie en zeg dat ze er weer zitten, vreemden. Antwoord: de burgemeester heeft gezegd dat we in de winter geen mensen mogen buiten zetten.

Ander voorbeeld: vorig jaar moest ik wegens ziekte naar de adviserend geneesheer. 4 kabinetten. Eén groep van 3 mensen, een vrouw met en één zonder hoofddoek met een klein kind van ongeveer 10 jaar. Luidruchtig en niemand die er ziek uit zag. Ik dacht dus dat het voor dat kind was. De oudste vrouw met hoofddoek had veel plezier en lachtte verschillende keren op vulgaire manier luidruchtig.

Op een bepaald moment zijn ze aan de beurt en alle 3 binnen bij die dokter. Na ongeveer één minuut kwam die dokter uit zijn kabinet en liep naar de receptie en zei: bel eens de politie want die mensen willen mijn kabinet niet verlaten. Jammer genoeg moest ik toen bij mijn arts binnen maar toen ik buiten kwam stond die dokter met de politie te praten en ik hoorde hem duidelijk zeggen: ze willen mijn kabinet niet verlaten.

Dingen uit het leven gegrepen.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 06:39   #711
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel, ze hebben vrije keuze. Ze mogen zoveel met een hoofddoek rond lopen als ze willen, maar niet hier. Ze hebben vrij de keuze, zoals iedereen bepaalde keuzes moet maken in zijn leven, van hier zonder te leven of daar te gaan waar de hoofddoek thuis hoort.
Dit is jouw mening; die je vrij mag uiten alhoewel je net beweerde van niet.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=704

Spijtig dat je niet kan uitleggen waarom dit volgens jou moet verboden worden.
Oud 7 april 2010, 06:49   #712
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeker op het geloof in het algemeen want ik kan gelovige enkel en alleen een stel hypocriete domme bangeriken noemen. Geen groter gelovigen dan de vrouwen van lichte zeden. 's Avonds in de vitrine en 's ochtends in de kerk kaarsjes gaan branden.
Kritiek op het geloof of op de gelovige?

Dat jij in je kritiek niet verder geraakt dan "naamgeving" voor gelovigen had ik al gemerkt.
Oud 7 april 2010, 17:11   #713
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is jouw mening; die je vrij mag uiten alhoewel je net beweerde van niet.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=704

Spijtig dat je niet kan uitleggen waarom dit volgens jou moet verboden worden.
Heb ik al honderd keer uit gelegd maar gij kunt schijnbaar niet lezen.
Begrijpend lezen wel te verstaan.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 april 2010 om 17:12.
Oud 7 april 2010, 17:22   #714
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Ge moet niet TV-verslaafd zijn. Het is gewoon een opvallend feit. Als ze op de VRT programma's geven over WO II dan is dat opvallend veel meer als er verkiezingen komen. Dat is een bewuste strategie bij de VRT. Trouwens, als WO II ter sprake komt in één of ander programma is dat altijd als er weer eens nieuws is over de islam. Tegenwoordig hoorde bijna niets anders meer.

Mensen die denken dat de VRT objectief nieuws brengt als het over allochtonen gaat, zijn verschrikkelijk naïef. Ze hebben het lef niet om een kat een kat te noemen als het over iets gaat waar hun godsdienst mee te maken heeft. Want stel dat je per ongeluk iets verkeerds zou zeggen...

De woorden discriminatie en racisme hebben hun waarde al lang verloren. Ik ben geen racist omdat ik tegen een bepaalde godsdienst ben. Ik heb niks tegen mensen die normaal doen (van welke origine dan ook) maar ik moet niks hebben van vrouwen die aan scholen staan, 's middags, om hun kinderen af te halen, en die dan in een vreemde taal niet sprekend maar roepend met hun kinderen naar huis wandelen. Waarom spreken ze geen Nederlands?

Als iemand bij mij aanbelt en in een vreemde taal iets zou vragen zou rapper de deur zien toegaan dan dat ze openging. Ik bekijk ook geen mensen die hier al jaren wonen en nog geen woord Nederlands verstaan. Als ze niet mee willen werken na jaren, dan zijn dat voor mij vreemden zonder respect die niet willen integreren.
Inderdaad, maar je, wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil.
Oud 7 april 2010, 17:30   #715
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht

Angshaas , uw tekst loopt over van paranoide toestanden ... Ik zou zeggen , laat u eens goed maseren door een anderssprekende vrouw , ga eens lekker eten in bvb een libisch restaurant en doe eens een praatje met deze mensen .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 17:50   #716
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Angshaas , uw tekst loopt over van paranoide toestanden ... Ik zou zeggen , laat u eens goed maseren door een anderssprekende vrouw , ga eens lekker eten in bvb een libisch restaurant en doe eens een praatje met deze mensen .

Het zou ook kunnen helpen als zij eens in een frituur kwamen eten.
Of ik nu bij den Turk, den Griek of den Chinees ga eten, overal zie ik overwegend Vlamingen. Omgekeerd uiterst zelden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 18:02   #717
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht

Het zou ook kunnen helpen als zij eens in een frituur kwamen eten.
Of ik nu bij den Turk, den Griek of den Chinees ga eten, overal zie ik overwegend Vlamingen. Omgekeerd uiterst zelden.

Quick , mcdo ook goed? En nee het is niet overwegend vlamingen beter zou zijn nederlanders ....
Oud 7 april 2010, 18:05   #718
Wisord
Banneling

Standaard

Kan er iemand mij zonder omwegen eens vertellen wat de meerwaarde is van een hoofddoekverbod?
Oud 7 april 2010, 18:07   #719
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Quick , mcdo ook goed? En nee het is niet overwegend vlamingen beter zou zijn nederlanders ....
Waar lees "jij kroketjesautomaat" ?
Oud 7 april 2010, 18:09   #720
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan er iemand mij zonder omwegen eens vertellen wat de meerwaarde is van een hoofddoekverbod?
Kunt gij mij zonder omwegen vertellen wat de meerwaarde is van een hoofddoek
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be