Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2010, 21:16   #101
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Maar als we op de oceanen rekenen om onze toekomstige behoefte aan water in te vullen, hebben we minstens 30.000 terawattuur extra energie nodig - dat komt neer op een verdubbeling van de huidige elektriciteitsproductie.http://www.lowtechmagazine.be/2007/1...vreet-ene.html

Toch even de rekenlat bovenhalen. Waterproductie met behulp van omgekeerde osmose kost < 4KWh per kubieke meter (de theoretische limiet is onder de 1 Kwh, er is nog ruimte voor technologische verbetering).

6E9 mensen * 0,01 m^3 water per dag * 4 kwh / m^3 / 24 h/dag = 10,0 GW. Dat is als je van al dat water NIETS recycleert. Als je erin slaagt zuinig te zijn en 90% van het water te recycleren kom je met 1GW dus toe voor 10 liter zuiver drinkwater per persoon per dag voor de hele wereldbevolking. Ervaringen in Brazilie leren dat de productieprijs bij grote volumes onder de 0,5€ per m^3 kan blijven.

1 GW * 8760 h/jaar = 8,76 TWH, dat is toch wel een paar ordegroottes verschil met 30.000 TWH lijkt me?

Je moet natuurlijk wel geen industrieën die veel water verbruiken in de woestijn gaan zetten, en de landbouwtechnieken aanpassen aan de omstandigheden. De luxe om 2000 a 3000 liter water per persoon per dag te versmossen gaan we niet meer hebben.

Laatst gewijzigd door fonne : 22 maart 2010 om 21:33.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 11:03   #102
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

DonQuiSjot's schermafbeelding

Standaard

Overbevolking is gewoon een hoax door de eugenetica, waar onze geliefde leiders zo graag backstage mee uitpakken. Wij het gepeupel zijn echt te veel aan het worden,
nu de technologie stilaan rijp is om een groot deel van de mensen te vervangen.
Eugenetica is niets nieuws. In 1883 door de neef van Darwin reeds gebruikt:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eugenetica
Het idee leefde toen al bij de elite (veel eerder naar mijn gevoel, te kijken naar de Rothschilds, Napoleon, etc etc)
Zie ook mijn eerdere topic hierover
http://forum.politics.be/showthread.php?t=132115

De NWO (wereldbankiers, elite, noem ze zolas je wil) hebben een mooi plannetje.
Eerst dmv crissisen het geld hersorteren (bijgedrukt, niet dr goud of materieel gedekt, dus ongedekt geld, u weet wel) . De bevolking decimeren dmv voedselcrisis die hun bedrijven zelf creëren (Monsanto GGW).

Of het zo zal lopen weet ik niet, ik zie wel dat er veel tekenen aan de wand zijn...

= Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! =

www.swingstar.eu

Laatst gewijzigd door DonQuiSjot : 6 april 2010 om 11:18.
DonQuiSjot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 17:00   #103
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot Bekijk bericht
Overbevolking is gewoon een hoax door de eugenetica, waar onze geliefde leiders zo graag backstage mee uitpakken. Wij het gepeupel zijn echt te veel aan het worden,
Het idee leefde toen al bij de elite (veel eerder naar mijn gevoel, te kijken naar de Rothschilds, Napoleon, etc etc)

Eerst dmv crissisen het geld hersorteren (bijgedrukt, niet dr goud of materieel gedekt, dus ongedekt geld, u weet wel) . De bevolking decimeren dmv voedselcrisis die hun bedrijven zelf creëren (Monsanto GGW).

Of het zo zal lopen weet ik niet, ik zie wel dat er veel tekenen aan de wand zijn...

Lees jij maar eens wat goede 19e eeuwse literatuur.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 20:29   #104
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

DonQuiSjot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht

wat is er zo speciaal aan? beschrijft perfect wat ik zonet verwoorde...

= Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! =

www.swingstar.eu
DonQuiSjot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 13:37   #105
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot Bekijk bericht

DonQuiSjot is een hoax op twee beentjes, ziet windmolens aan als reuzen en een scheerbekken als een helm. Maar volgens de verhalen komt het op het einde nog goed met hem. Op zijn sterfbed komt hij tot inzicht en zegt :" Wat ben ik toch een dwaas." Er is misschien nog hoop.
Oud 10 april 2010, 16:54   #106
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
DonQuiSjot is een hoax op twee beentjes, ziet windmolens aan als reuzen en een scheerbekken als een helm. Maar volgens de verhalen komt het op het einde nog goed met hem. Op zijn sterfbed komt hij tot inzicht en zegt :" Wat ben ik toch een dwaas." Er is misschien nog hoop.
Niet als hij jong sterft.
Oud 10 april 2010, 17:38   #107
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Zoals gezegd in een ander thread http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=104 uit de thread http://forum.politics.be/showthread.php?t=118333even een poging om de koppen te tellen.
In de betreffende thread (en in zovele andere) wordt de vraag gesteld of de mensheid niet beter af zou zijn met een kleiner aantal dan met een groter.
Je kan daar allerlei opmerkingen en nuanceringen over maken maar dat is hier even niet de bedoeling.
Het is mijn bedoeling om na te gaan wie het grofweg eens is met de gemaakte stelling.
Dus vraag ik aan diegenen die het eens zijn met de stelling om hieronder hun instemming te uiten, kwestie van de koppen te tellen en ons af te vragen of we hiermee iets moeten gaan aanvangen of niet (meeting, drukkingsgroep, politieke partij, ...)

Diegenen die het oneens zijn hoeven niets te doen, gemakkelijker kan niet denk ik
Je vraagstelling is eigenlijk helemaal foutief.

De vraag is namelijk heeft de mens het recht om alle andere leven onmogelijk te maken voor zijn eigen expansie en totale overheersing?

Zonder rekening te houden met andere levensvormen kan de aarde namelijk zonder problemen meer dan 10 miljard mensen aan.
Doch als we de aarde delen met andere levensvormen, dan kan de aarde slechts een kleine 4 miljard mensen aan.

De vraag is dus heeft de mens het recht om de aarde om te vormen tot een monocultuur binnen de levensvormen of moeten we rekening houden met andere levensvormen en ruimte laten voor dieren die niet binnen ons stelsel passen?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 19:59   #108
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je vraagstelling is eigenlijk helemaal foutief.

De vraag is namelijk heeft de mens het recht om alle andere leven onmogelijk te maken voor zijn eigen expansie en totale overheersing?

Zonder rekening te houden met andere levensvormen kan de aarde namelijk zonder problemen meer dan 10 miljard mensen aan.
Doch als we de aarde delen met andere levensvormen, dan kan de aarde slechts een kleine 4 miljard mensen aan.

De vraag is dus heeft de mens het recht om de aarde om te vormen tot een monocultuur binnen de levensvormen of moeten we rekening houden met andere levensvormen en ruimte laten voor dieren die niet binnen ons stelsel passen?
Beste jantje

Je zegt dat ik een verkeerde vraag stel.
Vervolgens stel jij dan “de juiste vraag”.
Ik zie het zeker niet zo.
Over dit onderwerp kan je wel honderden vragen stellen die allemaal juist (mogen gesteld worden) zijn.
Zo is jouw vraag op zich zeker een thread waard volgens mij.
Het is immers mooi om de zaak te bekijken vanuit een mededogen naar de andere levende wezens op onze planeet, alleen vrees ik dat dit weinig wervend is voor de goede zaak.
Mensen zijn niet totaal ongevoelig voor leed buiten zichzelf, maar zijn toch doorgaans het gevoeligst voor hun eigen situatie en die van hun directe omgeving (naasten).
Vandaar dat ik het ook belangrijk genoeg vind om de zaak vanuit een egoïstisch perspectief te bekijken.
In welke wereld heeft mijn kind (en ook ikzelf) het meest kans op een gelukkig leven?
1)In een wereld met 0 mensen?
2)In een wereld met 10.000.000 mensen?
3)In een wereld met 100.000.000 mensen?
4)In een wereld met 1.000.000.000 mensen?
5)In een wereld met 10.000.000.000 mensen?
6)In een wereld met 100.000.000.000 mensen?
Persoonlijk denk ik dat scenario 1 en 6 zich heel dicht bij het afschuwelijkste bestaan dat men zich maar kan inbeelden situeren.
Ergens tussen deze uitersten is er een vork (van aantallen) te vinden die door een meerderheid als het meest geschikt zal ervaren worden.
Als we voor onze kinderen een beter wereld wensen kunnen we dan ook maar beter proberen te achterhalen wat dit ideaal aantal (dat in de tijd kan evolueren) is en vervolgens te streven zo kort mogelijk in de buurt van dit aantal te komen, puur uit eigenbelang.
Het mooie ervan is dat als we dit doen we gelijktijdig ook meer ruimte maken voor de natuur om zich wat te herstellen van de aanslagen die we er recent op gepleegd hebben.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 21:01   #109
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1)In een wereld met 0 mensen?
2)In een wereld met 10.000.000 mensen?
3)In een wereld met 100.000.000 mensen?
4)In een wereld met 1.000.000.000 mensen?
5)In een wereld met 10.000.000.000 mensen?
6)In een wereld met 100.000.000.000 mensen?
Persoonlijk denk ik dat scenario 1 en 6 zich heel dicht bij het afschuwelijkste bestaan dat men zich maar kan inbeelden situeren.
.
Scenario 1 & 6 = onleefbaar
Scenario 2 & 5 = moeilijk leefbaar
Dan alleen scenario 3 & 4 als goed leefbaar voor mens en dier. Dit is ook de gemiddelde bevolkingsaantal gedurende de laatste 2000 jaar. Rond 1800 is men de kaap van 1 miljard overschreden. Er bestaat zoiets als een natuurlijke evenwicht men kan dat rekken met kennis en technologie maar niet voor lang vrees ik.
Oud 11 april 2010, 07:23   #110
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan alleen scenario 3 & 4 als goed leefbaar voor mens en dier. Dit is ook de gemiddelde bevolkingsaantal gedurende de laatste 2000 jaar. Rond 1800 is men de kaap van 1 miljard overschreden. Er bestaat zoiets als een natuurlijke evenwicht men kan dat rekken met kennis en technologie maar niet voor lang vrees ik.
We zijn allang over de grens van het natuurlijk evenwicht heen en hebben de natuur naar onze normen aangepast.
En dan zijn we nog niet eens verlegen om te zeggen dat we de natuur en haar evenwicht proberen te respecteren.
Als men begint over het verdwijnen en uitsterven van andere levensvormen, zeggen we doodleuk dat dit een natuurlijk verschijnsel is.
We zijn zelfs zo erg dat we dieren opruimen omdat ze hun levensruimte opeisen en bevechten met ons en het aandurven om onze soort te doden.

Op dit ogenblik hebben we al meer dan 85% van de andere diersoorten opgeruimd en naar reservaten verbannen. En deze die daar buiten durven komen moet hun lef met de dood betalen.
Oud 11 april 2010, 07:36   #111
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk en vrees dat samen met jou.
Oud 11 april 2010, 07:39   #112
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
We zijn allang over de grens van het natuurlijk evenwicht heen en hebben de natuur naar onze normen aangepast.
En dan zijn we nog niet eens verlegen om te zeggen dat we de natuur en haar evenwicht proberen te respecteren.
Als men begint over het verdwijnen en uitsterven van andere levensvormen, zeggen we doodleuk dat dit een natuurlijk verschijnsel is.
We zijn zelfs zo erg dat we dieren opruimen omdat ze hun levensruimte opeisen en bevechten met ons en het aandurven om onze soort te doden.

Op dit ogenblik hebben we al meer dan 85% van de andere diersoorten opgeruimd en naar reservaten verbannen. En deze die daar buiten durven komen moet hun lef met de dood betalen.
Mensen zijn rare wezens in feite.
Mocht men op mars of de maan één of andere simpele levensvorm ontdekken, het kot zou te klein zijn.
Op aarde echter wordt leven als vanzelfsprekend ervaren en springt men er schandalig achteloos mee om.
Oud 11 april 2010, 07:57   #113
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen zijn rare wezens in feite.
Mocht men op mars of de maan één of andere simpele levensvorm ontdekken, het kot zou te klein zijn.
Op aarde echter wordt leven als vanzelfsprekend ervaren en springt men er schandalig achteloos mee om.
Het is zelfs zo erg, dat als men ook maar ergens een mogelijkheid van leven buiten de aarde zou ontdekken, men direct een verdedigingsplan tegen dit leven zal opstellen.
En als er dan nog een vermoeden van intellectueel leven buiten de aarde zou komen, men zelfs een vernietigingsplan voor deze levensvorm zou opstellen.
Oud 11 april 2010, 14:05   #114
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is zelfs zo erg, dat als men ook maar ergens een mogelijkheid van leven buiten de aarde zou ontdekken, men direct een verdedigingsplan tegen dit leven zal opstellen.
En als er dan nog een vermoeden van intellectueel leven buiten de aarde zou komen, men zelfs een vernietigingsplan voor deze levensvorm zou opstellen.
2 opties in dat scenario :

Ofwel staan ze "achter" waardoor ze geen bedreiging vormen
Ofwel staan ze voor and we are F***

Laatst gewijzigd door Cdude : 11 april 2010 om 14:06.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 09:26   #115
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Kijk, zo goed kan ik het zelf niet zeggen
http://www.youtube.com/watch?v=QjsikRTIX28
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 09:45   #116
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Oud 24 april 2010, 12:08   #117
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
2 opties in dat scenario :

Ofwel staan ze "achter" waardoor ze geen bedreiging vormen
Ofwel staan ze voor and we are F***
Als ze achter staan, worden ze zonder pardon opgeruimd.
Staan ze voor dan heeft de mens nog zijn geheim wapen tegen hen, namelijk zijn domheid.
Oud 24 april 2010, 22:22   #118
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht

Ja inderdaad, maximum 300 miljoen mensen op deze aardbol. dat zijn er dan 5,8 miljard die nog uitgeroeid moeten worden. Moet er nog Zyklon B zijn?
Oud 24 april 2010, 22:26   #119
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Bestaat er ook een nobelprijs voor toogpraat?
Oud 25 april 2010, 01:04   #120
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze achter staan, worden ze zonder pardon opgeruimd.
Staan ze voor dan heeft de mens nog zijn geheim wapen tegen hen, namelijk zijn domheid.
Dan zou jij een goede ambassadeur zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be