Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2010, 07:22   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht

Als de politie en vooral het gerecht hun werk moesten doen, dan is deze discussie niet eens nodig, ...

Estse en Letse gangsters maken er blijkbaar een gewoonte van om hit en runs uit te voeren in den belziek... waarom wordt dan niet iedereen die op een vliegtuig naar die kanten vertrekt aan een uitgebreid onderzoek onderworpen als ze toekomen en vertrekken... haal de handschoenen maar boven, en pik er ook maar een paar VIPS uit, ... de boodschap bij de regering ginder zal rap overgemaakt worden... zelfde voor hun voetuigen, haal systematische oostblok voertuigen van de baan en onderzoek ze van van voor tot vanachter, ge vindt gegarandeerd toch iets, van verlopen verzekeringen tot god weet wat nog allemaal... direct in beslag nemen en den bestuurder een paar dagen de doos in.

Als je met zo een aanpak begint, dan snappen ze in de heimat direct dat ze beter ergens anders de juwelenliefhebber gaan uithangen.

Voor onze eigen criminelen zelfde behandeling, gewoon effectief straffen, desnoods bouwt ge ex militaire domeinen om tot straf inrichting, is het daar niet in orde wel geef ze wat materiaal zodat ze het zelf kunnen verbeteren.

Uiteindelijk als je het monopolie op geweld en bestraffing wilt als staat, wel dan moet ge ervoor zorgen dat de burgers het niet zelf moeten oplossen.

Gisteren op Telfacts nog zo een schrijnend geval gezien, de pedo paster van dienst kon niet meer vervolgd worden wegens verjaard, ... (nog zo een oerdom principe in onze wet...) Ik loste dat als vader zelf wel op, goe weten , nen hamer en wat stevige nagels, ik maakte er wel een symbool van dat kan tellen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 07:27   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even bij de les blijven graag.
Als duidelijk is dat het een carjacker is, dan stop ik daar niet voor, die rij ik gewoon plat.
Oud 16 april 2010, 07:28   #43
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ook indien die inbreker ongewapend binnenkwam?
Ook als het lijk ongewapend binnenkwam
Oud 16 april 2010, 07:31   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Bij mij niet, ik ben compleet in paniek geslagen. Die zeven bollen lood zullen er goed verspreid inzitten.
schiet uwen TV niet kapot he,
Oud 16 april 2010, 07:48   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Thuis mag dat.
Dat mag niet he, ge moogt uw wapen niet geladen bewaren, en het moet in een afgesloten kast , of wapenkoffer zitten.

allemaal pestwetten om het u moeilijk te maken, ik weet het, maar het is wel zo.

wat echte niet verboden is, is een mes in uw nachtkastje of nen knuppel achter de deur... (toch eens zien of ik niet ergens een stevig stuk hout kan bemachtigen... )
Oud 16 april 2010, 07:51   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat kunt ge niet weten Filosoof, trouwens dat is zo ook voorzien in de wet, als je s nachts in uw huis (dus niet in uwen hof of op straat) nen inbreker afknalt of doodslaat , dan is dat wettige zelfverdediging ook al is hij zelf niet gewapend jij als slachtoffer kunt dat niet weten en je hebt het recht je in je eigen huis te verdedigen.

Bij sommige mensen blijf je dan ook `s nachts beter buiten, ofwel bel je eerst vriendelijk aan.
Oud 16 april 2010, 08:07   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Een inbreker in Huize Chaos. Hij is welkom. Ik ga na zijn bezoek echt wel opruimen en inladen.

De stukken en brokken.

Kwestie, mijn douchekuip is niet echt Pandi-approved.
Oud 16 april 2010, 08:09   #48
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
waarom wordt dan niet iedereen die op een vliegtuig naar die kanten vertrekt aan een uitgebreid onderzoek onderworpen als ze toekomen en vertrekken...
Omdat zij, in tegenstelling tot enkelen hier, er aan denken de auto te nemen.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 08:31   #49
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mag niet he, ge moogt uw wapen niet geladen bewaren, en het moet in een afgesloten kast , of wapenkoffer zitten.

allemaal pestwetten om het u moeilijk te maken, ik weet het, maar het is wel zo.

wat echte niet verboden is, is een mes in uw nachtkastje of nen knuppel achter de deur... (toch eens zien of ik niet ergens een stevig stuk hout kan bemachtigen... )
o jawel, in huis, niet in de tuin, mag je zelfs de ganse dag met uw wapen in de hand lopen en het naast uw bord leggen om wat te eten, no prob.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 08:34   #50
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

wat echte niet verboden is, is een mes in uw nachtkastje of nen knuppel achter de deur... (toch eens zien of ik niet ergens een stevig stuk hout kan bemachtigen... ;-) )
Ik heb hier een wandelstok in bamboe staan, de holle uiteinden zijn opgevuld met lood. Mijn stok weegt iets meer dan 2 kg. Ziet er onschuldig uit, maar legt zelfs een kleerkast van een vent omver met één slag. Wandelstokken zijn geen wapens.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 08:39   #51
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je binnen in jouw huis plotseling iemand tegenkomt die overal in zit te snuffelen, kan je natuurlijk onmogelijk weten of hij een wapen op zak heeft. Die maak ik dus preventief onschadelijk als ik daar toe in staat ben. Niks voor mij om gedanig op dit heerschap zijn reactie's te wachten, bibberend en hopend dat hij niet al te gewelddadig met mij gaat omspringen.
Als jij je lot in de handen van zo een stuk geboefte wil leggen, moet je dat zelf weten, maar dat ook van andere mensen verlangen vind ik er over.
Oud 16 april 2010, 08:43   #52
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Maar hoeveel mensen lopen er constant gewapend rond, thuis ??
Ik heb steeds mijn zakmes aan de gordel hangen, al jaren lang. Ik knutsel veel thuis, en ben dikwijls in de tuin bezig, ik heb dat minstens 10 keer per dag nodig, dus ik laat dat gewoon hangen. Ik ben dus constant gewapend.
Oud 16 april 2010, 08:50   #53
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Die maak ik dus preventief onschadelijk als ik daar toe in staat ben. Niks voor mij om gedanig op dit heerschap zijn reactie's te wachten, bibberend en hopend dat hij niet al te gewelddadig met mij gaat omspringen.
Bibberen is een normale fysieke reactie op adrenaline.
Gevechtssporten kunnen dit voorkomen.

Eerst slaan en hard slaan, in afwachting van de politie verzin je je verhaal.
Oud 16 april 2010, 08:55   #54
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Bibberen is een normale fysieke reactie op adrenaline. Gevechtssporten kunnen dit voorkomen.

Eerst slaan en hard slaan, in afwachting van de politie verzin je je verhaal.
Adrenaline : angst en/of agressiviteit. Gaan lopen of erop kloppen. Als je goed ge-adrenaliseerd bent heb je minder pijn en meer kracht. Als je thuis bent sta je met je rug tegen de muur, je kan niet gaan lopen, zeker niet als je nog familie in huis hebt. Dus : kloppen blijft de enige andere optie. Profiteer van un adrenaline.
Oud 16 april 2010, 09:21   #55
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Adrenaline : angst en/of agressiviteit. Gaan lopen of erop kloppen. Als je goed ge-adrenaliseerd bent heb je minder pijn en meer kracht. Als je thuis bent sta je met je rug tegen de muur, je kan niet gaan lopen, zeker niet als je nog familie in huis hebt. Dus : kloppen blijft de enige andere optie. Profiteer van un adrenaline.
Je moet er leren mee omgaan om gericht te kunnen vechten.
Oud 16 april 2010, 10:00   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb hier een wandelstok in bamboe staan, de holle uiteinden zijn opgevuld met lood. Mijn stok weegt iets meer dan 2 kg. Ziet er onschuldig uit, maar legt zelfs een kleerkast van een vent omver met één slag. Wandelstokken zijn geen wapens.
ik heb er zo een met een stevige ijzeren punt op, kwestie van in de bergen gemakkelijk te kunnen wandelen.
Oud 16 april 2010, 10:01   #57
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb er zo een met een stevige ijzeren punt op, kwestie van in de bergen gemakkelijk te kunnen wandelen.
Duidelijk teveel Zorro en James Bond films gezien die 2
Oud 16 april 2010, 10:06   #58
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Duidelijk teveel Zorro en James Bond films gezien die 2
nee nee, dat is echt alleen om mee te wandelen, dat is te licht om iemand de kop mee in te slaan.

als ge een wapen wilt gebruiken moet ge er eentje nemen waarmee ge een goeie first strike kans hebt, en moet het sterk genoeg zijn om van de eerste keer genoeg schade aan te richten. Een wandelstok heeft niet genoeg gewicht, je zou het enkel kunnen gebruiken om een fysieke aanval mee af te slaan, niet om offensief te werk te gaan.
Oud 16 april 2010, 11:18   #59
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

wie zichzelf moet verdedigen stelt zich dreigend op.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 14:16   #60
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wandelstokken zijn geen wapens.
Citaat:
nee nee, dat is echt alleen om mee te wandelen, dat is te licht om iemand de kop mee in te slaan.

als ge een wapen wilt gebruiken moet ge er eentje nemen waarmee ge een goeie first strike kans hebt, en moet het sterk genoeg zijn om van de eerste keer genoeg schade aan te richten. Een wandelstok heeft niet genoeg gewicht, je zou het enkel kunnen gebruiken om een fysieke aanval mee af te slaan, niet om offensief te werk te gaan.
Citaat:
Een wandelstok heeft niet genoeg gewicht, je zou het enkel kunnen gebruiken om een fysieke aanval mee af te slaan, niet om offensief te werk te gaan.
Néé?
Dat dacht je maar:
In Frankrijk is er een competitie "Canne de combat"
http://fr.wikipedia.org/wiki/Canne_de_combat
http://www.youtube.com/watch?v=KgwX2...eature=related
http://www.savate-canne.com/cannebaton.html
Site officiel du comité national de canne de combat et bâton

Centre de Recherche sur la Canne et le Bâton

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 april 2010 om 14:23.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be