![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1041 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1042 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jij stelt "De meerwaarde van dit verbod is dat sommigen misschien zouden inzien dat ze hier in een voor hen niet aangepast land zijn terechtgekomen en het beter ergens anders gaan zoeken!" Een wegpestmaatregel dus. |
|
|
|
|
|
|
#1043 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jij stelde een vraag en vroeg me daarop te antwoorden. Dan verwacht ik een reactie zoals jij ook een reactie verwachtte. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=885 |
|
|
|
|
|
|
#1044 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het islamgedoe is niet van mij. Dat weet je al lang. Ik ben een "rasechte" Belg en geen volgeling van een godsdienst. Nu ga je me vertellen dat je dat vergeten was. |
|
|
|
|
|
|
#1045 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1046 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1047 |
|
Banneling
|
![]() |
|
|
|
|
|
#1048 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1049 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1050 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1051 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Probleem is onder meer dat het niet eens over die hoofddoeken zelf gaat. Vroeger droegen al onze vrouwen een hoofddoek en daarover is nooit gezeverd, niet toen ze er waren en niet toen ze verdwenen. Nochtans kon je vroeger als vrouw niet in de kerk komen zonder je hoofd te bedekken en als man niet zonder je pet of je hoed af te nemen. Vrouwen mochten ook niet met blote armen of benen binnen, mannen wel, wat door kathedraaltoeristen soms opgelost werd door de kledij om te wisselen: de man de short en het T-shirt van zijn vrouw, de vrouw zijn lange broek en hemd met lange mouwen; en toch zijn alle mensen gelijk in de ogen van God. Het gaat in de discussies om het verschil, om het anders zijn. Moslima’s mogen in openbare dienst hun religieuze symbolen niet dragen. Als een autochtone Vlaamse niet-moslima een hoofddoek zou dragen, een mooie Hermès, bijvoorbeeld, of een rode met witte bolletjes zoals vroeger de boerinnen voor mijn part, dan zouden ze daar niets mogen of kunnen over zeggen. Als een allochtone niet-moslima het zou doen, zouden ze ook niets mogen zeggen, want dan is het geen religieus symbool. Maar je zou wat horen! Dat bewijst de wankele grond van heel deze stelling. |
|
|
|
|
|
|
#1052 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.google.nl/images?hl=nl&nu...ed=0CBYQsAQwAA http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand...Edward_VII.JPG |
|
|
|
|
|
|
#1053 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1054 |
|
Banneling
|
Niet moeilijk dat de mensen vergeten dat jij een " rasechte belg " bent : je doet er alles voor om als spreekbuis der moslims over te komen.
|
|
|
|
|
|
#1055 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1056 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
precies zo'n islambomber.
|
|
|
|
#1057 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iemand die zo slim is als u zulke belachelijke zever te horen vertellen is onthutsend eigenlijk. |
|
|
|
|
|
|
#1058 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1059 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de kerk droeg mijn moeder een hoofddoek maar in de klas deed ze die zonder tegenpruttelen uit. Evenmin herinner ik mij vrouwen met een hoofddeksel op hun pasfoto. Toen het verplicht werd verdoofd te slachten moest iedereen zich daaraan houden. Ook maakte ik nooit mee dat iemand bij de beenhouwer vroeg of het beest wel door een christelijk mens geslacht werd. Nee het gaat inderdaad niet om een hoofddoekje. |
|
|
|
|
|
|
#1060 |
|
Staatssecretaris
|
|
|