Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2010, 21:04   #1221
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyklon B Bekijk bericht
Hoe middelleeuws, kledingstukken verbieden.
Zelf gevonden ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 21:07   #1222
Zyklon B
Banneling

Standaard

Tis toch, nar.
Zyklon B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 21:13   #1223
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tis toch, nar.
Nee 't is Tijl en ge kijkt in mijn spiegeltje.
Oud 24 april 2010, 21:17   #1224
Zyklon B
Banneling

Standaard

Als ge het tot hofnar wil schoppen is er nog veel werk aan de winkel.
Zyklon B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 21:24   #1225
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet nodig, die zijn er al genoeg.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 21:25   #1226
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat, ge zijt onklopbaar.
Oud 24 april 2010, 23:40   #1227
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat schreef je wel!
In post #1152 spreek je over "verschillende stromingen"; en je herhaalt dit enkele keren
In post #1140 "De koran daarentegen, beweert van zichzelf het enige, echte woord van god/allah te zijn, het 'onveranderbare' woord van god/allah, de 'wetten' van allah die via een engel neergedwarreld zijn naar de moh. Géén interpretatie mogelijk.
Hoe kan je verschillende stromingen hebben binnen de Islam als er maar 1 interpretatie is?
Nee arti, je haalt telkens weer dingen door elkaar; IK schreef dat er verschillende stromingen zijn, dát weet ondertussen het kleinste kind, ook schreef ik dat de koran van zichzélf zegt dat blablabla etc... het is dus de koran die zegt dat er géén interpretatie mogelijk is, niet IK!!!

...aan dat éne punt waar ze het wél over eens zijn, het gevaarlijkste punt voor onze westerse wereld, zeil je handig omheen en laat nou nét dát punt van belang zijn en al de rest waar ze het over 'oneens' zijn; niemand van wakker liggen behalve zijzelf!

Citaat:
Waar ik heen wil? Nergens. Ik wil gewoon discussiëren; maar dat is nogal moeilijk als je de ene keer beweert.
"Natuurlijk worden er, met zo'n verbod, wel degelijk 'onze' vrijheden ingeperkt," post 1109
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1109
En dan later net het tegengestelde
"overigens is - of zie ik - een hoofddoekverbod niet als een inperking van 'onze' verworven vrijheden," post 1188
Ja arti, ik schreef; "Met zo'n verbod..." en meer van dat soort verboden bedoel ik, dat (uiteindelijk) ook wel 'onze' vrijheden worden ingeperkt, met enkel een 'hoofddoekverbod' niet, daar wij normaal gezien geen hoofddoek binnenskamers dragen, maar indien dit 'hoofddoekverbod' zich uitbreidt naar; "Verbod op álle religieuze en/of levensbeschouwelijke symbolen'* dan treft het ook ONS, met dank aan...!

...wat snap je niet aan 'ONZE' verworven vrijheden en een 'hoofddoek', dat totaal niets vandoen heeft met 'ONZE' verworven vrijheden?
Dus nog maar 1 X voor de goede orde; indien er enkel en alleen een hoofddoekverbod voor de klas of binnenskamers (openbare gebouwen, rechtszaal e.d.) komt of is, worden 'onze' verworven vrijheden NIET ingeperkt, indien er een totaalverbod komt of is voor álle religieuze en/of levensbeschouwelijke symbolen; JA, dan worden wij ook beperkt in 'onze' verworven vrijheden!

Citaat:
Maar dat zal weer zijn omdat ik het niet goed begrijp zeker? Of dingen door elkaar haal?
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1184
[/quote]
Ja, je haalt constant dingen door elkaar, of denk jij dat ik 'het dragen van een hoofddoek' reken bij 'onze verworven vrijheden'?

...en met dat 'hoofddoek' bedoel ik niet zomaar een sjalleke (want een normaal mens met 1 werkende hersencel houdt haar 'sjalleke' niet op binnenskamers), maar het "Ik ben slaaf van allah" hoofddoek, daar hebben 'onze' voorouders nóóit vóór gestreden, integendeel zelfs!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 23:46   #1228
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee arti, je haalt telkens weer dingen door elkaar; IK schreef dat er verschillende stromingen zijn, dát weet ondertussen het kleinste kind, ook schreef ik dat de koran van zichzélf zegt dat blablabla etc... het is dus de koran die zegt dat er géén interpretatie mogelijk is, niet IK!!!

...aan dat éne punt waar ze het wél over eens zijn, het gevaarlijkste punt voor onze westerse wereld, zeil je handig omheen en laat nou nét dát punt van belang zijn en al de rest waar ze het over 'oneens' zijn; niemand van wakker liggen behalve zijzelf!

Ja arti, ik schreef; "Met zo'n verbod..." en meer van dat soort verboden bedoel ik, dat (uiteindelijk) ook wel 'onze' vrijheden worden ingeperkt, met enkel een 'hoofddoekverbod' niet, daar wij normaal gezien geen hoofddoek binnenskamers dragen, maar indien dit 'hoofddoekverbod' zich uitbreidt naar; "Verbod op álle religieuze en/of levensbeschouwelijke symbolen'* dan treft het ook ONS, met dank aan...!

...wat snap je niet aan 'ONZE' verworven vrijheden en een 'hoofddoek', dat totaal niets vandoen heeft met 'ONZE' verworven vrijheden?
Dus nog maar 1 X voor de goede orde; indien er enkel en alleen een hoofddoekverbod voor de klas of binnenskamers (openbare gebouwen, rechtszaal e.d.) komt of is, worden 'onze' verworven vrijheden NIET ingeperkt, indien er een totaalverbod komt of is voor álle religieuze en/of levensbeschouwelijke symbolen; JA, dan worden wij ook beperkt in 'onze' verworven vrijheden!

Ja, je haalt constant dingen door elkaar, of denk jij dat ik 'het dragen van een hoofddoek' reken bij 'onze verworven vrijheden'?

...en met dat 'hoofddoek' bedoel ik niet zomaar een sjalleke (want een normaal mens met 1 werkende hersencel houdt haar 'sjalleke' niet op binnenskamers), maar het "Ik ben slaaf van allah" hoofddoek, daar hebben 'onze' voorouders nóóit vóór gestreden, integendeel zelfs![/quote]
Ze zijn slaaf van hun jaloerse venten ja, alleen zijn ze te dom om dat zelf te snappen.

Oei, venten, zijn dat geen mannetjes ezels?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 23:58   #1229
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ja, ik weet dat wel natuurlijk. Maar is het niet zo dat wetten kunnen aangepast/ veranderd/ afgeschaft worden indien de situatie veranderd is. Als men 50 jaar geleden geen graten zag dat hier een paar moslims rondliepen was dat omdat die twee man en een paardenkop geen enkel gevaar vertegenwoordigden. Maar vandaag is dat anders : deze religie is een belangrijke bron van fysiek geweld geworden, dagelijks worden haatpreken afgestoken tegen niet-moslims, en dit in erkende moskee's enz . Er dreigt gevaar, zoveel is duidelijk. Dus mischien kan men wel eens overwegen om paal en perk te stellen aan die godsdienst, net zoals in Saudi-Arabië andere godsdiensten dan de islam verboden zijn.
En dat borrelt allemaal bij jou op bij 't zien van een hoofddoek?

Ik beklaag je.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 00:05   #1230
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Het is een schande dat in 2010...mensen zo sterk tegen een ander hun overtuiging en praktisatie ervan ingaan...

Ik schaam me diep in zo'n samenleving te moeten samenleving en ik hoop dat er dag komt dat ik me trots kan voelen.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 00:09   #1231
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ze zijn slaaf van hun jaloerse venten ja, alleen zijn ze te dom om dat zelf te snappen.

Oei, venten, zijn dat geen mannetjes ezels?
Iemand die 'vrijwillig' een hoofddoek draagt om aan te geven; "Ik ben moslim, ik ben slaaf van allah/mohammed/koran/mijne vent/ne kameel/watdanook, doet in mijn ogen ook vrijwillig afstand van alle - door 'onze' voorouders felbestreden rechten!
Oud 25 april 2010, 00:12   #1232
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Het is een schande dat in 2010...mensen zo sterk tegen een ander hun overtuiging en praktisatie ervan ingaan...

Ik schaam me diep in zo'n samenleving te moeten samenleving en ik hoop dat er dag komt dat ik me trots kan voelen.
Misschien is er - richting oosten (ver genoeg) - wel een of ander 'paradijsje', waar U zich verschrikkelijk trots zou voelen, samenlevingen die zo immens tolerant zijn dat er maar 1 staatsgodsdienst is en al de rest verboden/vervolgd e.d. wordt, niks voor U?
Oud 25 april 2010, 00:38   #1233
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die 'vrijwillig' een hoofddoek draagt om aan te geven; "Ik ben moslim, ik ben slaaf van allah/mohammed/koran/mijne vent/ne kameel/watdanook, doet in mijn ogen ook vrijwillig afstand van alle - door 'onze' voorouders felbestreden rechten!
Citaat:
in mijn ogen
Daar zit het probleem: jij wil dat wat in jouw ogen is of zou zijn tot maatschappelijke regel omturnen. Probeer eens een religie op te starten.

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 april 2010 om 00:39.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 00:55   #1234
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk weet hij dat.
Straffer dat schreef hij of kunt ge niet lezen ?
Of is kritiek geven op democratische besluitvorming ook al verboden ?
Met het niet navolgen ervan hebt ge nochtans minder problemen
.
Die indruk heb ik nu toch ook : als je de wetten gewoon aan je laars lapt, is er niks aan de hand. Integendeel, je zal altijd mensen vinden om je actie's te rechtvaardigen / minimaliseren. Maar als je kritiek geeft op een reeds bestaande wet, en oppert dat die wel eens zou mogen veranderd worden, gezien de huidige toestand, dan word er met scherp op je geschoten !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 00:58   #1235
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En dat borrelt allemaal bij jou op bij 't zien van een hoofddoek?
Ik beklaag je.
Spijtig genoeg zie ik veel meer als hoofddoeken. De hoofddoek is slechts één der symptomen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 05:50   #1236
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Hoe kan je verschillende stromingen hebben binnen de Islam als er maar 1 interpretatie is?

Citaat:

SDX toch, je bedoelt blijkbaar nogal veel wat je niet schreef.

Citaat:

...en met dat 'hoofddoek' bedoel ik niet zomaar een sjalleke (want een normaal mens met 1 werkende hersencel houdt haar 'sjalleke' niet op binnenskamers), maar het "Ik ben slaaf van allah" hoofddoek, daar hebben 'onze' voorouders nóóit vóór gestreden, integendeel zelfs!
Zoals ik voorspelde : Maar dat zal weer zijn omdat ik het niet goed begrijp zeker? Of dingen door elkaar haal?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 06:29   #1237
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht

Het is een schande dat in 2010...mensen nog stééds een dergelijk archaïsch werelbeeld op na houden en waar die ook nog eens fier op menen te moeten zijn.

Ik schaam me diep in zo'n samenleving te moeten samenleven en ik hoop dat er een dag komt waarop rede en rationaliteit eindelijk primeert boven eeuwenoude waanbeelden.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 25 april 2010 om 06:31.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 12:16   #1238
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik ben geen mohmmedaan, vraag het hen eens!

Overigens herhaal ik nóg maar eens; de koran zegt van zichzelf dat er géén interpretatie mogelijk is, dat alles wat opgeschreven staat, letterlijk allah's woord is en letterlijk moet gevolgd worden, ik schrijf nergens dat er maar 1 interpretatie is, de koran schrijft dit van zichzelf!

Citaat:
SDX toch, je bedoelt blijkbaar nogal veel wat je niet schreef.
Waarschijnlijk ging ik er vanuit dat je ook daadwerkelijk begreep wat ik schreef, dat je wist wat ik bedoelde met 'onze verworven vrijheden, blijkt dat jij daar het 'dragen van een islamitisch hoofddoek' ook bijrekent, ik niet dus!

Citaat:
Zoals ik voorspelde : Maar dat zal weer zijn omdat ik het niet goed begrijp zeker? Of dingen door elkaar haal?
[/quote]

Precies!

Laatst gewijzigd door SDX : 25 april 2010 om 12:20.
Oud 25 april 2010, 12:16   #1239
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Het is een schande dat in 2010...mensen nog stééds een dergelijk archaïsch werelbeeld op na houden en waar die ook nog eens fier op menen te moeten zijn.

Ik schaam me diep in zo'n samenleving te moeten samenleven en ik hoop dat er een dag komt waarop rede en rationaliteit eindelijk primeert boven eeuwenoude waanbeelden.
2
Oud 25 april 2010, 12:22   #1240
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben geen mohmmedaan, vraag het hen eens!
Het zijn jouw beweringen; dus vraag ik het aan jou.

Citaat:
Waarschijnlijk ging ik er vanuit dat je ook daadwerkelijk begreep wat ik schreef, dat je wist wat ik bedoelde met 'onze verworven vrijheden, blijkt dat jij daar het 'dragen van een islamitisch hoofddoek' ook bijrekent, ik niet dus!
Ik zal er aan denken dat jij met eenzelfde uitdrukking verschillende dingen bedoeld.

Citaat:
Precies!
Wat precies?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be