Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 mei 2010, 22:47   #201
John2one
Burger

Standaard

Ik snap niet dat de nvalovers hier hun partij niet wat beter kennen of volgen. Binnen de Vlaamse Regering worden ze gewoon weggeduwd door de - moet ik toegeven 2 professionelere partijen - ongehoord dat nvakabinetsmedewerkers zelfs geen interkabinettenvergaderingen durven leiden (uit pure onkunde) - Vlaanderen en bij uitbreiding België is dus zeker niet beter in handen van mensen die de capaciteiten er niet voor hebben.....of gaat Siegfried Bracke nu een wettekst schrijven ? Veel succes dan....
John2one is offline  
Oud 13 mei 2010, 08:50   #202
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is relatief !
In Amerika weten ze goed dat wij heel knappe ingenieurs hebben !
Eén vb: de ontwerper van de motoren die gebruikt werden in de Apollo-maanraketten, was een Vlaams ingenieur uit Antwerpen: Karel Bossart.
wedden dat 99,99% van de Amerikanen net als 99,99% van de Vlamingen die man niet kennen?
speurneus is offline  
Oud 13 mei 2010, 08:53   #203
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John2one Bekijk bericht
Ik snap niet dat de nvalovers hier hun partij niet wat beter kennen of volgen. Binnen de Vlaamse Regering worden ze gewoon weggeduwd door de - moet ik toegeven 2 professionelere partijen - ongehoord dat nvakabinetsmedewerkers zelfs geen interkabinettenvergaderingen durven leiden (uit pure onkunde) - Vlaanderen en bij uitbreiding België is dus zeker niet beter in handen van mensen die de capaciteiten er niet voor hebben.....of gaat Siegfried Bracke nu een wettekst schrijven ? Veel succes dan....
In Gent vonden ze niet eens een valabele kandidaat, dus Bracke op 1
en ook in W-VL zei Bourgeois: ik moest er wel op kop gaan staan in een poging om iemand anders te kunnen lanceren.
azert is offline  
Oud 13 mei 2010, 08:53   #204
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
wedden dat 99,99% van de Amerikanen net als 99,99% van de Vlamingen die man niet kennen?
x2
azert is offline  
Oud 13 mei 2010, 08:59   #205
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
De FRanstaligen gaan niet meewerken aan het geleidelijk ontmantelen van BE hoor.
Wie niet meewerkt, wordt niet uitbetaald.
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline  
Oud 13 mei 2010, 08:59   #206
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Toespraak van de Wever.

"Wij gaan voor een evolutie en niet voor een revolutie.
Wie dat verwacht moet voor een andere partij stemmen".

Ook vermelde hij er nog bij dat wat hem betreft Elio Dirupo gerust naar de 16 mag.

Wel goed dat hij dit nu nog openlijk te kennen geeft. De Vlamingen die voor een onafhankelijk Vlaanderen wedijveren en die anti royalist zijn, weten bij deze voor wie ze NIET moeten stemmen.
Dit is een deeltje uit het interview. Hij zegt ook dat wanneer Vlamingen het eerste ministerschap opeisen ze sowieso al een aantal toegevingen moeten doen aan de Vlamingen en voor de rest zich koest moeten houden. Hij zegt eveneens dat uiteindelijk de gelaagde hervorming volgens hem de beste strategie is. Uiteindelijk kom je tot een onafhankelijk Vlaanderen terecht. Zoals hij vroeger reeds zei België laten verdampen.
Den Bal is offline  
Oud 13 mei 2010, 09:03   #207
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Laat De Wever maar rustig doen,eerst een rustige aanloop naar de verkiezingen waarbij hij ogenschijnlijk een gematigde houding zal aannemen,om vervolgens bij de onderhandelingen over een nieuwe regering én staatshervorming inclusief het BHV probleem vervolgens keihard zal toeslaan...
Waarbij de franstaligen de onderhandelingstafel verlaten en de nVlamingen beduusd laten zitten.
Met als gevolg dat NVA uit de besprekingen gewipt wordt en niet tot de regering zal mogen toetreden.
Wat heb je nu bereikt met je keihard toeslaan? noppes
speurneus is offline  
Oud 13 mei 2010, 09:09   #208
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hier in het Nederlands zodat ze het allemaal verstaan.

Nieuw-Nederland
1rightarrow.png Zie Nieuw-Nederland voor het hoofdartikel over dit onderwerp.

Op 5 september 1664 nemen Engelse troepen zonder een schot te lossen de Nederlandse kolonie Nieuw-Nederland in. Bij hun verrassingsaanval ondervinden ze niet de minste weerstand van de 250 aanwezige soldaten of van de 20 opgestelde kanonnen. De Nederlandse gouverneur Peter Stuyvesant had nog geprobeerd het verzet van de kolonie te organiseren, maar dit werd hem belet door het volk dat zich in de straten verzamelde. Ze smeekten hem om vooral geen bloedbad aan te richten en de oude generaal zwichtte. Na de Tweede Engelse Oorlog wordt dit gebied in 1667 officieel overgedragen aan het Engelse gezag. Koning Karel II geeft het aan zijn broer Jacobus, hertog van York, waarmee de kolonie New York ontstaat. Een van de eerste dingen die Jacobus doet is een deel van het gebied te schenken aan twee vrienden, Lord Berkeley en George Carteret, beiden planters uit Carolina. Zij stichten New Jersey. In 1674 verdelen zij de kolonie, en verkoopt Berkeley zijn westelijke deel aan de Quakers.

Door het veroveren van Nieuw-Nederland hebben de Britten nu controle over de Noord-Amerikaanse havens van Virginia tot Massachusetts, wat het opleggen van the English Navigation Act op 2 februari 1665 vergemakkelijkte.
En dit is dus het bewijs dat Amerika bijna hollandstalig was?
Wat ben jij een grapjas
speurneus is offline  
Oud 13 mei 2010, 09:12   #209
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik heb voldoende broekzelenaars onder mijn bevel op mijn werk,in zekere zin dus ja.....

Enne schatteke, broekzele blijft immers altijd in Vlaanderen liggen,of het een predikaat brussels gewest heeft of niet doet hier niets ter zake....

Willen de Wallonnekes het bij hun territorium krijgen,de prijs zal hoog zijn mijn beste,héél hoog,laat dat maar gezegd zijn....
beste vriend, zou jij je medicijnen eens niet innemen, je geraaskal begint gevaarlijke proporties aan te nemen.
speurneus is offline  
Oud 13 mei 2010, 09:15   #210
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
beste vriend, zou jij je medicijnen eens niet innemen, je geraaskal begint gevaarlijke proporties aan te nemen.
Daar is het volgens mij te laat voor.
Hij ziet de spookskes voor zijn oogskens dansen
azert is offline  
Oud 13 mei 2010, 09:18   #211
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Heel veel buitenlanders weten niet dat er in BE ook NL wordt gesproken en als ze het weten dan denken ze nog vaak: in heel BE kun je ook met FR terecht.
Ja, toeristen worden wel eens op het verkeerde been gezet vanwege het feit dat "la Belgique" in z'n geheel deel uitmaakt van "La Francofonie".

(Even terzijde: ik zou het wel sympathiek vinden mochten "les Belges" binnen die "Francofonie" een beetje positieve reclame beginnen maken voor les Flamands met hun boeiende culture en hun leuke néerlandais.)

Nu, gelukkig zijn niet alle toeristen even naïef.

Ik zie er in Brugge toch regelmatig rondlopen met een taalgidsje "Nederlands", en op de trein was ik al getuige van de vertederende pogingen van een jong Spaans koppeltje om de moeilijke uitspraak van zinnetjes als "Goeie dag, mevrouw" en "Dank u wel, meneer" onder de knie te krijgen.
djimi is offline  
Oud 13 mei 2010, 09:24   #212
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Ik zie er in Brugge toch regelmatig rondlopen met een taalgidsje "Nederlands", en op de trein was ik al getuige van de vertederende pogingen van een jong Spaans koppeltje om de moeilijke uitspraak van zinnetjes als "Goeie dag, mevrouw" en "Dank u wel, meneer" onder de knie te krijgen.
Typisch voor Vlamingen.
Ze zeggen zelf tegen buitenlanders dat Nedrlands een moeilijke taal is voor bijv. de uitspraak.
Onzin: elke taal heeft zijn problemen.
NL is niet moeilijker dan een andere taal.

EN is bijv. in het begin wel wat makkelijker, maar later dan weer moeilijker.
azert is offline  
Oud 13 mei 2010, 09:33   #213
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typisch voor Vlamingen.
Ze zeggen zelf tegen buitenlanders dat Nedrlands een moeilijke taal is voor bijv. de uitspraak.

Ik vind die uitspraak ook niet zo moeilijk, maar het meisje van het koppeltje zei het zélf tegen haar vriend: "Es muy dificil, joder!".

De jongen durfde haar niet tegen te spreken.
djimi is offline  
Oud 13 mei 2010, 09:51   #214
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Jaren geleden ben ik gedurende een maand naar Mexico geweest. Als ik hen zei dat "I come from Belgium", ik moest ze altijd uitleggen dat "Belgium is in Europe, between France and the Netherlands". Alleen op dit moment konden ze België situeren. Dat zegt genoeg, denk ik...........
Waaw , omdat de wereldvreemde Mexicanen niet weten waar Belgium ligt moeten alle Vlaamsgezinden hun eisen maar intrekken en nederig het hoofd buigen en slechts bestaan ten dienste van La Belgique.
Ferm argument.
Ik weet waar Mexico ligt.
Mexicanen weten niet waar B ligt.
Wat zegt dat over mij en wat zegt dat over Mexicanen?
Ik zeg gewoon in het buitenland dat ik Dutch ben.Zo.Probleem opgelost.
Liever dat, dan de schaamte te ondergaan van de Belgische realiteit.(alhoewel,voor die kilometer afstand dat ik van NL woon is het maar een kleine aanpassing van de realiteit en kan er beter mee leven dan voor Belg door te gaan)

ik:I'm Dutch !
Mexicaan:Oh nice, I like Netherlands.Good soccerteam,nice girls,good marihuana!
ik:Yes , very true.
Mexicaan: Lucky you!
ik:hmmm

Laatst gewijzigd door onnoembaar : 13 mei 2010 om 09:52.
onnoembaar is offline  
Oud 13 mei 2010, 09:54   #215
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar Bekijk bericht
Waaw , omdat de wereldvreemde Mexicanen niet weten waar Belgium ligt moeten alle Vlaamsgezinden hun eisen maar intrekken en nederig het hoofd buigen en slechts bestaan ten dienste van La Belgique.
Ferm argument.
Ik weet waar Mexico ligt.
Mexicanen weten niet waar B ligt.
Wat zegt dat over mij en wat zegt dat over Mexicanen?
Ik zeg gewoon in het buitenland dat ik Dutch ben.Zo.Probleem opgelost.
Liever dat, dan de schaamte te ondergaan van de Belgische realiteit.(alhoewel,voor die kilometer afstand dat ik van NL woon is het maar een kleine aanpassing van de realiteit en kan er beter mee leven dan voor Belg door te gaan)

ik:I'm Dutch !
Mexicaan:Oh nice, I like Netherlands.Good soccerteam,nice girls,good marihuana!
ik:Yes , very true.
Mexicaan: Lucky you!
ik:hmmm
BE is veel en veel kleiner dan Mexico.
Het zou erg zijn dat je niet weet waar het ligt.

BE, Estland, Cyprus daarentegen...
azert is offline  
Oud 13 mei 2010, 10:00   #216
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typisch voor Vlamingen.

Ik ben het daar met je eens, NL is niet moeilijker dan een andere taal.
Doch is dit het argument dat ik altijd te horen krijg van franstaligen op mijn werk te Brussel. Dus wat is dan volgens jou de reden dat franstaligen geen NL praten?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 13 mei 2010, 10:10   #217
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Ik ben het daar met je eens, NL is niet moeilijker dan een andere taal.
Doch is dit het argument dat ik altijd te horen krijg van franstaligen op mijn werk te Brussel. Dus wat is dan volgens jou de reden dat franstaligen geen NL praten?
Heb ik al vaak uitgelegd.

men wil wel een taal leren als dat echt voordeel biedt.

Friezen leren NL want dan hebben ze toegang tot een grotere cultuur en in Nederland kunnen je enkel iemand zijn als je NL kent.

Vroeger leerden VL gezwind FR want het was een veel rijkere cultuur en bood kans op mooi werk, nu is dat eerder EN

Voor FR biedt NL weinig extra.
Ze moeten het niet doen om voor de VL tv, radio, literatuuur, enz...

enkel om economische redenen is het interessant en dan nog.

Ik ken 2 Waalse jongeren. Via hun VL moeder hebben ze heel goed NL geleerd; allebei unief maar... ze hebben werk in Wallonië en hebben NOOIT NL nodig voor hun job.
azert is offline  
Oud 13 mei 2010, 10:18   #218
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BE is veel en veel kleiner dan Mexico.
Het zou erg zijn dat je niet weet waar het ligt.

BE, Estland, Cyprus daarentegen...
Netherlands kent de hele wereld.
En zoveel groter is dat niet dan belgique.
onnoembaar is offline  
Oud 13 mei 2010, 10:20   #219
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarbij de franstaligen de onderhandelingstafel verlaten en de nVlamingen beduusd laten zitten.
Met als gevolg dat NVA uit de besprekingen gewipt wordt en niet tot de regering zal mogen toetreden.
Wat heb je nu bereikt met je keihard toeslaan? noppes
Je verbaast me telkens opnieuw dat je niet verder kan zien dan je niet-speurneus lang is.

Voorbeeld: de vorige regering (of wat er voor door moest gaan), moest het al doen met een minderheid aan Vlaamse kant.
(zelfs al verklaarde niet zo lang daarvoor, enen Herman van Rampui, dat zoiets moest bestreden worden te land, ter zee en in de lucht).

Met een beetje vooruitgang in de V-partijen tezamen, kunnen ze kiezen: een monsterkoalisie �* la A., vol met tegenstrijdigheden van groene kommunisten tot de blauwen van de openVLD (jonge briesenden gelijk kleine Kroo en oudtante Thyssen, de nieuwbakken sossen met De Bruyne adem in hun nek ...), tezamen dan weer met 'alle hens aan dek' in Walenland (om aan de totale 50 prosent te komen): we wensen hen veel suk6.

Veel suk6 vooral bij de voorafgaandelijke afspraken omtrent B-HV. Want ze liegen dat ze zwart zien dat ze dicht bij een akkoord stonden. Geen frankfoon slikt de niet-uitbreiding van Brussel in, en geen Vlaming zal hen die grond in hun mond steken ...). Niemand in de Vlaamse regering en het Vlaams parlement gaat bevoegdheden (in de fasiliteitengemeenten) afstaan aan het federale; geen frankofoon die daarmee akkoord gaat gaan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 13 mei 2010, 10:26   #220
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Omdat één politieke partij niet eenzijdig de onafhankelijkheid kan uitroepen, en al zeker niet als ze niet eens aan de macht is. Of hoe zou jij het doen?

De evolutie naar meer Vlaamse autonomie is onafwendbaar.
De Franstaligen gaan nooit accoord met de creatie van een confederale staat, in geen duizend jaar .
Wat gaat de N-VA dan doen ? De Walen duizend jaar aan een stuk overzagen ?
Pericles is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be