![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2721 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 17 mei 2010 om 20:15. |
|
|
|
|
|
|
#2722 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#2723 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2724 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die industrietakken geven enorme bedragen uit aan die publiciteit; omdat ze weten dat het werkt om mensen met steeds dezelfde boodschappen te bekogelen.. Tel daarbij het steeds groter wordende pleidooi om kinderen op te voeden tot brave burgers (kinderen moeten gehoorzamen; oproep tot orde en tucht;....) dan schiet er van vrije keuze toch niet al te veel meer over. |
|
|
|
|
|
|
#2725 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2726 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In bepaalde islamitische landen is het dragen van een hoofddoek wél verplicht wat 8 jaar geleden aanleiding gaf dat 15 kinderen nodeloos om het leven kwamen.
Er brak brand uit in hun school en de kinderen mochten van de relegieuze politie het brandende gebouw niet verlaten omdat ze geen hooddoek en gewaad droegen. Nu pas na 8 jaar mogen ook mannelijke hulpverleners een meisjesschool binnen in geval van nood. Bron: teletekst NOS. Laatst gewijzigd door daiwa : 17 mei 2010 om 21:33. |
|
|
|
|
|
#2727 |
|
Banneling
|
't is hier weer filosofie van't bovenste schap Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 mei 2010 om 21:37. |
|
|
|
|
|
#2728 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Over de hoofddoek verschillen we grondig van mening, dat mag hoop ik toch. Als vrouw ben ik mogelijk gevoeliger voor de positie waarin de hoofddoek vrouwen zetten, ik vind dit in strijd met grondrechten hier, en een aanfluiting van de gelijkheid man en vrouw, waarmee ik niet wil zeggen dat je dit niet zou mogen dragen in je privéleven, daarbuiten zie ik die guillotine van vrouwenrechten liever niet, evenmin kan ik de agressie tegenover niet gehoofddoekten opzij schuiven omdat er ook nog grote wereldproblemen zijn, daar heb je niet veel aan wanneer je wordt lastig gevallen in een "aandachtswijk", openbaar vervoer of uitgaansleven. Het dragen van hoofddoeken is eigenlijk een Perzisch gebruik wat Joodse vrouwen overnamen omdat het shic stond, of dit in de bijbel zou staan weet ik niet; in ieder geval niet in de koran! Ik schrijf helemaal niet "domweg" ; maar mogelijk zijn vrouwen die zichzelf niet laten opdringen wat ze wel of niet doen in uw omgeving een uitzondering? In de mijne in ieder geval niet! |
|
|
|
|
|
|
#2729 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Behalve modellen en actrices ? En er zijn ook mannelijke modellen en acteurs, die schminken zich ook.
|
|
|
#2730 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat heeft dat in vredesnaam met de hele discussie te maken???
|
|
|
#2731 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2732 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Aangezien het in beide gevallen om dwang gaat, wens ik geen onderscheid te maken tussen de moslim die geen middelen schuwt om zijn vrouw en dochters een hoofddoek te laten dragen, en die marketeers die geen middelen schuwen om hun producten aan quasi iedereen aan te smeren. Die laatsten zijn omwille van hun efficiëntie (het is minder zichtbaar dan fysieke dwang) volgens mij zelfs gevaarlijker. Vandaar dat ik het bizar vind dat de ene vorm van dwang zelfs door meer intelligente mensen wel wordt aangeklaagd en de andere niet. mvg, Andy
|
|
|
|
#2733 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2734 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2735 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#2736 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De hoofddoek is een symbool dat de vrouwelijke onderdrukking benadrukt, het symbool dat zegt dat vrouwen geen gelijke rechten hebben als de man en mogen gediskrimineerd worden.
|
|
|
|
#2737 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|