![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is dit misschien enigszins veranderd en is zelfs de SP.A niet meer zo links als destijds de SP, maar de algemene trand bij joernalisten is toch duidelijk 'eerder links' dan wat anders. En nog even dit : de oppervlakkigheid heeft niets met links of rechts te maken. Er zijn sterk inhoudelijke mensen en er zijn oppervlakkige mensen in alle partijen. Het is wel zo dat de VRT vrij zwak scoort op inhoudelijke praatprogramma's. Als je bijvoorbeeld een Zevende Dag of een Phara vergelijkt met politieke praatprogramma's op de Nederlandse, Duitse, Franse of Britse televisie, dan kunnen de Vlaamse 'ankers' beter gaan schuilen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#323 | |||||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Foto's tonen een bijzonder klein grafment van de realiteit, zowel in tijd als in ruimte. Ze hebben hooguit illustratieve waarde en uit de foto's die ik zie, kan ik afleiden dat er op een bepaald moment op een bepaalde plaats in Palestina vers fruit en groenten aanwezig zijn. Aangezien de mensen het daar zelf kweken, zou het tegendeel me verwonderen. Spreekt dat tegen dat Citaat:
Citaat:
Als u wetenschappelijke studies gaat proberen weerleggen met een reeks foto's (hoe groot uw reeks ook is) vrees ik voor uw methodologie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien is uw stelling leugenachtig, zoals blijkt uit de analyses die ik gegeven heb: de belangrijkste oorzaak van de armoede en de tekorten die er dus wel degelijk zijn, is de militaire vernietiging van de infrastructuur door Israël enerzijds en de blokkade anderzijds. Citaat:
2) Ook op de Westbank is geen 'voorspoed'. Er is economische groei, maar dat is niet verwonderlijk. Als je van 0 naar 10 gaat, heb je een gigantische groei. Als je van 100 naar 110 gaat, heb je een bijzonder kleine groei. De economische groei nu wijst natuurlijk op vooruitgang, ja. Het zou maar erg zijn. Maar die vooruitgang wijst niet op 'voorspoed'. 3) Het zijn niet de 'Arabische Sheiks' die het hebben opgemerkt, het artikel spreekt over een economische missie (roadshow) om investeringen aan te trekken. Wie investeringen wil aantrekken, stelt de realiteit natuurlijk rooskleuriger voor dan ze is. Dat doet Prins Filip in het buitenland ook, het is de taak van een economische missie. Citaat:
Citaat:
Ik heb voor die Arabische usurpatoren en machtswellustelingen geen goed woord over, net zomin als de doorsnee Palestijn daarover te spreken is. Wat dat betreft zit ik op de lijn van de AEL die zeer fel en bitter fulmineert tegen die dictators en koningen. Citaat:
Maar natuurlijk pleit u voor lijdzaam en geweldloos verzet omdat dat volstrekt onschadelijk is. Maar de feiten zijn zoals ze zijn: het is bij gratie van goed georganiseerd verzet, ook gewapend, dat Israël Gaza heeft verlaten, dat Hezbollah Israël uit Libanon heeft verdreven en dat Israël in de regio niet zomaar doet wat het graag zou willen. Citaat:
Dat daarbij aan de kant van de bezetter soldaten worden gedood, zal me worst wezen. dat is de taak van soldaten: sterven voor de economische belangen van wie hen betaalt.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 21 mei 2010 om 16:37. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die kremlinzender kon het niet laten van iets negatiefs te vermelden zodra er nieuws over Amerika of de toestand in Irak. Als het over Bush ging was het hek helemaal van de dam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Minister
|
![]() Natuurlijk omdat Bush zo'n begenadigd leider was, nietwaar? Maar ik weet al dat mensenleed u koud laat. Tenzij het in uw kraam past natuurlijk.
![]() |
#326 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Jaffa-sinaasappels, kruiden uit Israël, wijn uit Galilea,...
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vraag is wie hier de idioot is. U kocht wellicht ook massaal Zuid-Afrikaanse goederen toen men opriep voor een boycot van het apartheidsregime?
![]() |
![]() |
#328 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat ik zulke boycot indien ze nu zou plaatsvinden hypocriet zou vinden (apartheid of niet)
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah bon, jij vindt dat dus normaal dat een publieke zender zomaar subjectief mag rapporteren over een Amerikaanse president. Bush was gewoon een president zoals één van zijn vele voorgangers, die terrorisme hard bestreed. Onze kremlinzender was het daar helaas niet mee akkoord. Gewoon objectief bericht brengen was teveel gevraagd voor hun.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 22 mei 2010 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Laat ik 1 groot cliché uit de wereld trachten te helpen: Terrorisme verdwijnt niet als ijs voor de zon als ge ergens een oorlog begint. De "War On Terror" is gewoon de dekmantel voor "War For Oil and Drugs". Hoeveel denk je dat het een Amerikaanse president (for real) kan schelen als er een busje onschuldige burgers sterft door een zelfmoordterrorist? Béétje zijn plicht om te rouwen, maar eenmaal weg van de honderden camera's valt er niet veel leed meer te bespeuren volgens mij. Wat kan het een president schelen of terrorisme al dan niet uit de wereld verdwijnt. Als de business maar goed draait.
![]() |
#333 |
Minister
|
![]() Hetgeen hem al meerdere malen werd duidelijk gemaakt. Dat negeert hij gewoon. Een wereldbeeld gebaseerd op de corporatieve media. Exact zoals het in je onderschrift staat, Andy.
![]() |
#334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets wat jij subjectief vindt zeker ... Ben je nog al vaker foto's tegengekomen zoals in de OP staan bij jouw bronnen? Ik gok dat je ze nog nooit eerder had gezien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.golan-marsad.org/pdfs/Ede...Info_Sheet.pdf Of toch liever wat ethischer handelen vroeg die ijsjesmaker zich misschien af. Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 mei 2010 om 15:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het werd wel verkondigd! Citaat:
Laatst gewijzigd door atmosphere : 22 mei 2010 om 15:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe zit het met de kindjes die door Israel van de aardbodem worden geblazen ?? Dit vind keer op keer plaats op grote schaal ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |