![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om een vb te geven. Indien je zonder werk valt...dan krijg je 1 jaar lang volledig stempelgeld afhankelijk van je vorig inkomen natuurlijk. in deze groep van werklozen zijn en er momenteel velen welke een opleiding willen volgen. Ga het maar navragen...de opleidingscentra zitten overvol en de wachttijden voor deze cursussen lopen op tot meer dan 1 jaar. Maar dit weet je vooraf niet. Normaal is het 6 maand gemiddeld. Wat doe je dan? Je kan proberen te solliciteren, maar niemand zal je aannemen voor 6 maanden, de kans is klein alvast. En indien je werkelijk langer moet wachten dan een jaar om je cursus te starten...dan verlaagd je stempelgeld terwijl dit komt doordat de centra overvol zitten. Wil je dus in deze situatie een werkloze straffen omwille van het volzitten van opleidingscentra?
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Dat kon ik uit je beeldspraak afleiden. Bedrijven zullen wel mensen aannemen maar ze zullen wel aan veel strengere eisen moeten voldoen denk ik, naar het model van de overheid dus. Alleen weet ik niet wat er met de lagere opgeleiden moet gebeuren, want een opleiding geven is niet voldoende vermits ze zelf bewezen hebben niet over intellectuele flexibiliteit te beschikken. (anders zouden ze immers niet naar werk op zoek zijn, maar zichzelf al bijgestuurd hebben)
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Graag had ik een bron gezien voor je wachttijd van 1 jaar voor een opleiding. Het langste dat ik vind is 100 dagen. Uiteraard is dat ook nog te lang en daar mag wel degelijk iets aan gebeuren, maar er is toch een serieus verschil tussen 3 maand en 1 jaar. Wachttijden van 1 maand zouden het streefdoel moeten zijn. 3. Werklozen die opleidingen volgen en die solliciteren zullen uiteraard niet gestraft worden. Mensen die echter geen moeite doen worden geschrapt. Deze glippen nu nog al te vaak door de mazen van het net. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het kost al enorme inspanningen om werk te behouden i.p.v. nieuwe werkgelegenheid te creëren... (Opel, Audi, Volvo, Ford enz. enz.) En dan is het idd. heel gemakkelijk om te focussen op de werklozen. Trouwens dit ligt ook goed in de maatschappij tegenwoordig. Zelfs het beperken in de tijd van de uitkeringen. * Als ik mij vorige week geen zorgen had gemaakt over mijn buurvrouw dan lag die dame (nu nog) dood in bed... Wat wil ik zeggen? Iedereen is erg bezig met zichzelf. Niemand heeft tijd voor een ander en als het op centen aankomt? Howla he. Meer dan 21 jaar geleden begon zo Philips zijn werknemers te pesten. Personeel dat één keer te laat verscheen, één keer na een werktijd van ook meer dan 20 jaar, werd het leven zuur gemaakt. Qua management was Philips een ramp. Telkens een nieuwe baas kwam werden er 10.000 mensen afgedankt. En de aandelen? Die rezen de pan uit. En toen vertrok Philips naar o.a. Polen en hier was het over and out. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor. Ford Genk? Idem dito. Een paar jaren geleden konden 3000 man opstappen. Louis Booth werd naar hier gehaald (Europa) om de zaken recht te trekken door de flaters van zijn voorganger. (het missen van de diesel-boom en o.a. te grote wagens) Zo moeilijk is het allemaal niet hoor. Dus het is niet van deze tijd he, al die ontslagen en al die werklozen. De RVA doet echt zijn best en de resultaten in Vlaanderen zijn goed en in Wallonië zijn die triestig. En dat is ook geen verwijt aan de Walen. Daar is géén werk. Wat er wel was(?): corrupte politici en andere schandalen. In de Borinage zijn er gezinnen in de DERDE generatie werkloos. En in dezelfde Borinage is er ergens een burgervader die beweert dat er geen armoede is in zijn streek.... Hij niet neen, hij heeft geen armoede. Maar als je weigert of mensen niet laat inschrijven bij bijv. het OCMW? Wat is dat? Dat is blind zijn voor de waarheid. Goede taktiek he. Houd de mensen arm en suf.... Waar zijn die grote stakingen van vroeger, waarbij iedereen zijn hart vast hield ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Misschien alles even in perspectief plaatsen...
Voor zover ik het op het nieuws hoorde sprak Jambon dat er honderdduizenden jobs moesten komen (500.000), want eerder sprak ie over de activiteitsgraad van 70% (67% voor Wallonië). En dan is wat ie zegt niet gek. Het Lissabon-plan die iedere EU-lidstaat eigenlijk oplegde om al dit jaar een activiteitsgraad van 70% te bereiken vereist zowaar 800.000 banen bij. Een antwoord van minister Q in de Senaat: Een eerste reden voor dit voorbehoud is ongetwijfeld dat, als België ooit in de buurt van de Europese activiteitsnorm wil komen, naast de aanpak van de werkloosheid ook meer fundamentele maatregelen dienen te worden genomen. Uit rapporten van het VEV en het VBO blijkt dat de werklozen maar een beperkt deel uitmaken van de groep die zou kunnen werken. Om de 70%-norm te benaderen moeten van de huidige 2,3 miljoen inactieven 800.000 mensen worden tewerkgesteld. Kan u lezen op http://www.senate.be/www/?MIval=/con...OLGNR=&LANG=fr Dus, als we willen doen wat we moeten doen, dan zijn 500.000 banen inderdaad aan de orde. En dus zal men met loonkostverlagingen hier, meer controle daar, trachten die activiteitsgraad op te krikken en dus moeten mikken op honderdduizenden werkenden meer. We zijn in de land echt niet meer toe aan een politiek die we willen of kunnen. Jongens, we zitten zo diep in de miserie dat we zullen moeten doen wat MOET, maakt niet wat je wil of kan. MOETEN of verzuipen is vrees ik de realiteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ze moeten de centen gaan halen waar de centen zitten. En zo graag ze hier spreken over "luie" onwerkwillige werklozen, spreek ik liever over "nietsnutten" in hun dure villa's en met hun dure auto's. Veel geld dat hier verdiend (?) wordt zit ook niet in België. Laat ne keer de jongens en meiskes van de belastingen hun werk doen he. Die willen maar al te graag omdat die het het beste beseffen wat er gaande is. Maar ze mogen niet. Reynders heeft er 8 jaar zijn kl.... aan geveegd. (maar zijn voorgangers ook) 21 jaar geleden was de geschatte fraude ongeveer 450 miljard frank. 't Is erg dat ik dit moet zeggen ![]() Maar kijk eens naar Dehaene; die schaamt zich nergens voor he. Kareltje van O-VLD met zijn 20.000 (?) aandelen van Fortis. En dit is enkel maar het topje. In de tijd van Sabena had de pa van Alexander alle taxvrije shops in handen. En de toplui bij de NMBS gaan er enkel "werken" omwille van hun toekomstige ontslagpremie. Tel maar uit wat Vinck en Schoupen allemaal opgetrokken hebben en die zijn niet werkloos na hun ontslag he, die moeten weer allemaal een baantje hebben. Laatst gewijzigd door Tejokus : 25 mei 2010 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 500.000 banen scheppen is met de N-VA-visie niet zo moeilijk, hoor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb te weinig geld om in Monaco te gaan wonen. En de staat weet over mij alles, ALLES he en dat kan je niet zeggen van mijn nietsnutten. Daarom ook alle respect voor Kim Clijsters.... "Arbeid naar hier lokken"... haha, die zien u nog niet staan gehuigert. Het is wel een feit dat zonder werkgevers of zonder nijverheid niemand hier ook maar een euro op zak had.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ge moet die banencreatie in het Duitsland van 33-40 eens bekijken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heb daar deze morgen ook aan moeten denken. (Volkswagen en autobanen) Maar ja de auto-industrie ligt hier op zijn gat en wegen hebben we meer dan genoeg. Wat zouden we in de plaats kunnen doen of maken? Iets voor de drie basisbehoeften? (sex, eten en drinken) Hahaha... "ne..ken voor het goede doel" ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Doe maar jouw best en probeer hard te werken.... Je hebt de leeftijd en NU is het moment. (en blijf zolang mogelijk thuis wonen...) En als er ook iets tegenvalt... niet opgeven he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het publiek van de Gamma kennende is dat inderdaad wel te vrezen, maar daarvoor komen er dan weer nieuwe jobs in de groothandel bij. Geen paniek dus, gewoon een verplaatsing van arbeid, niets dat verloren gaat. Behalve de irriterende reklammekes dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is alleen dat de oorlogsindustrie in de Walen zit. Ok we kunnen massaal Barco schermkes gaan produceren voor onderzeeërs maar daar zullen we niet al te ver mee komen. Ok als ge zo'n scherm op uw kop krijgt zal dat wellicht niet zo aangenaam zijn maar praktisch is het niet.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 25 mei 2010 om 17:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De FAL en de FALO.... In 1971 had ik een wapen uit... 1958. Ooit was de FAL het 'populairste' wapen ter wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Vlaanderen heeft ook wapenindustrie. En de FN-fabrieken zijn afhankelijk van het staal uit Gent, want het staal uit Wallonië is niet geschikt voor de wapenindustrie. De huidige motoren van de pantservoertuigen van vele Europese krijgsmachten, komen van ABC motoren-Gent, evenals de motoren van de Diesellocomotieven van de meeste Europese spoorwegmaatschappijen en de motoren van de meeste oorlogsschepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |