![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
OK, we makken het hen makkelijker door hun doppers te betalen en zo, maar niet alles is van ons he. Eerlijk is eerlijk.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ontopic: goed dat ze vooruitgang maken. ik snap niet waarom belgicisten ervan uitgaan dat Vlaams-nationalisten willen dat franstaligen het slecht hebben ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Ik lees nergens dat die subsidie met Vlaams geld gebeurd is. Waarschijnlijk heeft Wallonië belastinggeld gebruikt terwijl dat in Vlaanderen besteed werd om de jobkorting te betalen. Dat noem ik dan een verstandige keuze van de Waalse politici. Vlaanderen is ook zo dom geweest zoveel mogelijk alle economische activiteit te concentreren in de Vlaamse ruit. Daardoor is de grond daar veel duurder geworden en staat het verkeer er veel stil. Komt daarbij dat Vlaanderen de gebieden buiten die ruit stiefmoederlijk behandelen kwestie van ontsluiting (aanleg snelle wegen) en openbaar vervoer. ALs ik vandaag naar Brussel moet rijden (op zondagmorgen met de wagen zonder file) doe ik daar ongeveer een kwartier langer over dan 10 jaar geleden. Neem ik het openbaar vervoer gaat dat sneller via Nederland en Luik dan rechtstreeks via Vlaanderen.(Vandaag te lezen in HBVL) Dan zwijgen we nog van de marketing. Je kan veel vertellen in het buitenland. Maar als je vooral in het nieuws komt omdat je weigert een andere taal te spreken dan de enige officiële standaardtaal, en een taaltest oplegt aan toekomstige inwoners is dat niet de beste reclame om vreemde investeerders te verleiden. Het is te hopen dat de Vlaamse kiezer zelf zijn ogen opentrekt en zich niet de kop laat zot praten met (taal-)slogans als ie naar de stembus trekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Als de transfers ooit van richting veranderen, is het het jaar erop gedaan met België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooruit, een dikke twee weken voor de verkiezingen is de economische opleving van Wallonië nu ineens toch eindelijk begonnen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ik zou bij de goden onder de taalgrens gaan wonen... daar is alles veel beter en de stoute vlamingen zijn daar niet aanwezig! serieus man... uw profetieën en onheilsvoorspellingen doen uw betoog teniet
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Neen dat is al langer bezig. Alleen komen de cijfers nu in de media. Als je de cijfers van de RVA al eens eerder bekeken had en niet de verdraaide cijfers uit de media m.b.t. de echte werkloosheid zou dat geen verrassing zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Het woord "separatisme" zal je hun nooit meer horen zeggen. Beter gezegd: het gebruik van straffe taal is voorbij. En sinds ami Elio de PS een beetje heeft opgeruimd gaat het precies beter. Het grote voordeel van de Franstaligen is hun samenhorigheid als puntje bij paaltje komt, als het erom gaat. Bij de Vlamingen is dat ver zoek. Ik denk dat, een stil vermoeden, dat de Vlaanderen een dikke taart is met met veel slagroom waarvan de Vlaamse politici allemaal een stuk willen. Vandaar eerder ieder voor zich (en geen samenhorigheid). De Franstaligen hadden tot nu slechts een éclairke ![]() Laatst gewijzigd door Tejokus : 27 mei 2010 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Dat zegt veel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ze zouden wel anders piepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het VB kan dat niet, de N-VA kan dat niet. Een grote fout (imho) is dat Vlaanderen véél te lang zich heeft bezig gehouden met de auto-industrie. Toch een grote werkgever samen met de staat natuurlijk. Sinds de sluiting van Renault is die industrie maar blijven afbouwen qua personeel. Maar ja, tegenwoordig kan je moeilijk dat soort industrie hier houden omdat China en andere landen lonken. Waar is de innovatie? Maaaar Ruben, ook hier gaat het tij keren want onze president Peeters is in China. "Do you know Belgium?" "French fries??", zei de Chinees. Ik durf het haast niet zeggen maar de Joden hebben er de beste zaken gedaan. Ze verkopen er voor miljoenen aan diamanten. En wie heeft dat Belgisch paviljoen betaald daar in China?? Maar ok, ge moet iets doen he. Als we er niet vertegenwoordigd waren dat zou ik ook klagen ![]() Laatst gewijzigd door Tejokus : 27 mei 2010 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ik zeg enkel dat uw 'negatieve commentaar' steeds vergezeld gaat van onheilsvoorspellingen en waarschuwingen om de 'stoute vlamingen' te behouden voor het onheil
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Net zoals de vorige 257 keren dat men berichtte over de 'heropleving' van Wallonië vermoed ik dat het eerder om wishful thinking gaat. Maar het zou alleszins positief zijn, en niet alleen voor de Waalse bevolking, het kan ook het einde van België alleen maar bespoedigen. Zodra de Franstaligen geen voordeel meer halen uit la Belgique, is het einde van dit onland nabij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |