Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2010, 16:56   #21
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
De bedrijven mijden België.

Buitenlandse bedrijven kondigden vorig jaar slechts 182 nieuwe
investeringsprojecten aan in België, een dieptepunt.

Wallonië haalt Vlaanderen in bij de investeringsrace.

Het aantal investeringsprojecten in de buurlanden en andere hoogontwikkelde
landen wel op peil blijft.

Minder investeringen betekent meteen ook minder nieuwe jobs.
(we onthouden de 500.000 van Bartje)

België blijft kampen met een gigantisch kostenprobleem, terwijl andere landen
zoals Duitsland dat probleem flink aangepakt hebben.
De personeelskosten zijn nog altijd zeer hoog en ook het tarief van de
vennootschapsbelasting is niet van aard om investeerders te lokken.

Onze fameuze notionele interestaftrek heeft totaal geen effect.

De politieke instabiliteit in dit land begint stilaan een probleem te worden.
(eerder dus indirect)
Opvallende vaststelling is dat Vlaanderen in snel tempo terrein verliest op Wallonië.
Grotere projecten vinden in Wallonië subsidies die ze in Vlaanderen niet vinden. (maar het zijn toch onze centen??)
De Vlamingen zouden het zich wel eens ferm kunnen beklagen wanneer ze zich hebben afgescheiden van België. En dat zullen ze indien de splitsing zou gebeuren, maar de splitsing zal nooit gebeuren. Dus zullen ze nooit weten aan welke ramp ze behoed zijn, anderzijds blijft de foute idiote frustratie dat ze nu slechter af zijn. Wanneer zullen ze hun ogen openen? Voor wanneer de realiteitszin?
Oud 27 mei 2010, 16:58   #22
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Juist het zijn onze centen. Wij financieren onze eigen concurrentie. Is dat niet straf?
Het zijn niet direct ONZE centen. Het geld dat ze besteden aan het aantrekken van bedrijven, komt van eigen Waalse inkomsten. Het is niet zo dat daar NIKS gebeurd he.

OK, we makken het hen makkelijker door hun doppers te betalen en zo, maar niet alles is van ons he. Eerlijk is eerlijk.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 17:01   #23
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Is Vlaanderen dan niet ontstaan uit de oerknal?

edit: was Vlaanderen niet de oorzaak van de oerknal?
Ach vandaar dat Vlaanderen wordt vermeld in het boek Genesis van de bijbel.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 17:02   #24
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wanneer zullen ze hun ogen openen? Voor wanneer de realiteitszin?
en dit komt van de voorzitter van het tante-fabie-clubje?

ontopic: goed dat ze vooruitgang maken. ik snap niet waarom belgicisten ervan uitgaan dat Vlaams-nationalisten willen dat franstaligen het slecht hebben Zinnige mensen zien in dat er een verschil is tussen een politieke overtuiging, en een 'haat jegens' gevoel. Maar dit vereist natuurlijk hersencellen
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 17:08   #25
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De 78projecten in Vlaanderen leverden 2.833 nieuwe banen op. ‘Grotere projecten vinden in Wallonië subsidies die ze in Vlaanderen niet vinden. In Wallonië is er ook nog veel ruimte en is de grond dus heel wat goedkoper. Dat is interessant voor bijvoorbeeld distributiecentra.' Zo koos de Zweedse kledingketen H&M voor zijn Europese distributiecentrum uiteindelijk voor het Waalse Ghlin-Baudour en niet voor een bedrijvenzone langs de A12. Dat was meteen de grootste investering in 2009, goed voor 450 banen. ‘Ik heb bovendien de indruk dat Wallonië beter zijn marketing verzorgt en duidelijker weet waar het naartoe wil.'

De Verenigde Staten zijn met bijna een kwart van het totaal nog altijd de grootste investeerder in ons land, hoewel hun aandeel flink is teruggelopen. Daarnaast zijn het voornamelijk landen uit onze buurlanden die projecten in ons land opstarten. ‘Grote afwezige zijn nog altijd China en India', zegt Spee. ‘Die twee opkomende economieën zijn in de ons omringende landen ook al veel actiever.'

Dit rapport houdt de buitenlandse investeringen in ons land bij. Maar daartegenover staan de desinvesteringen in België.

Denk maar aan de autobouwer Opel, die de stekker trekt uit zijn Antwerpse vestiging. Die cijfers worden niet bijgehouden. ‘Maar ik ben er zeker van dat het aantal desinvesteringen het aantal investeringen ruim overtreft', zegt Spee.
bron de standaard

Ik lees nergens dat die subsidie met Vlaams geld gebeurd is.
Waarschijnlijk heeft Wallonië belastinggeld gebruikt terwijl dat in Vlaanderen besteed werd om de jobkorting te betalen. Dat noem ik dan een verstandige keuze van de Waalse politici.
Vlaanderen is ook zo dom geweest zoveel mogelijk alle economische activiteit te concentreren in de Vlaamse ruit. Daardoor is de grond daar veel duurder geworden en staat het verkeer er veel stil.
Komt daarbij dat Vlaanderen de gebieden buiten die ruit stiefmoederlijk behandelen kwestie van ontsluiting (aanleg snelle wegen) en openbaar vervoer. ALs ik vandaag naar Brussel moet rijden (op zondagmorgen met de wagen zonder file) doe ik daar ongeveer een kwartier langer over dan 10 jaar geleden. Neem ik het openbaar vervoer gaat dat sneller via Nederland en Luik dan rechtstreeks via Vlaanderen.(Vandaag te lezen in HBVL)
Dan zwijgen we nog van de marketing. Je kan veel vertellen in het buitenland. Maar als je vooral in het nieuws komt omdat je weigert een andere taal te spreken dan de enige officiële standaardtaal, en een taaltest oplegt aan toekomstige inwoners is dat niet de beste reclame om vreemde investeerders te verleiden.

Het is te hopen dat de Vlaamse kiezer zelf zijn ogen opentrekt en zich niet de kop laat zot praten met (taal-)slogans als ie naar de stembus trekt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 17:10   #26
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Als de transfers ooit van richting veranderen, is het het jaar erop gedaan met België.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 17:17   #27
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vooruit, een dikke twee weken voor de verkiezingen is de economische opleving van Wallonië nu ineens toch eindelijk begonnen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 17:18   #28
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
bron de standaard

Ik lees nergens dat die subsidie met Vlaams geld gebeurd is.
Waarschijnlijk heeft Wallonië belastinggeld gebruikt terwijl dat in Vlaanderen besteed werd om de jobkorting te betalen. Dat noem ik dan een verstandige keuze van de Waalse politici.
Vlaanderen is ook zo dom geweest zoveel mogelijk alle economische activiteit te concentreren in de Vlaamse ruit. Daardoor is de grond daar veel duurder geworden en staat het verkeer er veel stil.
Komt daarbij dat Vlaanderen de gebieden buiten die ruit stiefmoederlijk behandelen kwestie van ontsluiting (aanleg snelle wegen) en openbaar vervoer. ALs ik vandaag naar Brussel moet rijden (op zondagmorgen met de wagen zonder file) doe ik daar ongeveer een kwartier langer over dan 10 jaar geleden. Neem ik het openbaar vervoer gaat dat sneller via Nederland en Luik dan rechtstreeks via Vlaanderen.(Vandaag te lezen in HBVL)
Dan zwijgen we nog van de marketing. Je kan veel vertellen in het buitenland. Maar als je vooral in het nieuws komt omdat je weigert een andere taal te spreken dan de enige officiële standaardtaal, en een taaltest oplegt aan toekomstige inwoners is dat niet de beste reclame om vreemde investeerders te verleiden.

Het is te hopen dat de Vlaamse kiezer zelf zijn ogen opentrekt en zich niet de kop laat zot praten met (taal-)slogans als ie naar de stembus trekt.
ge woont precies aan de verkeerde kant e...
ik zou bij de goden onder de taalgrens gaan wonen... daar is alles veel beter en de stoute vlamingen zijn daar niet aanwezig!

serieus man... uw profetieën en onheilsvoorspellingen doen uw betoog teniet
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
Oud 27 mei 2010, 17:22   #29
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Vooruit, een dikke twee weken voor de verkiezingen is de economische opleving van Wallonië nu ineens toch eindelijk begonnen?
Neen dat is al langer bezig. Alleen komen de cijfers nu in de media. Als je de cijfers van de RVA al eens eerder bekeken had en niet de verdraaide cijfers uit de media m.b.t. de echte werkloosheid zou dat geen verrassing zijn.
Oud 27 mei 2010, 17:24   #30
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
De Vlamingen zouden het zich wel eens ferm kunnen beklagen wanneer ze zich hebben afgescheiden van België. En dat zullen ze indien de splitsing zou gebeuren, maar de splitsing zal nooit gebeuren. Dus zullen ze nooit weten aan welke ramp ze behoed zijn, anderzijds blijft de foute idiote frustratie dat ze nu slechter af zijn. Wanneer zullen ze hun ogen openen? Voor wanneer de realiteitszin?
Het lijkt misschien ver gezocht maar de N-VA is aan 't keren
Het woord "separatisme" zal je hun nooit meer horen zeggen.
Beter gezegd: het gebruik van straffe taal is voorbij.

En sinds ami Elio de PS een beetje heeft opgeruimd gaat het precies beter.
Het grote voordeel van de Franstaligen is hun samenhorigheid als puntje
bij paaltje komt, als het erom gaat.
Bij de Vlamingen is dat ver zoek.
Ik denk dat, een stil vermoeden, dat de Vlaanderen een dikke taart is met
met veel slagroom waarvan de Vlaamse politici allemaal een stuk willen.
Vandaar eerder ieder voor zich (en geen samenhorigheid).

De Franstaligen hadden tot nu slechts een éclairke

Laatst gewijzigd door Tejokus : 27 mei 2010 om 17:26.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 17:24   #31
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ge woont precies aan de verkeerde kant e...
ik zou bij de goden onder de taalgrens gaan wonen... daar is alles veel beter en de stoute vlamingen zijn daar niet aanwezig!

serieus man... uw profetieën en onheilsvoorspellingen doen uw betoog teniet
Het is echt wel opvallend dat als ik negatieve commentaar geef over Vlaanderen men mij als persoon aanvalt zonder mijn beweringen met gegronde argumenten te ontkrachten.
Dat zegt veel.
Oud 27 mei 2010, 17:26   #32
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De bedrijven mijden België.

Buitenlandse bedrijven kondigden vorig jaar slechts 182 nieuwe
investeringsprojecten aan in België, een dieptepunt.

Wallonië haalt Vlaanderen in bij de investeringsrace.

Het aantal investeringsprojecten in de buurlanden en andere hoogontwikkelde
landen wel op peil blijft.

Minder investeringen betekent meteen ook minder nieuwe jobs.
(we onthouden de 500.000 van Bartje)

België blijft kampen met een gigantisch kostenprobleem, terwijl andere landen
zoals Duitsland dat probleem flink aangepakt hebben.
De personeelskosten zijn nog altijd zeer hoog en ook het tarief van de
vennootschapsbelasting is niet van aard om investeerders te lokken.

Onze fameuze notionele interestaftrek heeft totaal geen effect.

De politieke instabiliteit in dit land begint stilaan een probleem te worden.
(eerder dus indirect)
Opvallende vaststelling is dat Vlaanderen in snel tempo terrein verliest op Wallonië.
Grotere projecten vinden in Wallonië subsidies die ze in Vlaanderen niet vinden. (maar het zijn toch onze centen??)
Nog een reden te meer om de geldkraan richting Wallonië onmiddelijk dicht te draaien!

Ze zouden wel anders piepen.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 17:32   #33
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Nog een reden te meer om de geldkraan richting Wallonië onmiddelijk dicht te draaien!

Geld werd slecht besteed => draai de kraan dicht
Geld wordt beter besteed => draai de kraan dicht

....
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 17:51   #34
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht

Ik kan dat niet Ruben...
Het VB kan dat niet, de N-VA kan dat niet.

Een grote fout (imho) is dat Vlaanderen véél te lang zich heeft bezig
gehouden met de auto-industrie. Toch een grote werkgever samen met de
staat natuurlijk.
Sinds de sluiting van Renault is die industrie maar blijven afbouwen qua personeel.
Maar ja, tegenwoordig kan je moeilijk dat soort industrie hier houden omdat
China en andere landen lonken.
Waar is de innovatie?

Maaaar Ruben, ook hier gaat het tij keren want onze president Peeters
is in China.
"Do you know Belgium?"
"French fries??", zei de Chinees.

Ik durf het haast niet zeggen maar de Joden hebben er de beste zaken gedaan.
Ze verkopen er voor miljoenen aan diamanten.

En wie heeft dat Belgisch paviljoen betaald daar in China??

Maar ok, ge moet iets doen he. Als we er niet vertegenwoordigd waren dat
zou ik ook klagen

Laatst gewijzigd door Tejokus : 27 mei 2010 om 17:54.
Oud 27 mei 2010, 17:53   #35
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het is echt wel opvallend dat als ik negatieve commentaar geef over Vlaanderen men mij als persoon aanvalt zonder mijn beweringen met gegronde argumenten te ontkrachten.
Dat zegt veel.
euhm als u even hogerop leest, dan ziet u dat ik zeg dat het een goede zaak is dat Wallonië er bovenop komt...

ik zeg enkel dat uw 'negatieve commentaar' steeds vergezeld gaat van onheilsvoorspellingen en waarschuwingen om de 'stoute vlamingen' te behouden voor het onheil
Oud 27 mei 2010, 18:21   #36
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Net zoals de vorige 257 keren dat men berichtte over de 'heropleving' van Wallonië vermoed ik dat het eerder om wishful thinking gaat. Maar het zou alleszins positief zijn, en niet alleen voor de Waalse bevolking, het kan ook het einde van België alleen maar bespoedigen. Zodra de Franstaligen geen voordeel meer halen uit la Belgique, is het einde van dit onland nabij.
Oud 27 mei 2010, 18:22   #37
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
euhm als u even hogerop leest, dan ziet u dat ik zeg dat het een goede zaak is dat Wallonië er bovenop komt...

ik zeg enkel dat uw 'negatieve commentaar' steeds vergezeld gaat van onheilsvoorspellingen en waarschuwingen om de 'stoute vlamingen' te behouden voor het onheil
Ik heb hem eigenlijk nog nooit positieve of zelfs maar neutrale commentaar zien geven over Vlaanderen, dus doe geen moeite. 't Is er zo eentje.
Oud 27 mei 2010, 18:34   #38
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Net zoals de vorige 257 keren dat men berichtte over de 'heropleving' van Wallonië vermoed ik dat het eerder om wishful thinking gaat. Maar het zou alleszins positief zijn, en niet alleen voor de Waalse bevolking, het kan ook het einde van België alleen maar bespoedigen. Zodra de Franstaligen geen voordeel meer halen uit la Belgique, is het einde van dit onland nabij.
Ik denk het niet....
Dan gaan de Vlamingen het spelen zoals de Walen het nu doen
Oud 27 mei 2010, 18:37   #39
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Ik denk het niet....
Dan gaan de Vlamingen het spelen zoals de Walen het nu doen
Zelfs al hadden we zo weinig trots, dan zou het Franstalig België gewoon geen ruk kunnen schelen. Ze hebben daar geen complexen over.
Oud 27 mei 2010, 18:37   #40
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Juist het zijn onze centen. Wij financieren onze eigen concurrentie. Is dat niet straf?
Wat een onzin. Wallonië is de grootste klant van Vlaanderen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be