![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
whoeeeeeeee. dan nog liever Hollander dan frankofone gatlikker. Laatst gewijzigd door Shadowke : 27 mei 2010 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Lol, ik was net hetzelfde aan het denken.
![]()
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() manipulation du peuple
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Jawel hoor... En liefst nog samen met de nederlandse limburgers een lekker groot, economisch sterk en natuurkundig mooi Vlaamse deelstaat binnen Nederland worden! Oeps.. natte droom ![]() ![]()
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik voeg daar wel aan toe dat Vlaanderen vandaag een economisch sterke regio is. België is een blok aan ons been, maar we moeten intellectueel eerlijk blijven. Zo slecht leven is het hier niet, het kan gewoon nog een stuk beter met de staatsstructuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is eraan te zien wanneer we weer eens met de pet in de hand staan te bedelen aan de Franstalige poort.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 28 mei 2010 om 05:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen Eyskens hoogstens betichten van schuldig verzuim, omdat hij te weinig ondernomen heeft om de verloedering van wat ooit wérkelijk de mooiste stad van de Zuidelijke Nederlanden was een dwingend halt toe te roepen. Ik woon nu lang genoeg in het Hoofdstedelijk Gewest om begrip op te kunnen brengen voor die Vlamingen die deze stad (hopelijk slechts tijdelijk) zo beu zijn dat ze ervoor kiezen élders hun geluk te zoeken. Er zijn trouwens ook heel wat Franstalige Belgen die de stad de rug toekeerden (en dat blijven doen). Ik vind het natuurlijk ook wel jammer dat ik hier op straat niet meer en vaker Nederlands in al zijn verschijningsvormen kan horen. Gisteren had ik een beetje meer geluk. Op de bus naar het centrum zaten twee broertjes, en die waren zich nogal luidruchtig aan het vermaken met plagerijtjes en worstelpartijtjes. Je kon de geërgerde reizigers zo zien denken: "Ho, ils sont quand-même bruyants, ces Maghrébins!" (want ja, het was wel erg duidelijk dat die kereltjes 'gene van bij ons' waren). Ik was wellicht de énige in de hele bus die beide broertjes zonder moeite kon begrijpen: ze waren namelijk aan het grappen en grollen in het schoon Verkavelings-Brabants. En ze deden dat met een verve en een virtuositeit die ik maar al te goed (her)kende. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() de stad brussel heeft enorm veel potentieel, maar dan moeten wel de potentaatjes opzouten. Toen ik daar vorig jaar rondliep zag ik dingen die in een Nederlandse stad ondenkbaar zijn. Ntuurlijk zijn Nederlandse steden ook steden, met hun nadelen, maar hier zie je duidelijk een sausje verloedering dat in een NL-VL confederatie effectief bestreden zou kunnen worden (met veel geld, heel veel geld) wat Brussel een bruisende en rechtmatige hoofdstad van de lage landen zou maken. Nu is het een beetje armoe, vergane glorie en urinelucht.
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vermijd Belgische kledij in Egypte |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan is er ook nog 'dynamiet'. Letterlijk én figuurlijk. Dat je er een sausje verloedering meent te zien, is wellicht een understatement. De oorspronkelijke stad is grondig vernietigd, en is zichzelf aan het her-uitvinden, zo goed en zo kwaad als dat gaat. Ik hoop dat Brussel ooit weer een open, tolerante en kosmopolitisch ingestelde stad wordt, met een stralende 'Leitkultur', een soort Amsterdam aan de Zenne, maar dat zal wellicht een utopie blijven. Ik vrees dat het navelstaarderdom hier net iets te sterk staat. Voor avontuurlijk ingestelde mensen is het alleszins wél een boeiend samenraapsel van biotopen die met haken en ogen aan elkaar vasthangen. Ja ja, Bruxelles. La Capitale de l'Optimisme. Hoe wanhopig moet ge niet zijn om met zoiets af te komen? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() het ademde in ieder geval vergane glorie en bejubelde het koloniale verleden van België.