Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2010, 13:53   #161
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Geplande lynchparty Israel dus.
Dat is een mogelijkheid. "Eén keer een slachtpartij aanrichten en we zijn voor altijd van die hulpconvooien af" kan men gedacht hebben. Het is misschien ook niet toevallig m.i. dat Israël men het Turks schip heeft uitgekozen ('toevallig' het schip waarover de berichten van kinderen waren), welliswaar het grootste schip. Turkije heeft samen met Brazilië een succesvolle vredesonderhandeleling met Iran achter de rug (naderhand geboycot door de VS maar met gezichtsverlies voor de geïnformeerde). Dit was niet naar de zin van de oorlogshavikken in de VS en Israël dat op een confrontatiekoers met Iran aanstuurt. Moest misschien Turkije een lesje geleerd worden zich niet te moeien met anders oorolgsplannen?

Een andere mogelijkheid is dat de Israëliërs hetzelfde respect en handelswijze aan de dag legden voor deze convooien dan dat ze doen in Gaza met de Palestijnen, maw ze schieten bij het minste, in Gaza tegen stenengooiers hier tegen ergens een stok of zo ('agressieve' manifestanten zogezegd, die zich 'verzetten' tegen een poging geënterd te worden, alsof het daarmee goed gepraat is). En met de corpotatieve mediamedeplichtigheid en de laksheid van Europa (en uiteindelijk de rest van de wereld) kan dat allemaal ongestraft, waardoor er geen rem staat op dit soort van handelswijze.

Ook niet toevallig mijns inziens de afwezigheid van de corporatieve Europese en VS pers aan boord van die schepen. Daarover berichte ik al voor deze gebeurtenissen. Dat gecombineerd met de anti gaza campagnes van de laatste dagen (tendens: "ze hebben het zo goed, geen hulp is van doen"), doen denken aan een opgezet spel met 'westerse' medeplichtigheid tot op zekere hoogte.

Let, het convooi was niet op weg naar Israël maar naar Gaza, dat een eigen kust heeft. Het convooi was dus niet in de al dan niet uitgebreide Israëlische territoriale wateren.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 mei 2010 om 14:05.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 13:53   #162
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik heb het niet gestudeerd. Net zoals ik geen mensenrechten gestudeerd heb. Toch heb ik een minimale baggage over zowel internationaal recht als mensenrechten.
Dat denken de meesten hier te bezitten, ja.

Citaat:
Bon, u kan proberen die acties die nu reeds in verschillende landen kwaad en verontwaardigd onthaald werden te gaan goedpraten. U heeft daarbij noch de internationale gemeenschap noch het internationaal recht aan uw kant, ook al beweerde u eerder van wel.
In welke landen wordt deze actie dan zo "kwaad en verontwaardigd" onthaald? Ik heb daar nog niets van gemerkt. Het lijkt mij eerder dat het gros van de bevolking er niet van wakker ligt (en terecht ook).

Laatst gewijzigd door Savatage : 31 mei 2010 om 13:53.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 13:54   #163
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
In de andere draad heb ik mijn mening al gegeven. Ik wil nogmaals benadrukken dat het zo niet verder moet. Heel wat mensen in Israël zullen er net zo over denken en is het feit dat men een konvooischip attaqueert - zolang het niet openlijk bewapend is dan wel wapens vervoert - een niet goed te praten gebeurtenis. Met name dat er slachtoffers gevallen zijn. In hwet verhaal kloppen een aantal zaken niet en gezien ik het relaas van de media als volstrekt onbetrouwbaar beschouw zou ik eerst wat beelden willen zien.
http://www.livestream.com/insaniyardim
http://www.youtube.com/watch?v=xFEBb...layer_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=D6XmH...ayer_embedded#

De eerste link geeft de meeste en meest diverse beelden.
Oud 31 mei 2010, 13:55   #164
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Van een vakantieland met lachende mensen, hopen eten, zon, zee en strand een arm oorlogsgebied maken is hier een schoolvoorbeeld van.
Ik heb al uitvoerig aangetoond dat het beeld dat u schetst een abjecte leugen is. Het strookt evenveel met de waarheid als de stelling dat Israël een vredelievend land is dat mensenrechten respecteert en het goed voor heeft met de Palestijnen.

We hebben het vannacht rechtstreeks kunnen volgen.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 13:59   #165
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Van een vakantieland met lachende mensen, hopen eten, zon, zee en strand een arm oorlogsgebied maken is hier een schoolvoorbeeld van.
*CORRECTIE*
Van een arm oorlogsgebied een vakantieland maken is hier een schoolvoorbeeld van.

Citaat:
The sea around Gaza is heavily polluted with at least 60 million litres of raw and partially treated sewage being pumped into it every day.
"We have to choose the days carefully when we surf," says Mr Abu Jayab, "and some parts of the beaches are cleaner than others."

Gaza has been under a tightened Israeli and Egyptian blockade for almost three years, with only limited humanitarian aid allowed in.
Israel says this is necessary to stop weapons being smuggled into Gaza. But the blockade means it has been very difficult to get surfboards into Gaza.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 14:01   #166
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik heb al uitvoerig aangetoond dat het beeld dat u schetst een abjecte leugen is. Het strookt evenveel met de waarheid als de stelling dat Israël een vredelievend land is dat mensenrechten respecteert en het goed voor heeft met de Palestijnen.
Lol. Die foto liegt niet hoor, beste minister. Die foto deed net wat alle foto's doen, nl. een mooi momentopname weergeven van de sfeer die er hangt bij de mensen. Lachende, vrolijke, gelukkige mensen met bergen voedsel en vrijheid.

Nu ja, ik kan best begrijpen dat het pijn doet om zo hard met de waarheid geconfronteerd te worden, na jezelf jarenlang te hebben gehersenspoeld met anti-zionistische propaganda.
Oud 31 mei 2010, 14:03   #167
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Lol. Die foto liegt niet hoor, beste minister. Die foto deed net wat alle foto's doen, nl. een mooi momentopname weergeven van de sfeer die er hangt bij de mensen. Lachende, vrolijke, gelukkige mensen met bergen voedsel en vrijheid.
Een momentopname van Naga of Hiro, voor de nuke, waren ook mooie bergsteden.

Laatst gewijzigd door Cdude : 31 mei 2010 om 14:03.
Oud 31 mei 2010, 14:03   #168
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Savataga; je kent de ballen van Gaza.. het is te merken dat je uw mening baseert op wat fotootjes ipv feiten.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 14:04   #169
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Een momentopname van Naga of Hiro, voor de nuke, waren ook mooie bergsteden.
Oh ja? Liepen er daar dan ook zoveel gelukkige mensen rond met bergens voedsel nadat de bom gevallen was?
Oud 31 mei 2010, 14:05   #170
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die foto liegt niet hoor, beste minister. Die foto deed net wat alle foto's doen, nl. een mooi momentopname
Juist, dat is precies wat ik heb uitgelegd: als je de Arabische ondertitels bij de foto's vertaalt, lees je dat ze getrokken zijn bij de voorbereiding van het Offerfeest, zowat het belangrijkste feest van moslims.

Het is dus niet representatief voor de realiteit maar juist een uitzonderingssituatie, een momentopname zoals u correct schrijft.

In plaats van je blind te staren op prentjes zonder de ondertitels te lezen, zou je beter een studie downloaden of een boek lezen. Of het Goldstone-Rapport of het rapport van de John Hopkins Universiteit.

Maar ja, daar staan geen prentjes in, ik begrijp dat wel.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 14:06   #171
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat denken de meesten hier te bezitten, ja.
Opnieuw een onzinnig statement. Als u mijn kennis van het internationaal recht wil aanvallen teneinde de 'legitimiteit' van die actie te verdedigen, dan moet u verwijzen naar een passage uit dat internationale recht dat stelt dat 'terroristsche aanvalsdreigingen' een gegronde reden zijn om humanitaire konvooien te blokkeren of zelfs aan te vallen. Ik meen - vanuit mijn onbestaande kennis van dat internationale recht - dat dat al zeker niet meer het geval is sinds de Krimoorlog. Dat aspect (de verplichting om humanitaire konvooien hun ding te laten doen) werd ook door bvb de Geneefse Conventie verwoord. Uw Bushiaanse newspeak 'terroristische aanvalsdreiging' is vooralsnog niet omgezet in internationale rechtspraak. Bijgevolg kletst u uit uw nek. U heeft zichzelf in een onmogelijke positie geplaatst. Dat geeft niet, dat kan bij iedereen gebeuren. Het is echter idioot om - hoewel je m.i. beseft dat je dat standpunt niet kan verdedigen - je verwoedde pogingen niet op te geven. Een discussie is geen wedstrijdje 'wie heeft er hier het meeste gelijk', maar een proces waarbij je door argumenten en contraargumenten tot een besluit komt.

In die zin is de stelling dat zowel na de Krimoorlog als na de Geneefse Conventie een vrije doorgang voor humanitaire misssies werd voorzien een objectief feit. U kan dat nagaan. Ik hoef dat niet langer na te gaan, daar mijn historische interesse mij reeds in het verleden documentaires en boeken heeft doen lezen over het belang van de Krimoorlog, de Geneefse Conventie of zelfs het Verdrag van Westfalen in het internationale politieke denken. U heeft met die dingen blijkbaar nog geen kennis gemaakt. Opnieuw: dat geeft niet. Benut deze kans om met dat internationaal recht kennis te maken, om de historische redenen te zien die aan de basis lagen voor die afspraken. Zulke kansen moet je soms gewoon grijpen.
Citaat:
In welke landen wordt deze actie dan zo "kwaad en verontwaardigd" onthaald? Ik heb daar nog niets van gemerkt. Het lijkt mij eerder dat het gros van de bevolking er niet van wakker ligt (en terecht ook).
Verschillende landen hebben hun ambassadeurs reeds op het matje geroepen. Internationaal is er erg veel aandacht voor het gebeuren.

Bon, als u een vermoedelijke negentien doden, de illegale blokkade en de gewapende aanval op een humanitaire missie niet relevant vindt om er over te debatteren of ambassadeurs op het matje te roepen, dan bewijst dat vooral uw gebrek aan empathie en kennis.
Oud 31 mei 2010, 14:06   #172
Flashheart
Lokaal Raadslid

Flashheart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu ja, ik kan best begrijpen dat het pijn doet om zo hard met de waarheid geconfronteerd te worden, na jezelf jarenlang te hebben gehersenspoeld met anti-zionistische propaganda.
Het plaatselijk verzet van de bevolking is dan ook een tijdverdrijf als een ander en de rapporten van allerhande ngo's van Palestijnse, Israëlische en Europese kant en rapporten van internationale organisaties zijn pure verzinsels?

Laatst gewijzigd door Flashheart : 31 mei 2010 om 14:07.
Flashheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 14:08   #173
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh ja? Liepen er daar dan ook zoveel gelukkige mensen rond met bergens voedsel nadat de bom gevallen was?
Wanneer de door jou aangehaalde beelden zijn genomen is hier reeds besproken. Verspil je eigen tijd door het zelf op te zoeken
Oud 31 mei 2010, 14:09   #174
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niet vergeten dat gisteren nog de EU opriep om de grenzen open te stellen voor hulpgoederen. De EU kan dus nu niet vinden dat Israël correct gehandeld heeft zonder zich ongeloofwaardig te maken.

Blijkbaar vinden sommigen het belangrijker verder te palaveren over die fotos die moeten aantonen dat Gaza het goed heeft. Daar is al een draad over. Ga daar wat verder zagen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 mei 2010 om 14:11.
Oud 31 mei 2010, 14:10   #175
Breezertrut
Banneling

Standaard

Turkey calls for Security Council meeting over Israel

White House 'deeply regrets' loss of life on Gaza flotilla

Pakistan condemns Israeli attack, concerned about three citizens

Britain deplores loss of life on Gaza flotilla, calls on Israel to lift Gaza blockade

Egypt summons Israeli ambassador in Cairo

UN chief 'shocked' by seriousness of Gaza flotilla clashes

Belgium: Israeli flotilla attack was 'disproportionate'

Ahmadinejad says Israel 'inhuman' for flotilla action

France FM Kouchner says 'profoundly shocked' by Gaza flottila battle
Breezertrut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 14:10   #176
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Juist, dat is precies wat ik heb uitgelegd: als je de Arabische ondertitels bij de foto's vertaalt, lees je dat ze getrokken zijn bij de voorbereiding van het Offerfeest, zowat het belangrijkste feest van moslims.
Je draait al rap bij. Nog enkele reacties eerder zat je te verkondigen dat die foto's vervalst waren en nu geef je al toe dat ze toch genomen zijn na het Gaza-offensief. We maken vooruitgang.

Citaat:
Het is dus niet representatief voor de realiteit maar juist een uitzonderingssituatie, een momentopname zoals u correct schrijft.
Ah ja, als het Offerfeest afgelopen is dan gaat iedereen zielig op straat liggen te creperen zeker?

Citaat:
In plaats van je blind te staren op prentjes zonder de ondertitels te lezen, zou je beter een studie downloaden of een boek lezen. Of het Goldstone-Rapport of het rapport van de John Hopkins Universiteit.

Maar ja, daar staan geen prentjes in, ik begrijp dat wel.
Bekijk liever zelf eens een document dat in strijd is met jouw fantasie. Het zal je deugd doen.
Oud 31 mei 2010, 14:12   #177
Breezertrut
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat is een mogelijkheid. "Eén keer een slachtpartij aanrichten en we zijn voor altijd van die hulpconvooien af" kan men gedacht hebben. Het is misschien ook niet toevallig m.i. dat Israël men het Turks schip heeft uitgekozen ('toevallig' het schip waarover de berichten van kinderen waren), welliswaar het grootste schip. Turkije heeft samen met Brazilië een succesvolle vredesonderhandeleling met Iran achter de rug (naderhand geboycot door de VS maar met gezichtsverlies voor de geïnformeerde). Dit was niet naar de zin van de oorlogshavikken in de VS en Israël dat op een confrontatiekoers met Iran aanstuurt. Moest misschien Turkije een lesje geleerd worden zich niet te moeien met anders oorolgsplannen?

Een andere mogelijkheid is dat de Israëliërs hetzelfde respect en handelswijze aan de dag legden voor deze convooien dan dat ze doen in Gaza met de Palestijnen, maw ze schieten bij het minste, in Gaza tegen stenengooiers hier tegen ergens een stok of zo ('agressieve' manifestanten zogezegd, die zich 'verzetten' tegen een poging geënterd te worden, alsof het daarmee goed gepraat is). En met de corpotatieve mediamedeplichtigheid en de laksheid van Europa (en uiteindelijk de rest van de wereld) kan dat allemaal ongestraft, waardoor er geen rem staat op dit soort van handelswijze.

Ook niet toevallig mijns inziens de afwezigheid van de corporatieve Europese en VS pers aan boord van die schepen. Daarover berichte ik al voor deze gebeurtenissen. Dat gecombineerd met de anti gaza campagnes van de laatste dagen (tendens: "ze hebben het zo goed, geen hulp is van doen"), doen denken aan een opgezet spel met 'westerse' medeplichtigheid tot op zekere hoogte.

Let, het convooi was niet op weg naar Israël maar naar Gaza, dat een eigen kust heeft. Het convooi was dus niet in de al dan niet uitgebreide Israëlische territoriale wateren.
U bent goed op de hoogte. Vrede willen ze niet, dus is oorlog het alternatief bij uitstek.
Oud 31 mei 2010, 14:15   #178
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breezertrut Bekijk bericht
White House 'deeply regrets' loss of life on Gaza flotilla
Typische cynistische taal als ze iets niet willen afkeuren.
Oud 31 mei 2010, 14:19   #179
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flashheart Bekijk bericht
Waarom is dat bericht gecensureerd?
Er stond een foto van de stervende Rachel Corrie.
Ik heb net een vermaning gekregen dat "expliciet materiaal" tonen verboden is.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 14:19   #180
Breezertrut
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Typische cynistische taal als ze iets niet willen afkeuren.
Zo is dat. Net zoals ze het diep betreurde van het bijbouwen in de bezette gebieden. Omdat zo de focus op Iran van koers veranderde naar de focus op Israelische misdaden. Dat was betreurenswaardig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be