Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2010, 23:45   #521
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt mij toch weinig waarschijnlijk dat Israel zonder reden begint te schieten op mensen. We mogen niet alles langs één zijde bekijken. Er zal wel iets meer meespelen dan dat we weten, anders is dat een smerige daad.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 23:45   #522
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik constateer dat jij de Joden voortdurend in een kwaad daglicht stelt door hun invloed op de wereld gigantisch op te blazen. Daarnaast zie ik jou flirten met het N-SA.
LOL Alsof DAT nodig is?
Dat doen ze "ons" echt niet voor nodig. Dag na dag doen ze dit helemaal zelf
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 23:46   #523
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Onzin. Je moet duidelijk weten wat voor mensen op een hinderlijke manier anti-Israel zijn. Dat zijn hoofdzakelijk neofacisten, de meeste moslims, bepaalde extreem gelovige christenen en communisten.
De enige manier om duurzaam een betere wereld te bouwen is ons concentreren op de inhoud van een bericht, ongeacht wie dat bericht schrijft. Moet ik alles wat je schrijft afkeuren omdat je liberaal bent?

Citaat:
Door wie een boodschap gepost wordt, is voor mij van veel groter belang. De inhoud van de boodschap wordt vervormt door de interpretatie van de zender.
Het zelfde kan gezegd worden mbt de ideologie en het wereldbeeld van de ontvanger van de boodschap....

Citaat:
Ik constateer dat jij de Joden voortdurend in een kwaad daglicht stelt door hun invloed op de wereld gigantisch op te blazen. Daarnaast zie ik jou flirten met het N-SA.
Hoe graag jij dat wel zou willen en willen doen uitschijnen hier, heb ik helemaal niets tegen ''de joden'', en als dat ooit echt hoeft, zal dat wel duidelijk gemaakt worden. Jij, als ontvanger van een boodschap die je niet zo graag leest, WIL het echter zo zien. Dat is jou probleem, jou paranoia, niet het mijne.

Op de rest ga ik niet in nu, want het is off topic.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 23:47   #524
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Het lijkt mij toch weinig waarschijnlijk dat Israel zonder reden begint te schieten op mensen. [b]We mogen niet alles langs één zijde bekijken. [/B]Er zal wel iets meer meespelen dan dat we weten, anders is dat een smerige daad.
Let je op Liberaler?

Kan nog iets vager Inno?
Oud 31 mei 2010, 23:50   #525
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Weet niet of het hier reeds gepost is, maar hier een filmpje van het gebeuren:

http://www.youtube.com/watch?v=gYjkL...layer_embedded
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 23:53   #526
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Weet niet of het hier reeds gepost is, maar hier een filmpje van het gebeuren:

http://www.youtube.com/watch?v=gYjkL...layer_embedded
Naaa, nog maar een keer of 20
Oud 31 mei 2010, 23:57   #527
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Naast Irgun had je nog de Hagannah en de Stern Gang.
Overigens, verschillende latere premiers zoals Moshe Dayan, Ben Goerion waren lid van die clubjes. Zegt genoeg over Israel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
latere premiers zoals Moshe Dayan, Ben Gurion
IMHO was Moshe Dayan minister (Buitenlandse Zaken en Defensie), géén premier. De Haganna was geen "clubje" zoals Irgun of Stern, maar gewoon de voorloper vh. Israëlische leger (IDF of Tsahal) Ben Gurion kan je vooral politieke activiteit aanwrijven voor 1947.
Over M. Begin valt er meer te zeggen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2010 om 00:22.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 23:58   #528
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
De enige manier om duurzaam een betere wereld te bouwen is ons concentreren op de inhoud van een bericht, ongeacht wie dat bericht schrijft. Moet ik alles wat je schrijft afkeuren omdat je liberaal bent?
Ho eens. Neofascisten zijn wegens racistische redenen antisemitisch en dus anti-Israel. Extreem gelovige christenen en moslims zijn vanwege religieuze redenen antisemitisch en dus anti-Israel. Zij zijn dus totaal onbetrouwbare bronnen met betrekking tot dit conflict.

Citaat:
Het zelfde kan gezegd worden mbt de ideologie en het wereldbeeld van de ontvanger van de boodschap....
Eens, maar dat maakt de zender niet betrouwbaarder.

Citaat:
Hoe graag jij dat wel zou willen en willen doen uitschijnen hier, heb ik helemaal niets tegen ''de joden'', en als dat ooit echt hoeft, zal dat wel duidelijk gemaakt worden. Jij, als ontvanger van een boodschap die je niet zo graag leest, WIL het echter zo zien. Dat is jou probleem, jou paranoia, niet het mijne.

Op de rest ga ik niet in nu, want het is off topic.
Jij denkt dat je niks tegen Joden hebt, maar tegelijkertijd beschuldig je hen van allerlei zaken los van het Israelisch-Palestijns conflict.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 00:10   #529
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ecrins Bekijk bericht
Een duidelijke gewapende provocatie. Hoe anders kan je zwitserse zakmessen en keukengerij (o, ja ik vergat de bijlen, geen enkel schip heeft uiteraard bijlen om het een en ander door te hakken bij hé) tov gevechtshelis noemen.

Dat was op het nippertje, bijna D-Day revisited. Met veel heldendom werd deze door de Europese ondermens georganiseerde invasie tegen het nieuwe herrenvolk afgeslaan. Dat scheelde niet veel, wat een snood plan, zelfs Grieken en Turken werkten samen. Stel je voor dat deze nu zich als aangevallenen op hun Nato bijstand beroepen zoals afgesproken in het handvest.

Gaan de Amerikanen nu ook maneuvres houden voor de kust zoals te Korea?

Het herenvolk regeert en beslist. Om het met hun propagandaminister Michael Freilich te zeggen: "enkel wij mogen de Palestijnen melken en gecontroleerd wat laten kweken" (sic)
Tijd om op te treden tegen die Israelische arrogantie. Economische strafmaatregelen tegen Israel vanwege de EU zouden alvast een duidelijk signaal zijn aan Tel Aviv.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 00:13   #530
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ho eens. Neofascisten zijn wegens racistische redenen antisemitisch en dus anti-Israel. Extreem gelovige christenen en moslims zijn vanwege religieuze redenen antisemitisch en dus anti-Israel. Zij zijn dus totaal onbetrouwbare bronnen met betrekking tot dit conflict.

Eens, maar dat maakt de zender niet betrouwbaarder.

Jij denkt dat je niks tegen Joden hebt, maar tegelijkertijd beschuldig je hen van allerlei zaken los van het Israelisch-Palestijns conflict.
Dit heeft helemaal niets met antisemitisme te zien. Israel gedraagt zich onaanvaardbaar en misbruikt de Holocaust om haar eigen illegale en racistische politiek te legitimeren. En dat is ook grotendeels de schuld van het Westen dat Israel jarenlang z'n gang heeft laten gaan. Hopelijk gaan er nu ogen open...
Oud 1 juni 2010, 00:13   #531
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Tijd om op te treden tegen die Israelische arrogantie. Economische strafmaatregelen tegen Israel vanwege de EU zouden alvast een duidelijk signaal zijn aan Tel Aviv.
Wat heb jij tegen Israel?
Oud 1 juni 2010, 00:16   #532
ecrins
Vreemdeling

ecrins's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste heeft Israel wettelijk gezien het recht niet een blokkade op te leggen, laat staan humanitaire convooien tegen te houden in internationale wateren. Ten tweede getuigt dit gebeuren (het schieten op buitenlandse actievoerders in internationale wateren) van een onvoorstelbare brutaliteit die enkel een staat kenmerkt die lak heeft aan de rest van de wereld, een "roughe state" met andere woorden, te vergelijken met Noord Korea. Ten derde is het veelbetekenend dat Israel Turkse schepen heeft aangevallen. Turkije was een van de laatste Israelische bondgenoten in de regio maar dat is nu zeker volledig verleden tijd. Turkije zal nu zeker weerwraak nemen, hoogtechnologische wapenleveringen aan Syrië en Libanon bvb. lijken mij een leuke mogelijkheid ...
Het wordt tijd om Israel eens een lesje te leren. In plaats van Iran zou de internationale gemeenschap beter sancties nemen tegen Israel. Hopelijk komt het er nu eindelijk van. En zoniet moeten alle sancties tegen Iran opgezegd worden en moet dat land geen strobreed in de weg gelegd worden. Geen betere manier om Israel te straffen dan een nucleair Iran te gedogen. Daarnaast natuurlijk is het ook belangrijk om de relaties met Syrië en Libanon nog verder uit te breiden en Israel verder te isoleren.
De logica zelve natuurlijk. Voor mij mag een fris conflict tussen Turkije en Israel liever vandaag dan morgen starten. Ik hoop dan dat de Arabische staten hun nu Ottomaanse broeders steunen. BTW met deze houding mag Turkije van mij direct EU lid worden, deze democratische houding is voor mij veel belangrijker dan al de rest dat me vaak tegen de borst stuit (Koerden enz.). Eigenlijk is het een strijd tussen links-centrumlinks-centrum en de rechtse krachten. Tijdig optreden, bezetten, eeuwig ontwapenen en onder mandaat plaatsen dat land. En je nadien niet laten verdrijven zoals de Britten na de aanslag op het King David Hotel of niet lijdzaam blijven toezien tot ze naast Nato partners' schepen ook Nato of EU grongebied zullen aanvallen. Remember Munchen 1938....

Let there be war! Kost altijd bloed maar dat is nu al van in '48 aan de gang.
Israel is 11de en Turkije 10de volgens Janes defence weekly en aanverwante sites http://www.globalfirepower.com/
Atoomwapens? Ja die hebben ze, maar welke rechtse klootzakken staan die toe en laten anderen niet toe ze te hebben? Yep, the usual suspects. In geval van gebruik hoop ik dan wel dat Israel mijn tweede vaderland 1 rakketje levert, zullen dan eens zien of de Fransen zo braaf zullen blijven in hun reactie. Onwetend rechts bestempeld ze toch steeds als "surrendering monkeys".

Hmmm Turkije met een paar partners tegen Israel en nen (tactischen, bv 50kt) atomische Chateau d'Yquem op hun kop. Obamma blijft thuis en we kuisen het op.

Laatst gewijzigd door ecrins : 1 juni 2010 om 00:29.
ecrins is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 00:26   #533
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Wat heb jij tegen Israel?
Het is een racistische staat die enkel kon bestaan dankzij veel Palestijns lijden en bloed. Daarnaast schendt het land de internationale wetgeving, dat kan zelfs de VS niet ontkennen. De bezetting van de Westelijke jordaanoever en oost jerusalem wordt al 40 jaar internationaal veroordeeld, en ook de blokkade van Gaza is onwettelijk, onrechtvaardig en onmenselijk. Ik vraag me dan ook af waarom de focus op Iran moet liggen, een land dat tot nu toe geen enkele VN resolutie of internationale wet overtreedt, in tegenstelling tot Israel.
Ik vind dat Israel bestaansrecht heeft, maar enkel als Israel ook de palestijnen en de buurlanden respecteert en er een tweestatenoplossing komt. Tot dan moet Israel als de misdadige staat die het is behandeld worden.
Oud 1 juni 2010, 00:30   #534
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij denkt dat je niks tegen Joden hebt
Ik ben daar zeker van. Jij wil het echter graag anders zien, gebrainwashed als je bent. Elkeen die kritiek geeft op zionisme, overdreven etnocentrisme etc is een antisemiet. En maar met dat vingertje wijzen, verheven als je bent, meneer de rechter, met uw super selectieve verontwaardiging...

Ik heb al genoeg joodse schrijvers, intellectuelen en bronnen aangehaald die kritiek geven op bepaalde joodse groeperingen en strekkingen. Waarom mogen anderen dat niet doen?

Als er geen echt antisemitisme was, je zou het uitvinden. In feite is het dat wat jij doet hier op het forum.

Citaat:
, maar tegelijkertijd beschuldig je hen van allerlei zaken los van het Israelisch-Palestijns conflict.
Beschuldigingen geuit door tal van andere joden die het ook beu zijn dat zionisten alles misbruiken, inclusief hun eigen volk, om hun eigen perfide agenda te avanceren.

Jij voedt hier constant zelf, met uw joods extremisme, het extremisme van anderen.

Dat is wat er gebeurt.

Laatst gewijzigd door straddle : 1 juni 2010 om 00:31.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 00:30   #535
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is een racistische staat die enkel kon bestaan dankzij veel Palestijns lijden en bloed. Daarnaast schendt het land de internationale wetgeving, dat kan zelfs de VS niet ontkennen. De bezetting van de Westelijke jordaanoever en oost jerusalem wordt al 40 jaar internationaal veroordeeld, en ook de blokkade van Gaza is onwettelijk, onrechtvaardig en onmenselijk. Ik vraag me dan ook af waarom de focus op Iran moet liggen, een land dat tot nu toe geen enkele VN resolutie of internationale wet overtreedt, in tegenstelling tot Israel.
Ik vind dat Israel bestaansrecht heeft, maar enkel als Israel ook de palestijnen en de buurlanden respecteert en er een tweestatenoplossing komt. Tot dan moet Israel als de misdadige staat die het is behandeld worden.
Zoals die buurlanden Israel respecteren en respecteerden?

Dit artikel geeft weer waar ik 't eerst aan dacht toen ik het nieuws hoorde:
http://www.haaretz.com/news/diplomac...xodus-1.293391

De conclusie eruit:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossi Melman in Haaretz
Israel has played into Hamas' hands. It's not the fault of the young soldiers who obeyed the orders of their commanders. The responsibility lies with the cabinet and the military planners.

No matter how one looks at the conduct of the Israeli government and the IDF, it is hard to understand how stupid and tragic it was. Time and again, Israel tries to prove that what can't be solved by force can be solved by more force. Over and over, the policies of force fail. The problem is that with each failure, the part of the world in which we would like to belong is losing patience with us. http://www.haaretz.com/news/diplomac...xodus-1.293391
(goed artikel!)

Reken maar dat Netanyahu hier nog gaat op afgerekend worden in Israel.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2010 om 00:48.
Oud 1 juni 2010, 00:33   #536
ecrins
Vreemdeling

ecrins's schermafbeelding

Standaard

Volg het conflict al 25 jaar, nooit in Gazza geweest in 2004 voor het werk maar wel paar maal in het vrije Tell Aviv (de centre left woont er vooral). Jeruzalem, blijf er weg, je wordt als Belg of Fransman steeds beledigend behandeld op de controles. Zelfs voor deze Zweedse multinational die zich niet moeit.
ecrins is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 00:43   #537
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ecrins Bekijk bericht
Volg het conflict al 25 jaar, nooit in Gazza geweest in 2004 voor het werk maar wel paar maal in het vrije Tell Aviv (de centre left woont er vooral). Jeruzalem, blijf er weg, je wordt als Belg of Fransman steeds beledigend behandeld op de controles. Zelfs voor deze Zweedse multinational die zich niet moeit.
Ik volg het conflict al zolang politiek me interesseert, te lang dus .
Ik was in Israël en in Palestina, toen op de West Bank. De militairen van Tsahal irriteerden me mateloos en beschoten worden vanuit Libanon was me ook euh, hoogst onaangenaam. (ook een eufemisme maat XXL !)

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2010 om 00:43.
Oud 1 juni 2010, 00:44   #538
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zoals die buurlanden Israel respecteren en respecteerden?

Dit artikel geeft weer waar ik 't eerst aan dacht toen ik het nieuws hoorde:
http://www.haaretz.com/news/diplomac...xodus-1.293391

De conclusie eruit:

Reken maar dat Netanyahu hier nog gaat op afgerekend worden in Israel.
Probleem is dat het niet enkel Netanyahu is, maar het hele Israelische establishment dat geen enkel respect heeft voor de buurvolkeren van Israel, en zelfs niet voor de eigen minderheden. Dus hoe zou je nu verwachten dat die buurlanden Israel respecteren? Israel bezet nog steeds illegaal een stuk van Syrië dus moet je niet van SyriË verwachten dat ze zich loyaal en vriendschappelijk opstellen ten opzichte van Israel.
Israel heeft enkele oorlogen gewonnen maar in plaats van deze gelegenheid te gebruiken om verzoening te bewerkstelligen werden de overwonnen volkeren steeds extra vernederd. Sinds Versailles weten we dat dit geen goed idee is en op lange termijn alleen tot haat en geweld leidt... zoals ook dit incident tot haat zal leiden, ditmaal vooral in Turkije, wat een bijzonder kwalijke zaak is voor Israel. (en een goede zaak voor SyriË, Hezbollah en Hamas)
Oud 1 juni 2010, 00:46   #539
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probleem is dat het niet enkel Netanyahu is, maar het hele Israelische establishment dat geen enkel respect heeft voor de buurvolkeren van Israel, en zelfs niet voor de eigen minderheden. Dus hoe zou je nu verwachten dat die buurlanden Israel respecteren? Israel bezet nog steeds illegaal een stuk van Syrië dus moet je niet van SyriË verwachten dat ze zich loyaal en vriendschappelijk opstellen ten opzichte van Israel.
Israel heeft enkele oorlogen gewonnen maar in plaats van deze gelegenheid te gebruiken om verzoening te bewerkstelligen werden de overwonnen volkeren steeds extra vernederd. Sinds Versailles weten we dat dit geen goed idee is en op lange termijn alleen tot haat en geweld leidt... zoals ook dit incident tot haat zal leiden, ditmaal vooral in Turkije, wat een bijzonder kwalijke zaak is voor Israel. (en een goede zaak voor SyriË, Hezbollah en Hamas)
Dat gebied in Syrië, is dat gekomen door die 6daagse oorlog?
Oud 1 juni 2010, 00:48   #540
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Turkije diegene die hun eigen genocide op de armeniers ontkennen laat me niet lachen...
En die tot enkele jaren geleden de favoriete wapen-en financiënontvanger was van uw meest geliefd dictatoriaal regime (na Colombia). Kunt u aub ooit eens inhoudelijk reageren zonder flagrante leugens erbij te betrekken?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be