Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2010, 06:23   #581
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Israel heeft het recht om die goederen te controleren voor hun eigen veiligheid. Die mannen konden wapens leveren.
En een nog triester evolutie: Mensen zijn zo dom te geloven dat elk humanitair transport wapens transporteert. Angstcultuur op zijn hoogtepunt. Het zal de dikkerds van hier niet overkomen natuurlijk, die zullen nooit met zoiets geconfronteerd worden.

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 1 juni 2010 om 06:23.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 06:25   #582
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
En een nog triester evolutie: Mensen zijn zo dom te geloven dat elk humanitair transport wapens transporteert. Angstcultuur op zijn hoogtepunt. Het zal de dikkerds van hier niet overkomen natuurlijk, die zullen nooit met zoiets geconfronteerd worden.
Ik zei niet dat ze wapens mee hadden, maar het kon altijd zijn en daarom dat Israel die goederen wou inspecteren.

Als Israel zonder reden al die mensen hebben vermoord dan zijn het beesten.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 06:25   #583
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
... Europa krijgt niet eens over haar lippen deze daad van piraterij te veroordelen en vind dat Israël zelf een onderzoek moet doen naar wat er gebeurde. Dat zegt toch genoeg. Het lot van de europese burgers is van ondergeschikt belang. Europa eist niet eens van Israël dat de namen en nationaliteiten bekend gemaakt worden. Europa gaat gewoon mee in de censuur die Israël nu toepast. Ik denk dat u droomt met uw 'strafmaatregelen'. Europa eist wel de opheffing van de blokkade tegen Gaza, maar meer dan woorden zijn dat tot nu toe niet...
De vraag is indien dergelijke veroordeling gedragen wordt door een meerderheid van de Europeanen. Ik betwijfel dit.
Het zijn meestal niet de grootste schreeuwers die de mening van de stille meerderheid ventileren. Misschien moeten die schreeuwers en de organisaties die ze vertegenwoordigen, eens een grote bevraging organiseren voor enkele duizenden mensen per EU-lidstaat, met één simpele - louter emotionele - vraag:

"Naar wie gaat uw sympathie uit in het conflict tussen Israël en de Palestijnen?"
En/of
"Naar wie gaat uw sympathie uit in het Midden-Oosten: Israël of de Arabische staten?"

Ik denk eerlijk gezegd te weten hoe de uitslag er zou uitzien.
Oud 1 juni 2010, 06:41   #584
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Het is inderdaad een goed geslaagde provocatie.
Hangt er ook vanaf hoe licht je geprovoceerd bent. Als ik je buurman waarmee je ruzie heb kadootjes wil brengen, en ik wil je zelfs de inhoud laten zien vooraleer ik ze geef, maar jij wil me verhinderen naar zijn voordeur te lopen omdat je je geprovoceerd voelt door die kadootjes...dan noem ik je licht geraakt en onredelijk als je me een provocateur zou noemen. Jij hebt me toch niet te zeggen langs welke deur ik bij je buurman naar binnenga zeker. En zelfs al weet ik dat je lichtgeraakt bent is het toch bedenkelijk het een provocatie te noemen als ik langs de voordeur binnenwil zelfs als je me komt zeggen dat je wil dat ik langs de achterdeur binnenga op het moment dat ik mijn vinger op de bel heb. Maar in het geval van Israël wordt het gedrag van de bemoeizuchtige buur normaal gevonden. Slechts vanuit zo'n vervrongen logica kan er over een provocatie gesproken worden.

Ik denk dat de organizatoren van het konvooi echt niet verwacht hadden dat Israël zou beginnen schieten. Ze dachten zich veilig achter een hoop hulpgoederen, een massa nationaliteiten en personaliteiten zoals een nobelprijswinnaar, Europarlementairen, een VS ambasadeur en een massa anderen. De juiste volgorde van de gebeurtenissen is ook niet duidelijk op dit moment. Ik zou dus voorzichtig zijn te oordelen op basis van de beeldfragmenten vrijgegeven tot nu toe. Je weet toch wie er een censuur instelde niet?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juni 2010 om 06:43.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 07:20   #585
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
...Ik zou dus voorzichtig zijn te oordelen op basis van de beeldfragmenten vrijgegeven tot nu toe...
Een gouden raad die u steeds ter harte neemt, veronderstel ik?
Oud 1 juni 2010, 08:18   #586
Anneleu
Vreemdeling

Standaard

Stuk of wat schepen probeerden de blokkade te doorbreken. Israel verzocht ze terug te keren. Er werd geen gehoor gegeven aan dit verzoek. Israel heeft toen drie helicopters gestuurd om soldaten op het hoofdschip te droppen en
die schepen dus (het waren toch ongewapende vredesactivisten daar aan boord, niet) gewoon en zonder schieten in te nemen, controle en dan terug naar huis. Dat mag dus volgens
elke conventie. Dat is trouwens de beleefde, vreedzame manier van handelen
in dit geval. Want normaliter en volgens het oorlogsrecht had Israel ze een waarschuwingschot voor hun boeg hebben kunne geven. En als er dan niet gehoorzaamd werd, dan had Israel het hele zaakje gewoon mogen kelderen.
Maar omdat Israel dus niemand in gevaar wilde brengen beslisten ze het dus op de beleefdste, vreedzaamste manier te doen. Drie helicopters, soldaten met stunguns in de hand droppen , allemaal naar Ashdood voor controle jongens. En daarna terug naar huis.
Helaas bevonden er zich tussen die zogenaamde 'vredesactivisten' heel wat
tot aan de tanden gewapende Turken. Israelische soldaten hebben pas met
scherp geschoten nadat een van hun manschappen neergekogeld werd.
En daarin hadden ze dus groot gelijk.
Anneleu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 08:33   #587
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

DAS OBERKOMMANDO DER WEHRMACHT GIBT BEKANNT:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anneleu Bekijk bericht
Stuk of wat schepen probeerden de blokkade te doorbreken. Israel verzocht ze terug te keren. Er werd geen gehoor gegeven aan dit verzoek. Israel heeft toen drie helicopters gestuurd om soldaten op het hoofdschip te droppen en
die schepen dus (het waren toch ongewapende vredesactivisten daar aan boord, niet) gewoon en zonder schieten in te nemen, controle en dan terug naar huis. Dat mag dus volgens
elke conventie. Dat is trouwens de beleefde, vreedzame manier van handelen
in dit geval. Want normaliter en volgens het oorlogsrecht had Israel ze een waarschuwingschot voor hun boeg hebben kunne geven. En als er dan niet gehoorzaamd werd, dan had Israel het hele zaakje gewoon mogen kelderen.
Maar omdat Israel dus niemand in gevaar wilde brengen beslisten ze het dus op de beleefdste, vreedzaamste manier te doen. Drie helicopters, soldaten met stunguns in de hand droppen , allemaal naar Ashdood voor controle jongens. En daarna terug naar huis.
Helaas bevonden er zich tussen die zogenaamde 'vredesactivisten' heel wat
tot aan de tanden gewapende Turken. Israelische soldaten hebben pas met
scherp geschoten nadat een van hun manschappen neergekogeld werd.
En daarin hadden ze dus groot gelijk.
ENDE DER MELDUNG

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 08:38   #588
Anneleu
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
DAS OBERKOMMANDO DER WEHRMACHT GIBT BEKANNT:

ENDE DER MELDUNG
De belediging is het laatste wapen van hij die het debat heeft verloren. LOL
Oud 1 juni 2010, 08:41   #589
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De belediging is het laatste wapen van hij die het debat heeft verloren. LOL
U mag zich beledigd voelen, maar dat is het niet. Ik situeer uw bericht waar het thuishoort: officiële oorlogspropaganda, ontdaan van elke relevantie in een discussie of debat.

Oud 1 juni 2010, 08:47   #590
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het Israëlische leger heeft vannacht de schepen van Free Gaza tegengehouden en geënterd. Daarbij zijn, zoals nu lijkt, meerdere doden gevallen onder de activisten.

De Israëlische actie vond plaats in internationale wateren. De schepen van Free Gaza waren op weg naar Gaza met hulpgoederen voor de Gazaanse bevolking. Aan boord zijn honderden activisten uit de hele wereld. Free Gaza is een humanitaire en vreedzame actie voor de bevolking in Gaza, die gebukt gaat onder een vrijwel totale boycot door Israël en hierdoor verstoken blijft van de meest elementaire levensmiddelen en materialen.

De Israëlische aanval op het konvooi van Free Gaza laat zien dat het Israëlische regiem elk fatsoen en medemenselijkheid achter zich heeft gelaten en het internationale recht aan zijn laars lapt.

Wij veroordelen de Israëlische aanval ten zeerste en roepen een ieder op, collectief en individueel, van zijn afschuw over deze aanval blijk te geven, richting Israëlische autoriteiten, richting onze eigen regering en volksvertegenwoordigers.

Maak daarbij duidelijk dat het niet dit Israël kan zijn waarmee ons land en de EU normale betrekkingen onderhouden.

Een Ander Joods Geluid

Oud 1 juni 2010, 09:00   #591
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Over de illegale blokkade zegt Israël zelf:

Citaat:
‘Het idee is de Palestijnen op dieet te zetten, maar hen niet te laten sterven van de honger', had Dov Weissglass, een topadviseur van premier Ehud Olmert, al eerder aangekondigd. Alleen het strikte minimum om te overleven mocht Gaza binnen, in de hoop dat de noodlijdende bevolking Hamas aan de kant zou schuiven.
Je reinste terrorisme dus.

Oud 1 juni 2010, 09:08   #592
Anneleu
Vreemdeling

Standaard

O. Sta jij dus achter Hamas? Leuk om te weten. Hoeveel van hun eigen mensen hebben die ondertussen vermoord?
Ja, t'zal zeker weer voor niks zijn dat die organisatie zo wat overal in de beschaafde wereld op de boycot lijst staat?
Oud 1 juni 2010, 09:09   #593
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

De internationale blokkade is verkeerd. Ik begrijp degenen die zeggen dat Israël niet had mogen tussenkomen op die schepen. Zelf ben ik o.m. voorstander van een onafhankelijke Palestijnse staat.

Maar met betrekking tot het voorval zelf: dat soldaten beginnen schieten op mensen die met stokken op hen slaan, geweren afpakken, messen gebruiken en soldaten overboord kieperen: dat kan ik evenzeer begrijpen, wat de internationale constellatie ook is.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 09:14   #594
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
O. Sta jij dus achter Hamas? Leuk om te weten. Hoeveel van hun eigen mensen hebben die ondertussen vermoord?
Ja, t'zal zeker weer voor niks zijn dat die organisatie zo wat overal in de beschaafde wereld op de boycot lijst staat?
Het is niet omdat je tegen de illegale blokkade bent dat je voor Hamas bent. Zo simpel zit de wereld niet in elkaar.

De problemen in de regio zijn ouder dan Hamas dat pas in 1987 (met praktische en financiële steun van Israël) werd opgericht. Hamas is dus niet de oorzaak van het probleem, het is er louter een uitdrukking van.

Je lost het probleem niet op door het symptoom Hamas te bestrijden en al helemaal niet door de bevolking te terroriseren en uit te hongeren. Het tegendeel lijkt me waar.

Het is zoals Former US-State Department counter-terrorism official Larry Johnson zegt:

Citaat:
the Israelis are their own worst enemies when it comes to fighting terrorism. They are like a guy who sets fire to his hair and then tries to put it out by hitting it with a hammer.

Oud 1 juni 2010, 09:17   #595
Anneleu
Vreemdeling

Standaard

Maar goed. Wat probeer jij nou precies de wereld wijs te maken? Dat die soldaten op vreedzame, ongewapende en geen verzet biedende personen hebben geschoten?
Toen er een lijn werd uitgegooid om de soldaten op het dek van dat ene schip (het schieten gebeurde maar op één schip) neer te laten was het eerste wat jouw vreedzame
activisten deden: te proberen die helicopter neer te halen toor de lijn in te proberen halen en vast te binden.
Overigens had Israel al aangeboden die zogenaamd noodzakelijke hulpgoederen over land
(na inspectie voor wapens) in Gaza binnen te laten. Maar dat mocht niet, dat kon niet.

Dit is louter persoonlijk. Maar uiteindelijk heb ik nog meer (niet veel maar toch) respect voor die Turken dan voor die belachelijke Europeanen van groen, rood en natuurlijk ook
antisemitisch zwart die dachten dat ze zonder risico te nemen een blokkade konden
verbreken. Het moet nu maar eens uit zijn met dat geknoei van een stuk of wat lui die gewoon op glori uit zijn ten koste van anderen.
Oud 1 juni 2010, 09:20   #596
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De internationale blokkade is verkeerd. Ik begrijp degenen die zeggen dat Israël niet had mogen tussenkomen op die schepen. Zelf ben ik o.m. voorstander van een onafhankelijke Palestijnse staat.

Maar met betrekking tot het voorval zelf: dat soldaten beginnen schieten op mensen die met stokken op hen slaan, geweren afpakken, messen gebruiken en soldaten overboord kieperen: dat kan ik evenzeer begrijpen, wat de internationale constellatie ook is.
Daarom zet je nooit militairen in tegen burgers, omdat je weet dat dat kan/zal gebeuren. Zelfs toen het grootste crapuul van Europa Frankrijk onveilig maakte zette men, volledig terecht, het leger niet in. Dat Israël dit wel deed ten aanzien van burgers die al niet gek zijn op Israël noch haar leger is dan ook een grote fout geweest.
Oud 1 juni 2010, 09:23   #597
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar goed. Wat probeer jij nou precies de wereld wijs te maken?
Die discussie werd hier gisteren al uitvoerig gehouden. We gaan niet, speciaal voor jou, opnieuw beginnen...

Laatst gewijzigd door Cdude : 1 juni 2010 om 09:24.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 09:39   #598
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar goed. Wat probeer jij nou precies de wereld wijs te maken? Dat die soldaten op vreedzame, ongewapende en geen verzet biedende personen hebben geschoten?
Niet ik probeer de wereld iets wijs te maken, Israël doet dat. Ik heb het hele gebeuren de hele nacht door rechtstreeks gevolgd en heb dus live kunnen zien wat er gebeurd is. Niet op basis van Israëlische spindoctors achteraf, niet op basis van samenvattingen, niet op basis van fragmenten.

Ten eerste is die blokkade volstrekt onaanvaardbaar, het is een vorm van collectieve bestraffing en terreur. Het opzet is te komen tot politieke verandering (regimechange) door het uithongeren van de bevolking. Voor u is dat een aanvaardbare praktijk, voor mij niet.

Die blokkade moet dus doorbroken worden en aangezien de internationale gemeenschap het niet doet, moeten ngo's en vrijwilligers het maar doen. Wie de lijst van opvarenden heeft gezien, weet dat dat geen bende terroristen was maar een allegaartje van geëngageerde mensen die voor hun vertrek nog op wapendracht werden gescreend.
Het enteren van schepen in internationale wateren is een schending van het internationaal recht. Of dat enteren nu in de Rode Zee gebeurt door Somalische piraten of in de Middellandse Zee door Israëlische piraten: dat blijft juridisch hetzelfde. Dat zoiets gepaard gaat met geweld is bekend. Dat mensen zich daartegen verdedigen is niet alleen hun goed recht, het is zelfs hun plicht.
U bent misschien de mening toegedaan dat Palestijnen en zij die zich hun lot aantrekken zich bij elk bevel van Israël al smekend op de grond moeten werpen en zich onderdanig opstellen. Ik niet. Ik steun het verzet tegen imperialisme, ook als dat verzet daarbij geweld gebruikt. Dat doet Israël met name ook, het is de enige taal die ze verstaan.
Met uitzondering van wat de Israëlische spindoctors aan beelden en uitleg verspreiden, heb ik niets gezien of gehoord dat hun (en blijkbaar uw) versie van de feiten bevestigt. Israël censureert alle berichtgeving, er is een verbod om over de doden en gewonden te melden en de slachtoffers mogen zelf hun verhaal niet doen. Hoe kan je je dan een onbevooroordeelde mening vormen? Het is onmogelijk en derhalve is het bijzonder dom om klakkeloos te geloven wat Israël aan versies verspreidt. Het zijn leugenaars, hun versie is oorlogspropaganda.

U schrijft ze braafjes over, maar dat brengt ze niet dichter bij de waarheid.
Citaat:
Overigens had Israel al aangeboden die zogenaamd noodzakelijke hulpgoederen over land
(na inspectie voor wapens) in Gaza binnen te laten. Maar dat mocht niet, dat kon niet.
Wat u een aanbod noemt, was een bevel. Het is niet aan Israël om zo iets te bevelen. Wie met de Palestijnen handel wil drijven moet daartoe het recht hebben zonder bemoeienis van Israël. Israël moet de bezetting van gebieden opgeven, zich terugtrekken achter de grenzen van 1967 (minstens) en de Palestijnen toelaten zich te organiseren zoals het hen goeddunkt. Israël moet de blokkade opheffen, zonder voorwaarden en een beleid voeren dat het vreedzaam samenleven in de regio mogelijk maakt.

Al de rest is onzin.

Citaat:
Dit is louter persoonlijk. Maar uiteindelijk heb ik nog meer (niet veel maar toch) respect voor die Turken dan voor die belachelijke Europeanen van groen, rood en natuurlijk ook
antisemitisch zwart die dachten dat ze zonder risico te nemen een blokkade konden
verbreken. Het moet nu maar eens uit zijn met dat geknoei van een stuk of wat lui die gewoon op glori uit zijn ten koste van anderen.
Uw dedain voor mensen die zich met ware doodsverachting inzetten voor de verbetering van het lot van de Palestijnen in Gaza spreekt boekdelen. Iedereen aan boord van de schepen was zich bewust van het persoonlijk risico dat ze namen. Het zijn niet de eerste internationale vredesactivisten die door het Israëlisch leger worden doodgeschoten, platgebuldozerd, opgesloten of verminkt voor het leven en het zullen niet de laatsten zijn.

Dat u daar geen enkel respect voor hebt, is uw goed recht, maar het doet niets ter zake. Het is louter de uitdrukking van uw partijdigheid en die is ook zo wel zichtbaar.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 1 juni 2010 om 09:41.
Oud 1 juni 2010, 09:51   #599
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Iemand Michael Freilich gisteren op Phara gezien.
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 09:55   #600
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Is er al nieuws over de overige opvarenden? Of zitten die intussen in een Mossad-folterkamer en mag er geen informtie over gegeven worden?

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be