Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2010, 12:13   #1301
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ze controleerden, zoals die Turken ook hadden zien aankomen, gewoon het maritiem verkeer. Als die gasten niet zo abnormaal hadden opgetreden was er ook geen barst gebeurd.
Vervelend dan dat ze dit deden waar ze geen jurisdictie hadden...
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 12:13   #1302
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Nu Irak in VS handen is, is Turkije eigenlijk overbodig geworden als bondgenoot.

Je ziet duidelijk dat Israel vrij spel heeft gekregen van de VS om de voormalige bondgenoot uit te dagen.
Irak is niet in VS handen en nog minder een bondgenoot van Israel, de shiitische regering was zelfs de enige in de Arabische wereld die openlijk Hezbollah steunde tijdens de laatste oorlog.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 12:15   #1303
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westerhagen Bekijk bericht
Sommigen zoeken altijd naar voorwendsels om met Iran te pacteren.
Er is geen enkele geldige reden om iets tegen Israël te moeten doen.
En het met voeten treden van internationale wetgeving, staatsterrorisme tegen buurlanden, illegale bezetting en kolonisatie vindt U normaal?
Ik ben ook niet zo voor het regime in Iran, maar het is belangrijk om druk uit te oefenen op Israel.
Oud 2 juni 2010, 12:19   #1304
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol, net alsof dat gaat gebeuren. Ik stel bij de bevolking en in de media vast dat men niet wakker ligt van deze gebeurtenis. In Europa zitten we met een dalende euro en in de States zitten ze met een milieuramp te kampen. Er zijn genoeg katten te geselen, die provocerende Turken die lik op stuk hebben nergens (fundamentele) veranderingen te weeg gebracht.
In Europa ligt ook niemand echt wakker van Iran, de obligate "ongerustheid" ten spijt. Dat die kwestie op de agenda staat is enkel om Israel en de VS ter wille te zijn, voor de rest is dit een goede Europese handelspartner en een partner tegen het taliban en al quaida terrorisme. Israel is ook het enige land dat echt problemen heeft met Iran, Iran heeft nog nooit terrorisme gesteund op Europese of Amerikaanse bodem.
Ik denk dat de bereidheid om sancties tegen Iran in te voeren nu nog kleiner wordt, en Turkije (doorvoerland tussen Iran en Europa) zal daar zowiezo niet aan meewerken. Ook Rusland en vooral China waren al niet echt overtuigd, en zullen nu nog minder overtuigd zijn.
Persoonlijk vind ik dat we Iran z'n nucleair programma moeten gunnen. En dan kan gesproken worden over een ontwapening van de regio, als GELIJKE EVENWAARDIGE partners. (zoals tijdens de koude oorlog, de reden waarom deze oorlog nooit warm werd is omdat ze op militair gebied aan elkaar gewaagd waren)
Overigens zou ik niet zo smalend doen over Turkije. Niet alleen is het een NATO land met een geavanceerd wapenarsenaal en een groot, professioneel leger, Turkije kan ook (en zal ook) met Iran en SyriË samenwerken op een heel groot aantal vlakken, ook militair, en is een belangrijke handelspartner van Israel (de enige in de regio). Nu is Israel totaal en absoluut geïsoleerd in de regio, en hebben ze geen enkele vriend meer, en bvb. ook geen airspace meer voor hun luchtmacht. Dankzij Turkije kunnen Hezbollah wapens zonder problemen van Iran naar Syrië of Libanon geëxporteerd worden.

Laatst gewijzigd door tomm : 2 juni 2010 om 12:29.
Oud 2 juni 2010, 12:20   #1305
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Nog idioter is dat jij blijkbaar denkt dat Israël braafjes het ingenomen grondgebied zou teruggeven indien de wapens worden neergelegd. M.
Jouw kortetermijngeheugen lijkt mij nog idioter.

Misschien ben je al vergeten dat Israël de Gaza-strook volledig ontruimd heeft.
Haar eigen extremisten hardhandig uit dat gebied verwijderd heeft, en wat was de reactie van die arme Palestijnen ook alweer?
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 12:20   #1306
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze controleerden, zoals die Turken ook hadden zien aankomen, gewoon het maritiem verkeer. Als die gasten niet zo abnormaal hadden opgetreden was er ook geen barst gebeurd.
Leg nu eindelijk eens uit waarom Israël het recht heeft dit te doen in internationale wateren?
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 12:22   #1307
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Jouw kortetermijngeheugen lijkt mij nog idioter.

Misschien ben je al vergeten dat Israël de Gaza-strook volledig ontruimd heeft.
Haar eigen extremisten hardhandig uit dat gebied verwijderd heeft, en wat was de reactie van die arme Palestijnen ook alweer?
En de rest van die duizenden relipijpekrullers die in illegale kolonies de Palestijnen dagelijks terroriseren?
Oud 2 juni 2010, 12:28   #1308
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ecrins Bekijk bericht
U gaf nog steeds geen antwoord toen u beweerde dat Israel geen Westerse doelen aanvalt. Ik zal nogmaals posten wat de Irgun (volledig opgegaan in Tsahal) uitstak met onze Britse broeders die er nadien beter wat fermer tegen ingingen, 91 doden.

http://en.wikipedia.org/wiki/King_David_Hotel_bombing
Dat klopt, ik had je post inderdaad niet opgemerkt tot nu toe. Ik heb zonet de moeite genomen om je artikel te lezen. Wel enkele bedenkingen:

- Jouw aanslag is meer dan 60 jaar geleden gepleegd. De zaken/verhoudingen zijn ondertussen (op z'n minst uitgedrukt) wel gewijzigd.
- Zover ik het begrijp gaat het om een extreme afsplintering van een zionisitsche "underground organisation" die de aanslag pleegde. Niet echt representatief voor het Israëlische leger, laat staan de Joden.
- Die aanslag werd gepleegd als een antwoord op een gelijkaardige aanslag. De aanslagen van 11 september werden gepleegd zonder enige aanleiding, zelfs op mensen die geen politieke/militaire strekking aanhingen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 12:33   #1309
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
- Die aanslag werd gepleegd als een antwoord op een gelijkaardige aanslag. De aanslagen van 11 september werden gepleegd zonder enige aanleiding, zelfs op mensen die geen politieke/militaire strekking aanhingen.
MWHOEHAHAAA. Geloof je die onzin echt?

Yeah right. Dood is dood. Ook onrechtstreeks door US buitenlands beleid. Steek je kop nog wat dieper maar pas op voor de rots op 200 m

En doe de groetjes aan alle onschuldige slachtoffers van US bombardementen in Irak en Afghanistan als je beneden bent

Laatst gewijzigd door Cdude : 2 juni 2010 om 12:37.
Oud 2 juni 2010, 13:05   #1310
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Niet zo krijsen. De provocatievloot heeft gewoon zijn verdiende loon gekregen. Punt andere lijn.
Als de zionistische provocatie-kolonisten ooit 'hun verdiende loon' krijgen, zult u dan ook oproepen niet zo te krijsen? Punt andere lijn?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 13:14   #1311
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Irak is niet in VS handen en nog minder een bondgenoot van Israel, de shiitische regering was zelfs de enige in de Arabische wereld die openlijk Hezbollah steunde tijdens de laatste oorlog.
Het zuidelijk deel dan, het noorden van Irak is pro VS.
Daar zitten de Koerden die hopen door hun steun aan de VS te geven ooit een eigen land te kunnen krijgen...

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 13:22   #1312
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Israël zorgt er al 8 jaar voor dat ngo's gehinderd worden in hun pogingen hulp te bieden aan de bevolking:

http://www.apache.be/2010/06/sabotag...g-door-israel/
Oud 2 juni 2010, 13:24   #1313
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Tja, als jij denkt dat die 30sec echt alle beelden zijn. Wat heeft Sinterklaas gebracht dit jaar?

Gelukkig zijn er nog mensen met méér dan 2 breincellen

Een info stop, VOOR EIGEN PERS, is ook normaal?

Moet jij niet inpakken om naar een of andere dictatuur te verhuizen? Ze zoeken nog volk bij de S(N)tazi's
Ik denk helemaal niet dat die 30 sec alle beelden zijn. Ik vraag jou enkel hoe jij dat allemaal kan weten indien je de beelden niet hebt. Zonder de rest van de beelden kan jij niet weten dat ze stopten net voor ze zijn beginnen schieten. Als je meer dan 2 breincellen zou hebben zou je dat ook weten.

Normaal misschien niet, maar omdat het abnormaal is, wil dit niet zeggen dat het klopt wat jij beweerd over hoe de feiten zijn gebeurt want je hebt de beelden en de feiten/bewijzen niet.

Moet jij niet verhuizen naar een land waar je geen bewijzen nodig hebt en maar wat los in het rond mag beschuldigen?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 13:27   #1314
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
NATO Artikels 5 & 6 zijn in deze relevant:

Article 5

The Parties agree that an armed attack against one or more of them in Europe or North America shall be considered an attack against them all and consequently they agree that, if such an armed attack occurs, each of them, in exercise of the right of individual or collective self-defence recognised by Article 51 of the Charter of the United Nations, will assist the Party or Parties so attacked by taking forthwith, individually and in concert with the other Parties, such action as it deems necessary, including the use of armed force, to restore and maintain the security of the North Atlantic area.
Any such armed attack and all measures taken as a result thereof shall immediately be reported to the Security Council. Such measures shall be terminated when the Security Council has taken the measures necessary to restore and maintain international peace and security .

Article 6

For the purpose of Article 5, an armed attack on one or more of the Parties is deemed to include an armed attack:
on the territory of any of the Parties in Europe or North America, on the Algerian Departments of France (2), on the territory of or on the Islands under the jurisdiction of any of the Parties in the North Atlantic area north of the Tropic of Cancer;
on the forces, vessels, or aircraft of any of the Parties, when in or over these territories or any other area in Europe in which occupation forces of any of the Parties were stationed on the date when the Treaty entered into force or the Mediterranean Sea or the North Atlantic area north of the Tropic of Cancer.
Ik ontken nergens het bestaan van deze wetten, ik vraag bewijzen waaruit blijkt dat deze wetten van toepassing zijn. En ik vraag bewijzen om hoe het voorval werkelijk is gegaan. Meer dan wat beweringen zijn er hier niet.

Laatst gewijzigd door illwill : 2 juni 2010 om 13:27.
Oud 2 juni 2010, 13:43   #1315
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik ontken nergens het bestaan van deze wetten, ik vraag bewijzen waaruit blijkt dat deze wetten van toepassing zijn. En ik vraag bewijzen om hoe het voorval werkelijk is gegaan. Meer dan wat beweringen zijn er hier niet.

rond de pot draaien, bewijzen negeren en wegwuiven, over andere totaal niet doende zaken beginnen...
Zo herken ik echt de zionisten.

Zelfs Louis Michel een heel rustig persoon had er zijn buik vol van!

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 13:45   #1316
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Wat fijn dat u op onderzoek wenst uit te gaan.
U hebt internet? U kent Google? U las alle links die wij hier plaatsen?
Goed zo ...u weet nu wat wij weten
Oud 2 juni 2010, 13:48   #1317
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag een Israeli meer dan een normaal mens ofzo volgens u? Wat is uw probleem eigenlijk?

Op internationale wateren piraat gaan spelen en op een heel agressieve wijze mag zomaar omdat het Israeli's zijn?

Moesten het pakweg moslims geweest zijn zat je waarschijnlijk hysterisch te krijsen.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 13:59   #1318
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Als deze beelden vrijkomen zal het hek helemaal van dam zijn:

"Maar een inmiddels vrijgelaten Pakistaanse journalist zegt dat de Israëlische soldaten maandag in koelen bloede op mensen zijn beginnen te schieten. Talat Hoessein, die Israël uitgezet is en in Jordanië zit, zegt dat er op zijn schip, dat als eerste was aangevallen, geen wapens waren. Er ontstonden schermutselingen toen Israëli's mensen probeerden te arresteren. Nadien gooiden mensen alles wat ze konden naar de soldaten. 'Voor mijn ogen zijn vier mensen in het voorhoofd geschoten. Ik zag vier mensen sterven', zei de ankerman van Aaj Television. Hij kondigde aan dat hij videobeelden zal tonen van de hele episode en meerdere details zal geven in zijn televisieprogramma."
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 14:02   #1319
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
rond de pot draaien, bewijzen negeren en wegwuiven, over andere totaal niet doende zaken beginnen...
Zo herken ik echt de zionisten.

Zelfs Louis Michel een heel rustig persoon had er zijn buik vol van!
Welke bewijzen? Zoals de beelden? Acja, de beelden welke bekend zijn tellen niet en degene die nog onbekend zijn...deze laten precies zien wat jullie hier beweren dat ze zullen bevatten?

Vraagje, hoe weet je wat op de banden staat indien je ze nog niet gezien hebt?
Ander vraagje, als de militaire daar enkel waren om wat onschuldigen neer te knallen, waarom dat dan niet vanuit hun heli doen?
Oud 2 juni 2010, 14:02   #1320
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Als deze beelden vrijkomen zal het hek helemaal van dam zijn:

"Maar een inmiddels vrijgelaten Pakistaanse journalist zegt dat de Israëlische soldaten maandag in koelen bloede op mensen zijn beginnen te schieten. Talat Hoessein, die Israël uitgezet is en in Jordanië zit, zegt dat er op zijn schip, dat als eerste was aangevallen, geen wapens waren. Er ontstonden schermutselingen toen Israëli's mensen probeerden te arresteren. Nadien gooiden mensen alles wat ze konden naar de soldaten. 'Voor mijn ogen zijn vier mensen in het voorhoofd geschoten. Ik zag vier mensen sterven', zei de ankerman van Aaj Television. Hij kondigde aan dat hij videobeelden zal tonen van de hele episode en meerdere details zal geven in zijn televisieprogramma."
LINKS plaatsen als je belangrijke info quote aub.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be