Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2010, 00:52   #1181
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Bethlehem:
Situatie van de Christenen in Bethlehem:
"There is no hope for the future of the Christian community.
"We don't think things are going to get better. For us, it is finished."
There are reports of religious persecution, in the form of murders, beatings and land grabs.

Bron

De burgemeester is trouwens enkel christen omdat dit bij wet verplicht is. En die van Ramallah ook enkel maar omdat Hamas geen Fatah-burgemeester wenste:
El movimiento islámico, que no promueve la participación de mujeres en la vida pública, favoreció el nombramiento de la representante del Frente popular con el fin de excluir del gobierno de Ramallah a Al Fatah. Bron
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 00:55   #1182
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dan kun je toch verwachten dat die beelden zo rap mogelijk worden vrijgegeven? Gezien het tegenwoordig populair is te fulmeren tegen Israel?
Die beelden zijn wellicht in handen van Israël. Israëlische soldaten namen gsm's, camera's en laptops in beslag toen ze de schepen overnamen. Het was dan ook het IDF dat - toevallig - al snel de beelden vrijgaf waarop de aanval op de commando's te zien is. Andere beelden (diegene waarop de doden vallen, de beelden voor de landing van de commando's,...) hebben we nog niet gezien. Israël heeft hier een quasi-monopolie op het beeldmateriaal van deze actie.
Oud 2 juni 2010, 01:02   #1183
ecrins
Vreemdeling

ecrins's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik ben uw beste vriend niet en het staat me vrij vragen te stellen zoveel ik wil. Of u een idioot bent of doet alsof is, een vraag. Het staat u vrij daarop te antwoorden of niet.

Bent u zo onwetend of is dat louter een pose van u?

De Moren zaten in Spanje, niet in Palestina. Het gaat om Afrikanen uit Mauretanië. Daarvan zijn er nooit veel in Palestina geraakt. De term is trouwens pre-islamitisch.

Het feit dat er in zowat alle Arabische landen aan de Middellandse Zee gedurende honderden jaren een belangrijke Joodse minderheid was (tot Israël de Joden naar Israël liet immigreren) wijst op twee dingen:

1) Het gaat om tot het jodendom bekeerde Arabieren (lees daarover 'The invention of the Jewish People' van de (Joodse) wetenschapper Shlomo Sand). Zeer interessant.
2) Ze leefden vreedzaam samen en werden niet uitgemoord. Dit in tegenstelling tot de Joden die onder het christendom leefden en (bv. in Spanje bij de Reconquista) werden uitgemoord of zich verplicht moesten bekeren of de steden uitgedreven werden. Het antisemitisme is een christelijk-westerse uitvinding en praktijk en geen Arabische. Arabieren behoren namelijk tot dezelfde taalgroep.

In Iran eeft nog altijd een belangrijke groep Joden. Hoewel Israël en religieuze groepen al herhaaldelijk getracht hebben om hen naar Israël te laten emigreren, weigeren ze halsstarrig. Ze blijven (ondanks het feit dat hen bv. massaal veel geld beloofd is) liever in Teheran wonen. Het zegt iets over hoe ze zich daar voelen dus.

U kraamt eigenlijk gewoon een hele hoop onzin uit over kwesties waar u duidelijk niets van af weet.

Ik denk verder inderdaad niet dat hun aanwezigheid hier een toeval is, neen. Het christendom werd hier namelijk te vuur en te zwaard ingevoerd en opgelegd, tegen de godsdiensten die hier toen in zwang waren. Het zijn de Romeinen die dat als staatsgodsdienst hebben beleid en ingevoerd. Het christendom is dus een volksvreemde godsdienst. Jammer maar helaas.
Ja maar met deze scoort u direct 10-0 en kan dat ploegje uit de provincie u nooit meer van antwoord dienen.

Mooi geschreven trouwens met hier en daar een fijn prikje

Laatst gewijzigd door ecrins : 2 juni 2010 om 01:03.
ecrins is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 01:04   #1184
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik verbaas me erover dat niemand hiet het grotere plaatje ziet. Het gaat niet om wapensmokkel of rechten in internationale wateren. Allemaal een wassen neus. In Gaza zitten ze ook niet te wachten op een scheepje met 10 ton aan hulpgoederen als dagelijks een veelvoud daarvan Gaza binnenkomt.
Kan je dit hard maken? Waarom zouden die internationale wateren een fait divers zijn?
En een scheepje met maar 10000 ton is welgekomen in een (illegaal) afgesloten oorlogsgebied waar een tekort is aan alles.

Citaat:
Hoezeer iedereen zich daarop ook focust, ik weet bijna zeker dat er geen wapens werden gesmokkeld. Ze zouden wel gek zijn.
Inderdaad

Citaat:
Wat wél het geval is: Eén van de organisatoren van het konvooi is financier van Hamas en maakt daar ook geen geheim van.
Ja, wat verwacht je, dat Hamas enkel in de Gaza bestaat? Geeft dat Israël het recht om al schietend en knallend humanitaire konvooien aan te vallen?
Het lijkt me eerder een aansporing voor velen om Hamas te steunen. Moest het een geheime band zijn leken ze me trouwens gevaarlijker...

Citaat:
Wat ook het geval is: Uit ooggetuigeverslagen van opvarenden komt ook steeds meer naar boven dat er weldegelijk een man of dertig aan boord agressief was, amok wilde maken en bewapend was.
Volledig terecht, zelfverdediging.

Citaat:
Het is niet voor niets dat zowel de VN als Turkije geen sancties willen verbinden aan hun afkeurende verklaringen
.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/...straft_worden:

De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan zei dat ‘droge verklaringen met veroordelingen’ niet genoeg zijn. ‘De arrogante, onverantwoordelijke en brutale aanval van Israël, die onrechtmatig was en die respect voor de mens met voeten trad, moet zeker gestraft worden’, aldus Erdogan.

Citaat:
Er is hoogstwaarschijnlijk meer aan de hand geweest dan een eenvoudige aanval van Israelische commando's op onschuldige schepen.
Kan je concreet zijn?

Citaat:
Elke amateur weet dat je met zo'n scheepje(s) de blokkade niet doorbreekt.
Iedereen weet dat niks doen niks helpt.
Citaat:
Toch is de opzet geslaagd. Slim was geweest als ze niet hadden geenterd en gewoon deze schepen naar de haven hadden gesleept en geen haan had ernaar gekraaid.
Eerder doodnormaal.
Oud 2 juni 2010, 01:19   #1185
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Die beelden zijn wellicht in handen van Israël. Israëlische soldaten namen gsm's, camera's en laptops in beslag toen ze de schepen overnamen. Het was dan ook het IDF dat - toevallig - al snel de beelden vrijgaf waarop de aanval op de commando's te zien is. Andere beelden (diegene waarop de doden vallen, de beelden voor de landing van de commando's,...) hebben we nog niet gezien. Israël heeft hier een quasi-monopolie op het beeldmateriaal van deze actie.
Vandaar ook waarschijnlijk het tijdstip van de operatie (net voor dageraad) Dat maakte het zowieso moeilijker voor de passagiers om duidelijke beelden te schieten.
Oud 2 juni 2010, 01:23   #1186
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ramallah:
De Gaza regio:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  gaza.JPG‎
Bekeken: 87
Grootte:  111,1 KB
ID: 67985  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  gaza1.JPG‎
Bekeken: 81
Grootte:  89,0 KB
ID: 67986  

Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 01:27   #1187
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Het lijkt me logisch dat de kaping van die boten weloverwogen was. Dit artikel zegt op basis van een Haaretz-bericht dat de beslissing niet genomen werd door het kabinet van Netanyahu. Haaretz zelf meent dat het kabinet het meest geschikte orgaan is om die beslissingen te nemen. Rest de vraag: wie heeft die beslissing genomen? Dat kan gaan om Netanyahu met een handvol mensen rondom zich, of om de VS.

De bedoelingen van die kaping kunnen erg divers zijn. Gaande van het afschrikken van humanitaire moeiallen, over een oprecht geloof in de eigen paranoïde propaganda als zou dat konvooi wapens bevatten tot en met het verhinderen van Joodse kolonisten (die eveneens met bootjes zouden trachten tussen te komen).
Volgens een interview vandaag met het hoofd van de Mossad is de relatie Israel-VS zwaar bekoeld. http://www.jpost.com/Israel/Article.aspx?id=177136

Ikzelf schat de mogelijkheid dat de VS hier een serieuze hand in heeft eigenlijk helemaal niet enorm hoog in. Verder in dat interview veel gemekker over Iran en nucleaire wapens. Interessant is dan om te weten dat Israël sinds maandag een reeks onderzeeërs met nucleaire wapens in de buurt van de kust van Iran heeft geplaatst.http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle7140282.ece

Israël dat trouwens niet echt te zagen heeft over internationale kernwapenverdragen me dunkt sinds vorige week bewijzen over de verkoop van deze door Israël aan Zuid Afrika de kop opstaken.

Morgen misschien eens al m'n gedachten over deze ordenen en een serieuzere en uitgebreidere post hierover maken.

Laatst gewijzigd door netslet : 2 juni 2010 om 01:29.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 01:27   #1188
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De Gaza regio:
Wat een paradijs. Ik stel voor dat je daar eens op vakantie gaat.
Oud 2 juni 2010, 01:28   #1189
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
De Gaza regio:
SPAM ALERT

Hoeveel keren ga je deze niets ter zake doende beelden nog plaatsten?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 01:45   #1190
ecrins
Vreemdeling

ecrins's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Gaza regio:
U gaf nog steeds geen antwoord toen u beweerde dat Israel geen Westerse doelen aanvalt. Ik zal nogmaals posten wat de Irgun (volledig opgegaan in Tsahal) uitstak met onze Britse broeders die er nadien beter wat fermer tegen ingingen, 91 doden.

http://en.wikipedia.org/wiki/King_David_Hotel_bombing
ecrins is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 01:48   #1191
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Wat een paradijs. Ik stel voor dat je daar eens op vakantie gaat.
Mss in de zomervakantie. Het ziet er alleszins even gezellig uit als een ander vakantieland.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 02:09   #1192
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Gaza regio:
Wil je eens ophouden met die zever te publiceren? Ik heb in de betreffende topic al uitgelegd waar die foto's vandaan komen. Omdat ik - in tegenstelling tot lieden zoals uzelve - mijn huiswerk maak en het heb opgezocht en de Arabische ondertitels heb vertaald.

Als je dat ook zou gedaan hebben, had je vastgesteld dat deze foto's allemaal genomen zijn aan de vooravond van het Offerfeest. Dat is voor moslims zowat de belangrijkste feestdag.

De foto's tonen dus geen dagelijkse realiteit maar een uitzonderingssituatie: een feestdag.

De foto's zijn overigens niet in tegenspraak met de wetenschappelijke studie van de John Hopkins Universiteit, de cijfers van UNWRA, de gegevens van Unicef en ngo's waaruit blijkt dat:

1) Palestijnen in Gaza spenderen meer dan 60% van hun beschikbare inkomen aan voedsel. Dat wijst op schaarste en hoge prijzen.

2) Meer dan 40% van de mannelijke bevolking is werkloos

3) Meer dan 50% van de vrouwen en kinderen is chronisch ondervoed.

4) Het gros van de beschikbare voedingsmiddelen bestaat uit smokkelwaar die via de tunnels Gaza binnenkomt.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 05:14   #1193
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ecrins Bekijk bericht
U gaf nog steeds geen antwoord toen u beweerde dat Israel geen Westerse doelen aanvalt. Ik zal nogmaals posten wat de Irgun (volledig opgegaan in Tsahal) uitstak met onze Britse broeders die er nadien beter wat fermer tegen ingingen, 91 doden.

http://en.wikipedia.org/wiki/King_David_Hotel_bombing
Ik heb hem hierboven ook al daarop gewezen, tevergeefs...

U vergeet bovendien nog de Lavon affaire alsook de Liberty affaire...
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 06:03   #1194
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ecrins Bekijk bericht
Was dat niet voor 1948?

Dat kan je moeilijk op conto van de staat Israel schuiven.

Als je zo begint is Iran ook schuldig aan slachtingen in Griekenland.
Oud 2 juni 2010, 06:05   #1195
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
waaruit blijkt dat:
Wat mij interesseert is, waarom kunnen de mensen in Gaza niet een accomodatie sluiten met Israel zoals op de WestBank gebeurt?

Draai of keer het, onderliggend aan al deze zaken is de visie van Hamas op het bestaansrecht van Israel.
Oud 2 juni 2010, 06:29   #1196
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk dat is een kwestie waarover kan worden gediscuteerd.
Om te beginnen kan je toch moeilijk een actievoerder nemen als betrouwbare getuige? je kunt geen betrokken partij nemen, om een objectieve getuigenis af te leggen.
Maar indien dit waar is, gaat Israel in de fout. Ze gaan sowieso al in de fout door het zo amateuristisch aan te pakken. De Israëlische staat is in dit geval politiek verantwoordelijk.
Maar ik vind wel dat ieder land het recht heeft om binnen internationale verdragen schepen te controleren. En indien er vermoedens zijn van criminele activiteiten moet je een schip kunnen onderscheppen in internationale wateren. In beste geval onder VN vlag.
Israël is echter ook 'betrokken partij', waarvan ondertussen ook al vaststaat dat ze niet vies is van een leugen om haar gram te halen.

Wat doet u veronderstellen dat we daar dan wél een 'objectieve getuigenis' van mogen verwachten?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 07:45   #1197
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
En natuurlijk wisten ze dat het hen vooral om provocatie te doen was en dat het 'humanitaire' een dekmantel was voor oorlogsvoering. Kijk maar naar de video waar ze 'Mohammed/Joden doden/Oorlog voeren' liederen zingen en die gehoofddoekte dame vertelt dat ze ernaar uitkijkt een 'martelares' te worden.
Veel demonstranten waren niet eens islamitisch. Bijzonder doorzichtig om ze allemaal als moslimextremisten af te schilderen, maar dat strookt gewoon niet met de waarheid. En voor zover ik weet waren er ook geen vuurwapens aan boord, en hadden ze absoluut niet de bedoeling om Israelische burgers te treffen, dus woorden als oorlogsvoering en terrorisme zijn hier niet op hun plaats (tenzij om de Israelische acties aan te duiden)
Nee, Israel zal vergeefs proberen de actievoerders af te schilderen als terroristen, maar niemand gelooft dat, ik denk dat Israel hier een PR nederlaag van formaat geleden heeft. En dit gaf ook de finale doodslag voor de relaties met Turkije, tot voor kort de enige bondgenoot die Israel in de regio had.
Voor Iran, Hamas en Hesbollah zijn dit gouden tijden, maar Israel heeft het zelf gezocht.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 07:46   #1198
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En natuurlijk wisten ze dat het hen vooral om provocatie te doen was en dat het 'humanitaire' een dekmantel was voor oorlogsvoering. Kijk maar naar de video waar ze 'Mohammed/Joden doden/Oorlog voeren' liederen zingen en die gehoofddoekte dame vertelt dat ze ernaar uitkijkt een 'martelares' te worden.
Veel demonstranten waren niet eens islamitisch. Bijzonder doorzichtig om ze allemaal als moslimextremisten af te schilderen, maar dat strookt gewoon niet met de waarheid. En voor zover ik weet waren er ook geen vuurwapens aan boord, en hadden ze absoluut niet de bedoeling om Israelische burgers te treffen, dus woorden als oorlogsvoering en terrorisme zijn hier niet op hun plaats (tenzij om de Israelische acties aan te duiden)
Nee, Israel zal vergeefs proberen de actievoerders af te schilderen als terroristen, maar niemand gelooft dat, ik denk dat Israel hier een PR nederlaag van formaat geleden heeft. En dit gaf ook de finale doodslag voor de relaties met Turkije, tot voor kort de enige bondgenoot die Israel in de regio had.
Voor Iran, Hamas en Hesbollah zijn dit gouden tijden, maar Israel heeft het zelf gezocht.
Israel weigert hun nederzettingenpolitiek op te geven, weigert dus in realiteit vrede te sluiten met de gematigde Palestijnen, en saboteert zo de vredespolitiek van Obama. Naarnaast blijven ze een wrede en onmenselijke politiek voeren jegens Gaza. Dat dit alles in de kaart speelt van de radicalen aan de andere zijde spreekt vanzelf.

Laatst gewijzigd door tomm : 2 juni 2010 om 07:48.
Oud 2 juni 2010, 07:58   #1199
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hm, een containerschip die voor uw neus vaart, richting vijandelijke gebieden... Ik zou toch ook willen weten wat daar in zit.
Israel mag dat zomaar niet controleren in internationale wateren, heeft daarvoor toestemming nodig van andere landen. Syrië mag ook geen Israelische schepen enteren in internationale wateren bvb.
En Israel wist heel goed wat er in zat, de actievoerders hadden een hele lijst overgemaakt aan de israelische autoriteiten.(hoewel ze dat wettelijk gezien eigenlijk niet hoefden) Ze wilden echter de goederen rechtstreeks aan Gaza leveren, dus niet via Israel. Internationaal hebben ze het recht dat te doen, Israel heeft zich met andere woorden bezondigd aan piraterij.
Oud 2 juni 2010, 08:01   #1200
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Vredesactivisten"

De vloot van de internationale maskerade:

Die eerste foto is duidelijk getrukeerd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be