![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PS: Een hooggeschoolde is veel sneller geneigd om het af te trappen voor zijn werk als het land waarin hij werk niet genoeg doet om hem of haar te houden. Onthoud dat. Er zijn er al genoeg die naar de VAE zijn getrokken, of de VS. |
|
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meanwhile blijf ik mooi voor het individueel onderhandelde en op basis van prestaties afgetoetste verloningsmodel gaan. Dat heeft me tot hiertoe geen wind-eieren gelegd en heeft me al meer opgebracht dan vakbonden en collectieve toestanden me ooit opgebracht zouden hebben. |
|
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Wat niet belet dat men mensen die een loopbaan hadden bij de overheid nu niet op pensioen moet sturen met een aalmoes,gezien het uitgestelde loon van hun vroegere jaren.
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Denkt gij dat u hart klopt omdat ge lang gestudeerd hebt,neen verdomme het klopt zolang tot ge eten en drinken hebt,en als ge het dan al goed hebt wat zit ge hier dan te zeiken en minderen in uw ogen af te zeiken. Als de mate van u verstand zou gemeten worden aan de mate van uw sociale ingesteldheid zou je zeker niet op de voorste rij staan,weet ge dat bluffer!
![]() |
#89 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat bij mensen die geen werk konden vinden??? Een problematiek die jonge afgestudeerden bijzonder hard treft door bedrijven die enkel ervaring willen, of bijzonder hoge eisen stellen waaraan slechts de top 15% kan aan voldoen (en dus 85% natuurlijk niet, en weer naar huis moeten gaan zonder job).
Mogen zij ondertussen onbezoldigd werk gaan verrichten om ervaring op te doen (wat nu het witte konijn is dat de VDAB uit de hoed heeft getoverd) en dit mee laten rekenen als werkjaren (hoewel ze niets bijdragen)?
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat zijn de criteria die hier van belang zijn?
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Pas op, heb respect voor mij, of ik zal ervoor zorgen dat je jouw baan verliest? Doe wat ik zeg, of ik vervang je door een robot. |
|
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Uit zijn hoog studieniveau heeft hij een hautaine flair overgehouden die hem zelfs tussen gelijkgestelde hoogafgestudeerden onpopulair zou maken.
#94 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat je per toeval wat meer verstand in je hoofd hebt dan je gemiddelde medemens dat je hier zo uit de hoogte moet komen doen. Je gedraagt je hier als een hautaine breezerslet. |
|
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Funny dat aan Tavek een hautain gedrag wordt verweten, terwijl hij enkel reageert tegen een gelijkaardige, minachtende ingsteldheid van "lager" geschoolden naar hooggeschoolden toe (het typische "die werken niet echt dus die moeten maar wat meer opdraaien voor alels"). Even funnier dat het net zij zijn die deze ingesteldheid propageren, die hem hoogmoed gaan verwijten...
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ok dan. Die arbeiders die hier komen janken hebben last van vooroordelen ten opzichte van "de mannen van den bureau". Dat wil nog niet zeggen dat gasten zoals Tavek die vooroordelen moeten bevestigen. |
|
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Ik zie hem die dingen dan ook niet bevestigen; ik zie hem hoogstens reageren tegen dat vooroordeel. Ik zie hem ook nergens zeggen dat arbeiders helemaal niet nodig zijn, maar hij heeft wel een punt wanneer hij stelt dat die arbeiders uberhaupt niets te arbeiden zouden hebben zonder het upfront werk van die "mannen van den bureau". Dat die mannen van den bureau alleen naar plannekes zouden blijven kijken zonder arbeiders die het vervolgwerk kunnen doen, ontkent hij ook nergens, hij geeft enkel aan dat dat werk eenvoudiger uit te besteden en/of te automatiseren is, en dat is ook zo (maar dat is verder niet relevant).
|
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Omdat het studeren normaal gezien zijn productiviteit verhoogt
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de goede verstaander: ik heb in mijn professionele omgeving uitstekende relaties met de techniekers die op mijn projecten werken. We behandelen elkaar met respect. Maar die techniekers smijten ook niet met modder naar mij alsof ik de hele dag mannekes zou tekenen op mijn bureau. Dat gebeurt hier wel. Ge oogst wat ge zaait. Respect voor elkaars werk is belangrijk. |
|
![]() |