Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 2 juni 2010, 15:24   #81
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht
Het taaltje waarmee u collega's, medemensen, arbeiders, hen met minder intellectuele bagage, ... kleineert ... gaat niet samen met een beschaafd persoon in onze maatschappij.
Het is wederzijds op dit forum.
Tavek is offline  
Oud 2 juni 2010, 15:27   #82
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
humorist, zonder mensen die de testen en opdrachten van uw doctors, ingenieurs en wetenschappers uitvoeren zullen er maar weinig nieuwe producten ontwikkeld worden en dan wordt geen enkel product gerealiseerd...

U hebt gestudeerd en alle respect daarvoor, maar terwijl die 'anderen' (u bedoelt wellicht leeftijdsgenoten) zich met hun arbeid of productie hebben afgesloofd en belastingen binnenbrachten voor betaling van uw studies... De bedoeling van dit item is zeker niet de geschoolden en niet-geschoolden tegen elkaar opzetten. Elk heeft bijgedragen naar "draagkracht en vermogen", maar loopbaanjaren is wel degelijk een rechtvaardiger basis dan leeftijd voor recht op pensioen.
Ge snapt het plaatje niet. Een bende arbeiders bijeen gaan geen nieuwe auto bouwen of ontwerpen. Dat is het probleem. Er wordt hier maar afgegeven op hooggeschoolden die "luxejobs" hebben en profiteren door lang te studeren, maar zonder hun zouden de arbeiders gewoon werkloos zijn.

PS: Een hooggeschoolde is veel sneller geneigd om het af te trappen voor zijn werk als het land waarin hij werk niet genoeg doet om hem of haar te houden. Onthoud dat. Er zijn er al genoeg die naar de VAE zijn getrokken, of de VS.
Tavek is offline  
Oud 2 juni 2010, 15:29   #83
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Met de vakbond spreken is op dat vlak meestal het meest contraproductieve dat je kan doen. Je bereikt veel meer op je eentje en met prestaties die je kan aantonen.
Het probleem is dat bepaalde mensen niks willen presteren, maar wel betaald willen krijgen.
Tavek is offline  
Oud 2 juni 2010, 15:37   #84
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ge snapt het plaatje niet. Een bende arbeiders bijeen gaan geen nieuwe auto bouwen of ontwerpen. Dat is het probleem. Er wordt hier maar afgegeven op hooggeschoolden die "luxejobs" hebben en profiteren door lang te studeren, maar zonder hun zouden de arbeiders gewoon werkloos zijn.

.
zonder die arbeiders wordt die auto ook niet gebouwd hoor
frank1234 is offline  
Oud 2 juni 2010, 15:43   #85
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
zonder die arbeiders wordt die auto ook niet gebouwd hoor
In China wel hoor.

En daag ons niet uit. Minimale menselijke input bij de autobouw kan bereikt worden. Natuurlijk is er wat herontwerp nodig.
Tavek is offline  
Oud 2 juni 2010, 15:54   #86
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat bepaalde mensen niks willen presteren, maar wel betaald willen krijgen.
I know... Ach ja, prestaties zullen sowieso meer en meer verloond gaan worden. Bedrijven (en ook overheden) die die richting niet uitgaan, zijn sowieso ten dode opgeschreven omdat hun cost-base de pan gaat uitswingen tov anderen die daar wel in slagen. Overgaan naar een kapitalisatiestelsel voor pensioenen, waarbij je je eigen pensioen opbouwt, past perfect in zo'n visie en strategie.
Meanwhile blijf ik mooi voor het individueel onderhandelde en op basis van prestaties afgetoetste verloningsmodel gaan. Dat heeft me tot hiertoe geen wind-eieren gelegd en heeft me al meer opgebracht dan vakbonden en collectieve toestanden me ooit opgebracht zouden hebben.
Sfax is offline  
Oud 2 juni 2010, 18:56   #87
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is een goeie evolutie. Neem vanaf nu gewoon geen ambtenaren meer aan en behandel iedereen nieuwkomer zoals in het privéstelsel.
Wat niet belet dat men mensen die een loopbaan hadden bij de overheid nu niet op pensioen moet sturen met een aalmoes,gezien het uitgestelde loon van hun vroegere jaren.
Oud 2 juni 2010, 19:05   #88
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:

PS: Een hooggeschoolde is veel sneller geneigd om het af te trappen voor zijn werk als het land waarin hij werk niet genoeg doet om hem of haar te houden. Onthoud dat. Er zijn er al genoeg die naar de VAE zijn getrokken, of de VS.
Weet ge jongske,gij bent veel te vol van uzelf.
Denkt gij dat u hart klopt omdat ge lang gestudeerd hebt,neen verdomme het klopt zolang tot ge eten en drinken hebt,en als ge het dan al goed hebt wat zit ge hier dan te zeiken en minderen in uw ogen af te zeiken.
Als de mate van u verstand zou gemeten worden aan de mate van uw sociale ingesteldheid zou je zeker niet op de voorste rij staan,weet ge dat bluffer!
Oud 2 juni 2010, 19:09   #89
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Wat bij mensen die geen werk konden vinden??? Een problematiek die jonge afgestudeerden bijzonder hard treft door bedrijven die enkel ervaring willen, of bijzonder hoge eisen stellen waaraan slechts de top 15% kan aan voldoen (en dus 85% natuurlijk niet, en weer naar huis moeten gaan zonder job).

Mogen zij ondertussen onbezoldigd werk gaan verrichten om ervaring op te doen (wat nu het witte konijn is dat de VDAB uit de hoed heeft getoverd) en dit mee laten rekenen als werkjaren (hoewel ze niets bijdragen)?
Oud 2 juni 2010, 19:50   #90
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind het rechtvaardiger dat rechten voor pensioen worden berekend op loopbaanjaren en niet automatisch een vaste pensioenleeftijd.
Ja, dat weet ik, maar waarom? De stelling herhalen in andere woorden is geen argumentatie?

Wat zijn de criteria die hier van belang zijn?
Oud 2 juni 2010, 20:23   #91
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verwijder de eerste pijler en geef de mensen de vrijheid om met het vrijgekomen geld hun eigen pensioen in te vullen.
Om dan het OCMW al degenen die het niet deden te laten opvangen.
Waarom zou men de RSZ ingevoerd hebben denkt ge ?
Bobke is offline  
Oud 2 juni 2010, 21:43   #92
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
In China wel hoor.

En daag ons niet uit. Minimale menselijke input bij de autobouw kan bereikt worden. Natuurlijk is er wat herontwerp nodig.
Maar vat deze uitspraak niet mooi samen hoe jij op het werkvolk neer kijkt?

Pas op, heb respect voor mij, of ik zal ervoor zorgen dat je jouw baan verliest? Doe wat ik zeg, of ik vervang je door een robot.
flatliner is offline  
Oud 2 juni 2010, 22:02   #93
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Maar vat deze uitspraak niet mooi samen hoe jij op het werkvolk neer kijkt?

Pas op, heb respect voor mij, of ik zal ervoor zorgen dat je jouw baan verliest? Doe wat ik zeg, of ik vervang je door een robot.
Uit zijn hoog studieniveau heeft hij een hautaine flair overgehouden die hem zelfs tussen gelijkgestelde hoogafgestudeerden onpopulair zou maken.
Oud 3 juni 2010, 08:55   #94
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
In China wel hoor.

tuurlijk, maar daar hebben ze even goede ingenieurs hoor, misschien wel betere. In ieder geval goedkopere
frank1234 is offline  
Oud 3 juni 2010, 09:01   #95
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In China wel hoor.

Wie gaat je auto's dan kopen, of denk je dat arbeiders allemaal met de fiets rondrijden misschien?

Het is niet omdat je per toeval wat meer verstand in je hoofd hebt dan je gemiddelde medemens dat je hier zo uit de hoogte moet komen doen. Je gedraagt je hier als een hautaine breezerslet.
fox is offline  
Oud 3 juni 2010, 09:43   #96
Sfax
Banneling

Standaard

Funny dat aan Tavek een hautain gedrag wordt verweten, terwijl hij enkel reageert tegen een gelijkaardige, minachtende ingsteldheid van "lager" geschoolden naar hooggeschoolden toe (het typische "die werken niet echt dus die moeten maar wat meer opdraaien voor alels"). Even funnier dat het net zij zijn die deze ingesteldheid propageren, die hem hoogmoed gaan verwijten...
Sfax is offline  
Oud 3 juni 2010, 09:46   #97
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Funny dat aan Tavek een hautain gedrag wordt verweten, terwijl hij enkel reageert tegen een gelijkaardige, minachtende ingsteldheid van "lager" geschoolden naar hooggeschoolden toe (het typische "die werken niet echt dus die moeten maar wat meer opdraaien voor alels"). Even funnier dat het net zij zijn die deze ingesteldheid propageren, die hem hoogmoed gaan verwijten...

Ok dan. Die arbeiders die hier komen janken hebben last van vooroordelen ten opzichte van "de mannen van den bureau". Dat wil nog niet zeggen dat gasten zoals Tavek die vooroordelen moeten bevestigen.
fox is offline  
Oud 3 juni 2010, 09:59   #98
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ok dan. Die arbeiders die hier komen janken hebben last van vooroordelen ten opzichte van "de mannen van den bureau". Dat wil nog niet zeggen dat gasten zoals Tavek die vooroordelen moeten bevestigen.
Ik zie hem die dingen dan ook niet bevestigen; ik zie hem hoogstens reageren tegen dat vooroordeel. Ik zie hem ook nergens zeggen dat arbeiders helemaal niet nodig zijn, maar hij heeft wel een punt wanneer hij stelt dat die arbeiders uberhaupt niets te arbeiden zouden hebben zonder het upfront werk van die "mannen van den bureau". Dat die mannen van den bureau alleen naar plannekes zouden blijven kijken zonder arbeiders die het vervolgwerk kunnen doen, ontkent hij ook nergens, hij geeft enkel aan dat dat werk eenvoudiger uit te besteden en/of te automatiseren is, en dat is ook zo (maar dat is verder niet relevant).
Sfax is offline  
Oud 3 juni 2010, 10:02   #99
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Waarom moet iemand die gestudeerd heeft meer verdienen?
Omdat het studeren normaal gezien zijn productiviteit verhoogt
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline  
Oud 3 juni 2010, 12:44   #100
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie hem die dingen dan ook niet bevestigen; ik zie hem hoogstens reageren tegen dat vooroordeel. Ik zie hem ook nergens zeggen dat arbeiders helemaal niet nodig zijn, maar hij heeft wel een punt wanneer hij stelt dat die arbeiders uberhaupt niets te arbeiden zouden hebben zonder het upfront werk van die "mannen van den bureau". Dat die mannen van den bureau alleen naar plannekes zouden blijven kijken zonder arbeiders die het vervolgwerk kunnen doen, ontkent hij ook nergens, hij geeft enkel aan dat dat werk eenvoudiger uit te besteden en/of te automatiseren is, en dat is ook zo (maar dat is verder niet relevant).
Goede samenvatting.

Voor de goede verstaander: ik heb in mijn professionele omgeving uitstekende relaties met de techniekers die op mijn projecten werken.

We behandelen elkaar met respect. Maar die techniekers smijten ook niet met modder naar mij alsof ik de hele dag mannekes zou tekenen op mijn bureau. Dat gebeurt hier wel. Ge oogst wat ge zaait. Respect voor elkaars werk is belangrijk.
Tavek is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be