Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2010, 16:33   #1461
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Israël mag gerust ook een intern onderzoek uitvoeren, daar zal ik me niet tegen verzetten.

Ik vind het echter weinig zinvol Israël als énige een 'onafhankelijk' onderzoek te laten uitvoeren, en énkel dat onderzoek als énige 'objectieve' maatstaf voor een eventuele reactie van de internationale gemeenschap (ook u en ik) te aanvaarden.

Het is om verschillende redenen niet zo'n goed idee een betrokken partij 'op z'n erewoord' te geloven, zelfs niet als die betrokken partij een 'voorpost van de Westerse beschaving' is.
Ik beweer nergens dat Israël dat 'onafhankelijk' onderzoek zou moeten doen en dat ik dat logisch vind, betrokken partijen zijn nooit objectief, ik geloof geen enkele betrokken partij op 'erewoord', ook - nee zeker niet - de 'andere' betrokken partij!

Dus; verslagen van 'ooggetuigen/meevarenden/vredesactivisten' die net vrijgelaten werden óók niet!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 16:33   #1462
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
N
In het volgend filmpje hoort u het radio-gesprek tussen de Israelis. Ze worden beschoten en melden dat ook meteen.
Flotilla passagiers schieten met scherp op IDF.
De ware toedracht is naar boven gekomen, waardoor een aantal media hun verhalen aan het herbekijken zijn. Ook een aantal politici, die er eerst snel waren om te veroordeelden, zijn hun scherpe woorden aan het verzwakken.

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel!
FEITEN : Ik hoor knallen, ik hoor roepen.

- Waar zijn de door kogels geraakte militairen?
- Waar zijn de "verondersteld" gebruikte wapens?
- Er werd volgens de opvarende reeds geschoten vanuit de touwen.
Kunnen het collega's geweest zijn? Collega's die rubberkogels afvuurden?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 16:34   #1463
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
...en U had niet de tegenwoordigheid van geest om het op te nemen, zodat U het 'bewijsmateriaal' meteen online kon plaatsen?
Ten eerst ga ik geen 8 uur video opnemen.

Ten tweede begon het allemaal bijzonder onschuldig: mensen aan boord die uitlegden waarom ze op het schip waren, een interview met een priester, een Europese vrouw, een vrouw met sluier, enz. Niet de moeite om op te nemen.

Toen viel de verbinding een tijdje uit - omdat ze door Israël geblokkeerd werden - en daarna zag je de schepen afkomen en kon je de heli's in de verte zien. Dan zag je de beelden van de vaste camera binnen waar mensen hun zwemvesten aantrokken.

Daarna zag je de reporters buiten die vertelden dat er geschoten werd met granaten, gas en dat er met scherp werd geschoten. Dat kon je ook horen. Je hoorde een vrouw gillen 'we are civilians, we are unarmed' en daarna 'we have casualties, we need help'.

Dan zag je opnieuw beelden van binnen waar men gewonden binnenbracht. Toen kwam het commentaar van de reporter die - terwijl er geschoten werd - vertelde dat de commando's aan boord kwamen en je zag ze op de achtergrond afdalen.

Ik heb dus gezien en gehoord dat er geschoten werd voor er ook maar één commando aan boord was.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 16:35   #1464
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
FEITEN : Ik hoor knallen, ik hoor roepen.

- Waar zijn de door kogels geraakte militairen?
- Waar zijn de "verondersteld" gebruikte wapens?
- Er werd volgens de opvarende reeds geschoten vanuit de touwen.
Kunnen het collega's geweest zijn? Collega's die rubberkogels afvuurden?
Feiten?

JIJ hebt helemaal niks gehoord of gezien, je was er niet eens bij dude, ik ken een forum waar ze erg blij zouden zijn met jouw lidmaatschap, zelfs daar zijn ze niet eens zo fanatiek als jij!
Oud 2 juni 2010, 16:36   #1465
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

.
U hecht blindelings geloof aan wat het IDF zegt en toont? blindelings? Kan u mij verklaren hoe dat komt dat u dat allemaal zomaar gelooft?

Oud 2 juni 2010, 16:38   #1466
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
...en U had niet de tegenwoordigheid van geest om het op te nemen, zodat U het 'bewijsmateriaal' meteen online kon plaatsen?
Ik heb hier nog geen enkele jewlover voorbij zien komen die de moeite deed zichzelf te informeren en/of onze teksten/links te lezen.

MTV generatie?
Oud 2 juni 2010, 16:38   #1467
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Bent u in staat om informatie die niet binnen uw denkkader past kritisch te analyseren en te verwerken en op basis daarvan uw wereldbeeld te vormen?
Maar ja jongen : ik doe niet anders. Ik ben volledig objectief in dit voorval.
Leg mij uit wat dat Turks schip vol haatbaarden gewapend met dolken en ijzeren staven in die wateren kwam uitvreten ? Iets anders dan " last zoeken " komt mij niet in de geest. Er liepen ook nog wat extreem linkse zeveraars uit Europese landen tussen, die wilden ook eens iets meemaken, om later voor de TV over te kunnen komen liegen, zoals we van hen gewend zijn...Verder ? Dat was het denk ik. Goederen komen er genoeg binnen in Gaza, daar zaten ze op deze aandachtshoeren niet te wachten. Integendeel, want na dit spijtige voorval zal de kustlijn nog strenger bewaakt worden, net zoals de andere grenzen. De Israëlische soldaten zitten nu in rood alarm ! Nul-tolerantie. Dankzij deze paar boten vol ambraszoekers.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 16:38   #1468
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hecht blindelings geloof aan wat het IDF zegt en toont? blindelings? Kan u mij verklaren hoe dat komt dat u dat allemaal zomaar gelooft?
Sterker nog: hij hecht blindelings geloof aan wat het IDF aan engelstalige propaganda verspreidt.
Oud 2 juni 2010, 16:38   #1469
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerst ga ik geen 8 uur video opnemen.

Ten tweede begon het allemaal bijzonder onschuldig: mensen aan boord die uitlegden waarom ze op het schip waren, een interview met een priester, een Europese vrouw, een vrouw met sluier, enz. Niet de moeite om op te nemen.

Toen viel de verbinding een tijdje uit - omdat ze door Israël geblokkeerd werden - en daarna zag je de schepen afkomen en kon je de heli's in de verte zien. Dan zag je de beelden van de vaste camera binnen waar mensen hun zwemvesten aantrokken.

Daarna zag je de reporters buiten die vertelden dat er geschoten werd met granaten, gas en dat er met scherp werd geschoten. Dat kon je ook horen. Je hoorde een vrouw gillen 'we are civilians, we are unarmed' en daarna 'we have casualties, we need help'.

Dan zag je opnieuw beelden van binnen waar men gewonden binnenbracht. Toen kwam het commentaar van de reporter die - terwijl er geschoten werd - vertelde dat de commando's aan boord kwamen en je zag ze op de achtergrond afdalen.

Ik heb dus gezien en gehoord dat er geschoten werd voor er ook maar één commando aan boord was.
We zullen dat dus op jouw 'erewoord' moeten geloven, zonder beelden, zonder bewijs van wat dan ook?

Case closed, de ministe heeft gesproken!

Laatst gewijzigd door SDX : 2 juni 2010 om 16:42.
Oud 2 juni 2010, 16:39   #1470
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Tegen een muur van beton praten levert vermoedelijk meer op. Werkelijk elke bron wordt genegeerd. Het enige wat ik van hem zie is eindeloze herhaling van dezelfde leugen. Toeval of niet? Of gewoon heel onwetend.
Welke LEUGEN ?!!!
Oud 2 juni 2010, 16:40   #1471
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Hoezo "voor de kust"?

Wonen er trouwens joden in Gaza?
Dat zou nog kunnen gebeuren.
Oud 2 juni 2010, 16:40   #1472
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Feiten?

JIJ hebt helemaal niks gehoord of gezien, je was er niet eens bij dude, ik ken een forum waar ze erg blij zouden zijn met jouw lidmaatschap, zelfs daar zijn ze niet eens zo fanatiek als jij!
Mijn OS ondersteunt Flash dus ik heb het filmpje gezien.
Geluid stond aan dus ik hoorde "geluiden en spraak"

Begrijp je de vragen niet?
Oud 2 juni 2010, 16:41   #1473
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We zullen dat dus op jouw 'erewoord' moeten geloven, zonder beelden, zonder bewijs van wat dan ook?

Case close, de ministe heeft gesproken!
Je kon op de teller onderaan zien hoeveel mensen er tegelijkertijd aan het meekijken waren. Dat schommelde tussen de 8.000 en de 12.000. Ik was dus niet de enige. Die andere getuigen zullen hun versie ook wel verspreiden, net als de mensen aan boord zodra ze vanonder de Israëlische censuur uit zijn.

Oud 2 juni 2010, 16:41   #1474
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Welke LEUGEN ?!!!
Die DE WAARHEID wel achterhaalt.
Oud 2 juni 2010, 16:42   #1475
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Zin 1:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Zin 2:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges
Leg mij uit wat dat Turks schip vol haatbaarden gewapend met dolken en ijzeren staven in die wateren kwam uitvreten ?
Zoek de fout!

Laatst gewijzigd door Steve_M : 2 juni 2010 om 16:43.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 16:45   #1476
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Case close, de ministe heeft gesproken!
Is dat jouw manier van argumenteren?

Zelf niet informeren (dom of lui), verzoek tot staving stelling "lamaar" en dan zo reageren op een duidelijk welbeschreven relaas?

Ik gok op een rookgordijn om het gebrek aan kennis/inzicht te verdoezelen.
Oud 2 juni 2010, 16:45   #1477
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Heeft iemand de kolonisten op de Westoever 'verplicht' daar te gaan wonen, en op hun Palestijnse buren te schieten als deze laatsten hun olijven willen oogsten of hun schapen willen laten grazen?

Nee toch, die volwassen (nou ja) mensen deden dat uit eigen beweging.

Niet komen bleiten dus als de slachtoffers tegenwerken.
Wie heeft na WO2 de joden naar Israël verkast ? Ze waren wat blij in Europa dat die het allemaal afstapten. De jodenhaters die de oorlog overleefd hadden de eerste. Daarna was iedereen tevreden omdat het de enige westersgezinde beschaving in die regio was . En nu is het wéér niet goed ...?!
Oud 2 juni 2010, 16:45   #1478
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kon op de teller onderaan zien hoeveel mensen er tegelijkertijd aan het meekijken waren. Dat schommelde tussen de 8.000 en de 12.000. Ik was dus niet de enige. Die andere getuigen zullen hun versie ook wel verspreiden, net als de mensen aan boord zodra ze vanonder de Israëlische censuur uit zijn.
Wel, dan wachten we gewoon op de uitzending, de héle uitzending die U gezien heeft!

De 'getuigen' die aan boord waren - vergeef me - maar dat ik daar niet blindelings in geloof, net zomin als U blindelings de uitleg van the IDF gelooft!
Oud 2 juni 2010, 16:46   #1479
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Zin 1:

Citaat:
Zin 2:

Citaat:
Leg mij uit wat dat Turks schip vol haatbaarden gewapend met dolken en ijzeren staven in die wateren kwam uitvreten ?
Zoek de fout!
betrapt
Oud 2 juni 2010, 16:47   #1480
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu blijkt dat de 'activisten' aan boord van de Mavi Marmara, in een voorbereide aanval, reeds met scherp begonnen te schieten voordat de Israeli's aan boord waren.

En nadat een aantal Israeli's het schip enterden, stonden ze ook klaar om ze te lynchen en hun wapens te stelen.

In het volgend filmpje hoort u het radio-gesprek tussen de Israelis. Ze worden beschoten en melden dat ook meteen.

Flotilla passagiers schieten met scherp op IDF.

De ware toedracht is naar boven gekomen, waardoor een aantal media hun verhalen aan het herbekijken zijn. Ook een aantal politici, die er eerst snel waren om te veroordeelden, zijn hun scherpe woorden aan het verzwakken.

.
Men kan dit hier niet genoeg herhalen, want anders gaan " ze " het in de doofpot stoppen ! De ware toedracht komt boven ! wat zeg ik al sinds gisteren ?!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be